Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 413
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 915
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Моята госпожица първо се е ошашкала на 23 Б, после си е казала, че в такива задачи винаги става дума за еднакви триъгълници, оттам вече ги е "видяла" и е решила без проблем.

Последна редакция: пт, 27 юни 2025, 10:56 от gadamer

# 916
  • Мнения: 403
Аз точно това недоумявам - как всеки пишейки от неговата гледна точка, издава присъди! Лесно или трудно е много относително понятие...

Последна редакция: пт, 27 юни 2025, 15:23 от Compass

# 917
  • Мнения: 813
Някои деца (възхищавам им се) са си самостоятелни, мотивирани, дейни и по- ориентирани от други- за тях не става дума тук. По мое време и ние бяхме така, но сега децата (повечето) имат нужда някой да им виси на главата- дали лично ние ще помагаме или всеки по възможности ще осигури вариант за "помощ отвън".
С набора се колебаехме за вида на курса, но от него дойде това да е в група, подозирам, че ако беше сам щеше да изгърми до НВО-то. Имаше моменти, в които казваше, че не иска да ходи, уморен, демотивиран заради труден материал и т.н. Но се събираше и покрай групата продължаваше. Май мисълта да е сам с един учител срещу него го плашеше. Като цяло от училищния материал не е имал някакви значителни пропуски, работеше на дъската почти всеки час, справяше се. От мин. лято започна да ходи при учител, за да стартира 7-ми клас без пропуски. Въпреки всички усилия и напредъка (има такъв все пак) не е доволен сам за себе си и се чувства неудовлетворен.
Не става дума за присъди- ganis мисля, че попита коя е трудната задача в НВО 2025. Аз споделих моята гледна точка- за синко всички от 2-ри модул са били трудни.

# 918
  • София
  • Мнения: 124
Колкото аз съм добра по математика (макар да звучи нескромно), толкова повече моята девойка не искаше аз да я обучавам. Някак ми правеше контра. Опитахме първия срок,  изрешихме много задачи, особено задачите за движение - те ми бяха основен фокус. Ами насън да я бутнеш и ще ти реши задача от движение. Жалко, че от бързане е оплескала точно зад.22 заради това, че е работила с грешни стойности. Методът е верен.

И в крайна сметка се предадох, много ми беше кофти. Записах я на урок и трябва да ви кажа, че ме хвана яд, че не го сторих от самото начало. "Родихме" се. Тя се успокои, аз също.

Понякога колкото повече натискаме децата, те толкова повече се отдръпват и се бунтуват.

# 919
  • София
  • Мнения: 519
Може да не е изненада за запознатите, но мен много ме учуди, че за 5ти клас минималния бал за НПМГ е близо 100т повече от (максималния) поправям си безумната грешка - минималния за СМГ. Дали тенденцията е нова или и досега е било така?

Последна редакция: пт, 27 юни 2025, 11:18 от Jackobiana

# 920
  • Мнения: 1 949
Ако едно дете трябва да ходи на математика, БЕЛ и чужд език на школа още от 5ти клас каква е функцията на училището? Да се почва със школи по всичко и да се закрива училището тогава.

# 921
  • Мнения: 12 743
Може да не е изненада за запознатите, но мен много ме учуди, че за 5ти клас минималния бал за НПМГ е близо 100т повече от максималния за СМГ. Дали тенденцията е нова или и досега е било така?
Балът не се ли формира по раьличен начин на двете места?
Абсолютно равностойни училища са.

# 922
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 405
Може да не е изненада за запознатите, но мен много ме учуди, че за 5ти клас минималния бал за НПМГ е близо 100т повече от максималния за СМГ. Дали тенденцията е нова или и досега е било така?

Шок и ужас! Ама внимавайте като споделяте такива неверни твърдения, че ей сега ще почне да ви цитира цялата жълта преса. Joy Joy Joy
След 4 клас НПМГ приема 52 деца, СМГ - 156. Минималният бал на НПМГ е със 100 т. по-висок от минималния бал на СМГ. Имало е доста деца с висок бал и първо желание НПМГ тази година.
А и балообразуването е различно, та съвсем не можем да сравняваме...

Последна редакция: пт, 27 юни 2025, 11:12 от Алисса

# 923
  • Мнения: 7 683
Това пък са едни ужасни клишета, в които няма много истина. Например в счетоводството се работи само с числа, но мисленето в счетоводството няма нищо, ама нищо общо с математическото и има много хора, които са много слаби в математиката, но отлични счетоводители и финансисти.
Защо няма нищо общо? Как решихте, че са слаби в едно, а силни в другото?

