аз някъде бях чела,че не било добре да се обяснява надълго на децата как може да се ударят и как ще плачат ,защото щели да изградят въображение за страшни неща -ох и аз как го обясних.Надявам се,че ме разбраНа мен например баба ми все ми обясняваше,как като тичам дяволчето щяло да ме спъне и т.н. и аз имам доста въображние към страхотиите,винаги си представям, какви ли не ужасии ,които могат да станат

Ази
поправи ме ако греша-нали си завършила и детска психология 

Да, в момента е т.нар. предметно-образно мислене при децата, което означава, че не възприемат метафорични образи, а само буквални, засега. С две думи ако кажем "дяволчето ще те спъне, ако тичаш бързо"- детето ще си го представи буквално. Или "внимавай в картинката"- детето ще търси картина на стената, в която да внимава. Много идиотски го обясних, дано сте ме разбрали.
Важното е всичко да се обяснява много търпеливо и да не забравяме, че принципа "проба-грешка" в момента е в основата на изграждането на понятия в децата ни. Ако им кажем " огъня пари"- те няма да го разберат, докато не се доближат прекалено близо и усетят парване.
Не забравяйте, че развитието на речта /независимо пасивно или активно/ е право пропорционално на развитието на ума, затова не си спестявайте обяснения, книжки, изобщо нови понятия, т.е. образи, които детето да свързва асоциатовно /реалния образ с картинката в книжката, или животното/предмета със звука, който възпроизвежда, например- миксера казва "брррр"/.Колкото повече понятия въведем, толкова повече асоциативни точки има детето, за да прави връзка между тях.
Много хора бъркат интелекта с информацията, интелекта е способността от минимална информация да се направят максимално изводи, разбира се колкото по-информиран е човек, толкова повече асоциации може да направи, но в този ред на мисли, много ме дразни, когато някой каже "Ау, колко е интелигентен този човек- прочел е толкова книги", да речем.
Моториката също е важен елемент в развитието на децата- сега са подходящи играчки/предмети с елемент на сглобяване, влизане едно в друго- например бутилката с капачката, големи кубчета, които се подреждат едно върху друго, тип "матрьошка"- предмети, които влизат едно в друго и т.н. Това е степента на координацията, която постепенно се усъвършенства.
Дано не се отегчавате от дългите обяснения

много полезни неща 


Юджи от вчера е с Т,а снощи беше с 39,никога не е вдигал толкова висока температура
Педито каза,че е нещо вирусно и за сега няма да пие антибиотик,поне от сутринта Т му поспадна,дано се оправи бързо!
А ние утре с мъжа ми имаме годишнина
Mila,много е хубав Бобата!
вчера си дойдохме в София и по-хубаво от вкъщи няма
с морето същата работа, даже не успях да й топна пръстчето на крака, беше вирнала краката по турски и викаше Не-не и се въртеше бясно, за да избяга
,много се изкефих на филмчето,на тая възраст Дани само лежеше още.