Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 174
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 1 275
  • София
  • Мнения: 483
...Европа ...  Ако им погледне човек учебниците за гимназиален курс, остава за момент с впечатление, че нещата са по-лесни, по -повърхностно представени и т.н.
Определено не владея английския по-добре от български,  надникнах от любопитство  - по-стегнато, по-ясно са обяснени нещата, много по-разбираемо,   отколкото в нашите учебници, писани на родния език.

# 1 276
  • Мнения: 12 656
Математическите паралелки в ПЧМГ са две след 7ми клас, третата е природни науки.
И не е много ясно за какво им е. Прекласираха я изцяло на второ класиране.  Когато аз питах, казаха, че няма да предложат на тази паралелка трети/четвърти профил мат. И какво се получава, държиш сериозен изпит по мат, за да учиш...биология.

# 1 277
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 168
Ето какво присъства в един тест на уни за определяне на нивото на новопостъпили студенти, тоест очаква се да е учено в средното образование:


Е, учено е, разбира се. Сигурен съм, че нито един отличник по математика няма да се затрудни на този въпрос, а децата от СМГ и НПМГ ще отговорят за 1 секунда и с вързани очи.
dm-mamma, децата в ЕГ, които обичат математиката, си избират профил математика. Такъв има във всички ЕГ. Не си избират хуманитарен профил. Това, че във всички ЕГ са фиксирани двата езика като задължителни първи и втори профил, не прави профилът ЧЕ хуманитарен. За трети и четвърти профил могат да изберат математика и физика и много деца от ЕГ го правят.

Интересно, явно материал от ФМИ 2 курс е залегнал вече в средното образование.

# 1 278
  • София
  • Мнения: 19 898
gadamer, всеки един ученик и в по-долни класове от профилнитe 11 и 12 (примерно в  девети или десети) може да замести с естествените числа n от 1  нататък и  да види каква числова редица се получава. След това е нужно само да знае коя буква  на кое множество е означение ( и съответно какви  числа включва в себе си въпросното множество) и да   "лепне" членовете на получената редица  към съответната буква. Ако човек иска да илюстрира, че на изпити за чужди университети има заложен материал от 1, 2, 3 семестър (а такъв има, да), трябва просто да се спре на друга задача - примерно на такава за интегрално и диференциално смятане.

хххххххх, не съм  съгласна, поне не изцяло. От една страна са по-стегнати обясненията, да. И повече практически задачи има, това също е факт. Но пък в много дялове  не е налице нужното задълбаване. Примерно е супер смешно какви са задачите за подобие -  десетки чертежчета са  с дадени елементи и търсещи се с х и у. Няма текст, няма необходимост от прилагане на други теореми, формули и сие. Да не говорим, че  в някои чужди системи НЕ изучават в среден курс тригонометрия, а без нея накъде още в 1  семестър при среща с комплексните числа.. Нека не   отричаме всичко тук. Проблеми има, колкото  си искаме. Но  материалът си е ОК. Остава  да има добри учители и съвестни/старателни ученици без съществени  пропуски до 7 клас.

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 08:20 от Просто русалка

# 1 279
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 168
Добре, разбрах, всеки гимназист може са се справи с тези задачи, със затворени очи:



Русалке, първо заместваш с нещо, което не е сигурно дали са цели положителни числа или друго множество и после получаваш нещо, което не знаеш как се нарича като множество. Легенда в теста няма. Трябва да си знаеш теорията.

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 07:44 от gadamer

# 1 280
  • София
  • Мнения: 19 898
gadamer,
Скрит текст:
темата не е за мат.. Но все пак -  задачите , които пускаш, не доказват тезата ти, която иначе сама по себе си е напълно вярна, в изпитите за  чужди университети ИМА неучен у нас материал. Тази втората - за нея трябва да знаеш само какво включва един power set , тоест {∅,{a},{b},{c},{a,b},{a,c},{b,c},{a,b,c}}. Знаеш ли го, отговорът е ясен. А децата от профил не е никак изключено да го знаят, дори и да не им е казано наименованието за такова множество.

Как да не знам за първата с какво да заместваме, дадено е, че n принадлежи на множеството на естествените числа, тоест е цяло и положително... Да, никъде не съм отрекла, че трябва теорията да си знаеш,  точно това написах даже. Но тази теория се учи в среден курс, не в унито. Но OK, във втората  може да се говори И за университет, понеже  тогава се учи въпросната дефиниция.

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 08:13 от Просто русалка

# 1 281
  • Мнения: 7 665
Извинявам се за включването, но мощност на множества не се учи в профил в училище.

# 1 282
  • София
  • Мнения: 19 898
Мария,
Скрит текст:
като наименование да, но  е показвано на много места ( ако искаш вярвай, но децата ми в  ЕГ го знаеха от учител в профил по старата система хем, когато профилът беше чиста пародия спрямо сегашния). И все пак се съгласих, че втората минава за илюстрация на тезата, понеже  обясненията тук и там ще са на добра воля, не по програма, но първата задача - твърдо не. За нея не е нужен профил дори , числови редици се учат  по ООП. За това коя буква на кое множество отговаря пък съвсем..

