Учтиви, но фалшиви

  • 11 829
  • 308
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 18 096
У нас в магазините няма тоалетни. Няма значение колко са големи. А и да има, то буквално физически няма кой да ги чисти, липсва персонал. От няколко години оптимизират разхода за персонал и ако преди в магазин тип ХМ на два етажа е имало поне 8-10 служители, сега са 3-4, понякога и толкова няма. То затова и магазините вече са кочина.

# 256
  • Мнения: 10 948
При нас има тоалетни, има оптимизации също, няма служители, кочина става наистина. Т.е. аз си взимам много неща от интернета.
Много ми е интересно всички тези раб. места. Къде отиват хората. Не може да стават всички мед. персонал, шофьори , строители, чистачи или инфлуенсъри. Няма как.

# 257
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 361
По принцио не влизам повторно в магазин където "не искат да продават" .Не ми допада и когато продават "на всяка цена"
Правя разлика между  магазини с консултанти и магазини със служители, чиято функция е да зареждат и подреждат стоката( примерно Inditex).В големи вериги  парфюмерии предпочирам да питам Гугъл , вмето консултантката.
За съжаление функцията на консултанта се  промени от специалист, който да те посъветва кое е най подходящо за теб, на комерсиал, който да ти въздейства да направиш възможно най добър оборот.
Около мен се заформя тенденцкя, консултантките директно те препращтат  да купиш на сайта на фирмата. без да си дават сметка , че в дългосрочен план,  фирмата ще се нуждае от все по малък  брой  консултантки.

От една година работя в среда, в която всички са учтиви и усмихнати. Пет пари не давам дали са фалшиви, защото се чувствам 1 милион пъти по-добре от предходното си работно място, където злобата, крясъците и откровените обиди бяха неразделна част от поведението на ръководството.
Сто пъти предпочитам някой да е фалшиво мил с мен, отколкото безцеремонен и груб.
Ако се касае за критика или обратна връзка - има начин тя да се поднесе без грубости.
Аз съм за баланса.Ценя градивната критика.Ние сме на три месечен Фитбек., чиято цел е професионално усъвуршенстванш  с   конструктивни забележки  и насони кое как може да се подобри.
Безцеремонната грубост си  има име, тук  е  moving .Има  си  специален отдел, до който трябва да се пусне сигнал , те  проверявят всеки казус  на хоризонтален(между колеги на едно и също ниво) и ветикален , от висшестоящ, дават становище Ако фирмата не може да се справи сама,  казуса се пренася в съда.
По принцип в големите фирми се  държи на корпоративната политика и е прието да се говори на "корпоративен език",  който е доста далече от говорене  в прав тест
В  тази връзка си спомних какво ми каза една от ейч ара, като интервюирахме заедно. Вика - има едно много просто правило - като слушаш тоя кандидат - задай се въпроса - ще се чувствам ли добре ако тоя човек след години ми е шеф. Ако отговорът е не, значи отпиши го.
Щом аз съм в комисията, кандидатът очевидно в този момент не се кандидатира за мой шеф, но ме изуми изящността на това правило.
Много комплексарско правило .
По принцип от RRHH  зависи селекцията на CV. Примерно от 400 за едно вакантно, няма как да пуснеш 400 на първо интервю.
Съответно зависи и кой ще бъде допуснат до второ инервю  от там нататък зависи от менкджъра .
Да не говорим , че за вътрешно вакантно ,  още първото интервю е с мениджър..
Става и за външни кандидати, ако CV то е дадено с протекции направо на мениджъра.Правила съм го за позната, която ми стана колежка. Пресночи първата селекция, а и шървото интервю беше про форма.После трябваше да върша и нейната работа, но това е тема на друг разговор.
Научих си урока, за желаещите има служебен сайт,  където могат да изпратят кандитатура

Последна редакция: вт, 15 юли 2025, 11:12 от sl

# 258
  • София
  • Мнения: 20 752
Точно заради агресивни собственички-продавачки понякога избягвал да влизам в малки магазини за дрехи. Дори в центъра, където минават много хора, понякога са доста натрапчиви, меко казано.

