Наказвате ли търговците за непрофесионализма им?

  • 4 759
  • 109
  •   1
Отговори
  • Мнения: 6 206
Правите ли компромиси като ви обслужват или ви продават нещо. Аз никога.
Държа на отношение и удобство открай до край.
Примерно вчера си харесах един панталон официален, трябваше ми за вечерта. Уж хубав магазин, уж хубави неща, уж любезни продавачки. Обаче нямат шивачка която да им скъсява нещата. И това на Главната на Пловдив, където има сигурно 30 ателиета поне. Щях да си купя две неща от тях, но не си ги купих и няма да си купя нищо повече. И им го казах защо не си купувам, просто ще отида в магазин където имат шивачка и няма да ме занимават с глупости.
И в ресторантите съм така.
И в химическото чистене и при кабелната. Навсякъде.
Толкова ли е трудно да съобразяваш малките елементарни неща, които са в удобство на клиентите ти? Защо не го правят?
Вие наказвате ли търговците за непрофесионализма им?

# 1
  • Мнения: 2 401
Ти в такъв случай пазаруваш ли изобщо?   Laughing И в кои заведения успяват да те обслужат според изискванията? Иначе и аз "наказвам", в смисъл, излизам от магазин и заведение заради тъп персонал - изпуснат коментар или нацупена  физиономия.

# 2
  • Bapнa
  • Мнения: 762
Зависи на какъв кеф съм ...

# 3
  • Мнения: 2 978
А защо не им каза какъв е проблема?
Ако собствениците държат да имат клиенти, могат да оправят нещата. щом само това им е кусура.
Така всички ще са доволни.

Понякога добри управители, не се сещат за елементарните и дребните неща, които потребителят го дразнят.

# 4
  • Мнения: 4 753
 Малко са находчивите търговци, които държат да глезят клиентите си и знаят че това би им донесло само позитиви ( материални естествено ). Не съм от претенциозните на този етап.

# 5
  • Мнения: 6 206
Ти в такъв случай пазаруваш ли изобщо?   Laughing И в кои заведения успяват да те обслужат според изискванията? Иначе и аз "наказвам", в смисъл, излизам от магазин и заведение заради тъп персонал - изпуснат коментар или нацупена  физиономия.
 Laughing
Ами да ти кажа вчера си останах без панталон...
Има заведения, в които всичко е ОК и си ходя там. Проблемът е, че много хора се примиряват и не изискват всичко да им е на шест. Е това не го приемам.

# 6
  • Мнения: 8 999
Да, много се дразня от липса на професионализъм! Направо полудявам, че каквото и да реша да купя или направя, първо трябва да се образовам, да изследвам материята, да стана тесен специалист в съответната област и чак тогава да се обърна към фирма-изпълнител. Правих ремонт - е, станах и гипсаджия, и плочкаджия, и водопроводчик .... Сменях дограма - непрекъснато трябваше да следя всичко и аз да ги подсещам за елементарни неща. Строихме къща - станах и архитект. Да му се не види - всеки ден се налага да се преквалифицирам, защото трябва да се яде, да се пере, да се чисти ....

# 7
  • Мнения: 6 206
А защо не им каза какъв е проблема?
Ако собствениците държат да имат клиенти, могат да оправят нещата. щом само това им е кусура.
Така всички ще са доволни.

Понякога добри управители, не се сещат за елементарните и дребните неща, които потребителят го дразнят.
Как да не им казах, разбира се, че казах точно:
Много ми харесва панталона и щях да го взема, но не ми се занимава да търся шивачка. Не мога да повярвам, че такъв хубав магазин няма договор.
Собственичката си седеше на бюрото и коментарът й беше:
Е, занесете си го да ви го скасят, демек "айде да не ме занимаваш с глупости."

# 8
  • Мнения: X
Винаги когато отивам някъде с идеята да им оставя част от парите си, изисквам да ме обслужват както трябва.
Нацупени физиономии не търпя.Излизам си от магазина.Продавачки, които не си познават стоката също ме нервят.Такива, които ме преценят от глава до пети и решават дали си струва да ми обърнат внимание също не ги изтрайвам.
Сервитьорки, които не се сещат за елементарни неща в обслужването също не търпя.

