Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 16 335
Аз харесвам блоковете. Дъщеря ми беше на блокове в Испанската. Така готвиш по-малко предмети за следващия ден. При нас не са на блокова система, но тази година са се старали да слагат предметите в два последователни часа. Според мен така е по-добре. За набора единствено два последователни часа история идват твърде тежко. Joy
LoveIsTheAnswer, моят почти не носи учебници в училище, освен тези малките, които са на английски. Другите ги ползва на хромбука онлайн.

# 661
  • Мнения: 899
О, и за нас историята е ужас. Днес се прибира и ми казва: "четвъртък е най -ужасният ден! Имаме 2 часа история.  Толкова ми е скучно, че само гледам часовника. Поглеждам, 3.20. След половин час поглеждам- 3.22...времето просто не минава " Grinning

# 662
  • София
  • Мнения: 2 775
Ах тази история в нашето училище Joy И при набора е така, недолюбва я, но не заради самия предмет, който по принцип му е в графа "готини". Наборката преди малко ми обяви, че на контролната работа по история учителката казала, че ще включи и два урока, които не са им преподадени и които няма и да им се преподават. Да идва по-бързо 11.клас е положението  Joy

Nelika, бързо да се оправя пръстът на наборката и да няма повече такива кофти изживявания Kissing Heart

# 663
  • Варна
  • Мнения: 2 478
Да си споделя за мамин Убавец. Прибира се, увесил нос, кърши пръсти и се върти като обран евреин. Питам го как е, що е в училище, отговорът - Амииии, имам двойка. Аз в шок. Оказва се, че се въртели с другия младеж на чина, шушкали си, смели се. Както се казва класика в жанра. Госпожата задава въпрос, те не чуват какво пита, съответно не могат да отговорят. В резултат ги гони от часа и пише двойки.
Казах му, че сега да си носи последствията. Да си поправя двойката и да се старае повече. Не мога да виня учителя за това, че го е санкционирала.

# 664
  • София
  • Мнения: 8 345
За мен блоковата система е по-добра и по-ефективна за учениците, ако имат добър учител естествено. Лошата дисциплина, особено при деца в по-елитни училища е изцяло по вина на учителя, изключвам ситуации при деца със специални потребности. Синът ми имаше прекрасен учител по химия с кодово име “Стреска” Grinning. Всеки опит на младежите да говорят, правят на интересни, закъсняват и т.н. моментално беше възнаграждаван с писмен въпрос на виновника. Оценката прилежно се вписваше в Школо. Още след първия месец в часовете й беше гробна тишина, пишат, слушат и не вдигат глава, за да не ги забележи Hug. Не само се респектираха, но всъщност много я харесваха. Обожаваха учителката си по Бел, много се страхуваха да не се изложат пред нея, нито звук в часовете й, независимо, че подходът й беше различен. Същите тези сладури в час по други предмети безскрупулно създаваха тотален хаос, невъобразим шум и невъзможност за протичане на нормален час.

Последна редакция: чт, 16 окт 2025, 22:08 от buni

# 665
  • София
  • Мнения: 16 335
При нас историята не само, че е по два часа, но и в два последователни дни - четвъртък и петък. Смърт е! И не само, че това е най-омразният му предмет по принцип, но и категорично не харесва учителката /май единственият учител, който не харесва тази година/. И мъката е пълна. Joy

# 666
  • Мнения: 4 683
По доста предмети са на блокове - езиците, ФВС, БЕЛ, История. Но най-тегави са й дните със специални предмети, които са четири от пет дни. В деня с предмета й по специалността има 6 часа накуп по предмета, рисуването и скулптурата - по 4 часа всеки и анатомия - 3 часа. Във всички тези предмети са на крак. Освен тях си имат и всичко по програмата на МОН, като от тази година езиците са 2 броя. За капак разнасят огромните папки с фазер, листа и инструменти по етажите. Много й е уморително, но какво да се прави.

Последна редакция: чт, 16 окт 2025, 22:44 от мартеа

# 667
  • Мнения: 1 653
Какво пречи при блоковете да изпитват през първия час, а през втория да преподават? И при блоковете поготовката почти по всичко може да става през уикенда, а не на юруш през седмицата.
Nelika, бързо да заздравява раната! 🤗

# 668
  • Варна
  • Мнения: 2 478
Санака , горкото момче! Направо си е наказан!
Сега пак гледах програмата на набора. Имат два часа история на седмица, реших, че е така защото е в ПГ. Гледам на брат му също в ПГ (10кл) - има история всеки ден без петък. Нещо аз ли не чета правилно, или има другаде грешка? 🤔 Друг въпрос ми възниква колко от този материал преподаден четири часа седмично, цяла учебна година ще се усвои и запомни трайно?

# 669
  • София
  • Мнения: 16 335
Няма значение дали е ПГ, а каква е формата на изучаване на чуждия език. Ако е ИИЧЕ в 9-ти клас имат по 4 часа история седмично /защото не я учат в 8-ми клас/, а ако е РИЧЕ или НИНРИЧЕ - по 2 часа седмично /защото са имали по 2 часа и в 8-ми клас/. В 10-ти клас всички имат по 3,5 часа история - 4 през единия срок и 3 през другия.

# 670
  • Варна
  • Мнения: 2 478
Да, РИЧЕ е и при двамата. Сега ми стана ясно. Утре обаче ще разгледам учебника за 10 кл. какво толкова ще учат цяла година от съвременната история.

# 671
  • Мнения: 147
Няма значение дали е ПГ, а каква е формата на изучаване на чуждия език. Ако е ИИЧЕ в 9-ти клас имат по 4 часа история седмично /защото не я учат в 8-ми клас/, а ако е РИЧЕ или НИНРИЧЕ - по 2 часа седмично /защото са имали по 2 часа и в 8-ми клас/. В 10-ти клас всички имат по 3,5 часа история - 4 през единия срок и 3 през другия.
Лелеее, ужасно ще е в 10ти клас значи! Вчера набора се прибира сърдит-2ка по история!  Въпреки, че е отговорил на някои въпроси,  домашното си го написа, аз го видях. Учи толкова,  колкото и по другите разказвателни, но по другите е ок. Че е и на френски историята в неговата паралелка. Дано поне в 10ти клас да им преподава друг. В 7ми клас им преподаваше много готин учител,  децата го харесваха много и заради него тогава и историята харесваха. Но сега е греда😜

# 672
  • Мнения: 5 009
За 9 клас разбирам защо 4 часа история, но защо и за 10?
И на моето дете историята до 7 клас беше мъка, но сегашната учителка дава домашни, обикновено да напишат подробен план и сякаш засега вървят добре нещата. Химията и биологията с тези писмени изпитвания още в час на нов материал ще се непреодолима летва.

# 673
  • София
  • Мнения: 16 335
Историята е с най-висок хорариум от всички т.нар. "разказвателни" предмети и то значително по-висок -  270 часа история общо в първи гимназиален етап, а по 162 часа общо по всички останали предмети. Явно много история сме сътворили и продължаваме да творим такава.

# 674
  • Варна
  • Мнения: 2 478
Мда, особено министър Вълчев.
Преди малко прелистих учебника за 10 кл. общо 280 стр., 71 урока, от които последните единадесет урока са история на България след 1945г. Преди това е историята от древността до наши дни. Та това са неща учени от пети до девети клас. При дете с минимален интерес към предмета дали този брой часове и предъвкване на едно и също ще засили интереса? Не мисля.

Общи условия

Активация на акаунт