Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 472
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 264
Малко късно се включвам по темата с колко часа може да се научи английски, но като човек преподаващ езика искам да кажа следното. Ученето на език днес, няма нищо общо с това как ние учехме навремето. Децата са изцяло потопени в езика, от социални мрежи, платформи за игри и филми. Моят син си има приятел от Холандия с който си играят онлайн и си говорят с него на английски. Гледа разни клипчета на английски, Нетфликс само на английски. Филми на български вкъщи не гледаме. Не с два, и с един час може да се научи английски, ако самото дете в свободното време използва езика. Пълен отличник е по английски, повече от 15 мин. не се готви за този час на седмица. Учителката му тази година го питала защо няма тетрадка речник, за непознати думи. А той й казал, че няма нужда, защото няма непознати думи. И не само моя син е такъв пример, има деца дето са слаби по други предмети, но им върви езика, защото много време прекарват с клипчета и филми на английски. На тези деца им трябва само малко ошлайфване с времената и граматиката и са топ. Да не кажа, че и тези почнали от малка възраст вече нямат и акцент.

# 466
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 405
Малко късно се включвам по темата с колко часа може да се научи английски, но като човек преподаващ езика искам да кажа следното. Ученето на език днес, няма нищо общо с това как ние учехме навремето. Децата са изцяло потопени в езика, от социални мрежи, платформи за игри и филми. Моят син си има приятел от Холандия с който си играят онлайн и си говорят с него на английски. Гледа разни клипчета на английски, Нетфликс само на английски. Филми на български вкъщи не гледаме. Не с два, и с един час може да се научи английски, ако самото дете в свободното време използва езика. Пълен отличник е по английски, повече от 15 мин. не се готви за този час на седмица. Учителката му тази година го питала защо няма тетрадка речник, за непознати думи. А той й казал, че няма нужда, защото няма непознати думи. И не само моя син е такъв пример, има деца дето са слаби по други предмети, но им върви езика, защото много време прекарват с клипчета и филми на английски. На тези деца им трябва само малко ошлайфване с времената и граматиката и са топ. Да не кажа, че и тези почнали от малка възраст вече нямат и акцент.
Tочно това е истината - не с два, не с един, а и с нула часове в училище или школа може да се научи английски, и то на доста високо ниво. Нищо общо с ученето на език по наше време - то не бяха транскрипции, то не беше писане на думи по 5 реда, то не беше наизустяване на глаголни времена. Сега английски език се усвоява съвсем леко и естествено. Много точно мнение, включително и по отношение на акцента.

# 467
  • София
  • Мнения: 16 207
Нали все пак сме наясно, че езикът до 7-ми клас приключва на ниво А2? Та, шестиците в училище не са показател за знаене на езика изобщо. Ниво тик-ток и гледане на Нетфликс, също не е. На ниво ежедневни разговори може и да го научат така, но това е много далеч от "топ ниво". Така навремето всички учехме руски и бяхме заобиколени от езика - филми, телевизия, литература. И уж всички знаехме руски, но всъщност много малко го знаеха наистина на ниво.

Последна редакция: ср, 25 юни 2025, 12:45 от sanaka

# 468
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 405
sanaka, коментирали сме го това през годините. Тази година младежът ми имаше реален шанс да стигне до нац. кръг на олимпиадата, ако диктуващата в неговата стая не беше забила децата с грешно прочетени думи на диктовката. Без грам подготовка се яви, просто от любопитство, и каза, че било много лесно.

# 469
  • София
  • Мнения: 16 207
Браво на него, аз не знам той как е учил езика, но в масовият случай това, което казвам, е абсолютно вярно. Някой имал 6-ци в училище на А2 и гледал клипчета, та значи е топ. Толкова е нелепо това просто.

Последна редакция: ср, 25 юни 2025, 12:58 от sanaka

# 470
  • у дома
  • Мнения: 7 962
И голямото ми дете в 9кл беше на школа/преди това не е ходил никъде на школа/,покри С1  на Кеймбридж с два пъти по два уч часа седмично като се ядосваше,че е можел и без да ходи/в училище много съвестен и всеотдаен преподавател/.За протокола учеше МГ.В 10 кл взе С2, но за там призна,че без школа да не е могъл...В 11 и 12 кл на нищо извън училище по ае не е ходил-в края на 11 кл се класира на национален кръг на оли ае,а в 12 кл без никаква допълнителна подг имаше 6,00 на ДЗИ ае и то по старата програма,когато трудно се изкарваше такава оценка,защото се достигаше ниво С1,а не като сега В2 в училище
Избра да учи английска филология и на теста в началото за определяне на групата имаше максимум точки и май др дете с макс нямаше,та не е като да ги раздават сертификатите за нищо.

