СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 11 - Седмокласникът е на финала, майката е вече взела-дала....

  • 29 545
  • 795
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 1 977
Не съм писала отдавна, но ви хвърлям по едно око. Моят хубостник още не е решил как да подреди желанията, поне ги сведохме до три.

Във връзка със статистиките за НВО 10 клас и ДЗИ се чудя доколко са различни нивото на обучение и средата, след като на децата в елитното им трябват години частни уроци за 10-15 точки повече.

# 766
  • Мнения: 1 845
За мен няма значение,  защото така или иначе тези резултати са си на децата, ангажирани родители и/или школи, а не на училищата. Просто ще гледам училища с приемлив профил, да не му е невъзможно на ДЗИ.
Но става въпрос за дете, което ще има нисък бал. Не защото не съм го записала на уроци, а защото се отказа да ходи, отказа да учи целенасочено за НВО.
 Занимава си се с негови неща -животни, папагали, различни видове птици, но не и с училище. Учи само по разказвателните и по английски. И по БЕЛ само в частта литература.

# 767
  • Мнения: 1 183
Ако дете има 40 точки на НВО, не би трявало изборът на училище да е според резултатите от ДЗИ по БЕЛ, а по-скоро какви са му интересите, какво би му било полезно и евентуално да се насочи към някакво професионално направление.

ПП Докато напиша и Аманда преди мен е казала същото - водещ е интересът на детето в такъв случай.

Последна редакция: сб, 14 юни 2025, 09:47 от Mur

# 768
  • Мнения: 2 086
Ако дете има 40 точки на НВО, не би трявало избора училище да е според резултатите от ДЗИ по БЕЛ, а по-скоро какви са му интересите, какво би му било полезно и евентуално да се насочи към някакво професионално направление.
Това важи за всяко дете с всякакви точки. Как да подберем при сходни училища, професионални направления или паралелки е въпросът. Резултатите са просто един чудесен източник на информация, иначе нека всеки избира както си иска.

# 769
  • София
  • Мнения: 3 355
Направи ми впечатление, че вечерни училища имат резултат три, дори три нещо добър, там учениците са били по-мотивирани от тези в квартални училища с резултат две нещо

# 770
  • Мнения: 1 183
По локация избираме. Няма нужда сменя 2 автобуса, за да стигне до училище, ако може да го направи с един или по-лесно - пеша.

# 771
  • Мнения: 802
Има ли някъде списък с всички произведения (5- 7 клас), които обхваща НВО?

# 772
  • Мнения: 1 845
Да, локация също ще гледам, защото имаме голяма драма със сутрешното ставане.
Най-близкото квартално, ако изобщо мине някак НВО, защото брат му е с отвратителен вирус в момента и ме е страх да не го зарази.

# 773
  • Мнения: 446
Има ли някъде списък с всички произведения (5- 7 клас), които обхваща НВО?

1. „Хайдути“ (Хр. Ботев)
IІ. Човекът и природата 1. „Хубава си, моя горо“ (Л. Каравелов)
2. „Отечество любезно, как хубаво си ти!“ (Ив. Вазов)
ІIІ. Човекът и изкуството 1. „Косачи“ (Елин Пелин)
2. „Художник“ (В. Ханчев)
3. Из „Под игото“ (Ив. Вазов): главата „Представлението“
IV. Човекът и другите 1. Из „Под игото“ (Ив. Вазов): главата „Радини вълнения“
2. „Братчетата на Гаврош“ (Хр. Смирненски)
3. „Серафим“ (Й. Йовков)
V. Българинът във
възрожденския свят
1. „Стани, стани, юнак балкански“ и „Вятър ечи, Балкан стене“
(Д. Чинтулов)
2. „На прощаване в 1868 г.“ (Хр. Ботев)
3. Из „Немили-недраги“ (Ив. Вазов): І, ІІ, ІІІ, V, X глава, епилог
4. „Една българка“ (Ив. Вазов)
5. „Опълченците на Шипка“ (Ив. Вазов)
6. „Българският език“ (Ив. Вазов)
VI. Човекът в
обществото – норми,
ценности и конфликти
1. Из „До Чикаго и назад“ (Ал. Константинов): откъсът от „Вие
трябва да сте били на Пловдивското изложение и знаете
големия павилион?“ до „На г. Айвазияна търговията отиваше
твърде зле, според думите му, но той имаше надежда да
разпродаде повечко „рядкости“ в последните два месеца,
септември и октомври, когато след летния сезон по-заможните
американци ще посетят изложението.“
2. Из „Бай Ганьо. Невероятни разкази за един съвременен
българин“ (Ал. Константинов): „Бай Ганьо пътува“
3. „Неразделни“ (П. Славейков)
4. „Заточеници“ (П. Яворов)
5. „По жътва“ (Елин Пелин)
6. „По жицата“ (Й. Йовков)

