Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 19

  • 12 408
  • 275
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 26
Например в студ град остават хора по спирките.
На метро ГМ Димитров, посока ст град също остават хора, а автобусите са пълни като рибни консерви.
Там се изсипват по 100-200 човека всеки 5 минути.

Кога казах, че не слизам от колата!?
Имам годишна карта за вс линии.
И по-добре всеки да грабне по 1 кола - 100-200 коли на 5 минути и ще стане по-добре?

# 76
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 5 165
Дано замислените промени на зоните за платено паркиране не са хитър ход за запълване на дупките в бюджета, вместо прокламираните еко-био зелени идеи.
Нека направят повече велоалеи, многоетажни паркинги, по-кратък интервал на движение на колите от градския транспорт в пиковите часове и тогава ще повярвам в добрите им намерения.
Иначе, аз нямам проблеми с придвижването с градски транспорт, тъй като живея на суперкомуникативно място с всички видове наземен транспорт + метро. И на практика, в пиковите часове на работната седмица, май ми е по-бързо придвижването до работата с трамвая, отколкото с кола. Но не при всички е така, а някои карат и служебни автомобили с които вършат някаква работа, та няма как да слязат от колите.
Мисля, че добра мярка би била ограничаване на броя на коли на семейство, вместо разширяване на платените зони в квартали, които не са в широкия център на София.

# 77
  • Мнения: 11 385

Автобусите са претъпкани, хората не могат да се качат.
Но масово са с преференциални карти на 1/4 от цената. Или даже без билети.
То няма как да пуснеш на пенсионерите и студентите по 1/10 от цената и да събираш суми.

Сляпото копиране на други градове, при това по-лоши за живот е лошо решение.

Дани, преференциалните карти се доплащат до пълната цена със субсидия от държавния бюджет. Понякога от общинския бюджет, но по-често е от държавния. За децата, например, от държавния бюджет превеждат суми на всяка община, където има ГТ и децата са с безплатни или намалени карти.

Сетих се, че имаш предвид Студентски град и автобусите там, че са супер претъпкани. Не че и към други дестинации в час пик не е същото, но явно в СГ е най-очевидно.

Вчера сутринта, още нямаше прекалено много хора в тролей в центъра. Качи се едно борисбоневче в тролея, ама все едно двойник, на млади години. Laughing Същата брада, същия изпит  вид, но по какво го познах, че е този тип - слушалка в ухото, отнесен поглед, все едно светът около него не съществува, ръце в джобовете.

Това му е основният проблем на спасителя, според мен. Той мисли като човек, който няма никакви задължения към друг човек - възрастен родител, дете, съпруга с детето до/от ДГ/училище. Той си представя ГТ като за себе си - да се ковне със слушалка в ухото и ръце в джобовете  до вратата в ГТ и дотам. Не си представя пенсионерите, с торби(чки) и без, трудно качващи се по високите седалки, бързащи да седнат или да слязат, защото шофьорите бързат за графика и не чакат пътниците, спират и потеглят като каруцари, и т.н. Все му е тая дали превозното средство ще спре на 1 педя от тротоара или на метър от него, той не качва/сваля количка с бебе. Все му е тая, че ГТ се бави до спирката заради трафик, заради стеснена с велоалея улица в центъра, която улица няма как да се разшири. А велосипедисти, дори през  лятото и в топло време, минават по  един-двама на 15 мин. Само. Но той на велосипед ще вози само себе си, без торбите/раниците/дамска чанта и др. неща+детето, ако може да събере всичко това на велосипед.

# 78
  • Мнения: 2 212
Много интересно в Амстердам как така при отвратително време по велоалеите е като при нас на Цариградско в час пик, само че с велосипеди? Велосипеди с колички отзад с бебета, велосипеди с кошове отзад и отпред с покупки от супермаректа, куриери на велосипеди, пенсионери на велосипеди, ученици на велосипеди…да те е страх като пешеходец да пресечеш трафика! А холандците едни снажни, румени, слаби, изглеждат като от списание. Живи да ги ожалиш хорицата, как така си нямат нашата прекрасна система с автомобили и улична мрежа, ами се мъчат като грешни дяволи, че и са здрави, на кого са му нужни здрави граждани?!