# 259
  • По света и у нас
  • Мнения: 3 297
В бг търговците са направо Анти-търговци.

В Ремедиум бях и приключвам покупка, бях взела една от тяхните кошнички и плащам на най забутаната им каса скрита зад едни колони (касиерката се криеше, заклевам се, не искаше да ме обслужи). Взех си торбите и се запътвам към вратата а тази същата подвиква - оставете си кошницата на мястото!!! Представяш ли си!!!
Не душко, ти ще я оставиш, аз не работя за този магазин.

В магноалдс също - дават ни чашите без капаци защото се правят на зелени. И аз искам капак. Не може - политика на заведението. Добре де, политика - Ок, а ако все пак поискам защото се налага??  Какво ще се обливам мен и заведението с кока колата ли?

Това с пликовете. Имам 60 артикула, касиерката започва да цъка и НАКРАЯ пита - торбичка ще искате ли.Да разбира се че ще искам - как си представяш да понеса всичките тези спирали за мигли и сапуни и тн без торба?? Накрая ти дава един плик и ти започваш да го пълниш, вместо пълненето да започне по време на сканирането за да не се объркаме със следващия купувач. И ако се сгъчкани - ще ме нахокат мен че съм била бавна. А няма да се погледнат себе си колко създават ситуацията.

В Била, на касата за самообслужване те затварят като затворник с някаква бариера и не можеш да минеш. Аз много мразя самообслужващи каси защото все нещо става и трябва да викаш някой да я оправя касата.
Така и стана - запецна се касата а ние бързаме. Никой не идва и накрая върнахме сладоледа и аз напънах бариерата и излязох, и децата прекарах. Естествено байчото се развика да ме сме натискали бариерите че трябвало с касова бележка. Третират те като някакъв добитък, на който не заслужава да бъде обслужен. Ще седя аз 10 мин затворена с бариера  и ще чакам някой да благоволи да ми пусне касата, за да ми излезе бележката , за да ми се отвори бариерата. Баси идиотите - сигурно германци са ги измисляли тези системи - няма какви други да са.

# 260
  • Мнения: 18 096
Чакай малко сега. Вече твоето отива на ексцесии и карънство. Бариерите се отварят с касовия бон от покупката, а ти като не си пазарувала, ще заобикаляш, а не чупиш инвентара. За кошниците и чантите всеки магазин си има политика къде и какво, аз питам и винаги имам готовност веднага да започна да си редя в чантата покупките.
Изобщо, има клиенти, дето се държат като аборигени, а като се окажат в грешка, стават агресивни аборигени. Мен такъв повече ще ме напрегне, отколкото касиерката. Касиерката си е на касата, обаче аборигенът, който просто не иска да остави кошницата на определеното място, защото се изживява като крал на туземците, пречи на другите клиенти, вкл.на мен.

# 261
  • По света и у нас
  • Мнения: 3 297
Дресирали са те.
То е ясно, че навсякъде има някакви техни правила, но в крайна сметка се стига до въпроса - как вие ме карате да се чувствам пазарувайки във вашия магазин.

Аз ли трябва да влизам с поклон, да ви целувам рука и да ви правя готиното за да получа стоката, която ще си платя после или вие трябва да ми създадете комфорт за да се върна при вас. Защото Вие зависите от клиентите си, в крайна сметка. Ако сте груби - как ще правите бизнес??

Това е изконния проблем на търговията в Бг. Консултантките чакат ти да ги поздравиш в магазина и задължително да им купиш стоката.
А аз от какво имам нужда и дали съм щастлива с покупката - няма значение. Това е много изкривено разбиране. Анти-търговско.

