За заплатите на учителите и стачката

  • 40 681
  • 1 062
  •   1
Отговори
# 795
  • Мнения: 2 716

 Аз съм завършила английска филология и не си мисля, а знам!  Peace
Защото съм идиот.
Моля вместо филология, да се чете педагогика  Peace

# 796
  • София
  • Мнения: 1 084
....Не е тайна, че най-нисък е бала за приемане именно на филолози. ...

Е това сега не е вярно! Peace

Можеш да видиш сама.

Да, виждам: китаистика, японистика, скандинавистика са с най-висок бал, както е открай време. Значи аз съм каква като даскал по китайски? И колко трябва да поллучавам като единствен даскал по китайски в средното образование? Защото не мисля, че след 7 години стаж е редно да получавам чисто 230-240 лв., а вие?

# 797
  • Мнения: 2 716
Но учителите искат ДОСТОйНО заплащане, според това, което вършат в училище.  
По-голямата част от сега действащите, го получават.
И това е голяма мъка.
Не е достойно, но е според това, което вършат.

# 798
  • София
  • Мнения: 1 084
Но учителите искат ДОСТОйНО заплащане, според това, което вършат в училище. 
По-голямата част от сега действащите, го получават.
И това е голяма мъка.
Не е достойно, но е според това, което вършат.

И коя е тази голяма част "Знаток"? Къде ги пипна, кога им влезе в час?

# 799
  • Мнения: 2 891
Другарки  Laughing , подозирам, че под филология се има предвид педагогика  Grinning Там балът наистина е  нисък.

# 800
  • Мнения: 2 716
Защото и родителите и всички изобщо за нищо не бръснат учителите. Смятам да отвърна със същото. Ако ще има уважение, то ще трябва да е взаимно. Вие, родителите (всъщност и аз в тази категория, виж ти), противопоставяте децата с учителите. Вие не идвате на родителски срещи, вие не контролирате дали те учат, вие не контролирате дали идват на училище, вие ни лишавате от правото да упражним контрол пък и не ни уважавате.

Това е основната група проблемни деца, нали.
Родителските срещи винаги започват с думите: "Ех жалко, че не дойдоха тия родители, с които най-много исках да се видя "

# 801
  • София
  • Мнения: 1 084
Другарки  Laughing , подозирам, че под филология се има предвид педагогика  Grinning Там балът наистина е  нисък.

Нисък е, но само да припомня, че в училище началните педагози са едва около 5%, всички останали са с друго висше образование плюс педагогика като СДК (следдипломна квалификация). Странното обаче е, че твърде малко хора се оплакват от началните учители конкретно. Значи балът не е важен, а е важното, че там влизат хора с убеждения и с желание да станат учители.

# 802
  • Варна
  • Мнения: 1 887
Но учителите искат ДОСТОйНО заплащане, според това, което вършат в училище. 
По-голямата част от сега действащите, го получават.
И това е голяма мъка.
Не е достойно, но е според това, което вършат.
искаш да ми кажеш, че един учител по физическо възпитание например /не омаловажавм в никакъв случай предмета "Физическо възпитание"/ трябва да взема със 100 лева по-малко от една камериерка? не отчитате ли отговорността най-малкото?

# 803
  • Мнения: 2 716
Да, виждам: китаистика, японистика, скандинавистика са с най-висок бал, както е открай време. Значи аз съм каква като даскал по китайски? И колко трябва да поллучавам като единствен даскал по китайски в средното образование? Защото не мисля, че след 7 години стаж е редно да получавам чисто 230-240 лв., а вие?
Да.
Специалистите с учителска правоспособност, сесправят по-адекватно от училите обща педагогика. (Изясних грешката си по-горе)
Но ти знаеш китайски. Супер. А овладяване на класа, привличане навнимание, преподаване на нов материал и тинтири-минтири учи ли? Щото те ги учат. И след това не могат да излязат на глава с класа и реват като магарици. Кой да им създаде атмосфера в часовете? Министерството ли да наложи дисциплина? Аз ли трябва да си пребия детето, че е шуми в час и не слуша? Щото за да те уважават учениците, трябва да имаш какво да им кажеш.