А иначе БЕЗ да се задълбава в теорията/дефинициите, такива задачи   по спомени има във В група на сборника на Архимед за 6 клас Wink

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 15:49 от Просто русалка

# 1 283
  • Мнения: 7 665
Малко им спамим темата на 7 клас и дано ни поизтрият, защото чак ми е неудобно, че се включвам. Без да искам да влизаме в излишни спорове и имайки дъщеря в ЕГ, профил математика, смея да твърдя, че е изрешила абсолютно всички сборници по профил математика, има една от 28-те пълни шестици на изпита в су април, и пълна шестица на дзи пп мат, което ми говори, че и пропуски няма. Та ето дете от ЕГ, което не е чувало за биекция, мощност и т.н.
Пак се извинявам за спама и отварянето на работа на модераторите.

# 1 284
  • София
  • Мнения: 19 898
Скрит текст:
И аз се извинявам, а и написах за втората ОК, ама за първата беше забележката към Мецан, че "всеки гимназист го знае"... Която и ме накара да се включа, още повече след добавката, че не знаем с какво да заместваме. Ми трябва да се знае. Ако не се, проблемът не е в матариала, който се учи още в училище.

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 08:22 от Просто русалка

# 1 285
  • Мнения: 2 085
Много интересен разговор, не се тревожете и нищо, че е спам и ще го изтрият. Изобщо не знаех, че толкова хора се вълнуват от математика и профил математика, какви са нивата в различните училища. Нищо, че моето силно се размина с това (влезе в проф гимназия), много ми е интересно да следя какво се случва.

# 1 286
  • София
  • Мнения: 19 898
Viola, с нищо не се е разминало детето при добро желание. Simple Smile Тази година помагах на момче  с кандидатстването в платформа за чужд университет.  Учило е в ПГ, при това с икономическа насоченост и не в София. Когато в 11 клас му се избистря идеята, че иска да учи инженерна специалност, намира университет (приложен) с изпит (явно заради липсата на хорариум по мат от втори гимназиален етап и  заради изучаван материал само от ООП не го пускат само по диплома). Тръгва на някакъв курс в маломерна група,  била е за подготовка за ДЗИ ПП. Издържа си изпита и сега ще си учи исканото. По-трудно е, да, по- скъпо със сигурност заради необходимостта от доучване, но не е невъзможно.

# 1 287
  • Мнения: 2 085
Viola, с нищо не се е разминало детето при добро желание. Simple Smile Тази година помагах на момче  с кандидатстването в платформа за чужд университет.  Учило е в ПГ, при това с икономическа насоченост и не в София. Когато в 11 клас му се избистря идеята, че иска да учи инженерна специалност, намира университет (приложен) с изпит (явно заради липсата на хорариум по мат от втори гимназиален етап и  заради изучаван материал само от ООП не го пускат само по диплома). Тръгва на някакъв курс в маломерна група,  била е за подготовка за ДЗИ ПП. Издържа си изпита и сега ще си учи исканото. По-трудно е, да, по- скъпо със сигурност заради необходимостта от доучване, но не е невъзможно.
Благодаря много! Това е страхотно! Аз имам само някакви плахи надежди - ако изобщо стигне до висше. И да остане в БГ не е драма, само да иска да учи. Дано му се избистри в тия години, ще го подкрепям по всякакъв начин и ще се допитвам до форума, ест Simple Smile))))

# 1 288
  • Мнения: 814
Здравейте! Аз малко ще ви отклоня от темата за МГ, но мен много ме вълнъва темата ПГД "Елисавета Вазова". Според Вас на какво се дължи този интерес и главоломно завишаване на баловете, особено за интериорния дизайн? Моята дъщеря имаше интерес към гимназията още от 6-ти клас, но по-ниските резулнати по НВО математика я препънаха. Детето определено има влечение и дарба към изобразително изкуство, въпреки че до сега не е ходила на курсове. Направи ми обаче впечатление, че Вазова е предпочитетана и от деца без изявени възможности с рисуването. В този ред на мисли не е ли добре в един бъдещ момент да се помисли за аклтернативни паралелки в гимназийте от втори ешелон или просто във Вазова да бъде въведен изпит по рисуване, както е в 51-во СУ?

# 1 289
  • Мнения: 2 135
Здравейте! Аз малко ще ви отклоня от темата за МГ, но мен много ме вълнъва темата ПГД "Елисавета Вазова". Според Вас на какво се дължи този интерес и главоломно завишаване на баловете, особено за интериорния дизайн? Моята дъщеря имаше интерес към гимназията още от 6-ти клас, но по-ниските резулнати по НВО математика я препънаха. Детето определено има влечение и дарба към изобразително изкуство, въпреки че до сега не е ходила на курсове. Направи ми обаче впечатление, че Вазова е предпочитетана и от деца без изявени възможности с рисуването. В този ред на мисли не е ли добре в един бъдещ момент да се помисли за аклтернативни паралелки в гимназийте от втори ешелон или просто във Вазова да бъде въведен изпит по рисуване, както е в 51-во СУ?
Истината е, че за графичния дизайн не е нужно да се рисува на ръка кой знае колко добре. Преди години приемът за "компютърна графика" (което е горе-долу същото) в МГ Пловдив е бил И с изпит по рисуване, но вече не. Явно от опит са разбрали, че не е необходимо.
Това за графичния дизайн специално. Иначе за други художествени дейности може и да е добре да се разкрият още паралелки като добро пожелание, но дали е обществено обусловено (според министерствата), не знам.

Общи условия

Активация на акаунт