Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 19

  • 12 456
  • 275
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 11 385
"Трошките" и "таралясниците" не би трябвало въобще да могат да минат ГТП заради газовете. ГО без ГТП не може. Без ГО  се сваля от регистрация, т.е. е кола без номера. Т.е. не може да се движи по улиците.

Както се оказва, съм права - такива ламаринени развалини без регистрация/някои още със старите номера са 1 на 100 от паркиралите по кварталите. Значи проблем с паркирането има НЕ заради тях, а заради многото коли. Реално в София има повече регистрирани коли, отколкото жители (вкл. бебета и деца до 18 г. възраст + бедни или немощни пенсионери, които едва кретат пеша). Значи проблемът идва от многото коли и липсата на места за паркиране, а не от старите коли.

# 121
  • Мнения: 22 297
Проблемът е комплексен, не са единствено трошките, единствено неделните коли, единствено третите, четвъртите и петите коли на 1 адрес, единствено идващите от селата, единствено офисните деятели и т.н.

пп - иначе трошки на джанти си има. Също и силно замърсяващи коли. На теория не би трябвало да ги има, но на практика е друго.

# 122
  • Мнения: 1 841
Комплексните проблеми не се решават с комплексни решения.
Но за сметка на това адски хващат дикиш. Сред тия, дето не мислят.

# 123
  • Мнения: 22 297
Комплексните проблеми не се решават с комплексни решения.
Но за сметка на това адски хващат дикиш. Сред тия, дето не мислят.

Танграта, пак започваш с персоналните конфликти. Поне да не ревеше след това.

Не мислят тези, които не могат да погледнат по-далеч от носа си. Нямат визия за нищо извън... как ще им дойдат майсторите в банята...
Такива хора не са и не бива да бъдат норма за обществото.

# 124
  • Мнения: 11 385
По принцип, като човек с неделна/месечна кола (до скоро), живееш в зелена преди зона (вече няколко години синя), смятам за необходимо да се ограничи по някакъв начин дългочасовото паркиране на коли. Но не и така грубо като последното решение хем за увеличение на зоните, хем за увеличение на цените.  Факт е, че тези милиони, събрани за паркиране (винетки, стикери, СМС-и), не са отишли по предназначение - т.е. за финансиране на паркинги от всякакъв вид. Един многоетажен паркинг отпочнаха (до пазар Ситняково) и то не беше ПР, то не беше чудо. Не знам дали вече са го завършили. 1 паркинг за всичките години събиране на пари за паркиране.
Сега се захласват, че част от парите щели да отиват при районните кметове за тротоари, миене на кал и т.н. Ама хора, това са целево събрани пари и трябва да отиват целево за решаването на проблема с паркирането, т.е. за паркинги. Каквото остане - за друго облагородяване.

И да, имах кола, рядко я ползвах, плащах си винетка за паркиране, защото имам право на това. И право да изляза извън София с кола имам. Както и да отида от единия до другия край на София с кола, щом съм ѝ платила всички разходи. Независимо, че е ползвана рядко - през останалото време съм с ГТ.
Моля да не предлагате да наемам кола, вместо да имам собствена, защото щяло да бъде по-евтино. То си е моя работа какво да избера. И плащам винетка, защото съм в стар квартал, с предимно старо строителство, без гаражи и ПМ. Няма и паркинги, където да може да се паркира за постоянно в квартала. В НС кооперация си купих жилище с ПМ, като беше голямо колебание дали да давам пари за ПМ. Но годините обсъждане на проблема с паркирането в имотните теми ми помогна бързо да се реша.

# 125
  • Мнения: X
Масово като видиш задръстванията по булеварди като Цариградско в повечето коли има по един човек в кола.

# 126
  • Мнения: 22 297
С незначителни ограничения всеки има право да шофира из София. Новото е, че паркирането ще струва някакви пари и в най-натоварените територии извън центъра.

# 127
  • Мнения: 11 385
Мисля, че ако помислим по-разумно и без емоции (и прилагане на лични проблеми към общото решение) в написаното от Дани (онези "хипотетични" ситуации на обикаляне с кола за малко из един и същи район, но с различни зони за платено паркиране), ще видим, че има резон. И няма да са единични случаи.
А при взетото решение не са обмислени доста реални ситуации на реални хора.
Реално хората ще плащат винетка за паркиране до дома си, но не е ясно как ще паркират (за цената дори не говорим) до работата си.
 Аз съм от хората, които смятат, че значителна част от ползващите кола до работа могат да го отидат и с ГТ, но се правят на "големци" и от глезотия предпочитат колата. Тези, които реално имат нужда да отидат с кола на работа, въобще не са преобладаващ % от тези, които ходят с кола на работа.
Извинения  и обяснения винаги могат да се извадят, но най-честият аргумент, обективен аргумент е, че "така ми е по-удобно!"
Очевидно е, че с кола е по-комфортно отколко с ГТ. Това, че смяташ, че е под достойнството ти да се возиш с определени типове индивиди в ГТ, че не обичаш да те бутат/ръгат и т.н. (че то кой ли обича?!?), че ще си очукаш високите токчета тип 10 сантиметрови пирони, ако не се качиш на колата в подземния паркинг на дома си и не слезеш с тях в подземния паркинг на офиса си), за мен не са разумни аргументи. Който не е чел/виждал по филмите - в американските мегаполиси отиваш на работа с маратонки и ГТ, а в офиса сменяш маратонките с високите токчета.

