Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 371
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 900
  • Мнения: 92
Ний да идем да видим работите им...тогаз ще разберем. Най-сигурно така. Ся нямя смисъл...нищо не ще схванем....Grinning

А къде ще могат да се видят работите на децата? В училищата-гнезда ли?

# 901
  • Бургас
  • Мнения: 24 038
Нашите днес издават учебниците и ключовете за шкафчетата.
В понеделник ще ходят на обяд класа и класната им на заведение в близост до училището да се почерпят!
Приключихме!

# 902
  • Мнения: 2 818
Да, точно това имам предвид- децата са различни, няма как да се обобщи, че усилията ще дадат един и същи резултат.

Аз синко не съм го упрекнала нито за миг- за мен той си е свършил неговата работа- старал се е, трудил се е, просто не всеки може да стигне "дадена летва". А за ефекта при натиск- всички сме чували по някоя история, дето да настръхнеш и да си кажеш, че не всичко трябва да е на всяка цена.
Ама никой не говори за възможно най-високите резултати, а за подобряване на собствените възможности, според капацитета на детето. Като полагаш усилия, все с малко ще завишиш резултатите, които постогаш, ако не полагаш усилия. Това се има предвид. Когато човек се упражнява, се подобрява. Това е пътят, аз друг не познавам... На никой не му е паднало свише нещо от небето. Grinning
Всеки стига собствената си летва.

# 903
  • Мнения: 8 510
Няма как едно дете да решава,ако не разбира-в 7кл е късно,решаването е от 5 кл ,за да не се натрупват пропуски...
По този повод аз я записах на школа още в 5ти клас. Не е имала проблеми ( Слава на Бога), но исках да има още едно място, където да й тъпчат материала. Ако изпуснеш от 5 клас става нагоре страшно...

# 904
  • София
  • Мнения: 229
Наборът в 5 клас не се справяше, не искаше да решава, покриваше някакво ниво, но не си вярваше и смяташе, че никога няма да изкара дори една отлична оценка на тест в училище по математика. В 6 клас го хванах и в началото с доста мъка решавахме задачи заедно, припомних си и аз доста неща. Повиши си успеха и си повярва. Математиката не е неговото, но положи големи усилия 2 години. Аз също Smiley
Е, накрая реши трудните и сбърка лесни задачи на НВО, но приемам (трудно ми беше), че така е трябвало да стане, все пак това не му е силата. Радвам се, че се постара.
Аз пък лично не съм доволна изобщо от елементарния БЕЛ, не смятам, че има добро отсяване там.

Последна редакция: пт, 27 юни 2025, 09:40 от Niffi

# 905
  • Мнения: 75 441
Ний да идем да видим работите им...тогаз ще разберем. Най-сигурно така. Ся нямя смисъл...нищо не ще схванем....Grinning

А къде ще могат да се видят работите на децата? В училищата-гнезда ли?

При нас ще е в сградата на инспектората. Вижте в сайта на инспектората за вашия град - скоро ще излезе инфо там, или се обадете и попитайте.


Моят го гоних цял втори срок. Молби, гонене, разправии, като при Аманда. На моменти мислех да го оставя да се провали. Не сядаше да отвори учебника, а малко му трябваше само, за да дръпне.  Малко, наистина малко. Знаех, че може, просто го мързи! Към днешна дата се радвам че устоях и не се отказах.
На мен ми помогнаха и дамите от темата за задачките тук във форума - благодарна съм им. С тяхна помощ, малко от интернет, основно от учебниците - успях и аз да разбера материала и да го обясня на сина ми там където губеше нишката.

Каквото можах, направих. Дали е било най-доброто - едва ли. Мога ли да върна времето - не мога.

# 906
  • Мнения: 77
Цитат
Тук казвате- решаване на задачи "до чук", ен на брой сборници- да, обаче сядате с детето и проверявате.

Това при нас не виждам как би сработило по никой начин Sweat Smile
Седмокласничката ни е изключително вироглава и ако не се убеди, че трябва да направи нещо, не се сещам как може да бъде принудена да го направи.
Още в началото на годината ѝ казах - виж, това са вариантите за училище след 7-ми клас: Погледни ги, обмисли кое е за теб, какво ти се учи, виж как се държат децата в тях, как общуват, какви неща ги вълнуват, какви постижения имат. Което ти допада - това ще си ти.
Има едно предаване по БНТ в неделя - "Това го знам". В него участват деца от различни училища, много държах да го гледа и да си прецени нагледно - между кои деца се вижда.
В крайна сметка реши там каквото си реши и започна да се подготвя, сама. Без школи, нищо.
Абсолютно отказа някой да ѝ виси на главата и не искаше да ходи на частни уроци, за да си постигнела сама целите ...
Сама си решаваше, сама си купи сборници, дори нямам идея кои и какви са. Една камара са там на бюрото ѝ.
Била е на две пробни матури в най-тегавите възможни училища в Бг и това беше. Реши, че трябва да отиде на най-гадното, за да види къде се намира спрямо тях.
Общо взето така протече подготовката. Какво е постигнала - ще разберем съвсем скоро.

