Седмокласна Изпитна 14.07 - 20.07 До класирането отброяваме, на най-желаното място се надяваме …

  • 87 384
  • 1 503
  •   1
Отговори
# 1 320
  • Мнения: 2 440
Масово и от "елита" се ходи в школи и на уроци и в гимназията.
Приемат те в езикова гимназия и тръгваш лятото на уроци по езика, за да ти е по-лесно в училище. Това е пълен абсурд. Сякаш вчера четох тук, че част от родителите смятат да запишат децата на уроци предварително...
Излиза, че борбата е за среда, в която всички ходят на уроци, а в училище се събират по обща съдба - да си споделят наученото от курсовете и да държат нивото на училището за следващите седмокласници.
Какви курсове по език в езикова, на уроци предварително. Този народ полудя. С голямата не платих нито един частен урок по език, взе си DSD 2.
И сега не смятам да плащам. Колко пък да е трудно при 20 часа чужд език да внимаваш и да понаучиш, че да трябва река от пари да тече, с фуния да ти го наливат и по курсове.

Последна редакция: сб, 19 юли 2025, 14:35 от Априлски душ

# 1 321
  • Мнения: 205
Моите наблюдения са, че дипломираните инженери не са само изкарали една-две курсчета, а навлизат много дълбоко в програмирането. И следователно ще отпаднат от последните от пазара на труда в този сектор, т.е. няма да се насочат към машинното, хидравличното, ядненото и прочее инженерство.

Отговорих ви на предния коментар, за инженерите, без компютърно образование:

"Ще се навъдят инженери, когато фирмите започнат да им плащат прилично. В момента дипломирани инженери (не от компютърните инженерни специалности) в България работят масово като компютърни програмисти, защото заплатите са в пъти по-добри."

Инженери, не от компютърните специалност, се преквалифицират сега с едно две курсчета. Без релевантно компютърно образование, бъдеще в тази професия трудно ще има, според мен. Хората, завършили примерно ФМИ Софтуерно Инженерство, съм убедена, че ще намерят реализация.

Последна редакция: сб, 19 юли 2025, 14:55 от slaveia84

# 1 322
  • София
  • Мнения: 515
Ставаше въпрос за курсове по втори чужд език и то немски. Не виждам с какво един курс през лятото би навредил особено по такъв тежък език, който не е изучаван досега. Отделно имаме спестени пари от уроците по математика тази година, на които детето нямаше нужда да ходи

Масово и от "елита" се ходи в школи и на уроци и в гимназията.
Приемат те в езикова гимназия и тръгваш лятото на уроци по езика, за да ти е по-лесно в училище. Това е пълен абсурд. Сякаш вчера четох тук, че част от родителите смятат да запишат децата на уроци предварително...
Излиза, че борбата е за среда, в която всички ходят на уроци, а в училище се събират по обща съдба - да си споделят наученото от курсовете и да държат нивото на училището за следващите седмокласници.
Какви курсове по език в езикова, на уроци предварително. Този народ полудя. С голямата не платих нито един частен урок по език, взе си DSD 2.
И сега не смятам да плащам. Колко пък да е трудно при 20 часа чужд език да внимаваш и да понаучиш, че да трябва река от пари да тече, с фуния да ти го наливат и по курсове.

# 1 323
  • Мнения: 2 440
Заплащането на инженерния кадър в България е трагично. Но това е резултат от управлението на държавата. Когато бизнеса се държи от бивши гребци и щангисти, които хал хабер си нямат,  е нормално хората с истински дипломи и умения да си търсят късмета навън.

Аа, не разбрах, че става въпрос за втори чужд език, сори. Тогава е нормално и аз съм обещала курсове по френски
Мислех, че за първия ще допълват при 20 часа седмично. Но вече съм свикнала да очаквам всякакви луди да се появят

# 1 324
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Фирмите масово тук търсят джадаи, ама ако може да не им плащат. Скоро отклоних една оферта към мен. Хубаво искат един да им бачка кат за трима, ама нищо не предлагат, та и се обидиха. Но за какво ми е на мен да сменям едни условия със същите? Даже сега условията са с една идея по-добри за мен.
Да си ловят хора с курсове, да се опитват да ги шлайфат и да продължават да се чудят, ама защо никой не иска да прави това или онова. Ми не иска, първо защото - толкова могат, второ - защото се усещат и бягат и трето - защото баламите са малко вече.

# 1 325
  • Мнения: 403
Vache, съгласна за донорство на кадри.

Но, тези кадри в голямата си част, са продукт на паралелно обучение, а не на нашата ,,хубава" образователна система:)
Говоря за гимназиалния етап:)
Не мога да разбера какво толкова престижно намирате в тези гимназии, което ми се изплъзва на мен😀

А за чужбинските обучения, съм на мнение че Западна Европа си ни взима и парите;) и децата! Не е нормално месеци наред да се търси едно стайче в Мюнхен, за 500 евро, което да делиш с още трима. Ама си в ТУ Мюнхен;)! А колко пари изливаме в икономиката на Европата, за да издържаме отрочето...?
Но мисля, че тенденцията се обръща. Животът в Европа отдавна не е "долче вита"

Допълвам: В много университети си влиза без изпит, само с диплома, което означава че знанията на Супер образователната ни система не се проверяват:) Но със сигурност ни взимат парите, де!