Колкото до бариерите в била - това трябва да се забрани, защото ако стане пожар не могат да се евакуират хората бързо заради тези глупости.

Последна редакция: вт, 15 юли 2025, 15:51 от PriMadonna

# 262
  • Мнения: 51 773
Е де, не е само в Била. Почти навсякъде е така, в чужбина също. Нашите от другите страни са го взели. А сама си видяла, че при силен натиск бариерата се отваря. Иначе без покупки се минава през касата. 
Само обвиняваме българите, че не спазват правила, но после става все така - когато някое правило не ни по кефа го газим и караме през него.

# 263
  • Мнения: 18 096
Не са ме дресирали, а ти не знаеш как да се държиш. Но, нали си клиент, на тебе явно трябва да е позволено. Това за пожара също е напълно нелогичен довод, да не кажа направо глупав.
Иначе селфчека на Билла трябва да  се съглася, че е леш. 10 пъти да мина, 9 пъти има проблем. Затова и не пазарувам в Билла. Но независимо от магазина, ако видя клиент да натиска бариерата, както ти описваш, по-скоро аз ще му се развикам, защото със запален магазин опит нямам, обаче имам със засилени сърдити клиенти, които не гледат какво и къде правят.

# 264
  • По света и у нас
  • Мнения: 3 297
Аз не обвинявам българите че не спазват правилата, а се възмущавам от правилата които са си създали, които пречат и на служителите им и на клиентите им.

Правилата са за да регулират, а не да ПРЕЧАТ.
В бг търговците си правят правила, които да им вкарват бизнесите в задънена улица.

Първата дума на повечето асистентки/ продавачки и тн е - нямаме, не можем и тн и после изведнъж - можело и имало.
Абсурдно е.

Радвам се че все пак, противно на очакванията бизнесите си продават. Хората са дресирани и склонни да се подчиняват на абсурдите им. Така се регулира и свръх потреблението. Ако беше фалшиво но любезно  като в Америка - нямаше да има къде да си сложите всичките покупки, защото щяхте да имате 3 пъти повече.

# 265
  • Мнения: 5 958
При нас не дават торбички. Първо питат ще искам ли (аз обикновено не искам), и си подреждам продуктите в количката. Имам торби и други неща в багажника.
При нас в касите за самообслужване няма бариери. Има служители, понякога много, та съм се чудила какъв е смисъла, но на! Иначе на излизане може да има скенер и ако не са махнали баркода може да изпищи, но се случва рядко. На мен ми се случи с боя за коса. Изобщо не са ме гледали като крадец. Аз си показах покупките и касовата бележка, жената видя къде е проблема, отстрани стикера, усмивка и довиждане!

# 266
  • Мнения: 10 948
Според мен масата служители е по 2 причини. Още се обучава да контролира кражбите и високото ниво на кражбите особено на тези каси. Имаше една статия с някакви рекордни суми за миналата година и най-вече на тези каси. Т.е. ще го обучат, но им трябва време.

# 267
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 23 808
На касите на самообслужване в Англия на някои места има бариера, която се отваря с касовия бон, на някои няма. Както можете да се досетите, бариери има там, където има и много кражби.

# 268
  • Мнения: 12 292
Когато пазарувам и ми трябва торбичка (а това е почти винаги, защото забравям да си взема от къщи и не обичам чантичката ми да е пълна с торбички), или си взимам преди касата и ги слагам най-отпред, или преди още да започнат да ми таксуват, казвам, че искам торбичка. Най-много обичам Фантастико, там винаги първо те питат искаш ли торбичка и след това касиерките ги редят виртуозно, аз никога не мога така да си подредя торбата.

# 269
  • Мнения: 18 096
Аз съм факир на пазарския тетрис, обикновено ме спъват липсата на място след каса и да ми разбъркат реда на продуктите , които иначе съм наредила да ми ги маркират като за торбата.

Общи условия

Активация на акаунт