Предучилишна подготовка в училище или в детската градина.

  • 5 785
  • 47
  •   1
Отговори
  • Мнения: 72
Моля дайте съвет къде е по добре.
Интересува ме по скоро от гледна точка на обучението.
Ако някой има представа моля да каже.

# 1
  • Мнения: 1 652
Според мен има значение учителката т.е колко добра е учителката , а не къде да бъде на предучилищна група детето? Първата ми професия е  детска учителка, макар че в момента не работя по специалността- имам наблюдения. Но ще следя темата с интерес, защото освен учителката има и други неща, които определят качествената подготовка в предучилищна група. Само още нещо да споделя- ако детето се чувства добре в детската градина, в която е било досега и ако са добри учителките, не бих го преместила.

# 2
  • Мнения: 25 695
Определено в училище, ако има кой да гледа детето в останалото време.  Peace

# 3
  • Мнения: 72
Тъй като се преместихме се наложи да сменим детската градина. По средата на годината това беше много трудно начинание и за съжаление имаше място само в предучилищната група. Затова изкарахме 4 месеца с нея, но едната от госпожите се оплаква, от малкия че бил разсеян не се справял със задачите. А другата госпожа пък казва, че се справя, но е по бавен и много срамежлив , но ако искаме можем да го пуснем на училище. Едната само се оплаква, а другата е доволна от него.  Аз не желая да го пускам на 6г. на училище и затова сега се чудя какво да правя. ooooh!  Има вариант да изкара предучилищна група в детската градина отново с друга група с 29 деца или евентуално в училище. Ще ми се да бъде в детската градина, но забелязвам, че някои учителки спрямо новите деца в групата се държат по различно.

# 4
  • Мнения: 6 029
в детската градина. първо - не му сменяш средата в която е свикнало да бъде, второ учителките ни са много добри. трето - ако нямаш кой да го гледа в останалото време? това е единствения вариант!

# 5
  • Мнения: 25 695
Ако въпросът ти се отнася само за обучението - в ПДГ определено подготвят децата по-добре. Не само, че имат постоянна връзка с началните учители и подготвят децата според техните конкретни изисквания (нещо много важно, ако детето ще продължи да учи в това училище!), но и самата организация е максимално приближена към условията в първи клас. Т.е. преходът към училището ще е по-безболезнен за детето.
Освен това дават "домашни" и детето има достатъчно време да ги подготви.
Трето, на тази възраст малко деца спят следобед, докато в градините това е задължително (или поне лежането тихо в леглата) и може да се счита за изгубено време от страна на детето.
А, доколкото разбрах, средата ще се смени така или иначе - нови госпожи и нови деца. Така че това не е никакъв критерий за конкретната ситуация.

# 6
  • Мнения: 6 029
А, доколкото разбрах, средата ще се смени така или иначе - нови госпожи и нови деца. Така че това не е никакъв критерий за конкретната ситуация.

и защо пък трябва да го правиш една година по-рано? и какво като ги карат да спят следобяд? аз не виждам минус.. напротив...

показателно е че например в нашата група само 3 деца ги преместиха в училище.. всички други си останаха в градината.

# 7
  • Мнения: 25 695
А, доколкото разбрах, средата ще се смени така или иначе - нови госпожи и нови деца. Така че това не е никакъв критерий за конкретната ситуация.

и защо пък трябва да го правиш една година по-рано? и какво като ги карат да спят следобяд? аз не виждам минус.. напротив...

показателно е че например в нашата група само 3 деца ги преместиха в училище.. всички други си останаха в градината.

Julie
, чети, рожбе. Авторката си е написала защо. Вдигни за малко поглед от собствената си ситуация и погледни по-нашироко.  Peace
А защо само 3 деца са отписали ли? Защото само за 3 е имало кой да се грижи в останалото време. Затова подчертах още в първия си пост, че този вариант е най-удачен, стига да има кой да гледа децата вкъщи.

# 8
  • Мнения: 195
В училище определено заради всичко, изброено от Как'Сийка

 
... самата организация е максимално приближена към условията в първи клас. Т.е. преходът към училището ще е по-безболезнен за детето.
Освен това дават "домашни" и детето има достатъчно време да ги подготви.
Трето, на тази възраст малко деца спят следобед, докато в градините това е задължително (или поне лежането тихо в леглата) и може да се счита за изгубено време от страна на детето.



, стига да има кой да гледа децата вкъщи.



# 9
  • Мнения: 6 029
Затова подчертах още в първия си пост, че този вариант е най-удачен, стига да има кой да гледа децата вкъщи.

чета, "рожбе".  дори да има кой да гледа детето ми - пак бих го оставила в градината... разсъждавам от моята ситуация, защото над нея имам поглед - както ти разсъждаваш от твоята... не мога да говоря от нечия чужда...

# 10
  • Мнения: 25 695
чета, "рожбе".  дори да има кой да гледа детето ми - пак бих го оставила в градината... разсъждавам от моята ситуация, защото над нея имам поглед - както ти разсъждаваш от твоята... не мога да говоря от нечия чужда...

