Кола на лизинг

  • 1 092
  • 15
  •   1
Отговори
  • Мнения: 9 727
Ориентирали сме се към закупуване на кола на лизинг. По-конкретно колебанията са ни между Тойота RAV 4 и VW Tayron. Какви са особеностите при закупуване на кола на лизинг и коя от двете коли смятате, че е по-добра?
Склонна съм да приема мнения и за други коли.

# 1
  • Варна
  • Мнения: 22
И на мен ще ми е много полезно да споделите опита си със закупуване на кола на лизинг, за какво да внимаваме, какви въпроси да задам на дилъра и каквото още се сетите. Аз примерно докато се рових из форумите за марката кола, която съм си набелязала, разбрах, че при покриване на остатъчната стойност и придобиването на колата има още едни ок 1000 лв нотариална такса, за които дилърката не спомена..та такава информация мисля би била полезна.

# 2
  • гр. Кюстендил
  • Мнения: 442
Здравейте,
мога да дам малко информация при нас как се случиха нещата с лизинга, но искам да вметна, че е взет 2019 и изплащан до 2024 /5години/ и е възможно да има някои промени. Не мога да дам отзиви за марки коли, защото не съм запозната.

Ние се спряхме на бюджетна и малка кола, защото нямахме и дете тогава, но сега пък си джиткам с нея по града и ми е перфектна, за семейна ММ си взе друга. Взехме Ситроен Ц3. Тогава беше 23000лв, следователно ни поискаха 20% първоначална вноска от 4600лв, оставихме без остатъчна стойност. Трябва да потърся довечера договора да видя какви точно такси плащахме, но платихме веднага и ГО + каско, което е задължително и за тази сума кола беше 1000лв на година. Общо около 6000лв платихме първоначалните неща, които описах по-горе.
Преди това разбира се пуснаха да видят дали ще ме одобрят, но всичко мина нормално там, не съм имала проблеми. С ОТП Лизинг работихме, мога да кажа, че лихвата не беше висока, с годините обаче вноската от 319лв на месец постепенно отиде на 352лв /от това индексиране на лихвите../

Правят се и пълномощни на друг език, в случай, че ще се излиза извън България, както и пълномощно, ако друг освен лизингополучателя ще я управлява.
Като цяло по договор всички такси, цената на автомобила, застраховките - колата беше сметната, че за 5 години ни излиза на 30 000лв.

Всяка година се прави и сервизно обслужване, задължително в техните сервизи и там естествено си взимат техните си суми измислени.. на мен ми излизаше обслужването по 500лв /масло, филтри, труд/. Вече като не е на лизинг си го направих в града при майстор и ми взе 150лв за всичко..

Като дойде време да я прехвърляме на мое име ми казаха да си извадя застрахователна стойност на автомобила, защото има 5% нотариална такса върху нея за прехвърлянето и аз се овайках, че ще дам много пари за такса /мислех, че ще я оценят на 15000лв+-, че след К0вид поскъпнаха автомобилите/, обаче поразпитах на няколко места /в тези застрахователните офиси/ и всяка агенция дава различна стойност, най-ниска ми предложиха 6000лв, та платих 300лева нотариална такса. Уговорихме само час в София, отидох, подписах, дадоха ми документацията и после в КАТ веднага да си сменя талона и това е, там са 20лв за услугата, без да си сменям регистрационните номера.

Нашата кола я чакахме тогава 2 месеца мисля, не сме поръчвали нещо различно от базисния модел, но все пак си отне време да я докарат от Франция.

Честно казано не съжалявам тогава, че я взехме, минаха тези 5 години и се справихме, живи и здрави още си я карам колата, не съм ѝ сменила нищо все още. Единствената трудност ми беше каското, но го пускахме на разсрочено /4 вноски/ и 1 път годишно се събира месец в който имаш вноска, обслужване, нова гражданска, вноска каско, винетка иии там малко последните 2 години изпитвах финансови затруднения, защото всичко е в 1 месец. За съжаление има понякога случки с дефекти, моите шефове си взеха след мен Пежо 2008 мисля, че беше и само проблеми имаха с маслото, постоянно им свършваше и нито им я оправяха гаранционно, нито им предложиха да кажем да се смени автомобила и не откриха и проблема в крайна сметка и сега се принудиха да го продадат и взеха Пежо 3008. За сега са доволни.

Ако се сещате за допълнителни въпроси, ще следя темата, ако мога да дам допълнителна информация.

# 3
  • Мнения: 1 600
Освен вече разказаното, ще обърна внимание на един практически аспект: ежегодно, в месеца на годишнината от закупуването на колата ви се пада да плащате наведнъж вноска за автомобила, гражданска отговорност и каско. Т.е. сумата си става значителна.