# 774
  • Мнения: 75 302
Има ли някъде списък с всички произведения (5- 7 клас), които обхваща НВО?

Снимам ти веднага

# 775
  • София
  • Мнения: 13 690
Важно е детето къде се намира сред останалите, за да може да си е в средата си. Който не му се учи или му е трудно/го мързи, ще работи нещо, ще работи нещо без език/математика/писане.
От наблюденията ми през годините съм видала, че всъщност наистина децата попадат със "себеподобни" по успех и амбиции. В много редки случаи това не е така и аз не познавам такъв случай. Т.е. знам, но там решението за по-неуместното училище е взето от самото дете.
А относно статистиките за ДЗИ.. те отразяват випуск отпреди 5 г. и не мисля, че на някого не са му ясни кои са училищата в топ 10 да речем... те всяка година са почти едни и същи. Много по-полезно е да можеш да видиш баловете за прием в 7 клас как се движат. Дори да не могат да се отнесат едни към други в различните години, можеш да добиеш представа кои са желаните училища.

# 776
  • Мнения: 1 845
При нас спадът в резултатите 4 -7 клас ще бъде огромен. Това се дължи на много фактори -учители, голяма загуба в семейството, която буквално година и половина -две го извади извън строя, той беше постоянно болен. И накрая отказ, защото просто нямаше наваксване на пропуснат материал.
На тоя етап съжалявам,  че не го записах в математическа паралелка след 4 клас, имаше достатъчно точки тогава, поне повече часове по математика щеше да има и все нещо щеше да му влезе в главата. А и нямаше да сменят 10 учители в периода 5-7 клас.
При брат му също има сериозно намаляване на резултатите по БЕЛ спрямо 7 клас, но това е, защото на него ДЗИ по БЕЛ изобщо не му трябва и не е се е готвил никъде. Според мен и произведенията не е чел. Той си гони други цели.

# 777
  • София
  • Мнения: 3 909
Моето ще избира по интереси: да е удобно за ходене. Ако изкара 40 точки, няма място в ТОП10. Ще учи според възможностите си.

# 778
  • Мнения: 2 411
При нас спадът в резултатите 4 -7 клас ще бъде огромен. Това се дължи на много фактори -учители, голяма загуба в семейството, която буквално година и половина -две го извади извън строя, той беше постоянно болен. И накрая отказ, защото просто нямаше наваксване на пропуснат материал.
На тоя етап съжалявам,  че не го записах в математическа паралелка след 4 клас, имаше достатъчно точки тогава, поне повече часове по математика щеше да има и все нещо щеше да му влезе в главата. А и нямаше да сменят 10 учители в периода 5-7 клас.
При брат му също има сериозно намаляване на резултатите по БЕЛ спрямо 7 клас, но това е, защото на него ДЗИ по БЕЛ изобщо не му трябва и не е се е готвил никъде. Според мен и произведенията не е чел. Той си гони други цели.
Постоянната смяна на учители се отрази зле и при моите момчета. Имаше вариант с бала за четвърти клас да ги запиша и в СМГ, но реших, че НГДЕК ще е една идея по-лесно за неработещото дете. Математиката не е за всеки Wink  и направих огромна грешка. Не мога да съжалявам за това, минало, случило се.. но доста нерви ми костваше.
Има квартални училища, които не са толкова трагична опция като цитираното люлинско по-горе. Там контингентът е доста различен. Случвало се е да мина и да видя как хлапаци бият преподавателка, намеси се охраната Sad

# 779
  • София
  • Мнения: 3 909
В кварталните училища децата, които си учат, са си ок, стига да няма някое недоразумение по основен предмет.

При нас късата клечка е по история и хич не се занимавам да се ядосвам.

Общи условия

Активация на акаунт