Да, ама жената не пита за твоята или моята, пита за нейната си. И я е обяснила достатъчно ясно.  Peace

# 11
  • Мнения: 6 029
чета, "рожбе".  дори да има кой да гледа детето ми - пак бих го оставила в градината... разсъждавам от моята ситуация, защото над нея имам поглед - както ти разсъждаваш от твоята... не мога да говоря от нечия чужда...

Да, ама жената не пита за твоята или моята, пита за нейната си. И я е обяснила достатъчно ясно.  Peace

ееееееееее аз за нейната не нося отговорност... аз казвам кое според мен е по-добро, ти според теб - а тя да преценява....

а колкото до домашни - и в градината дават - поне в нашата де!

# 12
  • Мнения: 7 407
                 Хайде,бе!!!! Какво сте се захвалили с домашните.Не искам да коментирам факта ,че най-много грешки се допускат с децата при претоварването им ОЩЕ от началните класове.Ако добре сте запознати с целите и задачите на ПОДГОТВИТЕЛНИ ГРУПИ ЗА УЧИЛИЩЕ /това е точното наименование,без значение къде се намират/ и имате поглед за работата в градините и училищата ще разберете къде се прекалява и се пренатоварват децата. Споко ! Няма да давам акъл.Всеки сам си решава проблема.
                 Това , за което се включих в темата  е да ви обърна внимание върху факта,че домашните  и затрупването на децата с безброй уж полезни занимания /според родителите/ ги истерясват още на втората година в училище,а плодовете се берат цял живот.Не е необходимо да ви разяснявам и убеждавам достатъчно е да се поинтересувате от конкретни занимания с децата и ще установите ,че повечето не отговарят за определената възраст.Е,може  да ви се иска не само да събират и изваждат,а да степенуват и коренуват /може и някъде да са ги научили дори на това  Mr. Green/ само дето мястото му не е нито в ДГ ,нито в ПГУ в училище.
                  Успех в избора и основно МИСЛЕТЕ,че става въпрос за комфорта на вашето дете.  bouquet

# 13
  • Мнения: 5 468
Племенницата ми тази година е предучилищна и я оставиха в детската градина да я кара. Нейният приятел, обаче, го записаха предучилищна в училище. Ами много се уморява. На 6 г. е и постоянно им говорят за оценки, че трябвало да имат 6-ци и все някакви ангажименти за къщи има. Нямам нищо против ангажиментите, но той е още много малък, още е пиклеш... Майка му казва, че май е направила грешка, като не го е оставила в градината още една година.
Не помня, кой каза, че на 6 г. не спят следобяд. Като станат в 7 сутринта, в 13 ч. ще им се спи, та две няма да виждат. Особено като до обяд са "не четмо и писмо" и мозъчетата им врят и кипят Peace+ някоя и друга игра и ... ще спят като къпани.

# 14
  • Мнения: 25 695
Явно навсякъде е различно.  Peace
Това, което съм писала, съм проумяла не само като майка, но и като ... хм, професионалист да го кажем. Т.е. имам информация и отвътре.
Синът ми е бил и в обикновена ДГ, и в ПДГ - определено имаше огромна разлика в полза на ПДГ.
Като казах домашни, имах предвид това, с което се занимават децата в последната група на ДГ - чертички, точки... Изобщо, подготовка за първи клас.
Сигурно зависи и от учителката много, но в ПДГ непрекъснато ги караха да разказват приказки, със съответните стимули. Такова активно разказване не съм виждала в нито една ДГ, а съм обиколила доста, повярвайте ми.  Wink Laughing

ПП Ню, това за изморените и спящи следобед деца го кажи на майките, които не могат да си накарат три-четири годишните деца да спят по това време, какво остава за 6-годишните.  Laughing

# 15
  • Мнения: 5 468
Как Сийке, ако детето стане в 9-10 сутринта, няма да заспи цял ден, но ако се вдигне в 6:30-7 ч., ще заспи, няма къде да ходи. Така си мисля поне...

# 16
  • Мнения: 1 008
По мое мнение в училище е по-добре-свикват с обстановката,че там е място за учене,че се идва в определен час/въпреки че често това не се спазва от родителите/,че вече са ученици.

# 17
  • София
  • Мнения: 2 952
Мади, гледай да не натоварваш детето и теб излишно. Прекалените амбиции на тази възраст според мен не са оправдани. Ако ходиш на работа и нямате баба в къщи - кой ще прибира детето по обяд, имаш ли нужда от още една допълнителна грижа през деня? Няма ли да ти бъде по-лесно да му отделяш на спокойствие по няколко часа през уикендите, вместо ежедневно да мислиш кой ще го гледа след обяд?
Децата растат много бързо в този период. Синът ми сега е в 3-ти клас. Имам чувството, че в първи е бил бебе на фона на това, което е сега.
Дори и да не научи максимума в подготвителна група или в първи клас - ще навакса много лесно и без проблеми в началото на следващата година. По-важно е да си изгради увереност и да ходи спокоен, където и да е това.
Успех ви желая   bouquet

# 18
  • Варна
  • Мнения: 85
От гледна точка на обучението много по добре е в училище, по повод преуморяването на децата съм скептично настроена, мисля, че се преуморяват децата които просто им е трудно да усвоят материала и са по назад от връстниците си, това е лично мое мнение, просто около мен се за преумора говорят майките на двойка и тройкаджии. А за спането по обяд - голямата не спи от 4 годишна, дори да стане в 6 сутринта.

