Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 184
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 1 335
  • Мнения: 814
Здравейте! Аз малко ще ви отклоня от темата за МГ, но мен много ме вълнъва темата ПГД "Елисавета Вазова". Според Вас на какво се дължи този интерес и главоломно завишаване на баловете, особено за интериорния дизайн? Моята дъщеря имаше интерес към гимназията още от 6-ти клас, но по-ниските резулнати по НВО математика я препънаха. Детето определено има влечение и дарба към изобразително изкуство, въпреки че до сега не е ходила на курсове. Направи ми обаче впечатление, че Вазова е предпочитетана и от деца без изявени възможности с рисуването. В този ред на мисли не е ли добре в един бъдещ момент да се помисли за аклтернативни паралелки в гимназийте от втори ешелон или просто във Вазова да бъде въведен изпит по рисуване, както е в 51-во СУ?
Ние избрахме ПГ точно заради дарбата по рисуване и профил, в който би трябвало рисуването да е по-практично, не толкова художествено. Виждам в плана на училището, че ще учат доста предмети свързани с рисуване и по тях преподава художник, ако ще е същия учител, де. Отделно училището имат доста снимки в страницата си, в коридора си макети на децата от тази специалност. Искаше друго там, но се му стигна бала, ще го мислим като започне училище. Ако му хареса класа и т.н. остава, ако не ще видим как да го прехвърлим в другата специалност.
Не знам защо има толкова интерес към училища като Вазова, аз си го обяснявам с това, че сега да учиш език е достъпно навсякъде и във всякаква форма, не всички искат ИТ специалност, СМГ и НПМГ са наистина за отбрани деца, които могат и искат да учат. Отделно всякакви соц. мрежи, клипчета, филмчета превличат децата.
Така е, права сте! Като разглеждах учебните планове и на мен ми направи впечатление, че е добре детето да има творческа насоченост. Желая ви успех в училището! Дано на детето му хареса и да не се наложи да го премествате в друга паралелка. Аз доколкото разбрах след прехвърляне след 8 клас във Вазова може, само ако по някаква причина се освободи място и се държи изпит по езика, какъвто е изучаван в 8 ми клас в паралелката. Например, ако е френски или италиански се държи изпит.

# 1 336
  • Мнения: 2 436
В 51 изпит по рисуване има само за паралелка с профил рисуване. Другите са с три по бел.
А иначе Вазова е пример за това какво може да направи за едно училище добра и целеустремена директорка с добре подбран от нея екип учители.
Директорът е този, който създава училището, добрите деца сами ще дойдат.

# 1 337
  • София
  • Мнения: 3 355
Имаше един сайт  сравнение на бала след седми клас и нво 10 клас, там се виждаше как едно СУ последен ешелон, ако мога така да го нарека, има доста добри резултати в 10-ти клас
Не помня кой беше сайтът

# 1 338
  • Мнения: 271
В 51 са 2мат+2бел, а Вазова утроява бел, за да ги настига по бал. Сигурна съм, защото ги бяхме писали в желания като резервен вариант.

# 1 339
  • София
  • Мнения: 19 898

Директорът е този, който създава училището, добрите деца сами ще дойдат.
Не само, фактор огромен е, естествено, но не е единствен.... Директорката на НЕГ беше окупирала трона години наред, беше  всичко друго освен добър ръководител, но учители и ученици ВЪПРЕКИ нея успяваха. Сега с новата  ще се види след още година-две как е.

# 1 340
  • Мнения: 2 221
Русалка, има и инерция и висока начална скорост. Ако прекалено дълго остане некадърния ръководител, накрая неимоверно съсипва. Не знам колко години в нег са копали дъното, но явно и са тръгнали от много високо положение.

# 1 341
  • Мнения: 12 658
Нещо тотално са Ви объркани представите и информацията. Кой предпочита хуманитеран профил в ЕГ, пред мат?
Профил "чужди езици" не е хуманитарен профил и никой, който иска мат не избира хуманитеран профил в ЕГ. За пореден път - ЕГ не са хуманитарни гимназии. Повечето деца там избират мат и природни науки за профил, отколкото хуманитарни профили. В ЕГ има точно толкова мат, колкото има във всяко друго училище, което афишира математически профил, извън МГ. Естесвено, че, ако можеш да избираш, ще избереш ЕГ, пред 31 примерно, където можеш да учиш точно толкова математика и на вероятно на по-високо ниво.

Може и да са объркани представите ми. Затова е форума, да се обсъди и всеки да разбере това, от което се интересува. Благодаря за информацията.

Произволно отворих таблицата в София, след второ класиране 2024 година. С изключение на СМГ и НПМГ, проверих по ред (на бал) първите 250 паралелки. То тях намерих общо 4 училища с профил МАТ - 31во, 127мо (мисля, че 2025 вече го няма профила), 138мо и 125то - всички имат по 1 профил МАТ с ИИ на език. В първите ЕГ не видях профил МАТ, нещо пропускам ли?

Природни науки има повече профили сред тези 250 паралелки. Но, аз разбирам, че природни науки са силно застъпени физика, химия, и биология основно. В ЕГ, в профилите природни науки има ли повече изучаване на МАТ?
Гледаш или разписанието на часовете или учебните планове. Почти всички високобалови профилирани имат. Дори 22-ро е направило профил за три деца миналата година.

