Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 105 603
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 935
  • Мнения: 1 845
А на мен ранното профилиране ми харесва най-малко от всичко. Защото децата на тази възраст правят преди всичко емоционални, а не добре обмислени избори, не си дават сметка какви качества трябва да притежават за едно или друго. Освен това истинските избори могат да ги направят деца, които са добре и по математика, и по БЕЛ. За другите е каквото остава.
Прави ми впечатление, че дори и хуманитарни паралелки рядко са с балообразуващи оценки три пъти БЕЛ, май почти няма такива. Три пъти БЕЛ има за предприемачество, за професионални гимназии. Демек- трябва да стават после икономисти или да работят в администрации на ниско ниво. За първите по-важна ми се струва математиката, а не БЕЛ.
От цялата система излиза, че обучението през периода 5-7 клас ти определя бъдещето. Нямаш право да се осъзнаеш по-късно.

# 1 936
  • Мнения: 12 669
Ама как почти няма 3 × БЕЛ. Дори СТЕМ има три пъти бел? Ако детето ми беше хуманитарно, изобщо нямаше да се притеснявам тази година.

# 1 937
  • Мнения: 1 845
Кои паралелки с профил български, история и философия са с три пъти БЕЛ?
Може би не откривам или в източната част на София няма, защото търся там...

# 1 938
  • Мнения: 106
На мен доста от случващото се не ми харесва. Не ми харесва да има разслояване на училищата и такъв стрес, вместо да се изисква учителите и преподаването да е на сходно ниво, така че децата във всеки квартал да имат еднакъв достъп до качествено образование. Колко от децата правят опити по химия или физика, като толкова се изговори как трябва да се наблегне на тези предмети? Моите деца не са имали нито един, а учат в уж добри училища. По биология са гледали веднъж под микроскоп с материали, донесени от тях. За частните уроци няма да коментирам, освен че не са поради незнание на децата. За математиката, която не се упражнява, но изисква на по-високо от преподаваното ниво също и т.н.

Последна редакция: нд, 22 юни 2025, 08:13 от KaliAna7

# 1 939
  • Мнения: 401
Добро утро, и за моето дете ранното профилиране и неподходящо. Той подхожда емоционално и иска да си остане в настоящото си училище. Заради децата, някои учители и познатата среда.

Не съм съгласна и с "равните условия" на матурата в 7 клас, за 4 е абсолютно излишна...
1. Децата се развиват различно в когнитивно отношение и зрялост, доказано е че момичетата в тази възраст са изпреварващи.

2. Децата, учещи в МГ са едни гърди напред, а ако имат и един родител математик или един Динчо;) е много по-лесно да надграждат.

3. Осигуряването на школи и уроци зависи от финансовото състояние на семейството. За някои това е непосилно. Вярно има е самоподготвящи си, но в общия случай допълнителните уроци са задължители.

4. В резултат на това разслояване се образува още по-голямо разделение в нивото на децата и много голяма част остават в "калта" и вече има цели гимназии, в които нивото е отчайващо.

Споделям моята гледна точка и съм благодарна,че децата вече преминаха на лятна вълна:) Поне моето, де

# 1 940
  • София
  • Мнения: 515
Чета всяко мнение, опитвайки се да разбера различни гледни точки, но не ми се получава. Моето дете е аутист с високо IQ и дисграфия, по математика не пожела да работи допълнително нито с мен (математика и информатика съм завършила в университета), нито с учител, но аз отказах възможността да ползва удължено време, защото нямаше да е честно спрямо другите. По БЕЛ беше задължително да ходи на школа, защото не възприема абстракни понятия, ползва удължено време и консултант, който му преписа черновата на беловата, за да не му анулират работата заради почерка. И на двете НВОта очакваме висок резултат, но той няма идея какво точно иска да учи, по-скоро иска няколко неща, които в нито едно училище/паралелка ги няма накуп, а и му е по-важно да не го тормозят съученици и учители (има 2ка на домашно и 4ка на учебна тетрадка, защото пишел грозно, по предмет, по който на контролни има само 6ци). Та изборът на училище не е труден само когато резултатите са ниски.

