МОН - промените продължават (7)

  • 41 131
  • 736
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 3 129
Дават ли се на децата математически формули на НВО или трябва да го знаят наизуст?
В инструктажа за ученика за НВО в 7-ми клас е предвидено следното:
"Непосредствено преди началото на изпита:
- Получава от квестор изпитен комплект и помощни материали, а за изпита по математика – и математическите формули..." и
"По време на националното външно оценяване:
- Може да използва предоставените математически формули по време на работа и по двете части на НВО по математика, които се предоставят от квесторите преди началото на изпита."

Много благодаря.

# 46
# 47
  • София
  • Мнения: 34 791
Точно четях статията и се чудех кой абзац да копирам в темата, но не успях да избера - цялата статия ми харесва много.

# 48
  • София
  • Мнения: 484
Точно четях статията и се чудех кой абзац да копирам в темата, но не успях да избера - цялата статия ми харесва много.
Заключението е показателно.
Министерството първо трябва да си замине в този му вид. За добро или лошо ще сведат всичко до нулата, или под нулата, както се случи с европейските изисквания - регистри, легализации на дипломи  ...  Всичко се възлага на  свои хора, измислиха "допълнителните доказателства," пробутват някакви списъци с поправки, подписани от ректор /? / и всичко е "точно".

# 49
# 50
# 51
  • Мнения: 7 682
Е това е хубава новина, но дали ще намалят таксите, според мен абсурд.

# 52
  • Мнения: 74
А защо е необходимо да се учи математика толкова много и на толкова високо ниво във всички училища?
Който не го влече математиката и 10ч седмично да я учи, като е решил, че ще се занимава с друго, едва ли това ще промени желанията му.
И аз това се чудя винаги..Защо е необходимо толкова да се задълбава в математиката. Детето ми учи в чужбина и математиката е сравнително по-лесна от тази, която се преподава в България. Сравнявам често материала в двете държави. Когато разгледам задачи от матури в 7 клас, имам чувството че са задачи които моето дете ще изучава в 9-10 клас. Освен това тук след 10 клас може да избереш да изучаваш математика по- засилено или на средно ниво. Т.е. избираш си един предмет, който те влече и него изучаваш по-задълбочено. Ако не ти върви математика, а ти е по-лесно с езиците, избираш усилено изучаване на езика и не толкова на математика и обратно.  Не разбирам защо всички деца в България буквално ги измъчват до 12 клас с тази математика и не само, то физика, то химия. За НАСА ли ги подготвят?!? И тук никога не сме участвали в тест PISA. Нито съм чула някой от познатите ни да го споменава, явно само в България много го тачат този тест. Нито пък се ходи на олимпиади като в България. Има си олимпиади, но дори не зная кога и къде се провеждат, никога учителите не ни говорят за тях и т.н. Въобще няма я тази мания по олимпиади, частни уроци и т.н. За 8 години веднъж ми се обади учителка да ми каже, че би желала да включи детето ми в олимпиада и да ми иска разрешение. И така си отиде детето без никаква извънредна подготовка, каквото се учи в училище това изискват и на олимпиадата. И до ден днешен не знам как се е представило, не ме интересува.
P.S. сетих се още нещо да ви напиша просто за инфо. Тук при нас / Германия/ се изучава религия или философия още от 2 клас, мисля до 6 клас. И т.к. по религия се учи предимно за християнството, то който не желае да изучава християнството, може да избере философия. Понеже както знаем тук е пълно с мигранти и всеки си има собствена религия, та затова си има избор.  Като предмета религия е много приятен, не натрапващ. Просто е обща култура за Библията, кой е Христос, кой е Ной. За децата са като приказки. Не мога да разбера защо в България се вдигна такъв шум и имаше толкова хора против.

Последна редакция: пт, 13 юни 2025, 00:51 от Rambibi

# 53
  • София
  • Мнения: 484
Днес по повод на петица на изходен тест по "Компютерно моделиране и информационни технологии" вдигам скандал на виновника, отварям учебника и що да видя:променлива от типа Integer се съхранява в 2 бита, реални числови данни - в 14 бита, текстов низ - в 10 и повече бита[ / VBA for PowerPoint/ и въобще цялото съдържание - дрън-дрън на едро, че пляс, през куп за грош. 