# 79
  • Мнения: 10 145
Чудесно е там, но това е култура отглеждана с поколения. И другото - абсолютно равно е и лесно за колело.

# 80
  • Мнения: 1 839
Много интересно в Амстердам как така при отвратително време по велоалеите е като при нас на Цариградско в час пик, само че с велосипеди? Велосипеди с колички отзад с бебета, велосипеди с кошове отзад и отпред с покупки от супермаректа, куриери на велосипеди, пенсионери на велосипеди, ученици на велосипеди…да те е страх като пешеходец да пресечеш трафика! А холандците едни снажни, румени, слаби, изглеждат като от списание. Живи да ги ожалиш хорицата, как така си нямат нашата прекрасна система с автомобили и улична мрежа, ами се мъчат като грешни дяволи, че и са здрави, на кого са му нужни здрави граждани?!
Офф, Боже!
Сериозно ли!?
Вашето е не шофирате, дайте никой да не шофира.
Като искаш, карай си колело, с количка за деца или без, и ще си висока, слаба и румена.
Аз не искам. Имам алергии, астми, разболявам се. Освен това, возя покупки, материали, документи, спортни принадлежности, топки, маратонки. Обикалям по 3-4-5 точки едно след друго. Които са далеч от транспорт.
Велосипедите се крадат. И то най-много в тия държави, дето са много.
Абсолютно е некоректно да ползвате себе си или някаква си държава на майната си за вселенско мерило за всичко. И всеки, който се различава да няма право на глас. Що за фашизъм.

# 81
  • Мнения: 22 289
Шофирането не са го забранили. Просто ще трябва да се плаща за удоволствието Х да тича на пътечката във фитнеса, докато колата го чака пред входа. Одобрявам.

# 82
  • Мнения: 4 357
Какви фашисти? Това е капитализъм. Който има пари си угажда, който няма ходи пеша. Аз дори предложих да махнат лимита от 4-5 часа ли е. Нека си седят и плащат колкото искат.
Това ще помогне и много хора, които имат коли паметници да се замислят и да ги разкарат или да наемат паркинг по-далеч извън зоните на задръствания щом толкова желаят да притежават автомобил. Няма друго решение при все че се презастрои и няма къде да се паркира.
Аз пък имам друг проблем по кварталите. Паркира се по градинки, калища, тротоари и забранени места. Това руши инфраструктурата, пречи на пешеходци и разнася кал и прах.  Замърсява въздуха. Би следвало и теб да те притеснява Дани, щом имаш алергии и астма. Какво правим по този въпрос? Как го решаваме? Защо аз да плащам за инфраструктура, а ганьовците да ми я рушат и замърсяват?

# 83
  • Мнения: 1 839
Ама ключовото е НА КОГО плаща.
Защото се взима един обществен ресурс, а парите отиват в частни джобове.

Какъв капитализъм, бе Гого, като взимат нещо обществено, което е на всички, и карат човек, който вече е платил 100 различни данъка да плаща още, а парите потъват и няма нито лев възвръщаемост.
Това е мандраджийство, не капитализъм.
Все едно ТКЗСтата, дето завзели земите и добитъка на хората, взели и хората да работят за без пари, а след това продават продкуцията за пари. Това не е капитализъм, а чист тоталитарен социализъм.

https://dariknews.bg/regioni/sofiia/kak-se-harchat-milionite-ot- … -v-sofiia-2431847
Цитат
В отговор на този въпрос от Центъра за градска мобилност обясняват, че с приходите от паркирането се осигурява издръжката на ЦГМ, поддържането на зоните за почасово платено паркиране, осъществява се дофинансиране на транспортната задача, както и други основни дейности, които имат своята социална значимост

Попитахме дружеството какъв процент от средствата от зоните за платено паркиране за 2024 г. са отделени за издръжката на ЦГМ и какъв за поддържане на зоните, но те ни отговориха както при предишното ни питане, като конкретни суми или проценти за тези разходи не бяха споделени.

