Какво значи достойна заплата?

  • 14 937
  • 526
  •   1
Отговори
# 420
  • Melmak
  • Мнения: 9 342
Фантастико е един от най-лошите работодатели, това от вътрешно инфо ви го казвам. Жените там не знам как издържат, освен, че са прави на крак, правят 100 неща освен каса. Изисквания много, основната заплата е ниска, дават ваучери и бонус. За най-малкото режат бонуса, примерно болничен. Един ден да си вземеш, край. Живея до магазин Фантастико и понякога влизам. Нашият е малък обект, от най-малките. Входната врата е точно срещу две от касите и зимата е ужасен студ, касиерките вечно подсмърчат. Много ми е било мъчно като ги видя със суичър и елек и зъзнат на тая каса.

Натоварването и обемът от работа е нещо страшно.

# 421
  • София
  • Мнения: 44 838
Вътрешен човек ми е казвал, че сега Фантастико са разделени на две администрации.

# 422
  • Мнения: 3 447
Същата работа е и в Билла. В магазина, който е близко до майка ми, касиерките буквално седят на студа зимата, защото касите са до вратите, които непрекъснато се отварят.
И да, имат сумати задължения, освен да са касиери. Като работех в дрогерия работата ми включваше всичко - работа на каса, прием на стока, зареждане, печатане и смяна на етикети, издаване на фактури, ревизии, въвеждане на срокове на годност и прочие. После клиентът идва с очакването, че можеш да му отделиш 10-15 минути, в които само да го консултираш. Или пък си мисли, че можеш да знаеш свойствата на хиляди продукти. Това е доста трудно да стане, защото имаш десетки други неща за вършене, а на ден минават по едни 700-800 клиента. По моловете още повече, заради това там търсят персонал непрекъснато.
А също така редовно се случваше докато консултирам клиент по-продължително, друг клиент да ни обира под носа. Добре, че не ни ги удържаха от заплатата, но в крайна сметка това излиза от джоба на всички, тъй като производителят просто си вдига цената на продуктите, след като види колко са му загубите само от кражби.

# 423
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 13 657
Нали има камери да гледат за кражби? Някой следи ли ги?
Краде се от всякъде и на всички нива. Съседка работи в Мания-та до нас. От нея знам, че и там се краде също. А това са дрехи втора употреба и не са скъпи. И те имат камери и какво, оак крадат клиентите. И жени, и мъже.
Заплатите са 1500 лв, плюс бонуси, но не достигат 2000. А Мания винаги е пълна с хора и всеки нещо купува, могат да дадат на хората и малко повече.

# 424
  • Мнения: 3 447
Има камери, но не навсякъде има охрана, а дори да има се случва да не могат да огреят навсякъде. При нас нямаше охрана, ние сами ги хващахме от време на време. Сещам се за една група момичета, много добре облечени, бяха наврeли в джобовете си лубриканти, джобни четки за коси, спирали за очи и прочие. Деликатно минах около тях и се направих, че правя някаква ревизия. Казах на колежката, че не ми излизат бройките. След малко момичетата се отправиха към касата, една от тях държеше продукт, който си плати, другите си ослушваха. Тогава вече избухнах и им казах "Момичета, хайде да извадите всички продукти от джобовете си, които скрихте". Разбира се, стана скандал. После написаха отвратително ревю в Гугъл, в което твърдяха, че били обвинени в кражба, защото си сложили продуктите в джобовете, тъй като на влизане нямало никъде кошници. Уви, още на входа имаше два вида кошници и два вида колички, както и много кошници разположени на 2-3 места из магазина. От тогава на ревюта в Гугъл не вярвам. Grinning

Това го пиша и по повод коментарите, че някои усещат продавачките да ги зяпат и може би ги мислят за "бедни". Но моят опит сочи, че крадат всякакви хора, включително такива с дрехи и телефони за хиляди. Повечето крадци изглеждат като всички нас, не можеш да ги различиш.

# 425
  • Melmak
  • Мнения: 9 342
Много хора крадат. Да не казвам голяма дума, но то на някои хора им е в днк-то и нямам предвид нито етнически, нито национален признак.
Има хора, които крадат на работното си място. Има клиенти, които влизат, за да крадат. И камери има, и ги гледат.
Във Фантастико имат камери и следят постоянно от офис, не седи просто охрана в магазина. Като видят, че някой краде идва охрана и го проверява. Познавам единия охранител и съм видяла как е хващал крадци. Единият успя да избяга, пресече голяма улица с риск да го блъсне кола и изчезна. Виждала съм да крадат ролката с пликчета за зеленчуци и плодове. Ама очевидно такова, просто я взима и излиза, охраната го гони да върне пликчетата.
Бабички крадат също, често луканки и такива по-скъпи колбаси, както понякога алкохол, явно за зависим вкъщи.

