Консултация с психолог

  • 106 327
  • 611
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 2 697
Има много деца, които не споделят с готовност какво се случва в детската градина. Синът ми е едно от тях - ако има някакъв проблем, може да заговори седмици или месеци след това (ако изобщо се сети). Една от най-действащите ми стратегии по въпроса (не помня вече кой ми я подсказа) е да го карам да разказва в 3 лице: "Какво правят децата през деня", "Има ли непослушни деца", "Какво казва госпожата, когато някое детенце не слуша", "Как наказват дечицата, които се бият" и т.н. Така отронва по някоя и друга дума и после вече сякаш му става по-лесно да пренесе случката към него, понякога сам, понякога след като го питам "А ти беше ли наказан" (примерно).

Подходът е много точен и се основава на това, което ние, психолозите, наричаме "проекция", т.е. детето проектира на другите собствените си преживявания, емоции, впечатления, като изключва себе си (най-образно казано) от групата. Проективните въпроси са много подходящи за всяка възраст, защото предразполагат, снемат отговорността от детето в случая и го стимулират да говори свободно Peace

# 331
  • Мнения: 526
Благодаря на всички, идеите ви са чудесни и въобще не съм се досетила за това  bouquet

# 332
  • Мнения: 2 697
Благодаря на всички, идеите ви са чудесни и въобще не съм се досетила за това  bouquet

 Hug Hug Hug

# 333
  • софия
  • Мнения: 379
здравейте!
не знам дали проблема с моето дете е толкова сериозен като останалите тук, но на мен не ми дава спокойствие.
дъщеря ми е на 3г. и като и стане скучно, започва да си клати крачетата не напред - назад, а настрани. хваща се  с две ръце за масата и се започва такова клатене, че цялата се движи. където и да седне е така. доскоро си щипеше устната с пръсти, но след като и потече кръв, спря. тя е нормално здраво дете, голям инат, понякога си мисля, че го прави само за да ме ядоса и накаже, че не и обръщам внимание в този момент.
благодаря!

# 334
  • Мнения: 1 008
здравейте!
не знам дали проблема с моето дете е толкова сериозен като останалите тук, но на мен не ми дава спокойствие.
дъщеря ми е на 3г. и като и стане скучно, започва да си клати крачетата не напред - назад, а настрани. хваща се  с две ръце за масата и се започва такова клатене, че цялата се движи. където и да седне е така. доскоро си щипеше устната с пръсти, но след като и потече кръв, спря. тя е нормално здраво дете, голям инат, понякога си мисля, че го прави само за да ме ядоса и накаже, че не и обръщам внимание в този момент.
благодаря!
Здравейте,щом вие изпитвате дискомфорт,то няма причина да се омаловажава това.Действията,коио детето извършва може да са начин за отреагиране и намаляване на тревожността.Както сама сте забелязали-възможно е да са протестна реакция срещу вашето поведение в момента.Добър вариант е  ангажираност на детето у дома,може да ви помага в домакинството-след това ще трябва двойно чистене Simple Smile,но детето ще се чувства удовлетворено.
Има и още един момент-често родителят подкрепя дразнещото го поведение,без сам да го осъзнава.Когато детето усети,че печели внимание,дори то да е "негативно"-то продължава и се научава,че това е начина да спечели вниманието ви.Опитайте да запазите спокойствие,да не се впечатлявате от поведението на дъщеря си,ако не даде резултат опитайте да заангажирате вниманието й с нещо друго.Разбира се може да опитате да потърсите корена на тревожността с помощта на специалист,ако прецените,че е необходимо.Неприятното при повтарящите се действия,които имат за цел да намалят тревожността ,е че го постигат за кратък период от време и не особено ефективно.

# 335
  • Мнения: 2 697
здравейте!
не знам дали проблема с моето дете е толкова сериозен като останалите тук, но на мен не ми дава спокойствие.
дъщеря ми е на 3г. и като и стане скучно, започва да си клати крачетата не напред - назад, а настрани. хваща се  с две ръце за масата и се започва такова клатене, че цялата се движи. където и да седне е така. доскоро си щипеше устната с пръсти, но след като и потече кръв, спря. тя е нормално здраво дете, голям инат, понякога си мисля, че го прави само за да ме ядоса и накаже, че не и обръщам внимание в този момент.
благодаря!



