МОН - промените продължават (8)

  • 14 367
  • 255
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 13 053
На матура се явяват желаещите да продължат специалност с вход математика. Те захранват икономиката със съответните специалисти. Въпреки че е добре и  лекарите да могат да смятат, да не объркат дозировките Simple Smile

# 121
  • София
  • Мнения: 16 334
Не им е необходимо да се явяват на матура по математика, за да могат да смятат.

# 122
  • Мнения: 3 546
На матура се явяват желаещите да продължат специалност с вход математика. Те захранват икономиката със съответните специалисти. Въпреки че е добре и  лекарите да могат да смятат, да не объркат дозировките Simple Smile
Ами, както писах, то математиката не е задължителен вход за почти за никъде. В ТУ и УАСГ (освен за архитектура) със сигурност не е. В икономическите специалности също.
За справка тази година с 4.31 на ДЗИ БЕЛ е можело да влезеш да учиш за конструктор на сгради.
Остава да сме оптимисти, че просто всички са стратези и всъщност са я разбили математиката.

# 123
  • Мнения: 13 053
Това няма да са точно инженери и конструктури..... като за конструктурите е плашещо направо.

# 124
  • Мнения: 1 775
За мен това е проблем на университетите. При тях трябва да се вдигнат изискванията. Обаче и във висшето образование – парите следват студента, и резултатът е плачевен.

# 125
  • София
  • Мнения: 1 239
Ами, както писах, то математиката не е задължителен вход за почти за никъде. В ТУ и УАСГ (освен за архитектура) със сигурност не е. В икономическите специалности също.
За справка тази година с 4.31 на ДЗИ БЕЛ е можело да влезеш да учиш за конструктор на сгради.
Остава да сме оптимисти, че просто всички са стратези и всъщност са я разбили математиката.
Това, че в технически ВУЗ - ове може да се кандидатства с матура по БЕЛ е безумно, но не е причина да накажем с матура по математика всички, които са хуманитарно насочени. МОН да обвърже държавната поръчка в техничесни ВУЗ-ове с кандидатстване с изпит/матура по математика. Със задължителна матура МОН просто отново прехвърля отговорността за подготовката по математика върху учениците и родителите. И отново с частни уроци, средства и време ще трябва да се компенсират липсите от училище. Всъщност много възпитаници най-вече на езиковите и математическите гимназии кандидатстват именно за инженерни специалности в чужбина, защото тук качеството не е добро. При ужасният наплив към СМГ и НПМГ след седми клас, МОН не е в състояние да открие поне още една математическа гимназия в София, не е направен никакъв анализ доколко учениците и учителите смятат  подготовката в профилите за смислена и какво би трябвало да се промени там, но се започва пак отзад-напред т. е. от матурата.

# 126
  • Мнения: 2 712
УАСГ пускат инженери с ДЗИ бел просто защото могат да си го позволят. Те имат свой изпит по математика, който е по-труден даже от ДЗИ мат ПП , но не го изискват за инженерите, защото местата са два пъти повече от желаещите. Тези, които преди пълнеха УАСГ, сега стават програмисти, там е голямата ръганица. А професорите по строителство на сгради и съоръжения изгребват кадри за обучение от села и паланки. Те като завършат, ако завършат, ще се научат в движение, от практиката. Такава е действителността
И да, наистина, задължителен ДЗИ мат няма да промени картинката, защото пак няма да се втурнат към УАСГ, колкото и ДЗИ да им сложат

# 127
  • София
  • Мнения: 1 239
Да, за съжаление, така е. Не ми се мисли какво е в МГИ или Русенския технически, примерно. Но това положение с матура по математика за всички ли ще се оправи?

# 128
  • Мнения: 2 712
За мен лично една от причините за това задължително ДЗИ е да задоволи мераците на математическото лоби. Защото апетита идва с яденето. Направиха МГ специализирани училища, което автоматично обхваща и детската градина с частни уроци по математика, скочиха им двойно клиентите до четвърти клас. Сега искат да обхванат в мрежа с паралелно образование и гимназистите.
Ще стане като в оня виц, срещнали се един мръсен и един чист, кой ще се изкъпе? Ще се изкъпе чистият, защото така е свикнал. Така че, тези, които не учат пак няма да учат, но тези, които не искат мат, но са историци примерно, ще им се наложи да учат по мат, защото държат на добрия успех

# 129
  • София
  • Мнения: 951
Преди да се оправи материалът и начинът на преподаване на математика в 5-7 клас, както и безпроблемното завършване на клас дори и без минимум знания в общинските "неспециализирани" училища е безсмислено да се прави каквото и да е в гимназия вкл.и задължителна матура.

# 130
  • Мнения: 2 712
Вчера четох мнение на бившия директор на 51 во, Александров, че е добре да почнат да учат дроби в четвърти клас, вместо в пети, и това би било добра реформа. Така че, внимавайте какво си пожелавате. Нашите винаги могат да извадят очи, вместо да изпишат вежди.

# 131
  • София
  • Мнения: 951
Добре е материалът от 1ви до 7ми клас по Мат да е разпределен равномерно през годините, да няма стрес и препускане и да се съобрази с осреднените способности на децата. Който иска да задълбава в математиката - има начини, напр.  да се направят школи в училищата за желаещите. По-добре по-малко материал, но да го разберат и усвоят. Сега е много зле положението.

# 132
  • Мнения: 1 303
Вчера четох мнение на бившия директор на 51 во, Александров, че е добре да почнат да учат дроби в четвърти клас, вместо в пети, и това би било добра реформа. Така че, внимавайте какво си пожелавате. Нашите винаги могат да извадят очи, вместо да изпишат вежди.
Ами по мое време се завършваше начално образование в 3. клас и дробите си бяха в 4. Не знам кога преместиха завършване на начално образование след 4. клас и раздуха изучаването на аритметика чак до край на 4. клас.

# 133
  • Мнения: 9 006
Да, и аз съм учила десетични и обикновени дроби в четвърти клас, който си беше към прогимназиалния етап.
В момента математиката 1-4 клас е безумна. Особено в трети у четвърти клас правят до откат едно и също - събират, делят и умножават едни големи числа. Чисто затъпяване е това за мен. Писва им от толкова аритметика. И после в пети клас новият по-обемен материал им се стоварва изведнъж.

# 134
  • Мнения: 2 712
А според мен са малки в четвърти клас за дроби, нод, нок, делимост, част от число, това все е свързано с дроби.
 Може евентуално да им загатнат, че има такова нещо като част от цяло число, но действията с дроби са сложни за деца в четвърти клас. Ако ги смъкнат, то ще стане и НВО в четвърти със среден успех под три и ще се чудят защо.
 Интересни задачи могат да бъдат измислени и с по-малко материал, той да бъде упражнен и затвърден, а не, както е в пети, шести и седми, преподаден, неупражнен и забравен.
Доста неща могат да бъдат изхвърлени от учебниците.
 Ето например в осми учат вектори, събиране и изваждане. Просто е, но после никъде не го прилагат, чак след година ще надградят, а те вече са го забравили

Общи условия

Активация на акаунт