МОН - промените продължават (8)

  • 4 043
  • 55
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 7 681
Катя, аз зададох същият въпрос, като го копирах, на Джемини. Той е съвсем различен от chatGPT, продукт е на Гугъл. Поразително е, че ми отговори същото и дори с почти същите думи:

"В изявлението на министър Красимир Вълчев се забелязват няколко елемента на манипулация, които имат за цел да представят определена гледна точка като единствено правилна и да дискредитират опонентите.
Елементи на манипулация
1. Етикетиране и поляризация
Министърът използва израза „идеологическа война“, за да представи критиката към предмета „Добродетели и религия“ не като разумен дебат, а като агресивен конфликт. Този език е силно емоционален и създава усещане за ние срещу тях. Групата от организации е описана като войнствена и враждебна. Свързването на противниците на предмета с „либералния ред“ цели да ги представи като идеологически мотивирани, враждебни на традиционните ценности и, следователно, неблагонадеждни. Тази тактика е известна като приписване на зли намерения. 😈
2. Манипулация с консенсус и неясни доказателства
Министърът твърди, че има „солиден обществен консенсус, включително от социологически проучвания“, че възпитателната функция на образованието трябва да бъде засилена. Въпреки че това твърдение може да е вярно, то е използвано по манипулативен начин, защото свързва този общ консенсус с конкретното решение за въвеждане на задължителен избираем предмет по религия. 🏫 Това е пример за неясно обобщение: докато обществото може да иска повече възпитание, това не означава непременно, че всички подкрепят въвеждането на точно този предмет.
3. Емоционален апел и създаване на страх
Твърдението, че опонентите се страхуват от това децата да бъдат „вярващи“, е емоционално заредено. То цели да предизвика негативни асоциации у слушателите и да представи противниците на предмета като противници на вярата и духовните ценности изобщо. В действителност, аргументите на критиците са свързани с отделянето на държавата от религията и опасенията, че това може да доведе до конфликти в мултирелигиозна и светска среда, а не със страх от вярата.
Резюме на анализа
Изявлението на министъра е манипулативно, защото:
Поляризира дебата, като представя опонентите като идеологически врагове.
Използва неясно формулиран "обществен консенсус", за да оправдае конкретно политическо решение.
Апелира към емоциите, като приписва на критиците ирационални мотиви и страх от вярата.
Вместо да се включи в смислен диалог, изказването се стреми да дискредитира опонентите и да представи собствената позиция като единствено разумна и подкрепяна от обществото."

# 46
  • Мнения: 4 456
Нищо чудно, това е рационалният отговор. Ние щяхме да привнесем емоции. Grinning

# 47
  • Мнения: 3 129
Този министър оставката няма да си подаде. Ще трябва правителството да се свали и тогава няма да е министър.
Но ако не е този, ще е мижетурката Денков.

Нищо не прави. Още по-малко проучвания и нагласи на родителите.

# 48
  • European Union
  • Мнения: 1 928
Нещо много гадно ни готвят, щом пак започнаха да пускат тези димни завеси с религията. На мен като на средностатистически родител не ми дреме дали детето ми ще учи религия или не. Но искам да има по-лека раница, нормална седмична заетост, да обядва преди 15 часа, да учи всички предмети балансирано, да не го карат да наизустява нищо, да не го товарят с ненужни факти, да ходи на училище, за да учи, а не за да преживява от ваканция до ваканция.
Не искам много, но няма шанс да ми се случи нищо от изброените. Вместо това ще ми се наложи да слушам безкрайни дебати за или против либералните ценности и войната им с религията.

Като средностатистически учител не смея и да си пожелая нещо. Там имам само задължението да спазвам повелята на МОН.

# 49
  • Мнения: 12 722
Цалата работа с тая религия смърди яко. Рева, че децата се проваляли на ПИСА, че не отбирали от математика и физика и туп, религия.

# 50
  • Мнения: 1 744
Като цяло логиката му е странна. С промени в изпита няма да научи децата, а само ще ги стресира допълнително. Логиката е първо да се променят учебните програми, но де такъв акъл?

# 51
  • Мнения: 12 722
Е, да ама да промени програмите се изисква интелектуален качацитет, експертиза, опитни специалисти, учители с име... Къде ги около този?

# 52
  • Мнения: 4 456
Проблемът е, че и там където му се предлагат смислени и съдържателни идеи в дискусии, той е замижал и ни приема, ни предава. Повтаря си едно и също като в онзи виц за краставицата на Мирча Крешан.

# 53
  • Мнения: 4 456
Съдът праща проверки на родители, оспорили новия формат на НВО
Действията на Административен съд - София имат ясен сплашващ ефект, алармираха юристи и правозащитници
https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/sudut-prashta-socia … iya-format-na-nvo

Последна редакция: пт, 26 сеп 2025, 20:34 от Katya_I

# 54
  • София
  • Мнения: 5 185
А, скоро и ще арестуват при всяка критика срещу хаоса на вълчето

# 55
  • Мнения: 4 456
Училищните директори не искат да глобяват родители
Възможно е детските градини да станат платени през лятото
https://www.segabg.com/hot/category-education/uchilishtnite-dire … lobyavat-roditeli
Цитат
Министърът призова директорите да променят доминиращата култура на заучаване.
...
Министърът посочи, че до дни ще бъдат представени визиите с насоки за конкретни промени на учебните програми по отделните предмети, като основен акцент в тях ще е освобождаването на време за преговор и упражнения.
Ами точно "културата" на заучаване изисква преговор и упражнение. Grinning
Цитат
"Принципът на задължителност върви с принципа на безплатност на образованието. Но задължително е обучението през годината, през лятото не е. Има логика в това решение и аз бих подкрепил една такава мярка - по решение на общините през лятото детските градини да събират такси", заяви Вълчев.
Няма логика, защото лятото е сезон от годината. Blush
И изобщо да не употребява думата "логика", щото той е пропуснал образованието по Логика.

Общи условия

Активация на акаунт