Здравейте и от мен, Margoto77,

От това, което описвате като поведение и особености на детето, това репетитивно клатене на крачетата вероятно е, както пише и Вероника, начин на малкия човек да се справи с тревожността. Често може да бъде и т.н. самостимулиране на детето, което изглежда да се случва при вас - сама споменавате, че това се случва, когато на момиченцето Ви му стане скучно. Децата са различни от възрастните Wink и в моменти, когато възрастният би искал да си отдъхне, децата започват да борят скуката, понякога и по този начин. Ангажирането на вниманието на детето и въвличането му в интересни за него занимания най-вероятно ще прогонят далеч това клатене, което Ви притеснява.

Всичко най-добро Hug

# 336
  • Мнения: 595
Здравейте!
Четох четох и реших тук да попитам за нашия проблем,защото започвам дасе тревожа,че детето ми ще полудее Cry Cry Cry
Състоянията и започнаха преди половин година когато се изместихме да живеем при родителите на мъжа ми.
Започна с общо безпокойство,нервност,агресия ,удряния,обидни думи...От 2-3 месеца през ден реве до посиняване( и цялото и тяло почервенява) с часове за невъзможни неща:

-"Мамо,усмихни ми се!"-съответно правя всевъзможни усмивки
-"Не така,по правилния начин,този не е правилния!"и рев до премаляване....

-"Искам да ми излезе пиша!"след като току що се е изпишала и пак по час два на гърнето с рев...

-"Искам да облека тази  блуза!"
-"Мокра е!"
-"Искам да ми я облечеш!"
-"Дай да я облечем мокра!"
-"Не, искам да е суха!"и така в омагьосан кръг с часове

Все такива абсурдни неща.Опитвали сме да и отвличаме вниманието ,но безуспешно...тя повтаря всичко като развалена плоча без изобщо да чува какво  и говорим и така до каталясване....
Много сме притеснени ,дори си изпускам нервите,рева,чувстам се безсилна и ,че ще полудея!!!
Иначе е много контактна,говори страшно много и супер забавна,докато не дойде момента в който...откача и въздуха в къщи се зарежда до 220V Sad
Водих я и на хомеопат и ...пак същото.
Не мога да проумея защо го прави,не мога и да говоря с нея когато е афектирана,а когато се успокои не иска да говори за това сякаш не е било.
От 2 седмици е на градина-там пък по цял ден не говори с никое от децата,стои сама и тъгува -нещо което не е типично за нея.Госпожите ми споделиха че тя (според тях)е сложила някаква бариера ,че градината не е място където иска да бъде..
Много съм разтревожена,единствено с психолог не съм се консултирала.

# 337
  • Мнения: 1 008
Здравейте amrianka ,разбрам,че сте изтощена и физически,а най-вече емоционално.Не пишете възрастта на детето,но приблизително се досещам.Както пише и Шехина-децата са различни от възрастните и реагират по различен начин.Трудно ми е да отговоря,защото не познавам детето- знайте,че детето ви е в т.нар.от психолозите "ранен пубертет".Това е период на отстояване на автономията,на собственото "аз",инатлив период,в който детето често повтаря-не,не искам,няма-тоест ако превърнете този период във война може да постигнете две неща-да си създадете малък тиранин/ако не наложите правила и граници и не умеете да казвате не/или да подтиснете детето и да го превърнете в зависим човек-неспособен да взима собствени решения.Не се колебайте да налагате правила-ясни,точни и да изисквате да се спазват,но винаги давайте избор на детето-нека има алтернативи.Когато каже искам да облека тази блуза-вие й предложете друга алтернатива-например ето червена и зелена блуза-коя избираш?Така хем държите границите-тоест ще се облече суха блуза,хем давате право на избор.Това е единият вариант- поведението да е част от развитието на детето,което не означава,че родителят трябва да стои безучастен.Въпросът "защо го прави"е  погрешен въпрос -по скоро приемете,че детето е в период на неравновесие/на колко от възрастните се случва дори по-често/.Този първи пубертет е стадий на преход-необходим,за да се премине в следващия.На този стадий/до 3 годишна възраст приблизително/ детето не се вписва добре в никоя социална група и не е истински склонно да общува със себеподобните си. То все още се нуждае от майка си. Тоест реакцията в детската градина може да е нормална адаптационна реакция на преход към нов начин на общуване.Не всички деца понасят добре детските заведения ,за някои е доста травмиращо отделянето от майката.Консултацията с психолог ще улесни пътя към разбиране на поведението на детето ви.Успех!