# 907
  • Мнения: 3 042
Ний да идем да видим работите им...тогаз ще разберем. Най-сигурно така. Ся нямя смисъл...нищо не ще схванем....Grinning
А къде ще могат да се видят работите на децата? В училищата-гнезда ли?
Да. На сайта на РУО още не са посочени кои са, само десетокласните ги има.

# 908
  • Мнения: 2 087
Вероятно ще са тези, в които сега може да се гледа десетокласното НВО, в тези училища има най-много компютри Wink))))

# 909
  • Мнения: 9 488
Това "да", ако е отговор за "в училищата гнезда ли", не е вярно. Училищата-гнезда са за подаване на документи - някога всички там, сега само който не смее сам на компютъра да ги "нацъкат" пред него... или не смее да иде в неговото си училище, че и тази възможност вече я има Simple Smile
Скрит текст:
https://ruo-sofia-grad.com/%d0%b8%d0%b7%d0%bf%d0%b8%d1%82%d0%b8- … 0%bb%d0%b0%d1%81/
УВАЖАЕМИ КАНДИДАТ-ГИМНАЗИСТИ,
УВАЖАЕМИ РОДИТЕЛИ,

В периода 08.07.2025 г. – 10.07.2025 г. предстои подаване на заявления за участие в първи етап на класиране в училищата с прием по реда на Наредба №10/01.09.2016 г. на министъра на образованието и науката за организация на дейностите в училищното образование.

Подаването на заявление за участие в първи, трети и четвърти етап на класиране ще бъде само по електронен път (https://infopriem.mon.bg). Това може да стане:

без чуждо съдействие от всяко електронно устройство с достъп до интернет, по което и да е време на денонощието;
със съдействие на училището, в което ученикът завършва VII клас през профила на ученика в рамките на работния ден;
със съдействие на друго училище (т. нар. училище-гнездо), определено от началника на РУО – София-град, в рамките на работния ден.
Всеки ученик има персонален профил в електронната платформа  https://infopriem.mon.bg и индивидуален код за достъп.

Обръщаме внимание, че за професионалните паралелки е необходимо да има медицинско свидетелство, издадено от общопрактикуващия лекар на ученика. Ако няма възможност да се прикачи в момента на подаване на заявлението, следва да се представи при записване в съответното училище.

Цялата необходима информация относно оценки ще бъде отразена по служебен път преди да се пристъпи към балообразуване и класиране. Поради огромния обем информацията се прехвърля поетапно и е възможно все още да не е видима в момента на попълване на заявление за участие в първи етап на класиране.

Съгласно чл. 63, ал. 2 от Наредба № 10/ 01.09.2016 г. на министъра на образованието и науката за организация на дейностите в училищното образование, учениците, които кандидатстват за профил „Физическо възпитание и спорт“, подават в училището следните документи за участие в приема: заявление за участие в класиране по образец на училището; копие на медицинско свидетелство, издадено от общопрактикуващия лекар на ученика; служебна бележка, издадена от съответната спортна федерация, която удостоверява, че ученикът е класиран за участие в олимпийски игри или на призово място от световно, европейско, балканско или държавно спортно първенство.

Паралелки с профил „Физическо възпитание и спорт“ има в 28. СУ „Алеко Константинов“ и 132. СУ „Ваня Войнова“.

Въпроси, свързани с дейностите по прием на ученици в VIII клас, може да задавате на имейл priem_8_klas_Sofia@edusofia.bg

Пожелаваме успех!
Списък на училища гнезда за Софя вече има https://ruo-sofia-grad.com/wp-content/uploads/2025/06/gnezda_spisak-2025.pdf

От много години в София работите могат да се видят в училищата, посочени сега за 10 клас - Професионална гимназия по електротехника и автоматика (ПГЕА) и  СПГЕ „Джон Атанасов“. Предполагам и сега са същите.