# 4
  • Мнения: 96
Има процент от стойността, който трябва да се плати като първоначална вноска. Ние дадохме повече - половината сума и другата половина разсрочихме за 2 години на равни вноски.

Особеното при лизинга е, че колата не е ваша собственост, а на лизингодателя. Съответно има особености в договора при какви ситуации, в какви срокове трябва да информирате, ако стане нещо с колата. Също не можете да правите съществени промени по нея, без разрешение. Както са казали другите, каско се сключва задължително и се ремонтира и обслужва колата в доверени сервизи. Ако сте разсрочили каското и стане щета, трябва да заплатите всички остатъчни вноски, за да се възползвате от него.

Ако не успявате да си покриете вноските, взимат колата и по спомен дължите само последната вноска, което финансово според мен е по-добър вариант, отколкото да теглите заем за кола.

Когато изплатите колата, отново както са казали по-горе, за вас са всички разходи.

При нас беше голям екшън с прехвърлянето, защото няколко дена преди сделката изтече техническия преглед на колата, която беше с номера от друг град, където е седалището на  лизингодателя и след сделка трябваше да сменяме номерата и от там пак на преглед, анекси по застраховките и т.н.

# 5
  • SF
  • Мнения: 25 328
Аз пък мисля за оперативен лизинг. Някой от вас има ли такъв?

# 6
  • Sofia
  • Мнения: 10 921
В допълнение да попитам - като алтернатива на лизинга, не е ли по-добър вариант закупуване с потребителски кредит? Някой сравнявал ли е? Така колата става твоя още в началото.

# 7
  • Мнения: 9 727
В допълнение да попитам - като алтернатива на лизинга, не е ли по-добър вариант закупуване с потребителски кредит? Някой сравнявал ли е? Така колата става твоя още в началото.

Потребителски кредит е по-добре, да. Така не те цакат с каско и ГО, където те кажат, а си ги правите, където решите.

# 8
  • SF
  • Мнения: 25 328
И то на практика разлика няма. Гражданската не си променя стойността, евентуално каското.
То е най-добре и без заем да купуваме, но в случая обсъждаме плюсовете и минусите на лизинга.
Караме чужда кола срещу някаква месечна такса. Подобно на жилищата под наем, не е наше, ползваме го, поддръжката е за наша сметка, в някакъв момент го придобиваме и парите за наем се превръщат в пари за вноска.

# 9
  • Мнения: 1 600
Пълно щастие няма. Когато аз купувах преди вече доста години, с потребителски кредит излизаше значително по-скъпо заради разликата в лихвите - 2,2% срещу 5%. Обаче пък човек си става собственик и сам решава къде да прави каско и на каква стойност. Не мога да кажа към днешна дата кое е по-разумно.

# 10
  • SF
  • Мнения: 25 328
Лизингът е вариант да карате скъпа, нова кола, без да е нужно да я плащате цялата и веднага.

# 11
  • Мнения: 14 137
Лизингът е вариант да карате скъпа, нова кола, без да е нужно да я плащате цялата и веднага.
Дават ли скъпи коли на лизинг? Имам предвид Порше,Ферари...

# 12
  • Мнения: 1 600
Разбира се. При сключването на договора дори питат дали искаш по-специален платен номер. Да не говорим, че практически всички нови автомобили на юридически лица са лизингови. Далеч по-скъпи активи като например комбайни, трактори и специализирана техника също се купува на лизинг.

# 13
  • Мнения: 2 942
Потребителски кредит е по-добре, да.
Потребителският кредит винаги е по-скъп дори и при кратък срок. Което за кола не е много добра идея Grinning

# 14
  • SF
  • Мнения: 25 328
Лизингът е вариант да карате скъпа, нова кола, без да е нужно да я плащате цялата и веднага.
Дават ли скъпи коли на лизинг? Имам предвид Порше,Ферари...

Понеже въпросът е конкретно към мен, не знам как си ме представяте.  Стана ми приятно, че очаквахте да съм наясно с условията за лизинг на  Порше и Ферари. Simple Smile Не съм се сетила да питам за Порше и Ферари, нито за Ламборгини, Бентли, Ролс Ройс и Мазерати, защото няма къде да ги паркирам. И не ми е приятно да ме заобикалят тълпи от хора, за да се снимат с колата ми, с чантата ми, с яхтата ми. Живея в София и карам предимно из центъра. Натоварен ми се струва за Ферари. Вие как мислите?
Освен пък да си създам необходимост да пътувам редовно поне до Пловдив, та да го усетя това Ферари.
Аз съм Тойота тийм. Сега ме чака една в подземния паркинг. Simple Smile Добре ми е с нея.

Общи условия

Активация на акаунт