# 338
  • софия
  • Мнения: 379
аз имам предвид, че започва да си клати крачетата когато например стана да разбъркам яденето на котлона, тя не ме оставя да свърша каквото и да е, продължаващо повече от 5мин. започна ли да правя нещо, докато тя си е вкъщи, като днес например, за да сготвя едни сърми, поиска 6 пъти да и напрявь сок от мандаринаки, 3 пъти  да я заведа в тоалетна и безброй пъти поиска да рисуваме, общо взето се опитва да ме обсеби! това няма как да стене, защото има неща, които няма начин да не свърша, но всичко я дразни, щом нее свързано с нейното забавление.

# 339
  • Мнения: 984
Здравейте, разписвам се и аз в тази тема. Имам въпрос, на мойта приятелка детенцето е на 7 г. и е в първи клас, проблема при нея е , че е много черногледа. Всичко за нея е нещастно или ако сега е щастлива след малко ще стане нещастна, защото знае, че това  ще свърши и започва да се оплаква. Прави консултация с психолог, но психоложката и е направила анализ на характера на детето, който тя познава, не и е казала какво трябва да предприеме, за да промени това нещо в детето. Трябва ли да потърси мнение на друг специалист и ако трябва, бихте ли ми препоръчали

# 340
  • Мнения: 1 008
аз имам предвид, че започва да си клати крачетата когато например стана да разбъркам яденето на котлона, тя не ме оставя да свърша каквото и да е, продължаващо повече от 5мин. започна ли да правя нещо, докато тя си е вкъщи, като днес например, за да сготвя едни сърми, поиска 6 пъти да и напрявь сок от мандаринаки, 3 пъти  да я заведа в тоалетна и безброй пъти поиска да рисуваме, общо взето се опитва да ме обсеби! това няма как да стене, защото има неща, които няма начин да не свърша, но всичко я дразни, щом нее свързано с нейното забавление.
Здравейте отново по описането ви разбирам,че дъщеря ви се страхува да не ви загуби-за възрастните този страх е смешен,но за детето е реалност-хипотезите са много отделяне за по-дълго,ваше пътуване без нея.Може би не й достига внимание-ангажирайте я в домакинството-знам,че ще става много по-бавно и че ще е доста мръсничко после,но тя ще се чувства полезна.Ако вашия начин да засвидетелствате обич към близките е -готвене,грижа-то тя вероятно не го разбира така-смята,че ви губи по някакъв начин .Обяснете й,че мама така покзава колко много обича близките си.Тя може да готви за куклата,докато вие готвите за семейството си-нека да е като мама и да приготвя обяд за куклата,а вие за нея.Вариантите са много-границата е много финна- между това да позволиш  манипулация и да не отвърнеш на потребностите а детето.Родителят усеща стъпките в този "танц"-понякога отстъпва,друг път прави крачка напред.Ако от скоро е на детска градина-то вероятно раздялата с вас й идва в повече или има друг фактор,който поражда страха й и тревожността.Вниманието на децата се ангажира лесно-стига да има динамика и предизвикателство.Ако обаче проблемът е емоционален-каквото е моето мнение на този етап,поведенческите техники ще дават повърхностен резултат.Моето усещане е,че водещ е страхът от раздяла с вас.Разбира се,може и да греша.

