Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 069
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 1 305
  • Мнения: 2 232
Ами, вместо да гадаем цял уикенд, можеше още вчера да имаме прогнозни балове, ама от РУО - толкоз.

Еми казах ти да пишеш ти, че да се случват по-бързо нещата. Grinning
Аз докато видя, че има отделен мейл от основния ...то стана 18 часа.

Здраве да е. Само да не ни държат до 15ти в невидение, че ще изпуши някой и ще иде на място да си поговори с Кастрева Grinning

# 1 306
  • София
  • Мнения: 19 925
Верно живота не е само СМГ. Има и други не по-малко хубави училища, които дават добра подготовка за бъдещето.
Предполагам, че СМГ е повече желание на родителите, отколкото на децата.
Друго си е да кажеш - детето ми се класира в топ 1 училище.

Голям трън  е това СМГ за толкова хора, ей.. Защо си мислите, че  там отиват предимно деца под напора на  хипер амбициозен родител, желаещ да се пъне после тук и там с прием   в училището с най-висок бал? Сигурно има и такива, да, ама  то от атзи порода има и другаде. Не може ли деца, които и в 5-7 клас са били там, да са доволни и да искат, съвсем осъзнато,  да си останат там заради учебен процес, учители, приятели, бъдещи планове, дори и ако родител ги насочва в друга посока? Не може ли други пък, на които мат им върви, харесва им да решават задачи (досега са били в обикновено училище със стандартен хорариум по предмета), а не им се  ходи в ЕГ,  ТУЕС или друга професионална гимназия, да искат също там? Не може ли изявени състезатели от други градове да обмислят варианта да се преместят  в СМГ? Не разбирам тази ожесточеност.. И трите ми деца се справяха много добре по мат, можеха да изберат  СМГ, но не искаха. Не съм ги и бутала, все пак децата са тези, които ще учат някъде 5 години. И когато имат с бала си възможности за избор, не мисля, че родителите непременно ги тикат към СМГ.. Може с кадифена ръкавица да бутнат малко във вярната според тях посока, но тя далеч невинаги е  СМГ, дори и при децата със 100 точки по мат.

Последна редакция: сб, 28 юни 2025, 09:43 от Просто русалка

# 1 307
  • София
  • Мнения: 226
Някой може ли да напише какъв беше принципът на рисковите 3-то и 4-то класиране? Освободеното място от 2-ро класиране се появява на 4-то, така ли е? А ако се отпишеш след 3-то класиране? Ще потърся да прочета и да си припомня, но ще съм благодарна да споделят хора с опит Hug

# 1 308
  • София
  • Мнения: 123
Лелеее, зор видях докато ви изчета Simple Smile
Прекрасни резултати "валят" тук, браво на децата!!!

Много съм щастлива от представянето на моето момиче - 87.5 БЕЛ и 83.25 Мат Simple Smile Simple Smile Simple Smile Очаквахме по-нисък резултат по МАТ заради зад.22, тъй като през цялото време е боравила с половината път, а се търсеше целият. Логиката, обаче, й е била оценена, макар грешната стойност за пътя. Много сме щастливи, особено детето.

По БЕЛ очаквахме 90+, но не е някаква драма, защото с този си бал смятам, че ще влезе по първо желание още на първо класиране. Simple Smile Дай Боже!

Успех на всички дечица и нека всяко едно дете да бъде прието в най-подходящото за него училище, макар невинаги това да е първото желание. Не знаеш какво печелиш, когато губиш Simple Smile

Чакаме общата статистика. Ще пиша на РУО

# 1 309
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 055
Не знам какъв трън или глог е СМГ за някой си там. Моето дете не иска и да чуе за СМГ, НПМГ и т.н. и това е от години. Иска други неща и ние се съобразваме с него.
По-скоро невлизането в СМГ е края на света, поне в душевен план, на много родители. Те през годините успяват да предадат тези чувства и на децата си. За това и сега, вместо да се радват на 90+ точки, че детето се е справило, научило и т.н. те са в драма и се побъркват чакайки статистики, класирания и т.н.
Понеже моето дете не иска топ училища и за това не беше юркан през учебната година с курсове. Намерих учителки по предметите, за да следят как усвоява материала и да го подготвят за що е това НВО. Изкара 71 точки по МАТ. Идеален е. Стигат му за училището, което иска. Резултатът показва, че има знания. Точките сега ще минат и заминат. Знанията остават. Идеята на образованието е детето да трупа трайни знания, а не точки.

# 1 310
  • Мнения: 245
Горещо моля, ако някой от вас чуе, види, разбере, че  статистика от РУО Сф е налична в началото на другата седмица  да даде сигнал: писмен, звуков, димен 😆. Аз също ще следя, но се притеснявам да не я пропусна от вълнение. Благодаря предварително!

# 1 311
  • София
  • Мнения: 19 925
Идеята на образованието е детето да трупа трайни знания, а не точки.
Такава е идеята му, да, но подборът чрез изпит навсякъде по света, вкл. и тук,  е  зависим, уви,  от  броя на изкараните точки като необходимо зло..

# 1 312
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 055
Идеята на образованието е детето да трупа трайни знания, а не точки.
Такава е идеята му, да, но подборът чрез изпит навсякъде по света, вкл. и тук,  е  зависим, уви,  от  броя на изкараните точки като необходимо зло..
Деца, изкарали по 90+ точки, трябва да се успокоят, че ще влязат в добро училище, а не да се драматизира за СМГ, дори и такова да е било желанието на детето.
Хубави гимназии бол в София, включително професионални, където математиката си е важна. От там излизат хора с професии и бъдеще.

# 1 313
  • София
  • Мнения: 19 925
И това кой го е отрекъл? Бъдеще, шансове за реализация  има всеки, независимо дали е бил в СМГ, в ЕГ, в ПГ или в  училище по изкуствата примерно...Училището, което и да е то, е  само един от многото фактори за  успешно развитие нататък.

# 1 314
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172

# 1 315
  • София
  • Мнения: 19 925
Горните две криви на Гаус за нормалното разпределение казват всичко за  двата изпита...

# 1 316
  • Мнения: 1 194
И аз ги гледах снощи тези графики. Не знам в предходни години дали е имало такъв вид на графиката по мат., но на мен неестесвено ми изглежда тази.

# 1 317
  • София
  • Мнения: 16 197
Безумни са кривите просто! И за двата изпита.

# 1 318
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
Да, като го видиш на графика, ти става ясно.

# 1 319
  • Мнения: 1 978
Някой може ли да напише какъв беше принципът на рисковите 3-то и 4-то класиране? Освободеното място от 2-ро класиране се появява на 4-то, така ли е? А ако се отпишеш след 3-то класиране? Ще потърся да прочета и да си припомня, но ще съм благодарна да споделят хора с опит Hug

Освободеното място от 2-ро класиране се появява на 4-то. Местата на незаписани на трето също се обявяват на четвърто. Ако се отпишеш след обявяване на свободните за 4то места, мястото остава свободно след четвърто и първо за него се класират децата, явили се на допълнителна дата НВО. Ако и след това остане свободно, се обявява  като такова на сайта на РУО, и там вече май е "директорското" класиране с "който изпревари".

Общи условия

Активация на акаунт