Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 105 581
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 920
  • у дома
  • Мнения: 7 947
Подготовката на всички деца в школите вероятно е еднаква, но е крайно недостатъчна за топ резултат на НВО. Затова казвам, че за дете от обикновено училище, самоподготовката е ключова.

То и на уроци да е пак ключовата думичка е самоподготовка.Успехът е 10% от училище,10% от школа или урок,др 80% е решаването и упражненията у дома-това е истината...И най-добрият сборник не е нито на Архимед,нито на Просвета,нито на Коала прес-най-добрият сборник е този,който едно дете е изрешило.Повечето родители очакват в школата или на урока учителят да налее с фуния или магическа пръчка знанията-ами не става-той може да обясни ,да разясни,но затвърждаването и самоподготовката е у дома.

Последна редакция: сб, 21 юни 2025, 23:33 от svetlaem

# 1 921
  • София
  • Мнения: 123
Какъвто и да е форматът на изпита/НВО/матура (все тая как му викат), той винаги ще бъде стресиращ за децата.
Аз съм набор '84г и много добре си спомням колко бях притеснена и на двата изпита. Сякаш беше вчера, когато попитах майка ми как е възможно да полагаш толкова усилия, да ходиш на уроци и всичко да се реши само в един ден.

Допълвам се: Едно време имаше по-малко кандидати, сега битката е ожесточена, защото големите градове са пренаселени, а местата са си все същите.

Последна редакция: сб, 21 юни 2025, 23:38 от ralralral

# 1 922
  • Сливен
  • Мнения: 202
Не мога да Ви изчета.  Големи дискусии вечерта. В голямо настроение сме, защото по БЕЛ й писаха 6 за годината. И по музика. Не мога да повярвам, че ще се радвам на 6 по музика. 😁
По темата. Много неща в образованието в прогимназиален етап куцат. Прекалено много, но няма как от раз да се променят. Аз сравнявам по моето време. Първо- не съм имала масово 7 часа на ден. Доколкото знам от учители - част материала по математика от 6ти клас е свален в 5ти, и част от 7ми в 6ти. Прекалено много се претупва. Няма как да се усвои от всички деца. Трябва си решаване всеки ден по един час. А другите предмети? Какво правим с историята, географията, биологията и т.н със сложните си терминологии? А литературата и БЕ? А думите по английски? Моята дъщеря не е имала проблем, защото посещаваше школа по английски.  Спря я в 7 клас, заради математиката. Кое и кога? Как да се усвоят всички задачи, всички предмети? А детето ако ходи на баскетбол, акробатика, пеене, танци почти всеки ден? А не иска специализирано училище. Аз бях така. Музика и танци. Както е и моята дъщеря днес. Споменахте, че голяма част от възрастните не могат да решат задачите. Аз съм една от тях. Грам задача не мога да реша. Както я обичах, се разделих с нея в 6 клас. Нищо не помня. Намразих я. Взех кардиналното решение да се разведем и при нашите набори имахме право на избор.
 Как кандидатствах:
 Ако искаш след 7 клас да продължиш в Гимназия или Техникум, държахме кандидат-гимназиални изпити. Ако искаш ПМГ- там взимаха оценка от изпит по математика, Езикова - избираш си дали с математика или литература, Хуманитарна гимназия - Литература, Електро- математика, Текстил- рисуване. Ако не вземеш изпит, оставаш в 8 клас в ОУ и с дипломата кандидатстваш Техникум. Даже имахме 2- 3 набора изпит Общообразователен тест  ( 2001г) - 20 въпроса БЕ, 20 математика, 20( История, География,  Физика, Биология, Химия). Още си помня оценката: 5.09( заради математиката ще да е било, но задачите бяха лесни). По литература имахме Съчинение разсъждение САМО от произведенията от 7 клас. Падна ми се "Една българка". Там имах 5.33. 🫣 Та за мен мечтаното училище беше реалност и ме приеха История с английски в Хуманитарна гимназия( ново училище на 5 години). Нямах стрес през годината- защото не се налагане да държа изпит по математика. Даже на рисуване за Текстил ходих, за всеки случай, макар че не съм добра в рисуването. Та, не знам дали не беше по- добре. Не става въпрос всяко училище да има отделен изпит. Но защо да тормозим математиците с литература и хуманитаристите с математика. Един лек тест за всички, за да не изостават и другите предмети, би било добре. И децата да си избират.