# 9
  • Мнения: X
Не правя компромиси със себе си и с кефа си, особено когато давам пари и когато съм на кеф за разправии. Peace

# 10
  • Мнения: 2 978
Ако е била сосбтвеничката и ти е казала това, а и на теб не ти се ходи по шивачи...значи не ходи там.
Простичко е..няма смисъл от нерви.

# 11
  • Мнения: 2 401
Да,  това е най-отвратителното  в нашата държава. От всичко трябва да разбираш, защото не можещ да разчиташ на никой, че ще си свърши качествено работата.  Не само това, колкото по-не си вчас - толкова по-вероятно е да бъдеш брутално прекаран.

# 12
  • София
  • Мнения: 1 880
И аз изисквам. Има места, където не стъпвам заради изпуснат коментар, нацупена физиономия или защото продавачката е решила, че не изглеждам като за този магазин.

И да, като си давам парите, изисквам качество.

# 13
  • Мнения: 4 371
Наказвам ги, да. Поне в повечето случаи. Според някои съм капризна, а мъжът ми се срамува, ако направя някъде нещо на въпрос. Не вдигам скандал, де Laughing Просто той е от хората, които предпочитат да си замълчат.

# 14
  • Мнения: X
...а мъжът ми се срамува, ако направя някъде нещо на въпрос. Не вдигам скандал, де Laughing Просто той е от хората, които предпочитат да си замълчат.

Да не сме женени за един и същ мъж, Дуци?! Thinking

# 15
  • Мнения: 790
Да, по тази причина сме "заклеймили" половината Главна.  Ненавиждам начина, по който консултант продавачите те преценяват по външния вид - дали си струва да се занимават с теб изобщо. Независимо, че купуваш стока, която е еквивалента на месечната им заплата плюс бонуса, ако има такъв. Лошото е, че често това са магазини на марка, която много харесваш.
Най-добро обслужване съм получавала в кварталните магазинчета - познават те само по физиономия, но те поздравяват, препоръчват ти нещо, дават балонче на детето или някакъв друг жест на внимание и то срещу оборот от 7-8 лева да речем.

# 16
  • Мнения: X
За съжаление понякога толкова много искам да купя нещо, което никъде другаде няма, че правя компромис. Това е най-неприятното - хем се дразня, хем купувам. Пример - миналата зима много бях харесала едни ботуши и докато се наканя моя номер беше свършил. Намерих ги съвсем случайно в друг магазин, където продавачките бяха много нелюбезни, а самите ботуши бяха с 50 лева по-скъпи. Купих ги, защото ги бях сънувала тези ботуши, ама ми беше кофти. Повече даже и не съм влизала в този магазин.

# 17
ДА
връщала съм стока за 150 лв преди година заради лошо отношение.....
лошо ли казах беше ужасно отношение на една продавачка #2gunfire
оставих всички покупки и просто излязох от магазина #Cussing out

# 18
  • Мнения: 1 250
На мен много рядко дънки или панталон са ми по мярка. В повечето случаи са ми дълги. И какво, да не си купувам нищо ли, след като повечето магазини не предлагат шивашки услуги? Правя компромиси. А когато някоя дреха ми хареса много, нищо не е в състояние да ме откаже да си я купя. Сърдити продавачки срещам във всеки втори магазин, гола ли да ходя?

# 19
  • София
  • Мнения: 18 679
Зависи каква муха ме е ухапала...Ако съм нещо крива, мога да навра някоя продавачка на кучето в г.за и после ми е адски гадно, че съм се държала грубо, макар че с аме предизвикали примерно...Ако пък стоката много ми харесва, мога да преглътна непрофесионален търговец...Абе зависи Peace

# 20
  • Мнения: 1 172
Зависи дали съм в позицията да се откажа от покупката.

Има ситуации, в които отказвам.