# 804
  • Мнения: 295

 Аз съм завършила английска филология и не си мисля, а знам!  Peace
Защото съм идиот.
Моля вместо филология, да се чете педагогика  Peace

ОК, разбрано. Само дето изписах една камара неща, докато се разберем  Peace

# 805
  • Мнения: 2 716
искаш да ми кажеш, че един учител по физическо възпитание например /не омаловажавм в никакъв случай предмета "Физическо възпитание"/ трябва да взема със 100 лева по-малко от една камериерка? не отчитате ли отговорността най-малкото?
Думата "трябва" е неуместна в случая.
А учителите по физическо възпитание са (по мое виждане) от най-добре подготвените преподаватели.

# 806
  • Варна
  • Мнения: 1 887
искаш да ми кажеш, че един учител по физическо възпитание например /не омаловажавм в никакъв случай предмета "Физическо възпитание"/ трябва да взема със 100 лева по-малко от една камериерка? не отчитате ли отговорността най-малкото?
Думата "трябва" е неуместна в случая.
А учителите по физическо възпитание са (по мое виждане) от най-добре подготвените преподаватели.
Ок, ще се изразя по друг начин. Не правя разделение между учител по еди-кво-си и учител по еди-кво-си. За мен всички учители са учители  независимо по какво преподават и не е нормално, не е логично и изобщо е недопустимо да са с по-ниско заплащане от някои категории труд. Почти съм 100% сигурна, че боклукчиите вземат повече пари от тях. За камериерките съм 100 % сигурна. 300 - 350 лева е заплатата за 8 часов работен ден в повечето хотели във Варна. Само не ми излизай сега с номера "Ами да отидат ксамериерки тогава".

# 807
  • Мнения: 295
.....Но ти знаеш китайски. Супер. А овладяване на класа, привличане навнимание, преподаване на нов материал и тинтири-минтири учи ли? ....
Моля всички като Знаток, които не са наясно с учебната програма на специалности като педагогика и филология, да не се обаждат!

Всички филологии (дори скандинавистика, с прочуто висок бал (там влизат почти само пълни шестици)) имат курс по методика през последната година на обучение. (ППП- сега като четох следващия пост на Зинда- не съм много сигурна за източните филологии.... Занда, поправи ме, ако греша... защото тяхната програма и без това е доста претоварена; но за скандинавистика и други филологии съм сигурна, защото докато бях студентка подаваха жалба да се маха методиката от задължителните курсове...) В нашия университет (СУ) това е един от най- обемистите изпити- с практика, педагогическо портфолио (по обем колкото дипломна работа, но не се зачита за такава) и теория. В СУ се изучават най- съвременните и прогресивни методи за обучение (и именно те ме вдъхновиха да стана именно учител, след като завърша- мислех си, че знам отговора за всеки недостатък в образованието... исках да работя в някое селско училище, като Френе, за да имам свободата да изпробвам всички нови и така завладяващи идеи... е, сега виждам, че малко съм прибързала... може и прекален ентусиазъм да е било, не знам...)

ПП Понеже няколко пъти намекна, че учителите не знаят как да се справят с дисциплината и прибягват до насилствени методи... Моят опит показва, че родителите понякога са доста по- неадекватни във възпитанието. А до насилствени методи (като допълнителна домашна, задържане след час и подобни...) прибягвам само в краен случай и не смятам, че с това съм по- лош учител. Не съм чула за училище (по света), което да не прилага подобни мерки. Да не говорим, че правилата ги измисляме заедно с учениците (макар, че те предпочитат моите правила и наказания, защото са по- либерални от техните)

И най- важното- никога не съм казвала (или другите колеги тук), че децата са лоши! Има такива, които са разглезени и при които липсва родителски контрол (и затова стават нетърпими понякога), че дори по- лошо- имат родителска подкрепа да се държат ужасно с всички в училище (сигурно защото учителите сме все тъпи и недодялани).