# 1 342
  • Мнения: 814
В 51 изпит по рисуване има само за паралелка с профил рисуване. Другите са с три по бел.
А иначе Вазова е пример за това какво може да направи за едно училище добра и целеустремена директорка с добре подбран от нея екип учители.
Директорът е този, който създава училището, добрите деца сами ще дойдат.
Да, но в 51-во бала не е с 3 пъти БЕЛ, а с 2 БЕЛ и 2 пъти математика. Сега виждам, че някой ме е изпреварил.
За директорите съм съгласна. Дано има повече такива хора. Доколкото разбрах подобно нещо се случва и със 105-то СУ. Директора е сменен и доколкото разбрах има амбиции училището да бъде конкуренция на италянския лицей в Горна баня, дано успее. От тази година там също има паралелка "Интериорен дизайн" с Ит.Е, но балообразуването е, като в 51-во СУ.
В 127-мо и 125-то от тази година няма профили "математика".

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 14:58 от moonligh 78

# 1 343
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 039
Моето не е във Вазова. Там, където влезе е 2мат + 2бел, искаше друго с 3бел, ама по бел не се представи добре. Специалността, която ще учи е с инженерна насоченост, съчетаваща и творчество. За това цялото семейство е за това, което го приеха. Математиката му върви, без уроци по рисуване добре рисува, хваща проекции, съчетава добре цветове, за графиката има око. И това всичко от часовете по рисуване, един от любимите му предмети е, а и явно учителката им е била добра. Дразни се само, ако трябва да рисува натюр морт и някакви пейзажи.

# 1 344
  • Мнения: 277
Аз също съм съгласна с мнението за директорите, защото се вижда, че на практика е така. Когато това са амбициозни и дейни хора, училищата вървят напред стабилно и децата почват да избират училището. Също, забелязах, че кандидатстването/избор на училище също се влияе от този фактор, както и от това, което си споделят децата. Ние гледаме статистики и прочее, но има и някаква доза реклама или дори тренд сряд самите деца.

# 1 345
  • София
  • Мнения: 19 898
Дъното в никой момент не са копали, точно това казвах, gato  - ВЪПРЕКИ управление от 20+ години на  кофти директор гимназията си беше и си остана  сред първите и/или първа  и като бал  за прием, и като резултати на НВО 10 клас, и на ДЗИ, и като брой класирани/лауреати на национални кръгове на олимпиади. Та поне според мен най-напред  децата и учителите правят едно училище, а след това директорът. Добре дошло е  той да ги подкрепя и подпомага всячески, но дори и когато не го прави, практиката доказва, че нещата се случват въпреки него...

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 15:20 от Просто русалка

# 1 346
  • Мнения: 205
В 51 изпит по рисуване има само за паралелка с профил рисуване. Другите са с три по бел.
А иначе Вазова е пример за това какво може да направи за едно училище добра и целеустремена директорка с добре подбран от нея екип учители.
Директорът е този, който създава училището, добрите деца сами ще дойдат.
Да, но в 51-во бала не е с 3 пъти БЕЛ, а с 2 БЕЛ и 2 пъти математика. Сега виждам, че някой ме е изпреварил.
За директорите съм съгласна. Дано има повече такива хора. Доколкото разбрах подобно нещо се случва и със 105-то СУ. Директора е сменен и доколкото разбрах има амбиции училището да бъде конкуренция на италянския лицей в Горна баня, дано успее. От тази година там също има паралелка "Интериорен дизайн" с Ит.Е, но балообразуването е, като в 51-во СУ.
В 127-мо и 125-то от тази година няма профили "математика".

105-то СУ има много проблеми за решаване, това е огромно училище, с много деца. За малките няма осигурена занималня, поради липса на място, почти всеки клас има проблем с дисциплината, отделно големите ученици тормозят малките и често има крадат паричките, ако са без родители. С учителите работата също не е цветуща. Аз живея точно в района на това училище, но нито записах голямата там, нито имам желание да запиша малката, на този етап. Наистина, напоследък и аз чувам, че нещата се подобряват, но докато стигне лицея, доста време ще мине. Четох обаче за една математическа паралелка 7 клас там, която имала резултат 90т на НВО МАТ, при среден 60т за училището и се впечатлих, така че дано наистина новия директор докара положителна промяна.

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 16:53 от slaveia84

# 1 347
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 039
Мдам, важното е директора да бута това училище напред, да го развива, да го доближава до съвременните форми на обучение, също и да държи на децата там и дисциплината им в някакви поносими граници. Това нас ни спечели за училишето, в което ще учи детето, плюс отзиви от познати с деца там.

# 1 348
  • Мнения: 9 853
Дори много отдавна, по времето ня Цветанка К., бившата дирекорка на 105, имаше такива математически паралелки с подобни резултати. Поне една е имало със сигурност, набор 2000.

# 1 349
  • Мнения: 12 658
В 51 изпит по рисуване има само за паралелка с профил рисуване. Другите са с три по бел.
А иначе Вазова е пример за това какво може да направи за едно училище добра и целеустремена директорка с добре подбран от нея екип учители.
Директорът е този, който създава училището, добрите деца сами ще дойдат.
Да, но в 51-во бала не е с 3 пъти БЕЛ, а с 2 БЕЛ и 2 пъти математика. Сега виждам, че някой ме е изпреварил.
За директорите съм съгласна. Дано има повече такива хора. Доколкото разбрах подобно нещо се случва и със 105-то СУ. Директора е сменен и доколкото разбрах има амбиции училището да бъде конкуренция на италянския лицей в Горна баня, дано успее. От тази година там също има паралелка "Интериорен дизайн" с Ит.Е, но балообразуването е, като в 51-во СУ.
В 127-мо и 125-то от тази година няма профили "математика".
Ще успее директорът на 105-то. Имам впечатление, че взима мерки при сериозен проблем.
П.п. За паралелките с рисуване, 144-то гледам, че има места

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 16:57 от Spensa

Общи условия

Активация на акаунт