Твърде рано ли е?

  • 2 166
  • 41
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 452
Мога да препоръчам на авторката на темата списание "Бърборино". И двете ми деца много го харесват. Излиза 1 път месечно и има прекрасни занимания, идеални за 4 годишни деца- приказки, рисуване, апликации, очертаване по контур, оцветяване, любопитни факти и подобни.

# 31
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 13 163
Изобщо не е рано.

# 32
  • Мнения: 1 496
Аз съм силно объркана, защото дъщеря ми е на 4г. и вече следя тетрадките - по магазините предлагат тетрадки от 4г.възраст с букви и цифри, в детската градина в учебните им тетрадки за втора група няма нито една буква и цифра. Примерна задача по математика е "оцветете кръгчетата в червено, триъгълниците - в зелено" - за мен това е на ниво ясла и съм доста обезпокоена, научила съм я на букви и цифри, с едно сметало се учим под формата на игра да събираме и изваждаме, но ми се струва, че нивото в ДГ е много ниско. Тя е юли месец родена и е дребничка, но в главата ми започва да се върти мисъл да я пусна на училище на 6, живот и здраве. Не ми се иска да ѝ взимам една година детство, но пък и искам да бъде в някаква малко или много по-конкурентна ли, да кажа, не, просто в по-адекватна среда.

# 33
  • Мнения: 3 459
Готовността за първи клас няма нищо общо с нивото на знания.

# 34
  • Мнения: 5 302
Готовността за първи клас няма нищо общо с нивото на знания.

Имат общо - знанията са част от готовността, но истинската готовност за първи клас включва и психологическа, социална и емоционална зрялост.

# 35
  • Мнения: 3 459
"Знанията", които са задължителни за първи клас, са толкова общи, че не смятам изобщо, че има деца, които да не са на това ниво на 7 години. Дори и онези от малцинствените групи.
В този смисъл, усвояването на материала от първите класове още преди тях, не значи нищо за самата готовност за ритъма на училището.

Всъщност, за да не съм голословна, ще дам пример с фотографката на кръщенето. Познаваме се отдавна и говорихме много по повод първи клас, тъй като нейната дъщеря започва сега, а моят син - догодина, и ни е на дневен ред. Момичето ѝ е родено през декември и тя имаше малко притеснения за започването, главно защото нея са я пуснали на училище с преден набор (също родена юли месец) и е имала много трудности. Не с четенето и писането.
Така че просто поразпитайте хора, които от собствен опит могат да споделят как им се е отразило ранното започване. С едно наум, че днешните деца са доста по-натоварени.

Последна редакция: сб, 20 сеп 2025, 21:17 от Enter Sandman

# 36
  • Мнения: 15 890
Въобще не са общи "знанията"  и за съжаление има деца, които влизайки в първи клас не ги покриват. И не само нямат този тип готовност, а примерно не могат да продължават редички, да копират поредици или схематични изображения, да следват модели и т. Н. На вид просто неща, но много важни в първи клас. А аз до сега не съм видял учителка от ДГ "наказана", че детето не е усвоило заложеното в този образователен етап. И всъщност  не говорим само за поведенческа, емоционална и т. Н зрялост. Има И образователни изисквания, описани в книга за учителя за 3та и 4та група ДГ.

Последна редакция: нд, 21 сеп 2025, 00:26 от _re_ge

# 37
  • Между гори и планини
  • Мнения: 12 071
Аз много се занимавах с малкият ми син ( поправях грешки допуснати като млада майка с големият). Така на 2 години знаеше българската и английската азбука ( двуезично семейство сме), основните цветове. На 3 години знаеше буквите как изглеждат буквите и кои думи започват с тях. Играехме постоянно на игри - с коя буква започва или свършва дадена дума. Броеше до 20. На 4 години започна сам да чете прости думи и на 4 и половина пишеше с печатни букви и смяташе до 10. След това започнах работа в книжарница с учебни помагала и той стана опитното ми зайче. Четеше, пишеше печатно и смяташе задачи с неизвестно до 100 още на 5-6 години. Не е бил гений, а много любопитен и всичко се учеше под формата на игра. Аз съм доста креативна в това отношение и работата в книжарницата, с деца и учители също ми помогна. За училище оставих писането правописно, защото си има методика в изписването на отделните елементи на всяка буква. Определено му беше скучно. Втори клас научи таблицата за умножение за един ден. И като цяло решава и до днес (19 г) задачи на ум и дава готово решение. И пак казвам - не е някакъв гений. Любопитни ли са децата, отделяйте време за работа и креативни игри с тях!

# 38
  • Мнения: 99
Моят син е малко като чукча-писател. Проявява интерес към писането, преди да се е научил да чете.

# 39
  • Мнения: 5 878
В монтесори подхода писането идва преди четенето Simple Smile

# 40
  • Мнения: 1 496
И дъщеря ми пише, а още не може да чете. Прави опити да свързва буквичките, например в лесни дву- или трисрични думи като "мама", "тати", но по-лесно ѝ е да ги пише. Не го намирам за странно, познава буквите, пише ги. Все ще се научи и да ги чете.

# 41
  • Мнения: 861
и моят звяр на около 3 познаваше повечето букви и започна да прави опити да ги пише. сега (на 4.5) знае буквите, в дума може да ги казва една след друга, но трябва да я подканям да ги свързва в сричка.. за мен е учудващо че още не чете. пише обаче (е.. от време на време с по някоя пропусната буква).

при нас обаче последните месеци се появи един проблем, който (доколкото разбирам и пт други майки с деца на тази възраст) май е сравнително често срещан. понякога пише от дясно наляво и букви и цифри, понякога нормално изписани, а в някои случаи огледално. бях се притеснила и четох по въпроса. уж било свързано с развитието ма мозъка и било нормално, но аз нямам спомени да съм имала такива проблеми ( но май чак в първи клас се научих да пиша, макар че чета от 4 годишна)

Общи условия

Активация на акаунт