# 19
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз за моя син избрах детската градина. След това има още 12 години да ходи на училище и все ще свикне. Нямаше проблем в първи клас. А и нашите учителки в детската градина бяха много добри и отговорни, много съм доволна от подготовката, която дадоха на сина ми и не съжалявам, че не го пратих в училище.

# 20
  • Мнения: 7 407
Как Сийке, ако детето стане в 9-10 сутринта, няма да заспи цял ден, но ако се вдигне в 6:30-7 ч., ще заспи, няма къде да ходи. Така си мисля поне...
  Hug Hug  Hug И аз така си мисля и не само си мисля...... Laughing
                Как Сийке,като професионалист ,обясни на мамите ,че програмата за обучение в подготвителна група е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА и еднаква за ДГ и за училище.ДОИ /държавни образователни изисквания/ са задължителни и еднакви , на база обучение се издава свидетелството.Където и да е детето е необходимо да придобие определен обем от знания.Така ,че ИЗВОДА какъв е -  зависи НАЙ-много от ЧОВЕКА ,който ще обучава детето ти. Mr. Green А за разказването на приказки в ДГ погледни програмата /нали си специалист/ и ще разбереш какъв е обема.Аз винаги съм мислила,че най-важното е да научиш детето да мисли,да има въображение и ред още "скрити" и не така атрактивни неща ,като например да издърдориш едно стихотворение.Не отричам ролята на стихотворението /механичната памет/ но често на практика се забравя ,че то не е единствено. Mr. Green

# 21
  • Мнения: 25 695
Естествено, че зависи най-много от учителките. И от директорките също!  Wink
Това е един от плюсовете на ПДГ - директор е този на училището. Много-много не се бърка в работата на учителките в ПДГ и те работят на спокойствие. Всичко се прави за децата.
Знам как се работи и в ДГ. Обикновено вариантите са 2 - или директорката е оставила всичко на самотек и ходи на работа да си пие кафето в компания, или е амбициозна натегачка, коята виси над главите на учителките и им се бърка в работата. Обикновено в такива градини всичко се прави за показ. Работи се главно върху пищни тържества, с които да се шашнат родителите и спонсорите, за да развържат кесиите. Също и да се впечатлят специалистите към съответните ВУЗ-ове. От октомври до декември се работи за Коледното тържество, от януари до март - за Осмомартенското, после за тържеството за завършване на учебната година...
Занятия се подготвят или за показ, или между другото, в паузата между репетициите за някое тържество...
Ти виждала ли си дете, как жално те гледа и пита: "Госпожо, а кога ще играем?" ...
Не ми се разравя тази тема, че ще замирише...  Sick

ПП А сегашната програма не я знам. Отдавна не съм в този сектор. (То програмите се менят като носни кърпи...) Само знам от опит, че всяка нова се базира на добре забравена стара. Я колко народ си вади хляба с тези глупости... Whistling

# 22
  • София
  • Мнения: 650
За мен е по- логично обучението да е по- добро в предучилищните групи в училищата при положение, че те са от по 17- максимум 20 деца, докато в детската градина при записани 35 деца не виждам как учителката ще огрее навдякъде. Ние сме в училище на предучилищна, класът е 17 деца по списък, средно присъстват 14-15 и учителката познава много добре всяко едно дете. В края на предучилищната вече децата решават задачи със скоби, могат да четат и да пишат /предимно с печатни букви/. Въпросът е, че след обяд трябва някой да им помага за писане на домашните.

# 23
  • Мнения: 5 362
програмата за обучение в подготвителна група е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА и еднаква за ДГ и за училище.ДОИ /държавни образователни изисквания/ са задължителни и еднакви , на база обучение се издава свидетелството.Където и да е детето е необходимо да придобие определен обем от знания.Така ,че ИЗВОДА какъв е -  зависи НАЙ-много от ЧОВЕКА ,който ще обучава детето ти.
Абсолютно вярно Peace
Аз лично бих предпочела ДГ.

# 24
  • Майничка
  • Мнения: 12 618
Само да добавя един доста съществен момент, последващ предучилищната година - децата, завършили предучилищна група в училището, на практика почти автоматично се считат за записани в него (освен ако родителите изберат впоследствие друго училище), което спестява доста нерви при родителите на първокласници.