Кой в МОН одобрява учебниците? Как е възможно да допуснат такъв учебник ?  Това как училището го е "харесало" и закупило и сега ще осакатява няколко випуска също е питанка?  Ще им се смеят и кокошките на получените "знания". Чак се зарадвах, като разбрах, че не си е отварял учебника - халал да му е петицата,  авторите са за две с два минуса, а одобрилите учебника - за уволнение.

Ще сигнализирам директорката, очаквайки реакция от типа "Я па тая!"

Последна редакция: пт, 13 юни 2025, 03:39 от xxxxxx

# 54
  • Мнения: 4 469
Цитат
Като предмета религия е много приятен, не натрапващ. Просто е обща култура за Библията, кой е Христос, кой е Ной. За децата са като приказки. Не мога да разбера защо в България се вдигна такъв шум и имаше толкова хора против.
Ами ето защо:
Цитат
Несъмнено има специфични за религията добродетели, каквито са вярата,
благочестието, смирението и благоговението. От друга страна, сред основните
добродетели на гражданското общество са свободата, справедливостта, свободното
изразяване на мнение, отстояването на собствена позиция, зачитането на правовия ред,
научното любопитство.
Това са "концептуални" думи на настоящия министър, който извежда като приоритет на училището възпитанието. Едни ще бъдат възпитани в смирение и благоговение, а други - в свобода и отстояване на собствена позиция. Християни (православни) срещу граждани... Красота... Smirk

# 55
  • София
  • Мнения: 16 199
Публикуван е проект за изменение и допълнение на Наредба 11 за оценяване на резултатите от обучението на учениците. https://www.mon.bg/project-document/proekt-na-naredba-za-izmenen … na-ucheniczite-2/
Промените не са съществени и затова няма да ги коментирам. Има малки поромени по отношение на приравнителните изпити при прекъсване на обучението и основно по отношение на процедурите за признаване на завършен клас, етап, степен на ученици от чужди училища и издадени от същите дипломи.

# 56
  • София
  • Мнения: 484
- религията -
Едни ще бъдат възпитани в смирение и благоговение, а други - в свобода и отстояване на собствена позиция. Християни (православни) срещу граждани... Красота... Smirk
Май е обратното в момента - "граждани"/ каквото и да се разбира под това понятие/, срещу християни(православни).  По принцип всички сме граждани на нашата държава. 

Смирение и благоволение/свобода и собствена позиция. Крайности, които могат да съсипят живота на човек - едното и другото  в определена ситуация може да е за добро, в друга за лошо.   Човекът е социално същество, "абсолютна свобода"  няма, и "собствената  позиция" може да е абсолютно невярна.

Философските дисциплини може би са по-разумния  избор за учебни дисциплини, формираща мозъците на подрастващите, стига само да не са набор от определения за зазубряне.

А религията е част от историята ни, нека поне в такъв аспект се учи  и формира национално съзнание.

# 57
  • Мнения: 4 469
Цитат
"граждани"/ каквото и да се разбира под това понятие/
- Точно определено съдържание се разбира под "гражданин":
1. политически равен на всички хора в национална държава;
2. носител на всички човешки права в правова държава (граждански, политически, социални, културни);
3. участник в различни прояви на гражданско участие (гражданско общество).
Към човешките права на гражданина спада и правото на избор на вероизповедание, така че... делението на добродетелите на религиозни и граждански е неуместно.
- Отстояването на собствена позиция означава умение да се заявява теза по един или друг обществено важен  проблем и да се аргументира. А това изисква познание и специфични компетентности, вкл. компетентност да се води диалог, в който собствената позиция може да претърпи и промени.
- Религията (а още  - училището,  революционното движение на българските възрожденци!) формира идеологията на българския национализъм, предхождащ създаването на националната ни държава. И това тук на Балканите става чрез разграничаване, отхвърляне на чуждата власт на Османската империя. Но истинското национално самосъзнание се организира от националната държава - целенасочено и организирано чрез създадените институции - образователни, правови, отбранителни и т.н. Самосъзнанието ми на българин означава, че се идентифицирам с българската култура и българската национална държава. (Ей такава е ролята напр. на Иван Вазов след Освобождението, заради което е наречен патриарх на литературата ни.)

# 58
  • София
  • Мнения: 1 133

Ха, авторката на статията е чела тук. По темата за оценка на социално-поведенчески умения е цитирала мой пост в тази тема. Сядам да пиша становище, когато съм готова, ще споделя.

# 59
  • София
  • Мнения: 16 199
Тя цялата статия е попреписана от тази тема. Joy

Общи условия

Активация на акаунт