Но е безумие да обсъждаме (както направихме преди години) нова кооперация (беше онази на Артекс в Дружба) и да казваме какво задръстване щяло да има сутрин и вечер с коли, докато тръгват и се прибират от работа, и това при положение, че са буквално до/над входа на метрото и на 2-3 мин. до спирки на друг ГТ. Сигурна съм, че поне 50% от живущите могат спокойно, макар и не толкова комфортно, да ползват ГТ до/от работа.  Но някак се смята за неприемливо...ГТ е за лузърите, които не могат да си купят и ползват кола.

Но и ограничение до 2 часа за платено паркиране от приходящи ми се струва прекалено. Има доста житейски ситуации, при които да ти се налага да паркираш за 3 часа примерно. И това не е обмислено в последните изменения.

Това с велоалеите беше същото - дай да сме като холандците + зелената мания, която още не е съвсем отминала. И понеже можем да вземем едни пари от ЕС/холандците за проектчета за велоалеи - давай да вземаме парите и да ги "усвояваме".

# 128
  • Мнения: 22 297
Мандаринка, и сега има варианти за паркиране над 2 часа.
Но да, могат да вземат от варненския опит и да въведат целодневен вариант, на съответната цена.

# 129
  • Мнения: 11 385
Идеята целият град да е зона и да се плаща за паркиране просто противоречи на всякаква логика/здрав разум и практически опит в други държави. Ограничава се паркирането в баш-център/широк център, в концентрични кръгове, като най-скъпо е за центъра. И целта на тези ограничения е да се спреш хората да идват с коли в тези райони. Както заради задръстванията, така и заради паркирането (липса на места).
Това е целта на платеното паркиране - ограничаване на колите, които идват в района и паркират, чрез (високи) такси за паркиране. Включвайки практически целия град в зелена зона, това си е допълнителна такса (наказателна), че имаш и ползваш кола. НС е много през последните години и десетилетия, но по-голямата част от сградния фонд е старо строителство, без гаражи и паркинги и ПМ.

# 130
  • Мнения: 22 297
Въвеждат платено паркиране в най-натоварените райони. Не в целия град, напр. за Люлин, Надежда, Дружба и пр. големи райони не въвеждат зона.

# 131
  • Мнения: 6 162
По-скоро около спирките на метрото трябва да въведат също някаква зона, защото там става ужасно струпване на коли и редовно има караница между хората кой, къде и защо е спрял така Grinning
Обикновено там са "паркингите" на хората от селата.

Комплексно е.
Проблемът е комплексен, не са единствено трошките, единствено неделните коли, единствено третите, четвъртите и петите коли на 1 адрес, единствено идващите от селата, единствено офисните деятели и т.н.

пп - иначе трошки на джанти си има. Също и силно замърсяващи коли. На теория не би трябвало да ги има, но на практика е друго.
2% едните, 2% другите, плюс 2% третите и ето едни 10-15% коли, които още повече задръстват ситуацията.

# 132
  • Мнения: 1 841
Студентски от юни до септември е пълно мъртвило.
Защо тогава не се изключва зоната.
През останалите месеци, петък събота и неделя също се намират доста места. И тогава не е за зона.

Проблем е и че се разпространяват елементарни лъжи.
някакъв политически активист от новите, модерни партии твърди, че изчислили, че за 1година в София се регистрират толкова коли, колкото ще паркират в гаражи за 5 млрд.
Многоетажни гаражи върху собствена земя струват сигурно 1/3 или 1/2 от цената на ново строителство. Имат само бетона, плочи и носещи колони. Ни тухли, ни мазилки, ни вик ни ел, ни разпределения. Т.е тия 5млрд, разделени на 20квм по 1000лв на квадрат, излиза, че за година в София се регистрират 250 хиляди коли. Което е лъжа. Общо са 800к, за 1 година са регистрирани 70к.
Отделно пък аритметиката е глупава, защото стари коли се дерегистрират, има съществуващи и нови паркоместа и гаражи и няма нужда за всяка регистрирана кола общината да строи паркинг.

Те да направят гаражи за 5 млн, като за сефте. После да мислят за гаражи за 5 млрд.
Ст Град и Дианабад със зона, а паркингът на метро ГМ Димитров е абсолютно импровизиран и едвам събира една шепа коли.
Интересно и след зоната ще бъде ли в различна под зона и ще се плаща ли на час.
Т.е. ще ми е все едно да се пусна с колата до центъра и да платя зона там, отколкото да паркирам на метрото, да платя зона и да се лангъркам с другите маргинали, като си платя и за метрото.

Изобщо, има милион сценария, които изобщо не са мислени от господата с костюмите и лачени патъци, возени в служебни коли със служебен паркинг.

# 133
  • Мнения: 2 212
Точно от Спаси София всички ходят на работа с ГТ или в колело, за разлика от колегите си от ГЕРБ, които управляваха София с кмет и 100% мнозинство в СОС цели 20 години.

# 134
  • Мнения: 11 385
Хайде сега, нито едните, нито другите са стока. Няма сложни мисли на горния етаж, само елементарни съждения от собствен опит и за собствени нужди/изгода. Казано по-засукано - няма визия, има само претенции за такава, някакви насипни идеи, наречени за ПР с гръмки думи като "визия, стратегия" и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт