Каква музика слуша поколението Алфа?

  • 1 263
  • 22
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 047
Здравейте, покрай щерката на 11 години се замислям какви са тенденциите и музикалните жанрове, което се слушат от поколението Алфа  (година 2012 +).
Самата тя премина от Imagine Dragons, през Били Айлиш, Теди Суимс миналата година, а сега фаворити да Doechii- Anxiety, Lola Young - Messy.
Разбира се покрай нас слуша Ед Шийрън, Ерос Рамацоти, Лени Кравиц, но когато няма избор - в колата. 😁

Интересното е, че от БГ изпълнителите е фен на Графа, Любо Киров и Миро, като е била ня концерти и на тримата.

# 1
  • Мнения: 19 688
Горе долу положението е... както си я възпитате вкъщи. Ако е отраснала с класическа музика и вкъщи редовно се пуска, тя сама ще я търси и ще иска да ходи на такива концерти.  Ако е откърмена с чалга, ще си щрака с пръсти и сама ще си търси подобни клипове в нета и концерти също. Естествено, и средата в училище е определяща. Другарчетата, ако са чалгарчета, спасение няма.

# 2
  • София
  • Мнения: 5 243
Имам чувството, че късните Z и Алфа поколения просто не слушат каквато и да е музика. Всеки път, когато ги питам каква музика/филми харесват, не само че не знаят какво да отговорят, но изглежда, че не е и нещо, което ги вълнува. Grinning Учениците ми в 5-6 клас слушат точно това, което е в трендовете на YouTube и TikTok, и дори не знаят имената на песните или изпълнителите. Unamused

# 3
  • София
  • Мнения: 2 824
Поколението Алфа, което аз познавам, е постоянно с телефон в ръка, направо са си екранни деца. Повечето следят български инфлуенсъри, които се целят точно в тях – знаят какво им е интересно, говорят на техния език и успяват да ги привлекат лесно, което аз не одобрявам и не е моето.

Има две песни, които са доста голям хит сред това поколение:






Преди време съвсем случайно се озовах в заведение, където празнуваха детски рожден ден. Не знам какво беше решението на диджея, но пускаше някакви брутални, мазни парчета, тотално неподходящи за случая. И точно тогава, за първи път в живота си, чух някой да изкрещи с пълно гърло: „Дъвка с косъм!“ — и това беше песен. Направо не знаех как да реагирам.

# 4
  • Мнения: 19 905
Съседчетата надуват някаква песен за един "пияница" дето пие "айрян и баница". Или нещо такова.

# 5
  • София
  • Мнения: 2 824



Това е друга песен, която съм чула от поколение Алфа. Поздравявам Ви.

Един друг сладур много харесва българските изпълнители, даже помоли майка му да го заведе на наградите на БГ радио.  Почитател е и на формата "Като две капки вода".

# 6
  • Мнения: 19 905
Песента Cotton eye Joe си е на поколение Х, не знаех че пак се слуша.

# 7
  • София
  • Мнения: 2 824
Песента Cotton eye Joe си е на поколение Х, не знаех че пак се слуша.
Излиза в тези shorts видеа в Ютуб  и е пак актуална. Поколение алфа консумират подобно съдържание:
https://youtube.com/shorts/blv93XLcRgg?feature=shared

Гледат явно разни предизвикателства и като попаднат на песен, която им харесва, се издирва с Шазама и после се слуша.

# 8
  • Мнения: 19 905
Предположих, че е станала viral по някаква причина.

# 9
  • Мнения: 1 047
По подобен начин беше и с Pedro песничката, пак покрай Tik tok.
Моята девойка ми каза за някаква инфлуенсърка, която пеела и сега всички момичета от класа слушали нейните песни...Алексчето.

# 10
  • София
  • Мнения: 2 824
По подобен начин беше и с Pedro песничката, пак покрай Tik tok.
Моята девойка ми каза за някаква инфлуенсърка, която пеела и сега всички момичета от класа слушали нейните песни...Алексчето.
Да, много е известна сред това поколение. Даже искат много да присъства на рождените им дни и срещу заплащане може да се викне. Голяма радост е за тях, но на мен не ми допада, не е моят стил.

# 11
  • Банско
  • Мнения: 2 409
Трендовете в песните може да видите в Тик ток и в сторитата в Инста. Най-добре е да си изтеглите и двете и да следите това, което следи и харесва детето ви. Така ще сте информирани, какво точно става в неговия свят. Също така може да потърсите в Google инфо за трендовете.

# 12
  • Мнения: 1 153
Аз не мисля, че има значение кое поколение си, а какво ти харесва. Аз също слушам горепосочените групи/изпълнители/песни, но не съм поколение алфа. Забелязала съм, че има всякакви деца. Чалгарчета, рокерчета, К-попари и т.н. Винаги е било така през всички поколения. Не мисля, че има значение и какво се е слушало вкъщи. Нашите някога слушаха чалга и диско. Аз мразя и двата стила.

