СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 10 - На децата им дойде до гуша, никой вече нищичко не ще да слуша!

  • 23 851
  • 736
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 7 665
Един съученик влезе медицина. Сега е анестезиолог, доста добър. Дори и за него, не съм му светил, ама мисля, че не ходеше на уроци, сам се готвеше. За инженерството е така, Санака, ама някои влязоха информатика, а други математика в СУ, със сигурност не са ходили на уроци. Едното от момичетата пък стана зъболекар. Може и да е ходила, ама кога да е било? През деня бяхме на училище, а всеки следобед ходехме да правим серенади на учителите и после на кея. Кога да е ходила на тез пусти уроци, освен нощем да е било...

# 316
  • София
  • Мнения: 16 178
Е, при прием с изпит по математика от МГ, сигурно не ходиш. За право, медицина и др. с труден прием, се ходеше и по наше време. И по математика ходиха, тези, които не бяха в МГ. Аз ходех на уроци събота и неделя и никой от съучениците ми не ми е светил. И ММ е влязъл медицина без никакви уроци преди сто години, но и по негово време масово се е ходело. Ходи се и сега. Сигурно може и без, но аз не познавам някой, който да е поел този риск. Какво доказваме всъщност? Като имаш конкурсен изпит с висока конкуренция - готвиш се за него. Ако си в училище, което те подготвя на високо ниво за съответния изпит - не ходиш на допълнителни уроци /някои и тогава ходят/, ако не си в такова училище - ходиш. И преди, и сега. И не само в България.

# 317
  • Мнения: 7 665
7 клас и 1-4 бях в кварталното училище...а 5-6 в музикално...
Да, сега са различни времена. Моето дете ходи на БЕЛ още сега в 6 клас. Догодина сигурно и на школа по математика ще го запиша, няма как. В наши дни в София е така. Конкуренцията е страшна. Но в страната, и сега няма нужда от уроци, в елитно училище се влиза с бал за трети ешелон в София... може би само МГ Варна да е изключение...

# 318
  • Мнения: 2 222
....По мат не съм ходила, защото в прогимназията имахме една по математика, от която още сънувам кошмари.
После за университета не съм ходила на уроци, сама си решавах от сборници.  Иначе в езиковата по мат ни беше тотална скръб учителката, пишеше стихове и свиреше на китара. Беше измислила как с музикална пропорция се мери мозък на син кит, пълно куку беше и на нищо не ни научи. Добре, че в десети клас ни я смениха и ни стегнаха малко

Да подкрепя забавния уклон на темата ...имах учителка по история, с основен профил руска филология...разказваше ни в 5ти клас колко е полезно да си пием сутрешната урина и как да си направим пирамида, защото ако сложим нож под нея ще се самонаточи...
Изобщо за историците  в моя образователен период мога ферман да напиша.
Тук не мога да не отбележа, че детето за разлика от мен има прекрасни учители по този предмет.

# 319
  • Мнения: 2 804
Моята снаха за стоматология се готвеше много сериозно. Ходеше на уроци и по биология, и по химия. При някакво светило. Брат ми за кандидатстване във ВИАС ходеше на уроци по математика при преподавател от ВИАС. По наше време имахме едини 2 месеца след училище, в които се готвехме по-сериозно за изпити, защото бяха през лятото, не като сега през учебната година и да се чудиш за училище ли да учиш, за изпит ли да се готвиш?! И накрая много баби, хилаво бебе...
Но помня някой покрай мен, който е кандидатствал да не се е подготвял с частни уроци.

# 320
  • Мнения: 401
Бъбрим си добре, аз не съм ходила също на уроци, но и нямах амбиция, пък и ,,будни" родители нямах!

Помни ли някой кога свалиха прогимназиалния етап от края на 8 в края на 7 клас?

ММ е кандидатствал след 8 клас и точно тези дни си говорехме, че си има значение. А ако някой набор е роден  в края на годината си става голяма разликата - не са съзряли още, нито емоционално, нито психически...на 13.

