Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 105 712
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 845
  • Мнения: 654
Дъщеря ми е допуснала грешки от невнимание на първи модул, много глупави, че втори ден не ми дават мира. Втори модул е решила почти всичко. Точно същата картинка имаше при всеки ПИ, постоянно й повтарях да не бърза и да цели точките от първите задачи ама нейсе.

Същото. 3 грешки в 1 модул от невмимание, все лесни. Това не е за първи път и сме го дъвкали много пъти, постоянно вървях след него и повтарях - моля те, проверявай лесните задачи по 5 пъти, минус/плюс, точния ъгъл ли смяташ и в отговор винаги-оффф, мамооо, знам, остави ме.. Още не ми дава мира, не си намирам място и алкохолът не помага Joy.
 Във 2 модул се оказа, че само си е мислел, че е омотал многочлена, решил си го е. Текстовата задача, която ме притесняваше, също е решена. За 23Б не е дорешил, стигнал е донякъде.

Все едно описваш моята блейка.  Не мога още място да си намеря...ооффф, дано поне има късмет в нещо

# 1 846
  • Мнения: 491
А аз какво да кажа! То вярно, че не му е сила МАТ и не очаквахме някакви висоти, но просто ме поля с вряла вода. Учителя му в уроците все още не чоже да повярва, че е омазал всичко. Тръгна уверен, спокоен и си решаваше вкъщи и не само, матури, задачи с някои грешки. Падна му се така желаното движение. А като гледам евентуалния резултат, все едно не е бил той или е объркал изпита с ядрена физика.
Аз все още не мога да се отърся, защото не съм и сънувала такъв погром.

# 1 847
  • Мнения: 35 371
Била съм 7 клас преди 25 години , материалът за мен е сходен. Нищо от горните класове не виждам

Когато аз бях в седми клас, учехме вектори. Сега не се учат. Не помня степените дали бяха в седми или осми клас.

# 1 848
  • Мнения: 2 440
Аз векторите ги учих в девети или десети клас, не помня добре. Но не е било я седми. В седми не съм учила вероятности. Това е било преди 36 години

# 1 849
  • София
  • Мнения: 34 700
Скрит текст:
А аз какво да кажа! То вярно, че не му е сила МАТ и не очаквахме някакви висоти, но просто ме поля с вряла вода. Учителя му в уроците все още не чоже да повярва, че е омазал всичко. Тръгна уверен, спокоен и си решаваше вкъщи и не само, матури, задачи с някои грешки. Падна му се така желаното движение. А като гледам евентуалния резултат, все едно не е бил той или е объркал изпита с ядрена физика.
Аз все още не мога да се отърся, защото не съм и сънувала такъв погром.
Много е неправилно два предмета да имат такава тежест. Трябва да има баланс. Затова и децата се стресират толкова. Ако имаше баланс и се издъниш по един предмет, има възможност да компенсираш с други.

# 1 850
  • Мнения: 35 371
Аз векторите ги учих в девети или десети клас, не помня добре. Но не е било я седми. В седми не съм учила вероятности. Това е било преди 36 години

Със сигурност учехме в седми, такава и задача беше едната от приемния изпит за училищата след 7 клас.

В гимназията после се учат пак.

# 1 851
  • Мнения: 2 223
Догодина са векторите. Разгледах учебника днес от скука.
Ще има и вариации, пермутации, комбинаторика.
Втори срок ще е по-интересно.

# 1 852
  • Пловдив
  • Мнения: 4 712
Прекалено много писане има. Децата само трябва да пишат. Не да мислят. Трябва да са тренирани машини, на сън да ги бутнеш да разлагат многочлени, да чертаят чертежи, за зареждаш гориво, да пълнят басейни, тръби, цолове, па и да смяташ колко струва едно парче торта. И такава задача имеше преди години. Пенкилер. Малко като в Автобиографията на Бранислав Нушич и хипотенузата, нещото със сто крака.

https://trud.bg/a/articles/%D0%B4%D0%B8%D1%8F%D0%BD-%D1%81%D1%82 … D0%B0%D1%82%D0%B0

Не знам кой е този човек, но съм напълно съгласна с него.