# 13
  • София
  • Мнения: 2 824
Аз не мисля, че има значение кое поколение си, а какво ти харесва. Аз също слушам горепосочените групи/изпълнители/песни, но не съм поколение алфа. Забелязала съм, че има всякакви деца. Чалгарчета, рокерчета, К-попари и т.н. Винаги е било така през всички поколения. Не мисля, че има значение и какво се е слушало вкъщи. Нашите някога слушаха чалга и диско. Аз мразя и двата стила.
Разбирам какво имаш предвид – наистина личният вкус има огромно значение, но не можем напълно да изключим влиянието на поколението, в което е израснал всеки един от нас. Особено що се отнася до поколение Алфа, те наистина се различават по няколко ключови начина, които оказват влияние върху това какво харесват и с какво се идентифицират. Нека ги разнищим.

Започваме с това, че поколение Алфа растат в дигитална среда – поколението буквално е родено със смартфон в ръка. Те не „влизат“ в интернет – те живеят в него и прекарват часове на устройствата си. Това променя не само начина, по който откриват музика, а и критериите им за това какво е „готино“, емоционално въздействащо или популярно. Трендовете, "вирусните неща" при тях, те диктуват посоката. Именно за това за много инфлуенсъри и бизнеси е важно да успеят да им грабнат вниманието и да се настанят трайно в съзнанието им.

Алгоритми вместо семейни плочи – докато преди изборите ни често бяха повлияни от това, което се слуша у дома, днес платформите като TikTok, Spotify и YouTube „предлагат“ съдържание, което се базира на индивидуалното поведение онлайн. Тоест – не е нужно вкъщи да се слуша K-pop, за да попаднеш в такава среда. Алгоритъмът ще те „завърти“ там, ако усети, че те грабва.

Музиката е визуална – за поколение Алфа музиката не е само звук, тя е и образ, нека не забравяме това. Те гледат, не само слушат. Артисти като BTS, BLACKPINK или дори виртуални изпълнители създават цял свят от естетика, символика и лайфстайл, който се консумира визуално и активно се споделя. Създават се танци, които да ги завладеят и да ги повтарят.

Идентичността вече не е само музикален вкус – за тях това, че харесват даден стил, често върви ръка за ръка с цяла културна принадлежност: как се обличат, какво споделят в мрежите, как мислят. Това надхвърля „чалгарче“ или „рокерче“ от миналото – става дума за дигитална принадлежност към глобални субкултури.

Така че – да, винаги е имало всякакви вкусове, но разликата сега е в механизма, по който се формират и развиват тези вкусове.

# 14
  • Мнения: 1 153
Аз не мисля, че има значение кое поколение си, а какво ти харесва. Аз също слушам горепосочените групи/изпълнители/песни, но не съм поколение алфа. Забелязала съм, че има всякакви деца. Чалгарчета, рокерчета, К-попари и т.н. Винаги е било така през всички поколения. Не мисля, че има значение и какво се е слушало вкъщи. Нашите някога слушаха чалга и диско. Аз мразя и двата стила.
Разбирам какво имаш предвид – наистина личният вкус има огромно значение, но не можем напълно да изключим влиянието на поколението, в което е израснал всеки един от нас. Особено що се отнася до поколение Алфа, те наистина се различават по няколко ключови начина, които оказват влияние върху това какво харесват и с какво се идентифицират. Нека ги разнищим.

Започваме с това, че поколение Алфа растат в дигитална среда – поколението буквално е родено със смартфон в ръка. Те не „влизат“ в интернет – те живеят в него и прекарват часове на устройствата си. Това променя не само начина, по който откриват музика, а и критериите им за това какво е „готино“, емоционално въздействащо или популярно. Трендовете, "вирусните неща" при тях, те диктуват посоката. Именно за това за много инфлуенсъри и бизнеси е важно да успеят да им грабнат вниманието и да се настанят трайно в съзнанието им.

Алгоритми вместо семейни плочи – докато преди изборите ни често бяха повлияни от това, което се слуша у дома, днес платформите като TikTok, Spotify и YouTube „предлагат“ съдържание, което се базира на индивидуалното поведение онлайн. Тоест – не е нужно вкъщи да се слуша K-pop, за да попаднеш в такава среда. Алгоритъмът ще те „завърти“ там, ако усети, че те грабва.

Музиката е визуална – за поколение Алфа музиката не е само звук, тя е и образ, нека не забравяме това. Те гледат, не само слушат. Артисти като BTS, BLACKPINK или дори виртуални изпълнители създават цял свят от естетика, символика и лайфстайл, който се консумира визуално и активно се споделя. Създават се танци, които да ги завладеят и да ги повтарят.

Идентичността вече не е само музикален вкус – за тях това, че харесват даден стил, често върви ръка за ръка с цяла културна принадлежност: как се обличат, какво споделят в мрежите, как мислят. Това надхвърля „чалгарче“ или „рокерче“ от миналото – става дума за дигитална принадлежност към глобални субкултури.

Така че – да, винаги е имало всякакви вкусове, но разликата сега е в механизма, по който се формират и развиват тези вкусове.
Не че нещо, но това е копирано oт chatGPT. Не. Не е ли форум за лични мения?

Общи условия

Активация на акаунт