# 1 941
  • София
  • Мнения: 19 908
Не какво казвате ранно профилиране?В 8 клас едно дете самО се стреми към ТУЕС, СМГ, дадена езикова, НПМГ с определен предмет и т.н, понеже иска да учи точно там интензивно било то мат, конкретен език , програмиране....Изключвам случаите, когато не иска, но с високия бал родителите го "насочват"натам. Но допълнителното  профилиране е от 11 клас, кога по-късно да бъде?Вече са поузрели децата, по- ориентирани са, знаят какво ги влече и с какво искат да продължат и имат в повечето случаи доста голям избор за профилиране. Изключение са професионалните гимназии,  но там е нормално да е така, изучават се все пак редица специални предмети, за които времето в последните две години няма как да стигне

Последна редакция: нд, 22 юни 2025, 08:23 от Просто русалка

# 1 942
  • Мнения: 1 575
Добро утро,
Нямам достъп до пощата, моля, ако има възможност някой да ми изпрати от пробните тестове по математика на Регалия от тази година. Ще е чудесно, ако са налични и отговори.

# 1 943
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 163
Темата  е безконечна...

Аз навремето преди 25 години реших да кандидатствам след 7 клас в началото на втория срок. Тогава изпитите бяха: общообазователен тест и по избор БЕЛ или МАТ.
Не съм посещавала уроци - може би 2-3-4 пъти бях на по-сериозна консултация, защото по БЕЛ изпитът беше Литературно-интерпретативно съчинение. Това, което пишат сега на ДЗИ БЕЛ.

Изкарах прилични оценки, въпреки липсата на уроци, още повече, че 6 и 7 клас учих в спортно училище - тренировки 2 пъти дневно и реално ангажимент от  7:30 до 17-18часа всеки ден. Не съм се готвела сериозно за това кандидатстване. Учих не повече от 1 час на ден. Като най-много отделях време на английския. Госпожата даваше текстове, които да заучаваме. Обаче!!! Учителите в прогимназия в спортното бяха истински педагози. Така преподаваха материала, че ако слушаш в час, няма как да не разбереш и химията, и биологията, и физиката. Само с математиката имах известни ядове и бях решила, че тази наука не е за мен и няма да я уча.

Към днешна дата съжалявам, защотото ,както една дама писа - ако в семейството има родител, който да разбира задачите и детето да има подкрепа във всеки един момент, в който зацикли, би било съвсем различно.
Наборът положи много усилия по математика, решаваше задачи, колкото може, беше на индивидуални уроци и ... няма да има очаквания резултат.
По БЕЛ - изключително подготвен. Писал е по тезата прилични неща, по никакъв начин не се е шашнал, че трябва да пише за Серафим. Ходеше на школа по БЕЛ при моя лична приятелка. Всяка събота - 3 астрономически часа. Бяха преговорили всичко от всички години. И въпреки брилянтната му  подготовка - вероятно няма да получи точки на въпроса с еднородните части, защото е отговорил тетрдака и учебник. Каза: Мамо, но аз ги изброих. Те са 2 как да не изполвам съюз?!

Категорично съм на мнение, че по-доброто решение е общообразователен тест  и избор - Математика или БЕЛ.
Така децата поддържат интерес и мотивация да учат и по останалите предмети и реално знаят къде са по-силни и готвят едното - БЕЛ или МАТ. Разбира се, че ще ива и такива, които ще готвят пак двата предмета, обаче говорим за избор!!!
За МГ взимаха тест + математика, за езиковите беше по избор, но тестът беше задължителен, хуманитарната беше тест +БЕЛ.

Вярвам, че това е по-рационалното решение. Така математиците няма да са прецакани от БЕЛ, а хуманитарно насочените деца няма да лудват с безконечно решаване на задачи, които не са тяхното. Много е вероятно и самата подготовка да е по-приятна, защото готвиш любимия предмет, защото му се отдаваш и ставаш още по-добър.

Относно профилирането - за мен профилиране в 8 клас е рано. Предпочитам детето да си избере профила в 10 клас. А дотогава да е получил хубава обща култура, за да може изборът му да е информиран.

# 1 944
  • В кошера...
  • Мнения: 567
Реших и аз да се изкажа за статистиката.
Изпити трябва да има, това е начинът за отсяване, но... За мен е крайно дискриминативно учителят по мат. в училище, още на първата род. среща, да заяви, че отличниците в училище няма да бъдат отличници и на НВО. Че трябват допълителни уроци, ако искаш конкурентен резултат. Че задачите, с които се класираш "в елита", не са в училищните програми.
От тук идва въпросът защо това се решава от финансовото състояние на родителите? По мое време учителите в училище забелязваха талантливите деца, те работеха с тях или ги насочваха. Дори с уроци, това имаше някакъв смисъл.
Сега в стремеж да осигурим добра среда сме се хванали в капана на сивата икономика. Ясно е, че винаги е имало и ще има много умни деца. Очевидно е, че образователната ни система няма как да е изключение от общия погром в държавата. Мисля обаче, че реформирането на една система трябва да се случва отвътре. Не от министерства и форуми. Т.е. чакам учителите да имат и да изказват мнение, да изискват и да се бунтуват. Те са хората! Но явно не сме готови като общество.

Смятам, че в 7 клас НВО трябва да включва въпроси от всички изучавани предмети, а който има профилиран интерес, да държи друг изпит.

Последна редакция: нд, 22 юни 2025, 08:33 от medunka

# 1 945
  • Мнения: 865
Ранно профилиране - всъщност паралелката за която кандидатстваш, в повечето случаи е фиксирана към момента с основни и доп. профили - 3 или 4 броя общо. В някои училища ти пазваляват да смениш доп.профили в края на 10 клас. В други - не.

# 1 946
  • София
  • Мнения: 19 908
Това какво Ви е казал конкретен учител, не означава, че казаното е истина.Задачите в НВо с нищо не надвишават изучаваното по програма, в някои учебници има доста по- завъртяни задачи даже.Друг е въпросът къде е проблемът при задачи съвсем по материала, ходене на школи и уроци и въпреки това немалко случаи на несправяне.Причините са много и са комплексни...Но със сигурност една от тях не е наличието на задачи, които не са включени в програмата.
Кои са тези повече случаи?Има немалко училища/паралелки с фиксирани само два предмета при приема. Влизаш с мат и немски в СМГ, да, но от 11 клас имаш избор за другите профили. Влизаш в испанската с втори език италиански, но след 10 клас имаш широк избор за другите два предмета.Влизаш в НПМГ с физика  и английски, ама после пак имаш достатъчен избор..

Последна редакция: нд, 22 юни 2025, 08:40 от Просто русалка

# 1 947
  • Мнения: 403
За 99.9% от децата няма никакъв шанс да се подготвят без помощ. Родител, учител или школа за всяко дете работи различно. Школите не са за моето. Той беше абсолютно неосъзнат колко му е важно допреди 2 месеца. После му дойде музата и започна много да иска ТУЕС. Ако бяхме го оставили да се готви сам залагам на 20-40 точки, въпреки че има доста потенциал. Това последното го потвърждават всичките му учители от 1 клас досега. Просто не му е интересно, играе му си, мързи го и т.н. Считам, че масата от момчетата на 13-14 са така. Добавяме и хормоните и картината става пълна. Аз помагах дотолкова, че да пише домашните дадени му от частните учители и малко по математика. Слава богу избрахме уникален преподавател по математика. Ходиха 3 деца заедно. Човекът с хумор и забава ги накара да решат стотици задачи. Ако всички бяха като този учител с главно "Ч" може би нямаше да има нужда от допълнителни уроци, а само от твърда родителска ръка. Да, трудно му беше, но сега усилията ще му се отплатят. И това му даде житейски урок как трябва да се потрудиш, ако искаш нещо. И да, родителските амбиции имат голяма роля, защото това да подбереш и да се добереш до правилните учители никак не е лесно. И там има плява за отсяване. После да следиш и гониш дали всичко е написано и научено, финансовите средства и т.н.
Да добавя, че преди 28 години ходих на уроци по МАТ още от 6 клас, на БЕЛ само втория срок на седми. Така че пробремът не е от сега.

# 1 948
  • София
  • Мнения: 16 178
И въпреки брилянтната му  подготовка - вероятно няма да получи точки на въпроса с еднородните части, защото е отговорил тетрдака и учебник. Каза: Мамо, но аз ги изброих. Те са 2 как да не изполвам съюз?!
Разбира се, че ще получи точки - пълният брой за тази задача.

Профилирането не е от 8-ми клас, а от 11-ти. Дотогава се учи общообразователно. Само първите два профила са фиксирани, другите два се избират в 10-ти клас. И четирите се изучават от 11-ти.

Последна редакция: нд, 22 юни 2025, 09:00 от sanaka

# 1 949
  • Мнения: 654
Кои паралелки с профил български, история и философия са с три пъти БЕЛ?
Може би не откривам или в източната част на София няма, защото търся там...
22-ро е точно такова

Общи условия

Активация на акаунт