Едит, Соларис, съгласна съм, че всякакви хора крадат. Но просто отношението в сегора и дъглас е по дрехите посрещат и по тях изпращат. Случвало се е да ме гледат все едно магазинът е техен, направо е противно.

# 426
  • София
  • Мнения: 22 597
Веднъж видях дядо да краде кренвирши. Не го докладвах, стана ми жал.
Но има и хора, които наистина просто си крадат за тръпката, за кеф, от чувство, че са им длъжни. А понякога и отношението буди такова желание.

Разказвала съм в ДМ как не си знаят продуктите и търсех нещо много малко и специфично (шпатулка за крем), което го даваха налично. Ако ми кажат - не знаем, ОК, приемам. Но те се отнесоха, сякаш аз съм малоумна и ехидно ми отговориха, че няма изобщо такъв продукт при тях. Стоях 40 Мин и я изрових. На касата им казах, че заслужават да си я взема безплатно, защото "нямало такъв продукт". Разказвам, защото някой друг би я взел за принципа. И одобрявам.

Случвало ми се е и със специфичен зехтин. Пак така - няма такъв. Отивам на касата и го нося. И тая не се извини. Питах я защо ми го маркира, ако няма такъв продукт.
Та много от продавачките за грубиянки и се отнасят с клиентите все едно те са в някаква колосална грешка. И някой по- безпардонен си им връща подобаващо. Лошото е, че рефлектира върху всички.

# 427
  • Melmak
  • Мнения: 9 342
Оо, пратих мъжа ми в дм за нещо и му казах да вземе 5-6 броя да имаме. Той се връща с 2 бр. Имало толкова на щанда, питал за още.. свършили били. Моляя??? Отварям приложението и гледам налични в нашия ДМ доста бройки. Мързяло ги жените да вадят явно. А на мъж, пратен от жена си в ДМ… колко му е да мине номера. Сега си поръчвам предварително покупките, плащам ги през апликацията и пращам мъжа ми да ги вземе. Така няма как да кажат, че нещо е свършило. Научих им номерцата!

# 428
  • Мнения: 3 447
Това обикновено се случва когато идва стока, но не е разопакована. Обикновено отнема цял ден да се разопаковат всички палета с касетките в тях. Няма как да знаят в кое пале е конкретният продукт, заради това казват на клиента, че стоката я няма.

# 429
  • Melmak
  • Мнения: 9 342
Ако е дошла стоката и не е извадена от палето, заведена ли е в системата?

# 430
  • Мнения: 3 447
Да, точно заради това излиза в приложението. На палето има баркод, който се сканира веднага щом дойде.

# 431
  • Мнения: 24 741
Ако е дошла стоката и не е извадена от палето, заведена ли е в системата?
Напълно е възможно, говоря от опит в друг търговски обект. Фактурите ги зареждахме в програмата, при което стоката вече се води като наличност в него. Но те са просто файлове и това "разтоварване" отнема секунди. Съвсем друго е времето, което е нужно да се извади всичко, преброи и подреди по местата му. Двете просто физически нама как да се случат точно едновременно. Отделно че вероятно ваденето на стока от кашони и прочие се случва между другото, а не че някой само с това се занимава и все да може веднага да го свърши.
Кошмарно беше когато има камари стока неразопакована и се налагаше да намерим конкретно нещо из затиснатите кашони, защото е нужно в момента. То и не винаги беше възможно де, обектът си работи и нама как да спрем работа че да го търсим.

# 432
  • Мнения: 18 120
За всичко мога  да проявя разбиране - некомпетентност за характеристики, непознаване на асортимента, сбъркани наличности, разместени стоки, отворени, забавени поръчки... Абе каквото се сетите. Уважавам всякакви професии. Обаче не понасям някой да ми се прави на интересен и принципното ми уважение и разбиране много бързо конкретизира в отношение като към проста касиерка или проста сервитьорка.

# 433
  • София
  • Мнения: 22 597
Точно. Мисля, че хората, които са разбрани, реагират още по- остро точно заради това.

Не е свързано само със завеждане на наличности освен това.

# 434
  • София
  • Мнения: 828
За мен достойна заплата означава тя да е справедлива. Неприятното е, че правителствата последните няколко години прекалено много увеличават минималната заплата и се грижат за хората положили минимални  усилия в развитието си, а лекарите и сестрите, които са положили максимални усилия, получават нищо-нито условия, нито отношение, нито сигурност.
https://www.youtube.com/watch?v=aCIPEzM6Hz8&t=5119s
Ето тук лекар-специализант, стажант 6 курс медицина и студентка 3 курс разказват какви са условията за медиците.Надявам се държавата да приоритизира тях, защото всички имаме нужда от лекари.

Общи условия

Активация на акаунт