Иначе аз също избрах предучилищна подготовка в детската градина и съм абсолютно съгласна с мнението на Как`Сийка - от подготовки за това и онова за поне половината от материала, включен в програмата за обучение на предучилищните групи не е стигнало време. Е, детето си поигра една година повече, но сега, в първи клас, изобщо няма време за игра, защото тепърва създаваме навици за писане на домашни и т.н.

# 25
  • Високо в планината на изобилието
  • Мнения: 484
Детска градина за предпочитане,според мен,защото не виждам никакъв смисъл да се съкращава и без това оскъдно детство на децата.Има време за всичко.Прекалено натоварване с домашни в начална и предучилищна възраст води до психологически проблеми и нежелание за учене в по горните класове.За съжаление моя син ще кара предучилищна в училище,защото по ред причини,една от които е здравословна,не посещава детска градина.Но избрах не училище,а учителка,това е най важното.

# 26
  • Мнения: 60
Аз съм за предучилищна към училище.
- По-сериозно обучение.
- По-плавно преминаване от детска към училище.
- В първи клас продължва с приятели, а не е нужно да се адаптира към оформен колектив.
- Запазено място за училище.

# 27
  • Мнения: 503

- Запазено място за училище.
Ето това е единствения сигурен плюс. Всичко останало може да е така,както си написала, но може и да не е. Сериозното обучение зависи от учителя, плавното преминаване дали ще е една година по-рано или късно няма значение-както си го направиш(зависи до голяма степен от родителите), в първи клас винаги е нужна адаптация,независимо от приятелската група.
Моето мнение е за предучилищна подготовка в детската градина. Мисля, че стреса ще е по-малък.

# 28
  • Мнения: 234
Да ви кажа,когато аз трябваше да направя този избор,избрах училището.Обаче в последствие съжалих,че съм го изместила от градината.Имаше кой да ми го гледа през останалото време и затова реших,че там ще му дадат по-добра подготовка.Обаче се оказа,че програмата,по която работят учителките в градините и училищата не се различава по абсолютно нищо.Предимство беше единствено това,че се запозна с обстановката в "голямото училище".На другите дечица им трябваше малко време за да свикнат,докато той се чувстваше като в свои води още от самото начало.Като подготовка всички деца получават едно и също.Зависи обаче дали дадената госпожа има особено желание за работа с децата,или е решила да си каже това,което и е зададено по програма и толкова.Що се отнася за домашните-дават и в училище и в градината.В момента моят племенник е в предучилищна и виждам,че това което им подават като матерял в градината и това,което сина ми учеше в училище е едно и също.Правя си извод,че е по-добре детето да си остане в градината,където всичко му е познато и има приятелчета.Мисля си,че ще научи все същото,като тези от училището.Но не трябва да забравяме,че в подготовката на дечицата ние също трябва да заемем основно място.Трябва да им се помага с много внимание и търпение.Успех на всички.

# 29
  • Мнения: 234
Ще добавя само,че имам малка дъщеря и когато трябва да направя този избор отново,със сигурност ще избера да си остане в детската градина.

# 30
  • Мнения: 7 407
. Ние сме в училище на предучилищна, класът е 17 деца по списък, средно присъстват 14-15 и учителката познава много добре всяко едно дете.

              Според теб учителката в детската градина за 4 години не познава децата ????? А тази в училище за един месец ги е опознала!Да се твърди това направо е смешно.

. В края на предучилищната вече децата решават задачи със скоби, могат да четат и да пишат /предимно с печатни букви/. Въпросът е, че след обяд трябва някой да им помага за писане на домашните.
Защо не запишеш детето си в подготвителна група към математическата гимназия може би тогава в края на годината то ще може да решава и задачи по тригонометрия.  Mr. Green Е, за това ,говорим в тази тема!За претоварването на децата и изместване на задачите свързани с подготовката за училище? Там е и основната грешка при подготовката в училище в подготвителна група - учителките са начални в повечето случаи и прехвърлят материала от първи клас ,защото нямат познания за предучилищна възраст. За сведение на четящите тук - първите места при тестовете за прием за първи клас в така наречените "елитни" училища са на деца подготвени в ДГ.И защо е така - защото там не искат да смяташ и да четеш ,и теста е подготвен на база програмата за подготвителна група ,а не за материала за първи клас. Mr. Green Съобразен е с държавните образователни изисквания /ДОИ/ за съответната възраст.  bouquet
                   

# 31
  • София
  • Мнения: 650
. Ние сме в училище на предучилищна, класът е 17 деца по списък, средно присъстват 14-15 и учителката познава много добре всяко едно дете.

              Според теб учителката в детската градина за 4 години не познава децата ????? А тази в училище за един месец ги е опознала!Да се твърди това направо е смешно.