# 1 923
  • Мнения: 1 104
Във връзка с горните постове, относно школите и учителите, някой може ли да препоръча учител по БЕЛ за София?
За 6 клас става въпрос.

Има тема за школите - https://m.bg-mamma.com/?topic=905187 Прочетете я внимателно и като си набележите някое име почнете да търсите още мнения за него. Обикновено на лични хората разменят доста повече информация от краткото препоръчвам/не препоръчвам някой учител, защото все ще се намери кой да им опонира и в двата случая в публичната тема. Хубавото е, че ако търсите за 6 клас ще имате 1 година да прецените дали сте опаднали на правилия ЗА ВАС учител. Смяна по средата на 7-ми клас е доста по-трудна от тази между 6-ти и 7-ми.

# 1 924
  • у дома
  • Мнения: 7 947
Ами не случайно този лек тест от 80 въпроса 20 бел,20 мат, 20 обществени науки о 20 природни науки плюс отделно изпит по литература и отделно изпит по математика  просъществува точно 2 години тогава,защото родителите се тръшнаха колко голямо е натоварването.

# 1 925
  • Мнения: 2 439
Ами прави са били родителите. И аз щях да се тръшна

# 1 926
  • Сливен
  • Мнения: 202
Ами не случайно този лек тест от 80 въпроса 20 бел,20 мат, 20 обществени науки о 20 природни науки плюс отделно изпит по литература и отделно изпит по математика  просъществува точно 2 години тогава,защото родителите се тръшнаха колко голямо е натоварването.
Сигурно за това ще да са го махнали, не си спомням. Знам, че ме беше труден. Даже беше приятен. Но мисълта ми беше, че за мен беше добре, че не се налагаше да държа трудният изпит по математика. Нямах желание за ПМГ, тъй като изучаваните профили не ми се отдаваха. Не можем да бъдем добри във всичко.

# 1 927
  • у дома
  • Мнения: 7 947
Нямам идея за Хуманитарна гимназия как се е влизало,защото в нашия град никога не е имало такава,но за ЕГ и МГ и паралелките в техникумите след 7 кл децата си държаха отделно от този тест и изпит по бел и математика.

# 1 928
  • Мнения: 802
Аз си давам сметка колко родители- математици или поне с афинитет към МАТ има тук...съответно колко зорки очи са следяли самоподготовката (заниманията вкъщи) на повечето форумски деца, с или без допълнителни уроци. Аз съм обаче от другите- НЕматематик, т.е. без възможност да помагам. Баща му помагаше за по- трудните задачи и...уж разбрал, а на следващата пак се пулеше. Вкъщи като седнеше да решава задачи и запецнеше, аз не можех да помогна и решенията оставаха или да пита в училище или в школата. Е, питаше, обясняваха и казваше, че ги е разбрал и...така до следващия път. Съответно се демотивираше и се ядосваше, но се стараеше, пукаше му и напредна в резултатите, но явно не е било достатъчно...Очакваме ниски резултати и аз като някои от вас още не мога да изляза от шока...премислям го, сякаш има някакво значение...Явно трябва малко време за да отмине емоцията, всеки да си вземе урока от случилото се и да продължим напред.

# 1 929
  • София
  • Мнения: 483
Аз си давам сметка колко родители- математици или поне с афинитет към МАТ има тук...съответно колко зорки очи са следяли самоподготовката (заниманията вкъщи) на повечето форумски деца, с или без допълнителни уроци. ...
За жалост нищо особено не можем да направим, можем да си изливаме душата тук, да лишим ученика от всичкото му "свободно" време и до там. Училищните занимания, домашните, школите, домашните за школите изяждат основната част от времето. Учебният материал по математика за 5-7 клас по същество може стегнато да се събере в едно учебниче, или да речем в 3 малки за всеки клас, но имаме   по една или две големи тухли А4 на луксозна хартия годишно,  с добре разбъркано съдържание, така че да не е толкова  просто да намерят всички свойства на триъгълника на едно място /примерно/.  И това за математиката, в която от векове наред няма нищо ново на ниво основно образование.

