Частни училища – информативно-дискусионна тема – 68

  • 51 631
  • 752
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 6 386
Някой да е казал нещо за учители и деца в тези училища?
Хайде пак, но с разбиране. Плява, за която не си заслужава да се плаща.
Защо плащате за ЧУ? Да има среда, добри битови условия и най-важното добро образование с добри крайни резултати. Ако едно ЧУ има среда, битови условия като на добро общинско, и резултати много под тези на добрите общински - моля за обяснение защо бихте плащали?

# 646
  • София
  • Мнения: 933
Анси, за да избягаме от общинското до седми клас, само затова плащаме ние. Не знам кои са тези добри общински училища - аз не съм чувала за такива - по нашите критерии.

# 647
  • Мнения: 6 386
Ами има доста и всички ги знаем кои са. Аз не бих плащала 10 К в евро за кое да е ЧУ, за да избягам от 22-ро, 129-то, 7-мо и т.н.
Та всичко е въпрос на критерии и възможности. Когато цената им беше 3500К не се и замислях, въпреки по-ниските доходи, които имах тогава. Но днес вече разходите са съотносими с цените на образованието навън при доста съмнително качество на една сериозна част от ЧУ. Имам чувството, че всеки трети си въобрази, че може да направи и да менажира ЧУ.

# 648
  • Мнения: 52 253
Някои хора много летят в облаците и очакват авторски програми и някакви магически системи и подходи, които да стимулират креативност, нешаблонно мислене и какво ли не, при това лежерно и без стрес. Ми, още преди хиляди години фараонът Птолемей се оплакал на Евклид, че геометрията е трудна и дълга за учене. Отговорът бил, че няма царски път до геометрията. Тоест, няма лесен начин за изучаване на науката, дори и за цар.

И затова няма кой знае каква тайна - събират се деца с качества, добавят се добри учители и неголеми класове и нататък е работа. С такива деца и такива учители ефективността е висока и резултатите идват. Това се вижда във всички училища с подбор, и частни, и държавни.

Иначе без съмнение би могло да се оптимизира - да се учи това вместо онова, да се размества поредността в преподаване на материала и прочее, ама не става защото в седми клас на НВО трябва да се знаят точно определени неща.

Последна редакция: ср, 05 ное 2025, 12:07 от Черна станция

# 649
  • Мнения: 3 660

И себеуважаващите се училища принципно имат политики за агресия и булинг, но не винаги могат да реагират веднага, бързо и адекватно. Винаги се намира по някое зрънце. Освен това, си помислете. Отглеждате го до 7 клас под похлупак и изведнъж след това отива неподготвено в реалния живот.
Едно е детето да е 7-ми клас и да се сблъсква с някакви “неподходящи” условия и младежи, друго е дете на 6-7. В никакъв случай не искам детето да расте под похлупак и да не може да се социализира адекватно, да се справя с трудности, ситуации и т.н., но се надявам в следващите години да развие умения и способности да се справя. Докато е все още малко и под моя контрол са му пътуването, храната и средата - ще осигуря това, което смятам за правилно и добро. Когато вече детето е по-голямо - да яде дюнери от Мимас в голямото и да се сприятелява с когото прецени (е, с едно наум де 😆). След 7-ми клас очаквам детето да има вече желания и приоритети къде да продължи да учи, съответно не мога да очаквам от последващото му образование да му осигуряват тристепенно обедно меню и приятелка среда. Едно е да си младеж на 14-5, друго дете на 6-7 (повтарям се).

# 650
  • София
  • Мнения: 933
Щом имат клиенти частните училища, няма какво да ги мислим. Винаги е добре, когато има избор - дори да ни се струва, че не е точно това, което ни устройва лично. То и няма как едно училище да отговори на всичките изисквания на различните родители и деца, които учат в него.

Таксата за ЧУ е голяма, но ние я плащаме, защото детето ни е спокойно; отворено и съпричастно към хората около него; уверено в себе си. И не е натоварено излишно с неща, които може спокойно да се пропуснат в основен етап в нашето МОН образование. Явно средата от учители и деца е водеща при нашия избор. В края на краищата резултатите зависят основно от способностите на детето и от желанието му да положи определени усилия.

Последна редакция: ср, 05 ное 2025, 10:12 от Magenta2022

# 651
  • Мнения: 761
Благодаря, някои от последните коментари много ми изясниха ситуацията, макар да следя темата от години.

Сега поне ще мога да взема реалистичен избор, ако случайно ни приемат на няколко места. Не съм очаквала чудеса от храброст, но наистина очаквах нещо по-различно.

Ако имах избор (без схеми) и възможност за прием в  добро ДУ, никога нямаше да ги плащам тези пари, нито щях да мъча детето си да е в училище от ПУК. Явно трябва да се примиря , че това, за което ще плащаме е сигурността да не бъде пребито детето или да не се научи то да бие. И заветният резултат ОТ НВО.