Последна редакция: сб, 19 юли 2025, 15:25 от Compass

# 1 326
  • Мнения: 72
Масово и от "елита" се ходи в школи и на уроци и в гимназията.
Приемат те в езикова гимназия и тръгваш лятото на уроци по езика, за да ти е по-лесно в училище. Това е пълен абсурд. Сякаш вчера четох тук, че част от родителите смятат да запишат децата на уроци предварително...
Излиза, че борбата е за среда, в която всички ходят на уроци, а в училище се събират по обща съдба - да си споделят наученото от курсовете и да държат нивото на училището за следващите седмокласници.

Абсолютно вярно. Истерията за подготовка за НВО процължава и в гимназията от същите родители. Може би всъщност е благословия да не си в "елитна" гимназия. Казвам го от позицията на завършил "елитна" такава.

# 1 327
  • Мнения: 72
Ха, точно това си мисля, докато ви чета...

Къде в Бъргария ще си намериш работа с една инжинерна, висококвалифицирана специалност...

До преди няколко години бяхме евтин хъб, с евтина работна ръка и...вече не сме!
Големите изобретения с в богатите и големи страни. Особено Китай и Южна Корея ...
Тук, в БГ ни евтина работна ръка, ни сигурност - икономическа и политическа!

Едни високи точки на НВО и една МГ не са панацея и формула за успех!
Лошото е, че нашата образователна система е много остаряла. И всеки е принуден да се спасява извън нея.
Масово и от "елита" се ходи в школи и на уроци и в гимназията.

Според мен нашата образователна система никак не е остаряла. Няма такова нещо. Не смесвайте икономиката и политиката на страни като Китай с образователната им система. Китайците са много трудолюбиви, но за тях ученето е зубрене, без разбиране.

# 1 328
  • Мнения: 2 440
Меренето кой е по-по-най в елитните гимназии е широко разпространено, повече в математическите, в по-малка степен в езиковите, и в най-малка в професионалните.
Какво си мерят не ми е ясно на мен, вместо да се забавляват.  Културата да си винаги успешен, да си лидер и т.н. яко се е загнездила в главите на много младежи, пропиляват си младините с тези жалки боричкания

# 1 329
  • София
  • Мнения: 513
Явно има голямо недоверие към образователната система. Първо, всички се целят в десетина училища (поне в София, в другите градове подозирам, че положението е същото, просто бройката училища е по-малка), защото само за тях са сигурни, че ще осигурят, достатъчно високо ниво на образование на децата им. Второ, всички, които могат, влагат значителни средства в допълнителни курсове по математика, БЕЛ, език, рисуване и каквото там се сетите, което би било полезно за конкретното дете. Това би трябвало да е основна тема за МОН, но може би приоритетите им са други...

Аз съм от тези, които ще се радват, ако дъщеря ми продължи образованието си след гимназиален етап извън България в зависимост от специалността (да си го кажем честно, ако иска право, международни отношения по-добре тук, медицина също - лично убеждение). Причината - свят голям, като родител съм приела, че ролята ми е да й дам, колкото мога по-големи възможности, според силите ми. Какво ще се получи - кой знае...

За ИТ специалностите - имала съм случай със завършили висше образование и магистратура, които нямат желание за допълнителни курсове (или се провалят на тях, но това е друга тема), след 1-2 седмици проучване по даден казус да заявят, че според ChatGPT е невъзможно. Старши програмист, със съответните курсове, не само доказа, че въпросното нещо е възможно, но реши проблема за по-малко от 2 часа.

# 1 330
  • София
  • Мнения: 13 691
Compass, не ме разбирай погрешно. Аз не харесвам нашата образователна система, което не противоречи на факта, че почти няма дете, което да е пожелало да учи в чужбина и да не е успяло. Голямата част и завършват, което значи, че нямат дефицити. Голямото ми дете в гимназиален етап не е ходило на никакви допълнителни уроци, освен по рисуване, но това е защото от 7-ми клас знаеше какво иска да учи после и понеже не учеше в художествено училище трябваше да учи рисуване другаде.
Иначе паралелното образование си съществува в пълна симбиоза с държавното. Така е устроено поначало в прехода.

# 1 331
  • Мнения: 72
Аз пък смятам, че паралелното обучение няма никакъв принос за качеството на кадрите и който иска да научи, го научава.

# 1 332
  • Мнения: 75 317
Аз пък смятам, че паралелното обучение няма никакъв принос за качеството на кадрите и който иска да научи, го научава.

И аз така мисля.

# 1 333
  • Мнения: 2 804
Аз пък мисля, че без паралелно обучение, няма как да се придобие пълнота на знания и умения. Просто само с обучение в училище времето не стига, за да се обхване мащабно материала. Човек, за да се развива в дадена област, трябва доста да учи и ПРАКТИКУВА. А в училище те занимават с един куп ненужна информация, която в действителност ти губи времето.

# 1 334
  • Мнения: 803
Малеее, къде сте задълбали чак...Като видях колко поста има от снощи, веднага влязох да гледам за класиране 😁 , ми няма...Е, като няма какво бистрите тогава се почудих. 😉  Големият син няма мераци за чужбинско образование, не го влече живот навън, поне засега. Аз съм същата, не разбирам тази мания да идем навън да учим, ама няма значение какво, важното е да извън България. Измести се в последните години интересът към Холандия. В едно риалити  предаване неотдавна, една девойка се представи, че е завършила в Холандия, специалност  "организатор събития". Може и да не го разбирам това чужбинското образование, но това ме изби на смях. Пак стигаме до комплексарщината да пратим детето в "чужбината" без особено значение какво ще учи. Здрава Каменова добре представя картината.

Общи условия

Активация на акаунт