# 341
  • Мнения: 1 008
Здравейте, разписвам се и аз в тази тема. Имам въпрос, на мойта приятелка детенцето е на 7 г. и е в първи клас, проблема при нея е , че е много черногледа. Всичко за нея е нещастно или ако сега е щастлива след малко ще стане нещастна, защото знае, че това  ще свърши и започва да се оплаква. Прави консултация с психолог, но психоложката и е направила анализ на характера на детето, който тя познава, не и е казала какво трябва да предприеме, за да промени това нещо в детето. Трябва ли да потърси мнение на друг специалист и ако трябва, бихте ли ми препоръчали
Здравейте-въпросът,който поставяте е многопосочен.Как да възпитаме оптимистично дете-в списанията има доста съвети за това  полезни по моему.Въпросът обаче е в големият си процент е решен още през първите години на живота на бебето-тогава то се научава да гледа с доверие и оптимизъм на света или обратно-да бъде песимистично,недоверчиво.Да се променя детето е кауза,която дори да постигне резултат ще е доста съмнителен.Нека се открят позитивите на такова гледище към света-тя е способна да се предпазва от опасности и разочарования.Според мен е добре да се приема детето такова,каквото е-то не е нещо,което трябва да бъде променяно.Няма по-добро от личния оптимистичен пример-да видим позитивното в тези уж негативни качества.Хората сме различни и това е прекрасно.

# 342
  • Мнения: 2 084
Ние готвим колективно. Носят кавото трябва от килера /научиха се отрано да броят до две, носейки по два картофа/, след това си получават кухненската посуда - дървена лъжица, вестник, кофичка от кисело мляко и пласмасова чиния. Само обитането на вестниците остава за мен. И дегустирането на техните баници и кюфтета.

# 343
  • Мнения: 2 697
Здравейте!
Четох четох и реших тук да попитам за нашия проблем,защото започвам дасе тревожа,че детето ми ще полудее Cry Cry Cry
Състоянията и започнаха преди половин година когато се изместихме да живеем при родителите на мъжа ми.
Започна с общо безпокойство,нервност,агресия ,удряния,обидни думи...От 2-3 месеца през ден реве до посиняване( и цялото и тяло почервенява) с часове за невъзможни неща:

-"Мамо,усмихни ми се!"-съответно правя всевъзможни усмивки
-"Не така,по правилния начин,този не е правилния!"и рев до премаляване....

-"Искам да ми излезе пиша!"след като току що се е изпишала и пак по час два на гърнето с рев...

-"Искам да облека тази  блуза!"
-"Мокра е!"
-"Искам да ми я облечеш!"
-"Дай да я облечем мокра!"
-"Не, искам да е суха!"и така в омагьосан кръг с часове

Здравейте, amrianka,

Подкрепям написаното от Вероника за "детския пубертет" на 3-тата годинка, който е свързан с необходимостта детето да се отдели от родителя, за да започне изграждането на собствения Аз. Как би могло то да се отдели, ако не се противопоставя? Протестите му често са абсурдни и това е нормално за възрастта. На мен обаче ми правят впечатление тези "ревове до посиняване", които вече са тревожен симптом и определено мисля, че един консулт с детски психолог би бил от полза, за да се види как се проявява кризата при детето и да се дадат конкретни варианти за справяне. Ако имате нужда от координати на детски психолози, мога да Ви насоча Hug

# 344
  • Мнения: 2 697
Здравейте, разписвам се и аз в тази тема. Имам въпрос, на мойта приятелка детенцето е на 7 г. и е в първи клас, проблема при нея е, че е много черногледа. Всичко за нея е нещастно или ако сега е щастлива след малко ще стане нещастна, защото знае, че това  ще свърши и започва да се оплаква. Прави консултация с психолог, но психоложката и е направила анализ на характера на детето, който тя познава, не и е казала какво трябва да предприеме, за да промени това нещо в детето. Трябва ли да потърси мнение на друг специалист и ако трябва, бихте ли ми препоръчали

Кики77, привет,

Наистина генерални промени в една обща нагласа към света трудно се правят, но пък детската личност е все още в етап на формиране и това понякога се оказва по-лесно, отколкото при възрастните Wink Разбира се, Вашата приятелка може да се консултира с още един специалист, като от полза би било да сподели какво точно я тревожи, за да бъде и психологът по-фокусиран върху проблема. По-назад в темата мисля, че съм давала координати на специалисти - детски психолози,  от които имам наблюдения как работят и мога да Ви препоръчам Peace

Общи условия

Активация на акаунт