. В края на предучилищната вече децата решават задачи със скоби, могат да четат и да пишат /предимно с печатни букви/. Въпросът е, че след обяд трябва някой да им помага за писане на домашните.
Защо не запишеш детето си в подготвителна група към математическата гимназия може би тогава в края на годината то ще може да решава и задачи по тригонометрия.  Mr. Green Е, за това ,говорим в тази тема!За претоварването на децата и изместване на задачите свързани с подготовката за училище? Там е и основната грешка при подготовката в училище в подготвителна група - учителките са начални в повечето случаи и прехвърлят материала от първи клас ,защото нямат познания за предучилищна възраст. За сведение на четящите тук - първите места при тестовете за прием за първи клас в така наречените "елитни" училища са на деца подготвени в ДГ.И защо е така - защото там не искат да смяташ и да четеш ,и теста е подготвен на база програмата за подготвителна група ,а не за материала за първи клас. Mr. Green Съобразен е с държавните образователни изисквания /ДОИ/ за съответната възраст.  bouquet
                   
Не искам да влизам в излишни спорове, само ще ти кажа, че програмата на първи клас е доста тежка и на децата които идват от градините, без да знаят азбуката дори им идва доста стресово. А също така една немалка част от децата в тая държава не посещават детска градина и за първи път попадат в подготвителната група, където учителката може да познава 20 от децата добре, а другите 20 /щото в градината беше записан 38-ми подред/ вижда за първи път. А това за претоварването ми звучи смешно, според мен в градината са достатъчно претоварени от самия шум на 40 деца в едно малко помещение.

# 32
  • Мнения: 7 407

Не искам да влизам в излишни спорове, само ще ти кажа, че програмата на първи клас е доста тежка и на децата които идват от градините, без да знаят азбуката дори им идва доста стресово. А също така една немалка част от децата в тая държава не посещават детска градина и за първи път попадат в подготвителната група, където учителката може да познава 20 от децата добре, а другите 20 /щото в градината беше записан 38-ми подред/ вижда за първи път. А това за претоварването ми звучи смешно, според мен в градината са достатъчно претоварени от самия шум на 40 деца в едно малко помещение.

                    Да се отрича нещо тотално при положение,че не се познава фактическата обстановка е глупаво.Ако имаш кой да ти гледа детето можеш да го водиш където си искаш,но какво става ако нямаш и нямаш възможност да плащаш на гледачка?
                    Децата от ДГ познават азбуката не по - зле от тези в училище и почти всички четат.1-2 не умеят.Решаването на "задачи със скоби" както ги наричаш ти , децата от ДГ решават в игрите и не са записани както в учебника по математика за първи клас.Казах вече ,че програмата и ДОИ са ЕДНАКВИ за ДГ и училищата ,така,че да се спори е напълно излишно.Всеки учител,които си върши работата е длъжен да постигне съответните резултати ,а там където децата надхвърлят очакванията да се приложи съответния индивидуален подход при развитието им.Ако не сте улучили добрия учител в ДГ си е лично ваш проблем.Това не значи ,че няма учители в ДГ,които постигат по-добри резултати дори от тези в у-ще,както е вярно и обратното ,че и в у-ще има мързеливци и  некадърници.
                      От тук нататък избора къде и как си е на всеки родител и той си носи отговорностите. Mr. Green

# 33
  • София
  • Мнения: 650

Не искам да влизам в излишни спорове, само ще ти кажа, че програмата на първи клас е доста тежка и на децата които идват от градините, без да знаят азбуката дори им идва доста стресово. А също така една немалка част от децата в тая държава не посещават детска градина и за първи път попадат в подготвителната група, където учителката може да познава 20 от децата добре, а другите 20 /щото в градината беше записан 38-ми подред/ вижда за първи път. А това за претоварването ми звучи смешно, според мен в градината са достатъчно претоварени от самия шум на 40 деца в едно малко помещение.

                    Да се отрича нещо тотално при положение,че не се познава фактическата обстановка е глупаво.Ако имаш кой да ти гледа детето можеш да го водиш където си искаш,но какво става ако нямаш и нямаш възможност да плащаш на гледачка?
                    Децата от ДГ познават азбуката не по - зле от тези в училище и почти всички четат.1-2 не умеят.Решаването на "задачи със скоби" както ги наричаш ти , децата от ДГ решават в игрите и не са записани както в учебника по математика за първи клас.Казах вече ,че програмата и ДОИ са ЕДНАКВИ за ДГ и училищата ,така,че да се спори е напълно излишно.Всеки учител,които си върши работата е длъжен да постигне съответните резултати ,а там където децата надхвърлят очакванията да се приложи съответния индивидуален подход при развитието им.Ако не сте улучили добрия учител в ДГ си е лично ваш проблем.Това не значи ,че няма учители в ДГ,които постигат по-добри резултати дори от тези в у-ще,както е вярно и обратното ,че и в у-ще има мързеливци и  некадърници.
                      От тук нататък избора къде и как си е на всеки родител и той си носи отговорностите. Mr. Green

Ми като познаваш толкова добре педагогическите нормативи, би ли ми обяснила защо педагозите препоръчват в отделните възрастови групи да има ограничения на броя на деца в група, като например за деца на възраст от 6 до 8 години се препоръчва броя да не надхвърля 20 /препоръчително 17-18/ , което се съблюдава в частните учебни заведения и е стандарт по цял свят. Ми аз съм учила в клас с 40 деца и знам какво е. Обясни ми как учителката ще успее  при 40 деца да погледне правилно ли си е решило задачката всяко дете- ми не успява, видяла съм го с очите си. И по принцип смятам че няма глупави деца, има изоставащи деца на които не се обръща достатъчно внимание. Не казвам че няма добри учителки в градините, а че групите са прекалено големи и по тая причина има деца които изостават, а имат възможности.