Аз съм учила преди десетилетия в общинско основно училище с подбор чрез изпит, в което базата беше в пъти по-добра за времето си спрямо сегашните частни, включително по модерните STEM. После съм влязла в елитна гимназия без уроци, за която сега едва ли не трябва да готвя детето си от 3-годишно. И между другото също беше по-добре ремонтирана и уютна от сегашните частни.

Просто наистина не разбирам сегашната система. Но благодаря, че ме свалихте малко на земята.

# 652
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
И мен много ме вълнува тази тема, на кръстопът съм ЧУ или ДУ за първи клас за второто дете.
То е доста по-академично и старателно, но също толкова чувствително.
В момента имам лукса с ДГ и ЧУ на пешеходно разстояние и ме блазни и второто дете да е в това ЧУ, което има много плюсове, но не мога да преживея прогресивния уклон и това си е. А таксата е сериозна за възможни пропуски в обучението и “колкото детето прецени”.

Имам адрес в добро училище с Шилер, но едно ще сме вързани с кола, второ ме гложди каква ще е средата и ако има повече шум и грубости как ще понесе на детето. То не смее да гъкне извън правилата.

Трети вариант е хубаво академично ЧУ, което пак ще ни върже с кола и таксата ще е по-висока (без отстъпки за второ дете, без удобството да са на едно място).

Не знам дали искам съвет, защото всеки има своя светоглед и усещане, но ще се радвам на дискусия.

И да, парите са фактор. Можем да си позволим 2 ЧУ, но ще орежем от пътуванията в чужбина например, не сме с неограничени финанси. Същевременно психиката на детето е най-важна…

# 653
  • София
  • Мнения: 933
Пипи, имаш ли отзиви за началните учители в държавното и можеш ли да си избереш при кой учител да е детето?
Второ, склонни ли сте да рискувате и да опитате в държавното?
Трето, може ли да се преместите в частното, ако не ви хареса в общинското училище?

# 654
  • Мнения: 3 471
Пипи, ако визираш 145-о, там класовете са по 29 деца благодарение на директорката, която заради големия интерес,  два пъти увеличава квотата за брой приети деца. Пълна лудница е, има проблем с дисциплината (наскоро приятелка с дете в първи клас там ми се оплака). Има доста позитиви за държавно училище, но не е рай. Стаите са малки, не знаеш как ще се разпределят класовете (при сина ми в ПУК от 24 деца 16 бяха момчета, можеш да си представиш). Как така хем имате адрес, хем сте вързани с кола?

# 655
  • Мнения: 163
Позната преди 3 години избра 145-то пред ЧУ и сега съжалява. Детето е 3-ти клас и тя е категорична, че ще го мести след 4-ти клас. Разбира се, децата и учителите са различни. Просто давам информация какво знам.

# 656
  • Мнения: 218
Трето, може ли да се преместите в частното, ако не ви хареса в общинското училище?

Това не е толкова лесно или поне не важи за всички ЧУ. Първо трябва да има свободни места, второ детето трябва да държи изпити/обследване или там както му казват. От личен опит го казвам, дори и да имат места, някои ЧУ не приемат всеки, трябва да си изкараш минимума, иначе няма да издържиш на темпото.

# 657
  • София
  • Мнения: 933
Имах предвид частното на Пипи, дали се освобождават там места във втори, трети клас. Тя трябва да има наблюдения, другото и дете  е там.

# 658
  • София
  • Мнения: 530
Чета тука някакви фермани и попадам многократно на "Няма проблем да направите компромис с храната"?!

Добре, де, аз ли съм не разбирам, или това е единственото нещо, с което не трябва да се прави компромис?
Вярно, че като най-пушещи, с най-голям процент опитвали наркотици на 13 години, първи по смъртност и т.н. в ЕС
 сме над нещата, ама защо компромис със здравето на децата? Защо?

Има нещо дълбоко сбъркано... Да те сбъркат да учиш за лишени от смисъл матури, но пък да не се храниш добре...

P.S. Нали имате представа колко енергия и хранителни вещества на ден са нужни на едно активно, учещо по 10 часа дете?

Последна редакция: ср, 05 ное 2025, 13:26 от mitkomitashki

# 659
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Не мисля, че е проблем да се премести, има редовно нови ученици във 2-3 клас. Само английският ще трябва да навакса.
И аз си мисля, че този вариант е по-възможен от обратния- ако започне в Чу с англ, никога няма да навакса с немския и д аима места в ДУ
Имаме стар адрес, така че ще ни приемат, но вече не ни е близо, в другия край на квартала е, а транспорт няма удобен (може метро с доста ходене)

Общи условия

Активация на акаунт