Анулиране на поръчка

  • 704
  • 12
  •   1
Отговори
  • Мнения: 22
Здравейте, не съм сигурна дали темата е за този раздел, но имам следния проблем. Преди време разглеждайки един сайт, попаднах на търсената от мен стока, като посечаната цена беше 0.00 лева. Реших да се възползвам и я поръчах. Докато финализирах поръчката ми изписа че единственото, което трябва да заплатя е доставката. Направих поръчката, получих имейл че всичко е наред с поръчката и тя е финализирана. Малко по-късно през деня ми звъннаха и казаха че я анулират, имало някаква грешка. Днес в същия сайт отново попадам на стока, която е за 0.00 и пак решех да я поръчам, защото в сайта им видях следното:

"...Потребителят е длъжен да заплати цената, която е била актуална по време на заявката на желаната стока."

Ако решат отново да анулират поръчката ми имам ли право да си искам стоката, тъй като в момента на поръчката цената на стоката е била 0,00 лв.

# 1
  • Мнения: 2 755
Абе кой ще ти продава нещо без пари, защо не помислиш върху това.

# 2
  • София
  • Мнения: 35 263
l.lavender, сайтът български ли е? Ако отговорът е "да", направи скрийншот на цената и заедно с потвърдителният имейл, ги препрати на КЗП. Отделно – вкарвала си си данните на картата??

# 3
  • Мнения: 22
Български е сайта и имам скриншот. Също така ми е ясно, че неща не се "продават" за без пари (най-вероятно е технически/системен проблем). Изчетох общите условия и никъде не видях да са опоменали че могат да анулират поръчката и затова исках да разбера дали имам право да си искам поръчката, ако решат да я анулират.

# 4
  • Мнения: 51 773
Винаги могат да анулират поръчка. ще кажат, че има изчерпана наличност или друго.

# 5
  • Мнения: 1 020
Принципно, много рядко, дори не помня в кои онлайн магазини е било, мисля че ми се е случвало да видя или нещо за 0 лв., или без цена. Това обикновено означава, че артикулът не е наличен. Но при това положение би трябвало системата да не ти позволи да добавиш артикула. Имала съм и случай в който поръчвам нещо, с цена, всичко ок, но се оказва че артикулът е изчерпан и ми звънят след това да ме уведомят, или получавам по имейл информация.

# 6
  • Мнения: 1 774
Преди време имаше една такава измама с четки за грим. Цената им беше 0.00 USD, а потребителят трябваше да поеме доставката само. Четки никой не получи, съответно доста хора изгоряха с парите за доставката (защото им я дръпнаха директно от картите).
Кой ще тръгне да продава стока за 0.00?
Не Ви ли е малко странно, как може да се хващате на такива неща?

# 7
  • Мнения: 22
Тук не става въпрос за такава измама, тъй като са българска фирма и имат и физически магазин в София. Конкретно във физическия магазин миналата година имаше промоция на определени стоки (за къмпинг), при които второто излизаше подарък за 0.00 лв. Иначе поръчката я пуснах с наложен платеж, не съм плащала с карта.
Въпроса ми по-скоро беше свързан с това дали мога да си искам поръчката или те могат просто да ми кажат че е анулирана и да не я изпратят.

# 8
  • Мнения: 2 755
Ти и да я искаш, как мислиш, че някой ще ти я даде.

# 9
  • Мнения: 1 774
Естествено, че няма да не я пуснат, просто ще Ви кажат че я нямат в наличност. Може и артикулите, които нямат в наличност да седят на 0.00лв., обаче да имат бъг в сайта и да Ви пуска да правите поръчка въпреки това, това също е вариант.

# 10
  • Мнения: 3 178
1.Най-вероятно става въпрос за софтуерен проблем.
2. Ако подадете жалба към КЗП ,може да решат, че става въпрос за подвеждане на клиента и да си получите стоката.
3. Трябва да се прави разлика между подарък и стока за 0лв.
Според мен няма да получите нищо.

# 11
  • Мнения: 116
Ти май си търсиш вариант да принудиш сайта да ти изпрати стоката безплатно, а?

# 12
  • Мнения: 13 385
Искате съвет как да измуфите сайта, защото е станала програмна грешка!?
Като знам с тази простотия с еврото каква програмна анархия е - разбирам ги хората!  Ама вас не ви разбирам!

Не, не можете да ги накарате да ви пратят стока  без пари и КЗП не може да ги глоби. Няма как да ги глобят, че артикула за 0,00 лв. се е изчерпал или е станала очевида грешка!  

Да се страхуват сега и продавачките в магазините, ако влезете и няма картонче с цената по някаква причина - ще държите да ви го дадат даром ли?

Скрит текст:
📌 Според българското законодателство (и общо в ЕС), търговецът не е длъжен да ти изпрати стоката безплатно, ако е ясно, че цената е резултат от очевидна грешка.

Правна логика:

Сключването на договор при онлайн търговия става, когато търговецът потвърди поръчката. Самото натискане на "Поръчай" от клиента е оферта, а не окончателен договор.

Ако в сайта има явна грешка (примерно телевизор за 0.00 лв.), търговецът има право да откаже изпълнението. Законът за защита на потребителите не го задължава да изпрати стоката.

В Закона за задълженията и договорите (ЗЗД) е предвидено, че при "съществена грешка" договорът може да бъде обявен за недействителен. А цена от 0 лв. за стока, която има реална стойност, се смята именно за такава грешка.

Общи условия

Активация на акаунт