Какво ни чака след 6 годишна възраст

  • 325
  • 5
  •   4
Отговори
  • Мнения: 5 851
Имам две момченца - на 5 години и на 4 месеца. Hug
Откакто се е родил малкият, много страдам и ми липсва времето, което преди прекарвах с големия. Таткото много помага и всеки ден успявам да обърна индивидуално внимание на баткото. Вечер, след като сме приспали бебето играем заедно и после се гушваме в леглото и си четем приказки за лека нощ, говорим си ... абе изобщо, той е в една много готина възраст и понякога ми е много тъжно, че покрай грижите за малкия, безсънието, умората и тнт, този период просто ще мине преди да усетя и запомня.
Гледам и да го ангажирам да ми помага с бебето, но на този етап не му е много интересно и често предпочита да си играе или да гледа нещо.
Споделете как беше при вас периодът след 6 годинки? Кога започнаха да не искат например да им четете за лека нощ, да ги гушкате? Кога усетихте, че онова до скоро малко детенце, вече не е толкова малко, а пораства?
Как и какво се промени?

ПС: Знам как темите в БГ мама имат навика да тръгват от някъде и да стигат до съвсем другаде. Ще помоля да не обръщаме тази тема на нещо различно. Категорично не се смятам за типа токсична майка, която иска да чете приказки на сина си до абсолвенския му бал и след това. Но в момента той е на 5 и ми е толкова хубаво да прекарвам време с него. Иска ми се обаче да знам и какво и кога горе долу ме чака. Знам, че всяко детенце е индивидуално, но ще ми е интересно и полезно да чуя вашия опит. Blush

# 1
  • София
  • Мнения: 34 982
Скрит текст:
Имам две момченца - на 5 години и на 4 месеца. Hug
Откакто се е родил малкият, много страдам и ми липсва времето, което преди прекарвах с големия. Таткото много помага и всеки ден успявам да обърна индивидуално внимание на баткото. Вечер, след като сме приспали бебето играем заедно и после се гушваме в леглото и си четем приказки за лека нощ, говорим си ... абе изобщо, той е в една много готина възраст и понякога ми е много тъжно, че покрай грижите за малкия, безсънието, умората и тнт, този период просто ще мине преди да усетя и запомня.
Гледам и да го ангажирам да ми помага с бебето, но на този етап не му е много интересно и често предпочита да си играе или да гледа нещо.
Споделете как беше при вас периодът след 6 годинки?
Кога започнаха да не искат например да им четете за лека нощ, да ги гушкате?
Скрит текст:
Кога усетихте, че онова до скоро малко детенце, вече не е толкова малко, а пораства?
Как и какво се промени?

ПС: Знам как темите в БГ мама имат навика да тръгват от някъде и да стигат до съвсем другаде. Ще помоля да не обръщаме тази тема на нещо различно. Категорично не се смятам за типа токсична майка, която иска да чете приказки на сина си до абсолвенския му бал и след това. Но в момента той е на 5 и ми е толкова хубаво да прекарвам време с него. Иска ми се обаче да знам и какво и кога горе долу ме чака. Знам, че всяко детенце е индивидуално, но ще ми е интересно и полезно да чуя вашия опит. Blush
Много по-късно. Не мога да си спомня точна възраст, но беше години след това. Разбира се и до дете е, но според мен имаш време Simple Smile

Сега се сетих, че буквално до миналата година вкл. (сега е в осми клас) се случваше да ме "привиква" вечер в стаята си да си говорим. Близостта не се губи, само се променя.

# 2
  • София
  • Мнения: 44 535
Моят опит с деца с 6 г разлика. Гледах всяка седмица да отделям специално време за мен и дъщеря ми - да излезем заедно навън, да правим нещо заедно вкъщи и пр.

# 3
  • Мнения: 2 643
Моят е на 12 и все още ме търси вечер да се гушкаме преди сън. Приказки не четем, но той по принцип никога не е обичал да заспива с приказки, колкото и да съм се мъчила. Обаче пък като легна при него си говорим дълго, разказваме си най-различни неща....и така всяка вечер. Така че спокойно. Има още доста време да се радвате един на друг. Чудесно е, че отделяте индивидуално внимание на баткото.

# 4
  • Мнения: 11 145
При моите деца тръгването на училище беше много драматично. В смисъл не бяха подготвени с четене и писане и не се справяха никак добре. Отне много години и много усилия да настигнат съучениците си.
Така, че на така зададения въпросът отговарям: четохме детски книжки до първи клас, после вечерите писах домашни с всяко дете до седми клас до заветната матура и записването в гимназия.
За мен този период беше труден.
Гушкали сме се и след първи клас, но и много сме се карали за задачи по математика, за подреждането на думите в изречения по английски. Абе не може да се сравни с лежерния период на детската градина. Въпреки това, с малкият син прочетохме доста класически детски книги, вече той на мен, а не аз на него. Тези книги, аз като дете не ги бях чела, тоест откривах ги като възрастна и ги възприемах по съвсем различен начин от детския. В крайна сметка мога да кажа, че се обогатих интелектуално, като преговарях материала до седми клас, общо два пъти, откакто аз съм завършила и всеки път откривах неща, които аз не помня да съм учила или знаела, като ученичка.

# 5
  • Мнения: 5 599
Синът ми докъм 12-годишна възраст търсеше баба си да му чете преди сън. От бебе беше свикнал тя да му чете. Мен ме търсеше, когато нея я няма.

Иначе на 6 години синът ми тръгна на училище, първи клас, и влязохме в училищния режим на домашни, ваканции и извънкласни дейности. Писала съм навремето, но за сина ми първи клас беше много труден. Не заради материала, с това никога не е имал проблем (само четенето на английски му създаваше трудности, но след по-усилена работа и у дома, и в училище, се оправи). Беше адски нервен, непрекъснато хленчеше, в училище имаше сериозни проблеми с дисциплината и много се оплакваха от него въпреки отличните му оценки. Говореше в час, пееше в час, дразнеше се със съучениците си. Беше някакъв кошмар. Във втори клас всичко изчезна като с магическа пръчка и оттогава поведението му в училище е прекрасно, но у дома редовно си показва рогата.

Общи условия

Активация на акаунт