В годишните отчети на ЦГМ също няма подробна справка за това как се разходват средствата конкретно от платеното паркиране. Сред разходите, които се покриват влизат и тези за заплати на персонала. Последните доклади показват, че разходите за целия персонал на дружеството от 1319 души от 2023г. възлизат на 41,7 млн. лв. Число, близко до приходите от платеното паркиране за същата година – 40,4 млн. лв.

В годишния финансов доклад на дружеството за 2023 г. пише, че сред основната му дейност е и „финансиране, изграждане, експлоатация и поддържане на паркинги, гаражи и места за паркиране”. Според официалния отговор на Центъра за градска мобилност през последните три години няма изградени нови паркинги. Оттам допълват, че търсят подходящи терени и са изпратили официални писма до всички районни кметове в столицата.
Значи аз съм платил данъци, за колата си, за апартаменти, за гаражи, а като обикалям общината на ст град, данъчното, кварталните магазини ще трябва и там да плащам, а с парите ще се финансират "нечии мистериозни заплати" и "други основни дейности, които имат своята социална значимост" (каквото и да значи това).

Т.е. имаме поредното, взимаш от работещите и даваш на неработещи. Т.е. още един данък.

https://fakti.bg/bulgaria/1015312-karlos-kontrera-pred-fakti-zel … uti-predi-komisia
Цитат
Наруши се с тези промени един базов принцип — първо даваме алтернативата, изграждаме инфраструктурата, после предлагаш вдигане на цените.

„Зелена“ зона в „Подуяне“ и „Студентски град“ я вкараха на коляно пет минути преди комисия.

- Студентите ще могат да си вадят винетен стикер за Студентски град. Колко ще е и как ще става?
- Като в „зелена“ зона — същите правила. Според мен това е тежка грешка. Това е мярка за насърчаване на трафика. Стимулираш ги да си докарат колите, дето не им трябват, да ги паркират покрай общежитията и да дозадръстиш наред. За мен въвеждането на изключение за настоящ адрес ще доведе до прецедент. После ще дойдат и други да искат същото — като си приел за едни, защо не и за други? За какво им е на студентите стикер за паркиране, като държавата им покрива преференциалните карти за градски транспорт? Защо студентът трябва да се придвижва с кола в София, а да ползва общежитие на преференциални цени?

- Къде са паркингите, къде са услугите в полза на хората, така че да могат да ползват колата си когато и където искат, а не да си правят сметка колко ще платят?
- Този мандат ще завърши с нула изградени паркинги.

Трябва да разделим темата на две — паркинги в кварталите и паркинги в центъра.

Очевидно е, че в централната градска част трябва да се мисли и да се изградят подземни паркинги — примерно под Княжеската градина, под пл. „Александър Невски“, до парламента и прочие. В кварталите също има нужда да се изградят подземни или етажни паркинги, за да се приберат колите от улиците. Аз не виждам как ударно ще стане това. Тук е ролята на районните кметове — да предложат терен, да се проектира бързо, да се избере изпълнител и да се строи паркинг. В този мандат нито един терен не е подаден от районни кметове към ЦГМ за строеж на паркинги.

# 84
  • Мнения: 4 357
Това е модерния капитализъм, Дани. Аз го критикувам от години и тук ме обявиха за апокалиптик. Казвал съм, че никой не е застрахован. Рано или късно ще засегне негативно всеки. Свиквай и по-зле ще става.