# 910
  • София
  • Мнения: 5 551
Да, същите са.

# 911
  • София
  • Мнения: 515
Моята ходи на курсове от четвърти клас именно с идеята да не се натрупват пропуски. Тази година в школата решаваха наистина много трудни задачи и я затрудняваха. Проблемът беше да си признае, че нещо не разбира, да установи кое точно я спъва и да потърси помощ. Дуднах, мрънках, никакъв ефект. В някакъв момент пита свой съученик за най-трудната задача, която им бяха давали на един ПИ. Момчето просто й направило чертежа, както трябва, оттам нататък я решила сама. Отиде на консултация при учителката си в училище (наистина страхотен преподавател), след това обясняваше, че трудното всъщност се оказало лесно... като разбереш някои неща. 

С класа си едва ли ще отпразнуват "уволнението" всички заедно. От пети клас са заформили групички и шанс за сплотеност няма. Най-много нейната групичка да хапнат пица някъде (но всичките са супер амбициозни и много уплашени в момента да не са се издънили, та не е ясно какво ще е настроението). На класния купихме общ подарък родителите. Щерката направи медальони за любимите си учителки - тя обича да майстори такива неща.

# 912
  • Мнения: 1 849
При нас пети клас беше страшно и в училище. Имаха за учител едно момче, което изглеждаше на външен вид по-малко от големия ми син, който тогава беше в 10 клас. Децата се принудиха да правят записи от часовете, защото родителите не допускахме колко е страшно в часа. Много пъти сме ходили при класната, при директорката да говорим... Никакъв ефект, вдигаха рамене, за да ни кажат, че няма учители...
В шести за кратко имаха читава учителка, но тя не издържа като видя с какво трябва да се пребори - изцяло изпуснат пети клас. Последва смяна на още няколко учители, в седми се установи една, но и с нея си имахме проблеми.
От пети клас насам аз гледам театрални сценки за това как преминават часовете по математика. Жалко, че няма училища с паралелки за актьорско майсторство.
Отделно и той самият няма никакъв интерес към математиката. Да не говорим колко много отсъства, защото боледуваше често, още не сме сложили ваксината, която се слага на 12 години, заради честите боледувания.
Сигурно си има някакви начини да се преодолеят дефицитите на системата. Както и на характерите на децата. Но аз си признавам, че нямам представа как се прави. Никога не съм могла да накарам моите деца да правят нещо, което те не искат.
Големият също тотално спря да учи математика след 7 клас. Изкарваше си четворки, но това е, защото поне знанията до седми клас му стигат да приложи формулите, които учат. Не съм го видяла никога да решава задачи специално и да се готви по математика. Евентуално малко да погледне пред контролно и това е. На моменти ми е казвал, че сигурно би се справил с математиката, ако му беше интересна, но просто е решил, че не иска и това е.
Реално дипломата му е 5.40 заради математиката. Иначе щеше да бъде отлична.

# 913
  • Мнения: 817
Това при нас не виждам как би сработило по никой начин Sweat Smile
Седмокласничката ни е изключително вироглава и ако не се убеди, че трябва да направи нещо, не се сещам как може да бъде принудена да го направи.
Била е на две пробни матури в най-тегавите възможни училища в Бг и това беше. Реши, че трябва да отиде на най-гадното, за да види къде се намира спрямо тях.
Малко ми звучи като моята девойка, която сега завърши 5ти клас Simple Smile категорично отказва да й се месим в ученето, в писането на домашни, иска сама и за сега се справя добре. И за разлика от брат си, който няма конкретна идея какво точно му се учи от есента - тя от сега знае, че иска нещо с рисуване. Та в 7ми клас няма да плащам за школа по БЕЛ и МАТ, а за такава по рисуване Smiley пък да видим. Догодина ще проучвам за читави школи и курсове в тази насока, и ще я пратя евентуално на 2-3 пробни НВОта, да следим как се движи.

В този ред на мисли, може ли инфо кои са тези гадни училища (ако са в София), да ги имам предвид? Благодаря!

# 914
  • София
  • Мнения: 3 913
Има деца, които имат нужда от повече и персонални разяснения. Родителите обикновено се отхвърлят като авторитет в тези години и е добре да се търси помощ отвън.
Смятам че големите школи са добре за отличници, за затвърждаване. Децата с пропуски трябва да работят с учител.

23 задача е много трудна: в учебника се дават наготово да се докажат еднакви триъгълници, а тук трябва да се видят. Ами не се виждат, ако не знаеш какво да търсиш. Това е толкова трудно, колкото и допълнително построение.

Да, задачите са лесни от гледна точка на родители, и на ganis, която работи с деца с над 450 точки бал. Аз обаче имам опит със средностатистически деца и на много от тях им е трудно.

Общи условия

Активация на акаунт