# 34
  • Мнения: 7 407
Ми като познаваш толкова добре педагогическите нормативи, би ли ми обяснила защо педагозите препоръчват в отделните възрастови групи да има ограничения на броя на деца в група, като например за деца на възраст от 6 до 8 години се препоръчва броя да не надхвърля 20 /препоръчително 17-18/ , което се съблюдава в частните учебни заведения и е стандарт по цял свят. Ми аз съм учила в клас с 40 деца и знам какво е. Обясни ми как учителката ще успее  при 40 деца да погледне правилно ли си е решило задачката всяко дете- ми не успява, видяла съм го с очите си. И по принцип смятам че няма глупави деца, има изоставащи деца на които не се обръща достатъчно внимание. Не казвам че няма добри учителки в градините, а че групите са прекалено големи и по тая причина има деца които изостават, а имат възможности.
          Такаааааааа.Като се опитваш да се заяждаш не мисли,че всички имаме това желание.По нарматив децата трябва да са списъчен състав 22 /ако това ти говори нещо  Mr. Green/ и средна месечна посещаемаст 16/най-малко/.Това е нормативната база.Какво е фактическото положение - групита са от 25-29 деца в много редки случаи са 30 и над 30.40 за твое съжаление - няма.Или ако има ми кажи къде ,любопитно ми е и искам да отида и да видя как се гледат ,че нещо с такова чудо не съм се срещала. Twisted EvilГоворя за СПИСЪЧЕН СЪСТАВ.Съществуват ДГ в София ,които имат специално разрешение за намален списъчен състав поради липса на деца. Какво става със средната посещаемост,която РЕДОВНО И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се отчита в столична община.Средната посещаемост в София е 21-23. .Какво ти говори това???Хайде,да помислиш малко и сама  Mr. Green Някои хора явно имат интерес да раздухват огън дето го няма. Mr. Green
                        За "стандарта по целия свят" - къде си получила тези данни направо ми е чудно.Явно пак на казано и чуто недочуто. Mr. GreenУчаствам в редица проекти към образователна програма и мога да ти кажа,че това което видях на някои места не ми се иска да стане тук.Организацията е съвсем различна от нашата и не ми се иска да чета лекции посред нощ.Като те интересува прочети или отиди и виж.Сега поне се ходи само с лична карта. Mr. Green  bouquet

# 35
  • Мнения: 2 722
.По нарматив децата трябва да са списъчен състав 22 /ако това ти говори нещо  Mr. Green/ и средна месечна посещаемаст 16/най-малко/.Това е нормативната база.Какво е фактическото положение - групита са от 25-29 деца в много редки случаи са 30 и над 30.40 за твое съжаление - няма.Или ако има ми кажи къде ,любопитно ми е и искам да отида и да видя как се гледат ,че нещо с такова чудо не съм се срещала. Twisted EvilГоворя за СПИСЪЧЕН СЪСТАВ.
Без грам умисъл за заяждане, просто като тотално оспамване на темата - 44 деца списъчен състав за месец април черно на бяло на стената на група Черешка в 73 ОДЗ Люлин устройва ли те? Допълнителните 15 деца от другата група за да избегнат карантината хич няма да издребнявам да ги броя  newsm78
Вярно че става въпрос за ясла а не за група, но наднормативния брой е факт и се надскача масово навсякъде.

# 36
  • Мнения: 3 886
Определено ще кара в детската градина по 2 причини.Първата е  че не искам да го  сега ако го травмирам .АКО го запиша в училище то ще е не в това което искам да е 1 ви кал ас(в това което искам няма предучилищна)значи в периода за 1 г трябва да си смени 2 пъти учител   и приятели ,не ми се струва редно.А и второ в детската ги занимават по цял ден и мисля доста повече отколкото в ПРЕдучучилищната  група разликата е в часовете а  и тя не е ма малка Peace Peace Peace

# 37
  • Мнения: 14 133
Според мен има значение учителката т.е колко добра е учителката , а не къде да бъде на предучилищна група детето.Само още нещо да споделя- ако детето се чувства добре в детската градина, в която е било досега и ако са добри учителките, не бих го преместила.
Peace