# 85
  • София
  • Мнения: 9 414
Много интересно в Амстердам как така при отвратително време по велоалеите е като при нас на Цариградско в час пик, само че с велосипеди? Велосипеди с колички отзад с бебета, велосипеди с кошове отзад и отпред с покупки от супермаректа, куриери на велосипеди, пенсионери на велосипеди, ученици на велосипеди…да те е страх като пешеходец да пресечеш трафика! А холандците едни снажни, румени, слаби, изглеждат като от списание. Живи да ги ожалиш хорицата, как така си нямат нашата прекрасна система с автомобили и улична мрежа, ами се мъчат като грешни дяволи, че и са здрави, на кого са му нужни здрави граждани?!
Тука е пълно с пенсионери в градския. Сутринта в 7 в фраш… Аз отивам на работа те къде?
И хич не е вярно, че не са претъпкани. В час пик е някакъв ужас. Както с колите така и с автобусите с тая разлика, че тия в колите могат да вземат от някъде въздух и не са натъпкани като сардели…

# 86
  • Мнения: 1 839
Ако искаха поне малко от малко да прилича на капитализъм да бяха разделили монопола на 2-3 дружества, подобно на електро доставчиците, и да си избираш ... уж.
То пак парлама, ама поне малко да ни замажат очите.

Същото и с боклука го бях предложил.
Да измислят такава система, че да вкарат конкуренция. Ама не при поръчки един път на 10 години, а множество фирми да оперират едновременно.
Иначе нямат напълване тия гуши. То премии, то чудо. 41млн за заплати. И за какво. Скобари и калинки.
Гого, с промените може и аз да съм по-добре от другите. И гаражи имам и винетка мога да си платя. Въпросът е в досадата. В главата ти 100 проблема за хиляди левове, и ще мислиш за всяко спиране 5 мин да ровиш да вкарваш номер в телефон. И дали не просрочваш. Общината ще има ли паркинг, като се посещава? Обикаляш си собствения квартал и на всяка пресечка спираш и пускаш смс.
Като на Зимния плащаш 2лв на час, колкото на Орлов Мост.
Можеха далечните квартали да ги направят 1/2 от зелената зона, някакъв друг цвят. Е, в Банкя била жълта и на по-ниски цени.
Че те догодина и Мал Долина до околовръстното ще направят зона. А защо не и след него.

Последна редакция: вт, 18 ное 2025, 10:50 от dany1

# 87
  • Мнения: 6 162
За мен първото, с което трябва да започнат, е да разчистят колите-паметници. По която и улица да мина, има поне по една такава, а някъде и по повече. Лошото е, че почти нямат махане, ако собственикът сам не реши да я премести.

# 88
  • Мнения: 815
Сега вече освен гражданска, ще трябва и по 200лв на година за зелена зона да им плащат.
Не е нормално в работен ден, по обед в жилищен квартал, да няма къде да паркираш. Това означава, че голям процент от колите се карат много рядко. Ако данъка, гражданската и талона за зона са повече от наема на кола за няколко пъти годишно ползване, много хора ще се замислят дали има смисъл да имаш кола.

# 89
  • Мнения: 1 839
То и сега си има процедура. Някои ги махат.
При нас има една кола със сини, временни номера, седи от 2г. 100% изоставена.
Паркирана си е съвсем чинно, на улицата, покрай тротоара. Така, както са паркирани 90% от колите при нас. Но никой не я вдига, а общината толкова ли не я е забелязала, та да се самосезира.

Ако има желание от администрацията, минава служител, лепи предупреждения на колите, спрени неправилно, в калища, тревни площи и тн. 2-3 пъти така. После почват да лепят фишове с глоби.
И по 20лв да е, хората веднага ще се коригират.
Сегашните правила не са малки. Въпросът е, че общината не си върши работата и не ги изпълнява.

Колко квартал е студентски? Ще му се счупят краката на служителя да го обиколи пеш и да разлепи стикерите? Нали това му е работата.

Общи условия

Активация на акаунт