Има и такива, в които не мога. Например, ако пазарувам от единствената аптека в някое затънтено градче.... ще чакам и ще изтърпя всичките тъпотии на лелката там. Защото просто нямам избор.

Ако обаче в София получа такова отношения, ще си тръгна без да се замисля  и ще влезна в аптеката на следващата пресечка.

# 21
  • в ябълковата градина
  • Мнения: 1 706
Старая се, в повечето случаи да ги наказвам, когато съм недоволна.
Ето вчера останах възмутена от яденето в Чичовци в Драгалевци.
Хем имах хубави впечатления.
Вратата на балкона зееше и беше студено в салончето.
Храната ужасна, гъбите подобно на вкиснати, ама и още нещо, сервитьорката - борсук, абе...
няма да се върна скоро там.

# 22
  • Мнения: 2 716
Не сем свадлива. Но бързо кипвам. Особено когато "нямат да ми върнат"  Close
Направо напускам магазина. А, ако ми пробутват каквото и да било, забравям магазина.

# 23
  • Мнения: 402
Леле, Поля каква невероятна прилика имате със Спас, онемях!
Сега по темата, редовно отписвам от списъка си за посещение и магазини и заведения.
Мислех да напиша пример за непрофесионално отношение, но реших друго.
Един от малкото пъти, когато съм разбирала на практиката максимата "КЛИЕНТА Е БОГ" беше в една малка аптечка в Смолян.
Като слязох от колата и се запътих към аптеката, фармацевтката излезе, отвори ми вратата и ме покани с "Моля, заповядайте, с какво мога да ви помогна? След едно перфектно и професионално обслужване, гарнирано с усмивка, бях изпратена до вратата с пожеланието "Лек път и да се приберете живи и здрави в Пловдив" - явно се беше ориентирала от номера на колата ни.
Познайте, всеки път когато ходя до Смолян минавам през тази аптека, дори само за да си купя една дъвка. Харесва ми да се чувствам ОБСЛУЖЕНА.
Поля, за панталона си напълно права според мен, аз имам три панталона още не облечени, защото не мога да намеря време да ги занеса на шивачка да ми ги отреже. Което прави покупката им безмислена.

Специални поздрави и целувки на Спас от Марина.

# 24
  • Мнения: 6 206
Ако е била сосбтвеничката и ти е казала това, а и на теб не ти се ходи по шивачи...значи не ходи там.
Простичко е..няма смисъл от нерви.


Знам, че е простичко. И няма нерви. И няма да ходя там. Обаче други умници ще ходят и лелката няма да се напъне да си намери шивачка. Затова питам. Не за друго.

Старая се, в повечето случаи да ги наказвам, когато съм недоволна.
Ето вчера останах възмутена от яденето в Чичовци в Драгалевци.
Хем имах хубави впечатления.
Вратата на балкона зееше и беше студено в салончето.
Храната ужасна, гъбите подобно на вкиснати, ама и още нещо, сервитьорката - борсук, абе...
няма да се върна скоро там.


В този случай просто не бих платила. Без да ме е срам.

На мен много рядко дънки или панталон са ми по мярка. В повечето случаи са ми дълги. И какво, да не си купувам нищо ли, след като повечето магазини не предлагат шивашки услуги? Правя компромиси. А когато някоя дреха ми хареса много, нищо не е в състояние да ме откаже да си я купя. Сърдити продавачки срещам във всеки втори магазин, гола ли да ходя?
Е това ми е непонятно. Не се ли уважавате и не изисквате ли добро отношение и комфорт за себе си? Още повече че си и плащате. Явно затова хората са различни.

# 25
  • Мнения: 3 423
Омъжих се за търговец.
Престъпление, но и наказание.

# 26
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 841
Някой път наказвам, зависи... ако съм в добро настроение, ако продавачката ми харесва, ако стоката неудържимо ме привлича и така блокира мозъчните ми клетки за скандали...
Друг път наказвам - с думи, някой път с дела (ако делата са не-посещаване на даденото място).
Като цяло в последните години си търся правата, които смятам, че ми се полагат, но не всеки път.
Какво, като в Билла всеки път отбелязвам на касовата бележка, че съм чакала дълго и продавачката не ми се е усмихнала? Гледам, ефект няма. И мениджърите съм викала да се разправям по разни поводи - пак никъф ефект. Confused

# 27
  • Мнения: 730
Зависи, ако става въпрос за лоша храна примерно-бих направила проблем, ама чак заради липса на шивач да не си купя нещо, което ми харесва-няма да стане  Naughty.