# 1 853
  • Мнения: 2 440
Аз векторите ги учих в девети или десети клас, не помня добре. Но не е било я седми. В седми не съм учила вероятности. Това е било преди 36 години

Със сигурност учехме в седми, такава и задача беше едната от приемния изпит за училищата след 7 клас.

В гимназията после се учат пак.
Мисля, че си по-малка от мен, но може и да ме е хванала амнезията. 36 години са това. И чий го дирят векторите в седми? Няма никаква логика в това, хубаво са ги махнали

# 1 854
  • София
  • Мнения: 34 700
По принцип никак не уважавам Д. Стаматов, но в този случай и аз съм напълно съгласна.

# 1 855
  • Мнения: 1 977
Аз имам чувството, че с годините все по-трудно се усвоява материала. Комбинация от фактори, но за мен основно проблемът е анахроничната образователна система. Светът се движи много бързо, децата не са по-глупави, а просто по-различни. Реформи се правят с десетилетие закъснение. Това, от което са имали нужда като обща култура преди N години, има малко припокриване със знанията, от които се нуждаят, за да функционират сега. Ако повече от половината деца имат проблем с усвояването на определени концепции в масовото училище, или да ги качат в горни класове, или да ги премахнат, или да сменят начина, по който се преподават. Цялостно учебните програми и учебниците имат нужда от промяна, както училищните, така и тези, по които се обучават педагогическите кадри. И водещо за тези промени да е мнението на реално работещите със средностатистически деца.

Последна редакция: сб, 21 юни 2025, 19:51 от crow

# 1 856
  • Мнения: 1 104
Ама защо казвате, че математиката в БГ не е на нива? Разслоена е, но в училища и паралелки, а не като в Щатите на класове. за по-добрите деца има МГ, НПМГ и професионалните като ТУЕС, както и математически паралелки по другите училища. За останалите има езикови и хуманитарни гимназии. МГ-тата не са само за състезатели - голяма част от децата там не стигат до състезателните отбори и просто учат повече математика. И не можете да ме убедите, че в МГ и езиковите по математика се учи едно и също. Аз съм учила в езикова, но ми вървеше математиката и контролните ми по математика ми отнемаха 5 минути. После като кандидаствах в университет ходех при една учителка от МГ на уроци, която като ме видя какви са ми амбициите по математика директно ми се изсмя. Според нея дете от езикова не можеше да се равнява като знания на дете, учило в математическата. вероятно беше права за общия случай, защото обичащите математиката в класът ни бяха единици.

# 1 857
  • у дома
  • Мнения: 7 947
Задачи от изпит по математика след 7 кл за прием в гимназия от далечната 1992г



Както е видно има и квадратни корени и вектори в 7 клас,които в момента се изучават в 8 клас.
93 г също има вектори на изпита,а през 94г и 95 г има квадр корен.От 96г вече няма нито вектори,нито квадратни корени, явно тогава е променена програмата.
От горна степен е свалена Питагоровата теорема и отрицателните степенни показатели в 6кл. ,за др не се сещам и са добавени вероятностите.
По старата /предходната програма/ в 7 кл се учеха параметрични уравнения и неравенства и си ги даваха най- редовно и на изпит след 7 кл и на НВО пи-късно,имаше ги и в 8,9 и следващите класове-сега нещо не ги виждам никъде,в никой клас,което не пречи да си ги има на всеки изпит в ТУ например.

Последна редакция: сб, 21 юни 2025, 20:02 от svetlaem

# 1 858
  • Мнения: 2 440
Как си пазите тетрадките, браво! Сериозни сте. И колко красив почерк! Направо са с историческа стойност!

# 1 859
  • София
  • Мнения: 16 181
По принцип никак не уважавам Д. Стаматов, но в този случай и аз съм напълно съгласна.
Общи приказки на поразия, без каквото и да е конкретно предложение за промяна, "обновена визия" и "концептуална промяна". Типично в негов стил, като научен сътрудник - точно, но абсолютно безполезно. И по-добре. Защото преди години, когато прочетох "предложенията" му за промяна, три пъти се прекръстих пред иконата и запалих свещ само да не ни се случат неговите гениални "предложения". Rolling Eyes

Последна редакция: сб, 21 юни 2025, 20:00 от sanaka

Общи условия

Активация на акаунт