# 471
  • Мнения: 264
Нали все пак сме наясно, че езикът до 7-ми клас приключва на ниво А2? Та, шестиците в училище не са показател за знаене на езика изощо. Ниво тик-ток и гледане на Нетфликс, също не е. На ниво ежедневни разговори може и да го научат така, но това е много далеч от "топ ниво".
Не знам Вие какво разбирате под "топ ниво", но аз съм подготвяла деца за сертификати на Кембридж и мога да Ви кажа, че точно деца ниво Нетфликс се справят прекрасно, с много малко побутване по граматика. Текстовете четене с разбиране за Кембридж мерят точно това, граматиката много лесно се усвоява от тези деца, защото те по слух усещат кое е правилно, да не говорим за идиомите, които при развито пасивно слушане, те са ги срещали стотици пъти и знаят къде и как пасват.
Всички останали, които зубрят езика се справят много по зле, защото нямат усет към изразяването на английски.
Понеже съм завършила ЕГ и имам допълнително академично образование в чужбина, мога да кажа, че ниво ЕГ е далеч от топ ниво. Дори и със всичките им допълнителни часове, академичния английски се учи в университет. Когато започнеш да пишеш курсови работи, разработки, диплимни работи, тогава се изгражда вече топ нивото. Simple Smile

# 472
  • София
  • Мнения: 16 207
И по старата програма матурата беше на ниво В2.

Децата усвояват по-лесно английския, защото са обградени от него и изграждат усет, но това не значи, че го усвояват с гледане на Нетфликс. Нали ги слушам и чета масово колко пейзански го говорят/ползват? Високо ниво за мен е да можеш да го ползваш свободно на академично ниво. И аз съм учила в Щатите. Децата ми завършиха основното училище с FCE с признато ниво С1, но знам, че имаха още доста да го учат, за да постигнат наистина ниво, близко до високообразован нейтив /подчертавам - високообразован/.

Последна редакция: ср, 25 юни 2025, 13:12 от sanaka

# 473
  • Мнения: 75 451
Благодаря Ви, дами!! Много благодаря за обясненията...

# 474
  • у дома
  • Мнения: 7 962
И по старата програма матурата беше на ниво В2.
По програма може,но учители са споделяли,че не всяка год,но има год,когато е на по-високо ниво.
Моето в началото в университета все го питаха коя ЕГ  или ЧУ е  завършил и като кажеше МГ продължаваха ,че сигурно е ходил на школа по ае с нейтив от първи клас-не му вярваха като им казваше ,че е завършил МГ и само две год е бил на школа,никога не е учил никакви разказвателни на ае,за нейтив да не говорим,че не е виждал...Ама моето е по-скоро изключение,а не правило-просто супер комбинация от съвестно и отговорно дете и всеотдаен учител.

# 475
  • Мнения: 2 461
Масово говорят като новопристигнали от колониите в Лондон, но щом това ниво ги устройва, може и високо да се нарече, зависи с какво сравняваш.
Така като са я подкарали и немският няма да им се опре!

# 476
  • София
  • Мнения: 824
Вчера дадох линк към него.
Сенека, имаш ли представа има ли разлика със справочниците, които купихме?

Защо ли дни преди резултатите правят промени ?

# 477
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 405
Браво на него, аз не знам той как е учил езика, но в масовият случай това, което казвам, е абсолютно вярно. Някой имал 6-ци в училищена А2 и гледал клипчета, та значи е топ. Толкова е нелепо това просто.

Бога ми, и аз си нямам никаква идея. Joy Той до 5-ти клас съвсем умишлено беше с друг чужд език, а после беше тотал щета положението в училище.
Но със сигурност четене на книги или друг вид правилна писмена реч е необходима за добър правопис и богат речник. Въпросът е, че нещата сега наистина могат да се случват естествено, а не с нашия напън от едно време.

# 478
  • Мнения: 2 461
Чак пък голям напън едно време не помня да е имало. Но се залагаше по-високо ниво, сега е доста профанизирано, което е нормално, след като се търси масовост.

# 479
  • София
  • Мнения: 515
Стана ми ясно горе-долу как да ползваме статистиката и благодаря за разясненията тук. Все още се чудя доколко е полезна да си определим шанса за профилирана паралелка в НПМГ (освен в случая на потъване в резултатите от НВО, но тогава и без статистика всичко ще е ясно). Нямам търпение да излязат резултатите, защото вече ми омръзна цялото гадаене, всичкото "ако", "ама дали" и т.н.

Дъщерята е оформена от вчера, днес връщат учебниците, сега е на вълна "ау, цели 7 години съм била с тези хора и в това училище, как сега ще се разделяме". А до преди месец мрънкаше колко я дразнят някои съученици и как няма търпение да приключва годината...

Общи условия

Активация на акаунт