# 28
  • Мнения: 2 309
Все по-често ми се случва да "наказвам". Последно наказах Техномаркет и си взех парите за един хладилник обратно. Причината беше, че отказаха да го качат до втория етаж дори и срещу заплащане. Купихме си друг. Наскоро обядвахме с мъжа ми и едно приятелско семейство, сервитьорката забрави да донесе основното на мъжа ми и се сети чак като бяхме вече на десерта, после забрави че сме поръчали сметани за кафето, тръгваме да оправяме сметката и мъжът ми почва да се чуди какъв бакшиш да й остави, аз казах - Никакъв, и тогава се обажда мъжът от приятелската двойка " Ей, големи кучки сте това жените!"  Shocked

# 29
  • Мнения: 3 423
Обаче като си помисля колко по-често
ние сме наказвани от продавачите, а...
Срещата просто е загубена. Много са, силни са.

# 30
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 841
Да, като каза Лиска... новата мода на фамилиарниченето ме убива. Откъде накъде ми говорят на 'ти', даже кафе не сме пили заедно.

# 31
  • Мнения: 2 309
Е това пък е другата крайност, с цел да са любезни и да си свършат добре работата се лепват за тебе и почват да ти натрапват стоката си, или пък почват да гушкат и щипят бузките на детето ти, малко по балкански, ама пък добродушно.

# 32
  • Мнения: 3 423
Да, като каза Лиска... новата мода на фамилиарниченето ме убива. Откъде накъде ми говорят на 'ти', даже кафе не сме пили заедно.

А като към това добавим и умалителните:
"Е, миличка, какво му е на подгъвчето, а,
ей, ми като врътнеш една пералничка, ще
се скъси панталончето, бе, душко, моля те..."

# 33
  • Мнения: 4 406
тъкмо се наканих да вляза в един готин магазин, и продавачката ми изкрещя отвътре- в обедна почивка съм!!!
много любезно й се извиних, че я прекъсвам, а тя вика- сто човека ми се извинихте вече...
много любезно й напомних, че вероятно ако се държи така, аз ще съм последният й посетител....и да вземе да се заключи, щом не иска да я прекъсват....
много любезно ще направя всичко възможно повече хора да НЕ влязат там...

# 34
  • Мнения: 6 206
Какво, като в Билла всеки път отбелязвам на касовата бележка, че съм чакала дълго и продавачката не ми се е усмихнала? Гледам, ефект няма. И мениджърите съм викала да се разправям по разни поводи - пак никъф ефект. Confused
Билла ключът за барачката са мъжета, включително и СОТаджиите.
Веднъж ги бях впрегнала да ми търсят едни яйца детски, и ми намериха. Но само мъжки персонал. С мъжете е лесно, усмихнеш им се, врътнеш им очички и целият склад ще ти изкарат.
Докато при  жените става страшно. В Билла имам едно правило, с жени не говоря, с изключение на момичетата на салатите, те са ОК.

# 35
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 841
С мъже, де, с мъже се разправях Grinning

# 36
  • Мнения: 359
Зависи колко дни ми остават до мензиса.Ако ми трябва нещо хич не си правя труда да сменям магазина.Просто ставам същата простакела като нея и казвам"Бакалке върши си работата за коята ти плащат и то с част от моите пари".Ами продавачките нали и те трябва да избият комплекси някъде.

# 37
  • Мнения: 3 091
Каспър, имам подобна на твоята случка - безумен скъп магазин. Влязох по принуда, защото не си намирах панталон. Та, пробвам панталон, но не беше хубаво ушит - голем Праз като е марков, уж! продавачката ме посъветва в къщи да си отрежа джобовете, защото се отпечатвали грозно  Rolling Eyes Shocked Rolling Eyes
Също много обичам като ми кажат да си скъся, разширя, разкроя и подобни! ако искам да си ушия, няма да ходя да си купувам, бре!

като видя, че човекът срещу мен не е много адекватен - си излизам! когато имам време, търся собственика... Те, хората често пъти не знаят кого точно са наели да им продава.

# 38
  • Мнения: 3 521
Какво да им наказвам, тези които са нелюбезни най-често работят на твърда заплата и от моята (не)покупка нищо не ги топли.
Другите, които ще гушнат % са обикновено читави. Rolling Eyes

п.п. към дразнещите неща добавям и говоренето на мацка/о/е, кака/о/е, сладурана/о/е ooooh!

# 39
  • Мнения: 236
Не обичам да ни говорят на ТИ. Ама направо избеснявам, когато вляза в магазин и кажа "Добър ден, бихте ли ми показали...", да ми отговорят " Ами, ето виж това...". Обикновено не купувам нищо от подобни продавачки, размотавам ги известно време, но продължавам да съм безумно любезна.
Каузата със скъсяването на панталончето или местенето на копчето, за да ми "стане" дрехата е предварително изгубена. Нямам игла и конец вкъщи. Сериозно, нямам!
По принцип не влизам в словесни престрелки, защото не искам да си моря нервите. Завъртам се и излизам от магазина.

# 40
  • Мнения: 3 423
А става ли ви неудобно, като им
прекъсвате разговора за гаджето,
детето, котето, беемвето, и ви се
ококорят, като че им искате пари?

# 41
  • Мнения: 156
Има точно 5 магазина,от които пазарувам в Пловдив,където съм сигурна,че ще ме обслужат качествено  и ще си харесам нещо.Не всички имат шивачки примерно(аз съм нисичка и всеки панталон се скъсява),но всички там са толкова мили,че честно казано изобщо не съм се сетила да им го кажа като забележка.
Точно заради непрофесионализма на всички в Билла си пазарувам в кварталното магазинче,където винаги ме посрещат с усмивки и ми носят неща по поръчка.

# 42
  • Мнения: 236
п.п. към дразнещите неща добавям и говоренето на мацка/о/е, кака/о/е, сладурана/о/е ooooh!
Е, това не ми се е случвало. И се надявам никога да не ми се случва. Ако ме нарекат така, ще реша, че нещо ми се е изтъркал надменният поглед. Mr. Green

# 43
  • Пловдив
  • Мнения: 23 780
Наказвам ги, да. Поне в повечето случаи. Според някои съм капризна, а мъжът ми се срамува, ако направя някъде нещо на въпрос. Не вдигам скандал, де Laughing Просто той е от хората, които предпочитат да си замълчат.
Уф, хем аз съм ядосана на персонала, хем мъжа ми казва "правиш ме за срам". Понякога от това излизат големи скандали вкъщи. Но не се отказвам, връщам стоки, изисквам упътвания, тормозя ги.

# 44
  • София
  • Мнения: 3 421
 Мъжът ми е по тази част - изисква всичко да е както трябва и не се отказва. Заради него нямам възможност аз да се проявя Laughing
 Много пъти също ми е ставало неудобно заради него, а после се чудя защо - при условие, че си е в правото.
 А за услугите просто ги побърква - например в кабелната и интернета вече го познават по гласа ooooh!

# 45
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Каспър, от моята партия си, мила...
Не може да плащаш лев или два или 1000 и да оставаш недоволен. Всичко трябва да си е на мястото. Ипонеже всеки (с изключение на нас 2-те, явно  Mr. Green) си мълчи, за туй сме на това дередже.
Което ме подсеща, да посетя тур агенцията Балкантурист  #2gunfire

# 46
  • Мнения: 6 206
А става ли ви неудобно, като им
прекъсвате разговора за гаджето,
детето, котето, беемвето, и ви се
ококорят, като че им искате пари?
Не, разбира се.
Аз много рядко имам проблеми с обслужването, просто защото не им давам шанс. Честно.
Никога не се притеснявам ако са нелюбезни с усмивка да им кажа, че не струват като продавачки, че не съм виновна, че днеска не им е ден. Има едно място където работят четири момичета, трите са супер мои хора, винаги усмихнати, често да ми свършат работа вършат и неща, които не са им по задълженията. Четвъртата е ужас просто, вечно начумерена, вечно сърдита. Хич не се притеснявам като влезна да я питам оцет ли е пила примерно, уж майтап ама много добре ме разбира. И сега като ме види се прави, че има друга работа.
Такива където ги прекъсвам и се кокорят хич не ме впечатляват. Май не смеят много да ми се кокорят.

# 47
  • Варна
  • Мнения: 1 306
Никакъв непрофесионализъм не може да ме спре, ако се влюбя в стоката. Пука ми за продавачката, ще си скъся панталона другаде.
Каспър, ти се сдухваш на тема професионализъм, по принцип.

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Наказвам ги по най-кофтия за тях начин.
1. Правя рекламация и не се притеснявам, че изглеждам скандалджийка
2. Ако се направят на ударени или втори път се издънят, спирам да купувам от тях.
3. Използвам принципа на рекламата, но в обърнат смисъл - обикновено се познавам и с други клиенти, така че им казвам какво се е случило.

# 49
  • Мнения: 3 576
Когато става въпрос за магазин, покупка, трудно може нещо да ме откаже да не го купя.
Въобще не ми пука от отношението на продавачките - прекъсвам ги, питам ги, пробвам, докато остана доволна.
Дали ще ме гледа накриво или не, си е неин проблем - аз ще изляза от магазина, дори без да й запомня физиономията.
Не си заслужава да се ядосвам заради това или пък да се лиша от нещо, което ми харесва.
Вече в заведение е съвсем друго положението - там може и скандал да вдигна, ако нещо не ме устройва, но обикновено мъжа ми ме натиска да си мълча, т.к е много добричък и все съжалява горките недоклатени сервитьорки....

# 50
  • Мнения: 2 309
Лелелееее...ужасен дребнав клиент.
Пропускаш медицината.Там тънките моменти са изцяло потънали в мрак ooooh!

# 51
  • Мнения: 6 206
Лелелееее...ужасен дребнав клиент.
Пропускаш медицината.Там тънките моменти са изцяло потънали в мрак ooooh!

Напротив, не ме познаваш, за да ме класифицираш.
Аз съм от най-добрите клиенти, стига да ме спечелят веднъж.

# 52
  • Мнения: 3 622
Като съм недоволна от нещо си го казвам в крайна сметка съм клиент. Случвало ми се е да купя нещо от магазина и в къщи да видя, че е вкиснало и отивам и го връщам и го казвам пред всички клиенти в магазина, че тая стока е развалена. Дразня се от продавачки които са се подпрели на вратата на магазина, лапнали по един фас и държат по едно кафе и ако решиш да влезеш не можеш защото те са застанали на вратата и ти мятат такъв поглед за дето си решил да им прекъснеш приказката, че се чувстваш като натрапник

# 53
  • Мнения: 4 392
Не стъпвам повече там. Ако много са ме настъпали по мазола, казвам директно, какъв е проблемът. На повечето не им пука, разбира се. Отворили са магазин, кафене и т.н.  , за да поизперат някой лев. Sick

# 54
  • Варна, Пловдив
  • Мнения: 1 085
Правите ли компромиси като ви обслужват или ви продават нещо. Аз никога.
Държа на отношение и удобство открай до край.
Примерно вчера си харесах един панталон официален, трябваше ми за вечерта. Уж хубав магазин, уж хубави неща, уж любезни продавачки. Обаче нямат шивачка която да им скъсява нещата. И това на Главната на Пловдив, където има сигурно 30 ателиета поне. Щях да си купя две неща от тях, но не си ги купих и няма да си купя нищо повече. И им го казах защо не си купувам, просто ще отида в магазин където имат шивачка и няма да ме занимават с глупости.
 

