СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 10 - На децата им дойде до гуша, никой вече нищичко не ще да слуша!

  • 23 741
  • 736
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 9 853
Аз лично не планирам нищо:-)

# 661
  • София
  • Мнения: 16 177
Скрит текст:
Въпрос извън дискусията:
Синът ми ми писа, че не му добре. Сестрата в училище има ли право да го пусне и да извини отсъствията?

На моя син в подобен случай му даде извинителна бележка, но само до края на същия ден.

Класният има право да извинява и отсъствния без бележка /служебно/.
.....

Конкретни изпити за конкретни училища трябва да са изключение /както и сега/. Не знам какъв е истинският проблем досега СМГ да не си добавят изпит както са НПМГ. Ако е законова пречката - има ли постъпили предложения за такава промяна? Или на някого му изнася да са си така нещата... ако е така, защо...?

Ако си говорим за справедливост и обективност за мен решението е многокомпонентен изпит, унифициран за всички училища с различна тежест на компонентите, в зависимост от насоката на училището.
Две дати и взимане на по-високия изкаран резултат.
Законова пречка е. Към момента допълнителни изпити/състезания могат да се взимат в балообразуването, само ако са по предмети, по които не се провежда НВО. Т.е. по математика не може да има допълнителен изпит.
С двете дати за всички е малко сложно. Ако едната дата се направи по-рано, тогава изпитът няма да е върху целия материал, защото още няма да е взет. Т.е. изпитите на двете дати няма да са равностойни /не правете паралел с университетите, неприложимо е в случая/. Ако е по-късно, това ще измести класирания и записвания, попълване на незаетите места до октомври. А и университетите, които имат две дати, събират пари за тях. Явяването на НВО е безплатно. Да не говорим, че МОН ежегодно доказва и с НВО, и с ДЗИ, че не умее да прави стандартизирани изпити. Ама хич. И като НВО на едната дата е по-трудно от НВО на другата?

# 662
  • Мнения: 2 437
Въпрос извън дискусията:
Синът ми ми писа, че не му добре. Сестрата в училище има ли право да го пусне и да извини отсъствията?
Може, но само за този ден. Тя се обажда на класната. При нас е така

# 663
  • София
  • Мнения: 34 683
Не щял да ходи, било му оставало малко Expressionless
"Малко"-то е два часа математика.

# 664
  • Мнения: 2 221
Dincho, кой казва, че ще е по-леко?
Даже напротив - много по-трудно е.


И като НВО на едната дата е по-трудно от НВО на другата?

Никога не са еднакво трудни за всеки, затова опцията да се вземе по-добрата оценка е достатъчно справедливо решение според мен. Отделно, че всеки знае повече една част от материала по-добре, от друг.
Две дати решават и проблема с болестите. Ако са през месец - може да се изключи и част от материала и така двете дати са върху едно и също. Една дата с ДЗИ-тата и една дата както са сега. Да не би след 20ти май да взимат много материал в момента?

За парите Simple Smile в рамките на шегата - но може да намалим от брой избори за правителство Simple Smile

Последна редакция: ср, 04 юни 2025, 11:10 от gato

# 665
  • Мнения: 7 665
Не съм съгласен.

# 666
  • София
  • Мнения: 16 177
С кое не си съгласен? В момента децата, кандидатстващи медицина, трябва да се явяват на отделни изпити за всеки медицнски университет - различни дати, различни формати и изисквания, че и разлики в застъпения материал. Имаш ли представа колко натоварващо е това? Питай ги дали не предпочитат един изпит на национално ниво, който да важи за прием във всички университети. Така, както е в Италия например - един изит на национално ниво и общо класиране за всички медицински университети според бала и подредените желания. В пъти по-добре е. Единният изпит е най-доброто решение /а за МГ вече ще има допълнителният желан изпит/. Не давайте идеи, преди да сте ги обмислили добре в развитие.

# 667
  • Мнения: 2 221
Точно това казвам и аз - 1 изпит, върху един конспект, предвиден по разпределение за преподаване до средата на май и различни компоненти с различна тежест за различните училища.
Две дати, решаващи много проблеми.

# 668
  • Мнения: 1 183
Абсолютно подкрепям мнението на gato. Май месец като цяло са се "преучили" с толкова много празнични и неучебни дни. Уч. материал може да е направен така, че да се взема до края на април и след това преговор през май и изпити през юни на 2 дати. Нищо няма да се промени в графика за класирането и т.н.

# 669
  • Мнения: 1 918
В Германия специално може и да не се съобразиш с препоръките за избор на училище. Но ако детето няма капацитет и мотивация за т.нар. гимназии има реален шанс да повтаря годината или да бъде преместено в друго училище. Докато тук в повечето случаи е въпрос да се закачиш за конкретно училище и да си вътре. Пък после и с тройки се завършва.

# 670
  • Мнения: 75 301
Въпрос извън дискусията:
Синът ми ми писа, че не му добре. Сестрата в училище има ли право да го пусне и да извини отсъствията?

Отивай и го прибирай или той да се прибира да почива. Мисля че сестрата не може да извинява, но не съм сигурно.Не го мисли това сега...

# 671
  • София
  • Мнения: 34 683
А, ние сме на три минути пеша от училището, може да се прибере, но се инати.

# 672
  • Мнения: 12 658
В северните държави не е драма да повториш клас. Просто минаваш, когато покриеш критериите. Различно си е.
@Sanaka, като въведат въпроси от природни науки в нво, дали ще видят сметката и на останалите изпити в НПМГ?

# 673
  • Мнения: 2 437
Моята вчера се закани да учи по география, биология, история, да дига ръка, да я изпитват, оформят. Седна на моя лаптоп да чете презентациите на другите деца, отвори учебници,  като се върнах я намерих заспала.  Днес сутринта написах бележка по домашни причини и се скатА, нямало смисъл да я изпитват, защото имала достатъчно оценки да бъде оформена ми каза.

Цялата пара беше в свирката вчера.

# 674
  • София
  • Мнения: 16 177
Между другото, министърът е на път да сбъдне много от изложените тук мечти. Наскоро /понеже го дебна като ястреб тоз титан/, покрай идеята за отпадане на НВО в 4-ти и 10-ти клас, вмъкна и за отпадане на НВО 7-клас. Ако развием тази идея, това вероятно ще означава точно връщане към отделни изпити за всяка гимназия. Или закриване на езиковите гимназии /каквато всъщност подозирам, че е една от скритите цели/ и формално уеднаквяване на всички училища, при което изпити ще останат само за МГ/ПМГ /които вече спаси, като ги направи специализирани/ и другите специализирани в момента, а за всички останали училища - "свободен" прием, т.е. кой както успее да се уреди - къде с връзки, къде с подкупи. Изобщо много мечти ще сбъдне министърът, но мога да се хвана на бас, че това сбъдване на мечти ще е перфектната илюстрация на приказката "Внимавай какво си пожелаваш". Joy Само се надявам да не му стигне мандата да сбъдне всички мечти.

Общи условия

Активация на акаунт