# 38
  • Мнения: 7 407
Без грам умисъл за заяждане, просто като тотално оспамване на темата - 44 деца списъчен състав за месец април черно на бяло на стената на група Черешка в 73 ОДЗ Люлин устройва ли те? Допълнителните 15 деца от другата група за да избегнат карантината хич няма да издребнявам да ги броя  newsm78
Вярно че става въпрос за ясла а не за група, но наднормативния брой е факт и се надскача масово навсякъде.
   Норматива за яслена група е по-малък от градинския.Може да има списъчен състав 44,но ме интересува КОЛКО присъстват за деня.В групата на моя постоянно пищят,че са 35 ,но ДО СЕГА не съм преброила повече от 15 на ден присъствие.В ОДЗ- тата масовата практика е да го запишат в яслата за да влязат в градината с предимство като вече приети в ОДЗ-то.И повярвай не са единствените .Защо общината приложи мярката за 50 % заплащане при пълно отсъствие на детето за месеца без медицинска бележка.Ами точно по тази причина - записват се и ни вест ,ни кост от тях.Даже някои казаха ,че 20 лв не са проблем и пак няма да ходят ,а ще си плащат за да си спестят опашките за прием в ДГ.
                 Пробвай да ги броиш всеки ден около 10 часа защото в противен случай се оправдават,че някои идват късно и тогава ще поговорим.Това е истината ,както и да ти звучи.За това и общината не се притеснява много много от недоволството по повод посещаемост на групите тъй като си имат черно на бяло,че списъчния състав е 44 в детската ви ясла,но средната посещаемост едва ли е повече от 15-16.  Mr. Greenдаже е много това което пиша.
              Обърнах внимание /сега/ ,че пишеш за ясла ,а не за група.Ако са две групите в тази ясла 44 изобщо не са много.Но не ми се вярва в една група да са записани 44 .
               Друго ако сравните списъците в сайта на общината ще установите ,че ЕДНО  дете се повтаря във всички градини в дадения район ,в които е подало молба и навсякъде го водят независимо от факта ,че то посещава една градина.Мога да кажа и за такива деца дето заемат места поне в две градини - когато са при баба ходят в Люлин,а когато са при мама - Младост Mr. Green .И там списъците пак са по незнам колко си деца ,а реалното какво е - 10 дена тук,10-там. Mr. Green И никой не си е направил труда да засече тези неща и да се реши проблема с вписването на реално посещаващите определените групи и градини.  bouquet

# 39
  • Мнения: 2 722
Съжелявам че доразмивам - Didia в нормален ден на килимчето за игра не можеш да хвърлиш карфица - броих ги в 15,30 часа до 39 и се отказах. Факт е че са спели по две на легло, въпреки че директорката казва че не е така - няма как две деца независимо едно от друго да се сочат за креватни другарчета и да си измислят.
Днес говорих и с мами на деца в групите - по 35-40 броя са. Говорих и с мами от други градини в района - същото, обаче всички казват че им е известен броя на нашите групи и не смеят да се оплачат.

# 40
  • София
  • Мнения: 650
Didia, нямам ни най-малко желание да се заяждам, просто това че имам мнение различно от твоето явно те кара да се конфронтираш с мен и да ми пускаш лични нападки, което не е уместно за този форум. И специално за броя на децата в предучилищната няма как повярвай ми едно дете да се води записано на 2 места защото предучилищната е задължителна и по тази причина безплатна, изцяло дотирана от държавата и стриктно се следят сумите за всяко едно дете. Мойто дете се водеше записано на 2 места и още първия месец на учебната година ми направиха проблем и от 2-те места защото от МОН стриктно следят къде се водат записани децата. Но за броя на децата в градините дмятам да отворя нова тема, за да не се разводнява повече тази.

# 41
  • Мнения: 179
 Мико, изкара подгответо в детската градина. Мисля, че така е по-добре.
Материалът с който запознават децата, е като този в училищните групи. Но така има още, поне година "Свобода". Hug
 Като цяло групата е добре подготвена за 1-ви клас, но на моето момченце, математиката му куца.  Rolling Eyes

# 42
  • Мнения: 4 473
Дъщеря ми завършва преучилищна група тази година. В детската градина. Не съжалявам в никакъв случай, че взех това решение. Кому е нужно да отнемам 1 г от ранното и детство, щом има компромисен вариант.?! Действително подготовката в училище е по-добра, но всичко е въпрос на организация, детето да навакса пропуските си своевременно.