[та те питам да не става въпрос за дика,защото за абитуриенската на сестра исках да си купя панаталон,и на мен също ми казаха че нямат шивачка, и аз бях доста ядосана,но бях на зор, а панаталона ми хареса и го взех,но и мен много ме издразни това

# 55
  • Мнения: 2 978
Дика в София имат шивач...само, че ако си отслабнал повечко, не се наемат Laughing

# 56
  • Варна, Пловдив
  • Мнения: 1 085
здрасти, Каспър да не би да става дума за дика в пловдив, защото и аз оттам си купих панталон и се останах много изненадана,че нямат шивачка, Rolling Eyes Shocked Shockedно  ми трябваше спешно официален и го взех

# 57
  • Мнения: 1 413
Точно като теб съм, Каспър!
Няма да стъпя повече във фризьорския и козметичен салон, защото след като я нямаше козметичката 2 седмици и я изчаках си записах час за след една седмица, отидох, чаках 40 минути и така и не ме взе - ами щом съм записала час значи тя трябва да си е направила графика и да ме вземе в уречения час. Фризьорката пък ми подстрига перфектно бретона, като отидох пак ме преметна за 1 минута и почти ме изгони да си говори с приятелка - ами как да отида. #Cussing out
Това е единствения начин да научим фирмите на обслужване-трябва да им посочваме изискванията си.
Аз самата работя ежедневно с клиенти, старая се много и като клиент не пропускам да отбележа ако получа добро обслужване.

# 58
  • Мнения: 1 313
Да, но не винаги. Има магазини и заведения, в които не съм стъпвала много дълго, защото не ми е харесало обслужването. Последна в списъка ми е книжарницата на Графа (по диагонал на Славйков дето се пада). Има достатъчно в района - от тази повече нищо няма да купя.

# 59
  • Мнения: 6 206
Не, не е Дика.
Но в Дика съм мерила и са ми предлагали ако искам да ми го скъсят, това по спомен, може и да бъркам.
Скъсяването беше просто пример, идеята ми беше, кога ще се научат тези хора, че щом преминеш прага на вратата им и си готов да плащаш, трябва да забравиш всякакви проблеми. Да ти вземат парите и да си излезнеш доволен. Това включва и обслужване и услуга и организация, всичко. Обслужването е най-малкия проблем, пък и винаги рибата мирише откъм главата, щом са допуснали такива хора да са им лица на бизнеса, обслужването може да е най-малката изненада.
Права е дафодил, че съм сдухана на тема професионализъм. ooooh!

# 60
  • Мнения: 22 036
Най-мразя да ме преценяват колко пари изкарвам. Онзи ден отивам да търся анцунг на детето за училище и влизам в един обикновен магазин, продавачката след като ме измери ме иформира, че нямат номер, но и да имали те били скъпи - над 30 лева.
За протокола бях облечена в дрехи на стойност около 2000 лв., но аз не си падам по ултра-модерни неща и дрехите ми са по-скоро класически - е избеснях направо. Дори и да съм на социални помощи тя е длъжна да ме обслужи, а не да определя кое е скъпо и кое не.
Никога няма да вляза в този магазин.

# 61
  • Мнения: 6 206
Най-мразя да ме преценяват колко пари изкарвам. Онзи ден отивам да търся анцунг на детето за училище и влизам в един обикновен магазин, продавачката след като ме измери ме иформира, че нямат номер, но и да имали те били скъпи - над 30 лева.
За протокола бях облечена в дрехи на стойност около 2000 лв., но аз не си падам по ултра-модерни неща и дрехите ми са по-скоро класически - е избеснях направо. Дори и да съм на социални помощи тя е длъжна да ме обслужи, а не да определя кое е скъпо и кое не.
Никога няма да вляза в този магазин.
А, верно това е голям майтап.
Веднъж убеждавам един татко, че програмата Детска Дискотека е много хубава, точно за неговото дете, нооо струва 80 лв. И той започна да се смее "преди малко дадох 80 лв за чоропогащник от Скини на жена ми, дали ще ми е скъпо 80 лв за рожден ден на дъщеря ми."   Crazy От тогава избягвам да квалифицирам скъпо, евтино. За едни 30 лв е страшно много за анцуг, ако питаш мъжа ми е без пари.

