Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 19

  • 12 406
  • 275
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 26
За мен първото, с което трябва да започнат, е да разчистят колите-паметници. По която и улица да мина, има поне по една такава, а някъде и по повече. Лошото е, че почти нямат махане, ако собственикът сам не реши да я премести.
В моя квартал, където скоро ще сме зелена зона - на 19.10 имаха акция и налепиха няколко паметника - 2 седмици по-късно 2 автомобила, които следях дали ще ги махнат вече ги нямаше.

# 91
  • Мнения: 11 385
В моя квартал пък не съм видяла нито един "паметник", от много години. В едното ми жилище съседката си е паркирала старата кола в двора, е това ме ядосва. За тази, която е сравнително нова и я кара, си е изкарала винетка и я паркира на улицата. Реално в двора нормална кола не може да влезе, много е тясно. Онази в двора на всяко влизане/излизане беше с щети по брони и странични огледала. А е малка дамска градска кола.

За румените холандци - искаше ми се да напиша язвителен коментар за евентуални/вероятни вреди за здравето, за облегчаването на които редовно пускат реклами по ТВ-то, ама реших да се въздържа. Те да си джиткат с колелата колкото искат, да не ме карат мен да правя същото. Ползвам ГТ предимно, но аз съм в центъра и рядко излизам извън него. С кола ме возят рядко.

Между другото, колеги с фьешън колела казват, че едно добро качествено колело с всички аксесоари към него излиза колкото малка градска кола в прилично състояние на 15-ина години.

# 92
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 5 165
За Нидерландия е вярно, че има повече колела отколкото автомобили и масово се придвижват с тях, но има много велоалеи, както и правила за движението и те се спазват. Освен това и теренът е по-равнинен сравнено с тук.
И пак в известна степен си принуден да ползваш колело.  Детето учеше в университетско градче, но градският транспорт не беше много уреден и за да стигне до университета с колело и отнемаше 30 мин, но и с градски транспорт - пак 30 минути, защото няма много линии и маршрутът им е обиколен, та като време е същото. После - в по-големия град имаше и метро, но билетите са доста скъпи и пак ползваш колело, но поне имаш избор, когато е по-студено или вали да вземеш градски транспорт.
В София не ми изглежда много здравословна опция да караш по съществуващата велоалея покрай булеварда и да вдишваш изгорелите автомобилни газове.
Ако мерките целят екологичен ефект, нека да осигурят адекватни условия за придвижване и паркиране в града.

Последна редакция: вт, 18 ное 2025, 21:16 от Скубиду

# 93
  • Мнения: 999
Питайте ги в холандия и най-вече в центъра Амстердам колко им струва да имаш автомобил и да го използваш в центъра. Картинката никак няма да хареса на никой бълтарин, а да не говорим за метрото им което се заплаща за изминато разстояние, затова са на колелета.

# 94
  • София
  • Мнения: 9 414
Така и не разбрах защо българина вечносе сравнява с някоя друга нация? Нито имаме техният манталитет нито законите нито пътищата нито нищо… Как да се сравняме с тях?

# 95
  • Мнения: 4 357
С желание се сравняваме. Какво лошо има да гониш идеал, който харесваш? Не е нужно за всичко да откриваме топлата вода.

# 96
  • София
  • Мнения: 9 414
Нищо няма как да гониш, защото ако тук излезнеш с колелото ще те сгазят и ти ще си виновен!

# 97
  • Мнения: X
Като споменахте за Амстердам, в България в някои по-равни градове като Пазарджик винаги като отида ми прави впечатление колко много хора има на колела. Е не толкова като в Холандия, но повече от, колкото в София. Тук релефът не позволява навсякъде всеки ден с колело, освен ако не си пътуваш само по кварталите, които са равни като Дружба.

Много хубаво беше когато повечето офис герои излязоха хоум офис - почти никакъв трафик и в градския беше спокойно.
След като много компании преустановиха хоум офиса и офис служителите се завърнаха по офисите, улиците са претъпкани с коли по всяко време, градския и той фрашкан.

А уж щеше да бъде революция и служителите нямаше да се налага да ходят до тези обширни хамбари.

# 98
  • Мнения: 77
Големи емоции с тези зони. Обаче в Княжево и Горна баня, и дума не се чува за платено паркиране. Simple Smile

# 99
  • Мнения: 4 357
Нищо няма как да гониш, защото ако тук излезнеш с колелото ще те сгазят и ти ще си виновен!
Над 15г карам колело из София. Все още съм жив и нямам инциденти.

# 100
  • София
  • Мнения: 9 414
Ей? Не си само то в тая държава все пак. Няма малко инциденти.

# 101
  • Мнения: X
Интересно като караш колело не се ли надишваш още повече с кристално чистия софийски въздух? Не вярвам само през Борисовата и други паркове да караш, все ще ти се наложи да минеш покрай улица или булевард.

# 102
  • Мнения: 22 289
В моя квартал пък не съм видяла нито един "паметник", от много години.

Нали си в зона. И другите части на София искат вдигане на трошките, защо само центърът да е добре Simple Smile

# 103
  • Мнения: 14 471
Карането на колело е приятно само когато го правите за удоволствие,на разходка така да се каже. Не и да се придвижвате с него до/от работното ви място.

# 104
  • Мнения: 11 150
Карането на колело изобщо не е за всеки. ММ , например, не трябва да кара колело. Може да кара нещо с по-голяма седалка за сядане, но не и от тези дребните. Нищо не е универсално решение за всички проблеми

Общи условия

Активация на акаунт