Как поколения наред се е учила математика без частни школи? Как никой от старците, завършили прогимназия, не е забравил простото тройно правило, не се обърква при деление, ползвайки дробна черта, да не говорим за разните трикове за бързо умнижение,  няма проблем със смятането на %, ...?  Със сигурност само след броени месеци голяма част от заученото за НВО ще се забрави. НВО-то просто изкара нещата наяве.  И да сменят министъра, "одобряващите" учебните планове, учебниците и помагалата, са все същите.

Последна редакция: нд, 22 юни 2025, 03:40 от xxxxxx

# 1 930
  • Мнения: 8 447
Ако едно дете не иска да учи и хиляда школи, заедно с още толкова частни учители няма да помогнат. Ако иска, обаче, трябва и някой да ръководи процеса, школа, родител, учител
Абсолютно!
Също ако няма човек със знания ( било то родител или учител), който да помага на детето, когато среща трудност, то няма как да надгражда.

# 1 931
  • Мнения: 3 127
Мами, коментирали ли сте най-добрите помагала, с които работеха Вашите деца?
Искам да избера за моето дете и се чудя ...

# 1 932
  • София
  • Мнения: 513
За дъщеря ми основният принос на школата беше високото ниво на трудност, останалите в групата бяха предимно настоящи ученици на СМГ. Налагаше й се да догонва и наваксва, да се бори със задачи и домашни, с които иначе нямаше да се сблъска. За някои деца вероятно би било стрес, на нея й подейства амбициращо. Извади късмет и с учител по математика в училище (там също имаше допълнителни часове седмично). Не знам какви точки е изкарала на НВО, но очакванията ми са, че най-високият й резултат тази година ще си остане по география (олимпиада и състезание), там на курсове не е била, но пък й е хоби. От 5ти клас, ако й доскучае, чете допълнително по история или география, интересно й е. Де да можеше да хване някоя геометрична задача ей така да си запълни времето. Това по повод самоподготовката.

# 1 933
  • Мнения: 2 086
Виждам, нищите системата, което е в порядъци по-добре, отколкото 16ти въпрос Wink)))))
Аз ще споделя моето неконвенционално мнение и предполагам почти никой няма да се съгласи -  много харесвам системата у нас, по-специално това, което се случва в София. Харесвам, че има конкуренция между училищата за отлични ученици, според мен това води до повишаване на резултатите и на преди посредствени училища. Харесвам това, че в общия случай онези, които полагат усилия, биват възнаградени. Наличието на единен изпит поставя децата пред равни условия. В крайна сметка подборът винаги се отразява позитивно на това, че във всяка паралелка в крайна сметка се събират сходни деца. Също така много ми харесва профилирането, започващо в 8-ми клас, но развиващо се още повече след 10-ти. 

# 1 934
  • Мнения: 865
Добро утро!
Аз пък не харесвам изобщо задължителното профилиране от 8 клас. Моята вятърничава дъщеря няма никакво понятие какво иска да учи . Ако сега избере профил, след 3 години интересите й може да са съвсем други. И съответно "бунтарски" да не учи по профила / виждала съм и такива деца /. Едно от хубавите за мен неща на ЕГ в нашия град е даването на избор на профил в 10 клас / независимо че си влязъл с два други конкретни профила /. В 10 клас са доста по-осъзнати, имат вече някаква визия за бъдещо развитие, и можеш тогава да избереш профил, който ще ти "помага" за по-нататъшното ти развитие. Това е моето мнение.
Ясно е, е колкото майки сме се събрали, толкова мнения ще има.

Общи условия

Активация на акаунт