# 321
  • София
  • Мнения: 16 178
Свалиха го с приемането на ЗПУО през 2016г. Но и по старата програма, когато основно образование се завършваше в 8-ми клас, а в ЕГ в 9-ти, кандидатстването за гимназия пак беше след 7-ми клас. Довършваха си основното образование в гимназията.

# 322
  • Мнения: 1 104
Аз кандидатствах през 1997 г. Тогава за ЕГ и МГ се приемаше само след 7 клас, но за икономическите, механотехникумите, хуманитарните и обикновените гимназии (имаше и такова животно тогава) имаше изпит както в 7, така и в 8 клас. Който искаше държеше изпит в 7 клас, който не иска или не го е издържал с достатъчен резултат - направо в 8 клас.

# 323
  • Мнения: 2 138
....По мат не съм ходила, защото в прогимназията имахме една по математика, от която още сънувам кошмари.
После за университета не съм ходила на уроци, сама си решавах от сборници.  Иначе в езиковата по мат ни беше тотална скръб учителката, пишеше стихове и свиреше на китара. Беше измислила как с музикална пропорция се мери мозък на син кит, пълно куку беше и на нищо не ни научи. Добре, че в десети клас ни я смениха и ни стегнаха малко

Да подкрепя забавния уклон на темата ...имах учителка по история, с основен профил руска филология...разказваше ни в 5ти клас колко е полезно да си пием сутрешната урина и как да си направим пирамида, защото ако сложим нож под нея ще се самонаточи...
Изобщо за историците  в моя образователен период мога ферман да напиша.
Тук не мога да не отбележа, че детето за разлика от мен има прекрасни учители по този предмет.
В едно от пловдивските елитни училища пък (няма да споменавам кое точно, да не настане раздор някакъв) има една учителка по математика, която е станала такава по неволя, а по призвание била художничка. И не пропускала удобен момент да натякне това на учениците си Laughing Образи има всякакви и сред учителите Wink

# 324
  • Мнения: 803
И аз така с "будни" родители- нямаше кой да ме насочи, среда също нямах такава, че да се информирам и...останах в кварталното училище. А така бих искала да е някакъв език...не, че не се научават и езици после, но друго е в училищна възраст. Имала съм обаче безгрижно детство и игри навън- незабравимо време и усещане за свобода. Сега се радвам, ако могат и децата да се чувстват поне малко по този начин. И аз смятам, че им остава травма един вид и то, не защото кой знае колко учат, а заради начина, по който се налага да го правят. Това суетене, амбиции, ходене по школи, съревнование не е нормално и то е, което ги прави след това апатични и ги отблъсква от даден предмет или от ученето въобще. Затова и вкъщи се опитвам да говоря, че НВО е важно, но не е най- важното и трябва да пази спокойствие. Надявам се, където и да попадне синко в 8 клас, да не намрази училището и да се демотивира.

# 325
  • Мнения: 7 665
Сега всичко е навързано. Уж по принцип да, животът не свършва с някакво си НВО и е най-важно детето да е щастливо, да не се стресира, да го подкрепяме и т.н., но като попадне в училище от десети ешелон, където средата е от развейпрахове, хулигани, локали и пият, пушат и недай Боже се друсат и като попаднеш сред вълците, почваш и ти да виеш като вълк. Затова е тоз зор и тази истерия - не толкова за ученето, колкото за средата. Добрата среда е определяща, за да искат всички училища с висок бал. Не че там не пушат и не пият, ама не е същото.

# 326
  • Мнения: 35 370
Рядко съм на едно мнение с теб, но тук съм съгласна.

# 327
  • Мнения: 9 114
Как си представяте, че детето ви може да попадне в среда различна от вашата? Имам предвид родителите на съучениците му. Случва се, но е много рядко, в която и от двете посоки да е.

# 328
  • София
  • Мнения: 34 697
Рядко съм на едно мнение с теб, но тук съм съгласна.
И аз съм съгласна. Средата е огромен фактор във възпитанието.

# 329
  • Мнения: 2 440
Не си представяме, а просто се страхуваме
Как си представяте, че детето ви може да попадне в среда различна от вашата? Имам предвид родителите на съучениците му. Случва се, но е много рядко, в която и от двете посоки да е.

Общи условия

Активация на акаунт