От много личен опит и отлично познаване и на двете материи. Както виждате, не съм казал нещо за правото например, понеже не съм юрист. Но питайте юристи, Санака например, дали не е същото и там - има много прекрасни юристи, които няма да могат да решат задачите за 7 клас. А в правото има ли логика? Има и още как. И то много логика има. Така че да се обвързва логиката само с математика е глупост, да се правят велики изводи как само математиката развива логическото мислене, също е глупост. Пропуснах и шахмата - в него няма ли много логика? Има световни шампиони, които са много слаби по математика - например Тал е бил журналист, а Гари Каспаров е завършил чужди езици (има и математици, разбира се, но може и без математика). Повечето добри инженери, дето са учили висша математика в МЕИ, също не могат да решат задачите за 7 клас.
Така че айде по-леко с тези мантри за математиката. Това са едни клишета и нищо повече.
Да се обвързва умението да решиш задачите за 7 клас със стойността на висшето ти образование е страшна нелепица. (Аз ги решавам без проблем, така че не го казвам лично).

# 924
  • София
  • Мнения: 519

Шок и ужас! Ама внимавайте като споделяте такива неверни твърдения, че ей сега ще почне да ви цитира цялата жълта преса. Joy Joy Joy
След 4 клас НПМГ приема 52 деца, СМГ - 156. Минималният бал на НПМГ е със 100 т. по-висок от минималния бал на СМГ. Имало е доста деца с висок бал и първо желание НПМГ тази година.
А и балообразуването е различно, та съвсем не можем да сравнявяме...

Тържествено обещавам, че ще внимавам и няма да споделям нищо, което не е публикувано в държавен вестник... Аман

# 925
  • Мнения: 2 087
Това пък са едни ужасни клишета, в които няма много истина. Например в счетоводството се работи само с числа, но мисленето в счетоводството няма нищо, ама нищо общо с математическото и има много хора, които са много слаби в математиката, но отлични счетоводители и финансисти.
Защо няма нищо общо? Как решихте, че са слаби в едно, а силни в другото?

От много личен опит и отлично познаване и на двете материи. Както виждате, не съм казал нещо за правото например, понеже не съм юрист. Но питайте юристи, Санака например, дали не е същото и там - има много прекрасни юристи, които няма да могат да решат задачите за 7 клас. А в правото има ли логика? Има и още как. И то много логика има. Така че да се обвързва логиката само с математика е глупост, да се правят велики изводи как само математиката развива логическото мислене, също е глупост. Пропуснах и шахмата - в него няма ли много логика? Има световни шампиони, които са много слаби по математика - например Тал е бил журналист, а Гари Каспаров е завършил чужди езици (има и математици, разбира се, но може и без математика). Повечето добри инженери, дето са учили висша математика в МЕИ, също не могат да решат задачите за 7 клас.
Така че айде по-леко с тези мантри за математиката. Това са едни клишета и нищо повече.
Да се обвързва умението да решиш задачите за 7 клас със стойността на висшето ти образование е страшна нелепица. (Аз ги решавам без проблем, така че не го казвам лично).
Очевидно говорим за различни неща, има ли смисъл да продължаваме този спор? Давате ми примери с нулева стойност - как изобщо знаете какви са математическите способности на Тал или Каспаров - от това каква им е професията ли? Смях.
Това дали някой можел или не да реши задачите за 7-ми клас как е релевантно? За вас може да са клишета и мантри, обаче има хора с диплома за средно образование (че дори и за висше), които буквално не могат да сметнат процент от нещо или средна скорост - и когато такъв човек дойде да работи за вас, ще видите какво значение имат тия мантри. Не съм ок да се раздават дипломи без никаква стойност на никакви нива в системата.
Със здраве!

# 926
  • София
  • Мнения: 16 205
Аз не мога да решавам задачите за 7-ми клас. Мога да смятам проценти, средна скорост и квадратури /това, което ми трябва в живота и професията/. Категорично претендирам за логическо мислене.

# 927
  • Мнения: 9 115
Санака, можеш, доста добре се справяш със задачите 😀

# 928
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Специално примерът за средна скорост не е добър, защото и повечето седмокласници не могат да решат задача със средна скорост от 1 М, защото си мислят, че е едната плюс другата, делено на 2.

# 929
  • София
  • Мнения: 16 205
Санака, можеш, доста добре се справяш със задачите 😀
Не мога, бе, човек! До 6-ти клас ходех на олимпиади и се справях добре. После попаднах на учителка, която завинаги ме отказа от математиката. Спрях да я уча просто, не че ми се е опирала. Но далеч не само математиката развива логическо мислене и аналитични способности.

Общи условия

Активация на акаунт