... Странното обаче е, че твърде малко хора се оплакват от началните учители конкретно. Значи балът не е важен, а е важното, че там влизат хора с убеждения и с желание да станат учители.

Напълно подкрепям!  Peace

Занда, много е яко, че знаеш китайски- изтокът ми е страшно интересен! Аз съм се опитвала да науча малко японски с един приятел (японец) и ми беше много забавно!

Последна редакция: нд, 16 сеп 2007, 17:11 от ani2

# 808
  • София
  • Мнения: 1 084
Да, виждам: китаистика, японистика, скандинавистика са с най-висок бал, както е открай време. Значи аз съм каква като даскал по китайски? И колко трябва да поллучавам като единствен даскал по китайски в средното образование? Защото не мисля, че след 7 години стаж е редно да получавам чисто 230-240 лв., а вие?
Да.
Специалистите с учителска правоспособност, сесправят по-адекватно от училите обща педагогика. (Изясних грешката си по-горе)
Но ти знаеш китайски. Супер. А овладяване на класа, привличане навнимание, преподаване на нов материал и тинтири-минтири учи ли? Щото те ги учат. И след това не могат да излязат на глава с класа и реват като магарици. Кой да им създаде атмосфера в часовете? Министерството ли да наложи дисциплина? Аз ли трябва да си пребия детето, че е шуми в час и не слуша? Щото за да те уважават учениците, трябва да имаш какво да им кажеш.

Аз не просто знам китайски, аз го преподавам. С дисциплината имам нула проблем, както и с привличането на внимание и развиването на мотивация. Има хора, които в по-малка степен го умеят, тях с камъни ли да ги пребием? Или да не им даваме и стотинка, че правят всичко по силите си?

"А овладяване на класа, привличане навнимание, преподаване на нов материал и тинтири-минтири учи ли? Щото те ги учат."

Ти очевидно изобщо не си наясно какво точно се учи в Педагогика.
Освен Китаистика съм завършила и СДК Педагогика с общо 12 изпита и в учебното съдържание изобщо няма подобни неща. Развиваш си един хипотетичен урок, уж по някакви правила, но като влезеш в час системата не работи, поради наличието на живи хора срещу теб. Всеки си изработва методиката сам. А за овладяване на класа, както се изразяваш и дума не може да става. Никой не отива в училище с мисълта да овладява, тези неща, поне по мое време (преди 1995 г.) се подразбираха. Децата отиваха с уважение, трепет и респект към цялата институция, сега такова нещо няма. Оцеляваме онези с по-интересните предмети и с таланта да бъдем учители. Талантливите учители като процент са точно толкова, колкото и във всяка друга професия, т.е. по-малко от общата бройка. Но без тях не може, както не може и без талантлив месар, хлебар, мениджър и т. н., просто защото сме твърде много и училището е също масова интституция.

Последна редакция: нд, 16 сеп 2007, 16:40 от Zanda Ksurik

# 809
  • София
  • Мнения: 62 595
Хайде пак с обиколките на стадиона. Колко пъти се завъртяха идеите за "като не му харесва да отиде да копае", "повечето учители са некадърни" и "Не всички са некадърни", и така докато свят светува.

Ако ще продължава по същата въртележка, да вземем да закрием темата. Вече нищо ново не излиза.

Може би единствено идеята за лентички на родителите си заслужава вниманието като нещо напълно и реално изпълнимо.. Дори не е нужно някой да ги прави централно. Всеки може да си разпечата по една.

Последна редакция: нд, 16 сеп 2007, 17:22 от RadostinaHZ

Общи условия

Активация на акаунт