# 43
  • Мнения: 7 407
Съжелявам че доразмивам - Didia в нормален ден на килимчето за игра не можеш да хвърлиш карфица - броих ги в 15,30 часа до 39 и се отказах. Факт е че са спели по две на легло, въпреки че директорката казва че не е така - няма как две деца независимо едно от друго да се сочат за креватни другарчета и да си измислят.
Днес говорих и с мами на деца в групите - по 35-40 броя са. Говорих и с мами от други градини в района - същото, обаче всички казват че им е известен броя на нашите групи и не смеят да се оплачат.
   Ако си ги преброила 39 и спят по две на легло се чудя  newsm78 какво правите като майки , а не сте отишли да се оплачете в ХЕИ и инспектората.Без да смятате,че нападам някого ,но такова нещо не съм виждала / а повярвайте познавам доста ДГ/ ,а и мълчанието на мамите в групата меко казано ми се струва странно.Аз лично не бих допуснала моето дете да се съблича в едно шкафче с друго,та какво остава да дели легло. #Cussing out Вашата директорка си е направо за убиване.При това положение единственото спасение е да се оплачете и то час по скоро.А и какво значи " на килимчето за игра" - те и да играят свободно ли не им дават?  #Crazy
Didia, нямам ни най-малко желание да се заяждам, просто това че имам мнение различно от твоето явно те кара да се конфронтираш с мен и да ми пускаш лични нападки, което не е уместно за този форум. И специално за броя на децата в предучилищната няма как повярвай ми едно дете да се води записано на 2 места защото предучилищната е задължителна и по тази причина безплатна, изцяло дотирана от държавата и стриктно се следят сумите за всяко едно дете. Мойто дете се водеше записано на 2 места и още първия месец на учебната година ми направиха проблем и от 2-те места защото от МОН стриктно следят къде се водат записани децата. Но за броя на децата в градините дмятам да отворя нова тема, за да не се разводнява повече тази.
   Не си спомням някъде да съм нападала някого.По скоро съм цитирала нещо писано от друг за да изкажа мнението си и обикновено съм предупреждавала ,че не задължавам никого да се съобразява с него.А за записването на две места лично аз познавам няколко деца на мои близки.В ДГ и у-ще дават бройка за да получат тетрадките от МО и до сега не съм чула някой да си е направил труда да провери какво стои зад тази бройка.Даже на едната ми съседка детето е записано и в у-ще и в ДГ да сравни на практика къде е по-добре.А то става така,когато е заета го бута в ДГ,когато реши да му обърне внимание го води в у-щето.Нямам инфо някой да им е търсил обяснение. Mr. Green Сега се чудя дали ще получи две свидетелства. Mr. Green
                 Е,още веднъж казвам всеки сам решава кога и къде ще учи детето му.

# 44
Какви са такива вашите групи, бе хора!? Сигурно така е само в село "Люлин". В кварталите около нас /Слатина, Гео Милев, Редута,.../ групите са най-много около 30 деца и обикновено не присъстват повече от 20-22 на ден. Да не говорим, че образователните програми за предучилищните групи са си еднакви навсякъде, а повечето учителки са доста изпълнителни. Децата и учат сериозно, и все още си играят в ДГ. От нашата, най-обикновена детска градина в района, излизат деца с доста добра подготовка, а и част от програмата, която застъпва предучилищната подготовка се повтаря в началото в първи клас.

# 45
  • Мнения: 179
Милен е в доста натъпкана детска градина в Дружба-2 и пак са по 25 деца в група. При това в градината идват и деца от околните села.
 Молбите за градина подаваме още щом родим, за да се вместим в яслата. Ако това не стане, молбата остава, да "пази място" за детската градина.
Директорката е тази, която контролира приема, за да може децата, да се обучават правилно.
 А за учебната програма на подгответата, работят по задължителна програма от министерството( то отпуска средства и учебни материали за предучилищна подготовка). По нищо не се различава от тази в училищата, защото министерството спонсорира и тях.
Доброто в градината е, че децата си лягат по обяд, а в училищата трябва родителите, да си ги прибират. Има и занимални, но м/у двете смени на училището, са като безпризорни на двора.

# 46
  • Мнения: 5 468
Вашата директорка си е направо за убиване.
Наистина е така. Тази госпожа така е натъпкала яслените групи, че не може да приеме едно дете извън яслата за градина.
Моя приятелка беше подала молба за градина на сина си още от миналата година и го бяха записали под номер 3. Радваше се, че е отишла на време и като е номер 3, няма как да не е вътре. Да, ама като отидохме да питаме директорката преди 1 месец, каза, че категорично не може да го приеме, защото й стигали само групите от яслата. Номер трети - не приет Tired.

После разбрах, че в яслата е записвала, записвала деца... та се е забравила.

В кварталите около нас /Слатина, Гео Милев, Редута,.../ групите са най-много около 30 деца
В нашата градина в Люлинско, децата ще бъдат 20 в група. 30 са доста, за да ги хвалишSimple Smile.

# 47
  • Мнения: 2 722
Размивам темата, усещам се явно че го правя, но съм сигурна че това което изникна като писание се чете с интерес от всички.
Дидиа, ние сме трима в гардеробче - проблемите са за другите, че са с памперси и два тона багаж - ние си мятаме патъчките и жилетчицата и готово. Килимчето за игра е на средата на стаята и децата като играят на земята са обикновено върху него.
Не се оплаквам никъде, защото и аз се приземих в групата в началото на януари, по простата причина, че не съм записала детето си още от раждането - нямаше начин, не съм го раждала а го осинових на по-голяма възраст. Пречеше ми агресията на едно дете в групата, оплаках се - не ме притеснява че ще си го изкарат на детето ми.

Общи условия

Активация на акаунт