Някой занимава ли се със спедиция?

  • 587
  • 8
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2
Здравейте, обмислям да започна спедиторска дейност. Имам опит в бранша, само че от другата страна - зад волана, така че документи, ЧМР, пътни такси, пътища и т.н. са ми ясни. Предстои да изкарам курс в НСБС за спедитор и да мина изпита в ИА АА за ръководител транспортна дейност. Имам друга работа в момента, като за начало ще съчетавам и двете, докато и ако потръгне това. Ще работя от вкъщи, сам. Интересува ме главно какъв капитал ще ми е нужен за старт, най-вече за плащания към превозвачи, склонни ли са да чакат 30-60 дни за плащане или ще трябва да имам заделени пари, за да платя веднага в началото. Ще мога ли като нов спедитор да ползвам факторинг услуги и какви са условията там? За другите разходи - фирма, счетоводство, осигуровки, застраховка отговорност на спедитора, абонаменти за борси и т.н съм наясно. Има ли още нещо? Като цяло всякакъв споделен опит ще ми бъде полезен. Благодаря предварително.

# 1
  • Мнения: 384
Аз се занимавам като служител.
Мога да кажа, че е необходимо да имате доста добър капитал. Фирмата ни работи и с чуждестранни клиенти, които държат да плащат на минимум 60 дни, а нашите превозвачи държат да им се плаща на 30... Имаме случаи и с изчезнали клиенти от чуждестранни борси, като самата борса предприема действия чак след 90 дни просрочие. Общо взето на моменти имам чувството, че го играем като кредитна институция...

# 2
  • Мнения: 2
Да, както и предполагах.  Някакви договори за спедиторски услуги сключват ли се с превозвачите, или нещата са на честна дума?

# 3
  • Мнения: 384
Всичко се прави само със заявка за транспорт, в която са описани всички условия.
Да, както и предполагах.  Някакви договори за спедиторски услуги сключват ли се с превозвачите, или нещата са на честна дума?

# 4
  • Пловдив
  • Мнения: 27 056
Да, както и предполагах.  Някакви договори за спедиторски услуги сключват ли се с превозвачите, или нещата са на честна дума?
Горе-долу единствения официален документ е CMR и за вътрешните транспорти - подписана товарителница.


Примерно пускам обява в някоя от борсите, която и да е (аз това работя, организирам транспорти за една фирма). Звъни ми превозвача, разбираме се. Евентуално, но не е задължително, ако реша му пускам заявка за транспорт в свободна бланка. Превозвача отива, кара курса и ми праща фактура с подписана товарителница (Delivery Note или CMR за международните). Ако не платим единствения вариант е да ни съдиш. И ако сумата е по-малка, не си струва разправията. И има фирми ще ти изчезват. Докато набереш постоянни клиенти подготви се да втъваш доста пъти. И после пак ще втъваш, но по-малко.

# 5
  • Мнения: 384
Особено от международните борси масово изчезват или бавят

# 6
  • Пловдив
  • Мнения: 27 056
Особено от международните борси масово изчезват или бавят
А, и от българските доста изчезват. Да бъдем реалисти Simple Smile

Понеже се занимавам с организиране на транспорти от десетина години, не работя пряко спедиция, но имам много добра идея - едно по-голямо или две-три малки втъвания и този месец работиш на загуба.

# 7
  • Мнения: 384
Тук говоря изцяло за товари поети от борси.
Да не говорим, че е много по-лесно да провериш състоянието на българска фирма.
Може и да е въпрос на късмет. Ще дам и следния пример - работа с голяма чуждестранна спедиция, ние им намираме български камиони. Всичко върви добре, до момента, в който изпращат официално писмо, че всички фактури с падеж през Август, ще бъдат платени средата на Септември. 60000 лв без ДДС - за нас не е проблем, но за някоя малка фирма?

Особено от международните борси масово изчезват или бавят
А, и от българските доста изчезват. Да бъдем реалисти Simple Smile

Понеже се занимавам с организиране на транспорти от десетина години, не работя пряко спедиция, но имам много добра идея - едно по-голямо или две-три малки втъвания и този месец работиш на загуба.

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 27 056
Как доказваш, че товарът е поет от борса? Работя ежедневно със спедиторските борси, редовно сме "на честна дума"? Или камионът е наблизо и е вече натоварил докато приготвя заявка. Но и аз казвам същото - да се подготви с голяма буферна сума. И не са безобидни и българските борси.

Общи условия

Активация на акаунт