# 62
  • Мнения: 677
Най-мразя да ме преценяват колко пари изкарвам. Онзи ден отивам да търся анцунг на детето за училище и влизам в един обикновен магазин, продавачката след като ме измери ме иформира, че нямат номер, но и да имали те били скъпи - над 30 лева.
За протокола бях облечена в дрехи на стойност около 2000 лв., но аз не си падам по ултра-модерни неща и дрехите ми са по-скоро класически - е избеснях направо. Дори и да съм на социални помощи тя е длъжна да ме обслужи, а не да определя кое е скъпо и кое не.
Никога няма да вляза в този магазин.

Очакваш продавачка в евтин магазина да разбира от класически дрехи?! И си мисля, че малко се навличаш. Лято е. Носи се по-леко де.

# 63
  • Мнения: 2 978
Много странно, на мен такива неща не ми се случват.

Не нося скъпи дрехи, не държа на марки. Претенциозна съм, но само за модела, цвета и тем подобни неща засягащи само моя вкус Laughing Купувам според джоба си, кога повече, кога по- малко.

Винаги влизам усмихната, не си нося яда на гърба когато пазарувам. Дори не ми пука как ме гледат, оценяват или дори, че пушат пред магазина.

Ако аз съм шеф и продавачката пуши пред магазина, тя няма да работи за мен, но аз като клиент, не гледам продавача, а стоката. Дреме ми, че мъжа и днес си е купил БМВ или, че не я ощастливил.

Честно, няколко пъти ви чета и пак не разбирам...Що се вЧепетлявате толкова? newsm78

# 64
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287
Много зависи от конкретната ситуация. Аз по принцип не съм кон с капаци. У,мея да се нагаждам според ситуацията.
В конкретната ситуация, цитирана от авторката, напр., бих си купила панталона и ще търся да ми го подгъват. Това е.

# 65
  • Мнения: 22 036
Никога няма да вляза в този магазин.
А, верно това е голям майтап.
Веднъж убеждавам един татко, че програмата Детска Дискотека е много хубава, точно за неговото дете, нооо струва 80 лв. И той започна да се смее "преди малко дадох 80 лв за чоропогащник от Скини на жена ми, дали ще ми е скъпо 80 лв за рожден ден на дъщеря ми."   Crazy От тогава избягвам да квалифицирам скъпо, евтино. За едни 30 лв е страшно много за анцуг, ако питаш мъжа ми е без пари.
Да забавно е понякога, аз лично се кефя на хора на които не можеш да им определиш доходите. Имаме едни приятели, които са страшно богати ама наистина богати - за тях да си купят вила на френската ривиерата е реален вавриант, но и на жената и се случва редовно да я осведомяват, че този магазин е скъп за нея.
Аз на времето като студентка съм работила като сервитьорка и никога не съм се отнасяла пренебрежително към никой от клиентите си, независимо как изглежда - резултатът беше, че изкарвах страхотни бакшиши, а и се чувствах добре.
Много ме кефи като ходя в чужбина на факта, че взаведение можеш да седнеш и да пиеш само едно кафе и вода и никой не те гледа накриво. Обикновено пътувам сама и ми е страшно приятно да си седна с вестник или книга и да не се чувствам като натрапник.

# 66
  • Мнения: 236


Честно, няколко пъти ви чета и пак не разбирам...Що се вЧепетлявате толкова? newsm78


Ми приятно ни е да си даваме парите на любезни и усмихнати хора.  Или поне на такива, които си вършат работата съвестно. Когато пазаруваш търсиш не само стоката, а и съответното отношение. На това му казват - с кеф да си харчиш парите.

# 67
  • Мнения: 22 036

Очакваш продавачка в евтин магазина да разбира от класически дрехи?! И си мисля, че малко се навличаш. Лято е. Носи се по-леко де.
Mr. Green Да бе лято - онзи ден беше девет градуса  Shocked

# 68
  • Мнения: 2 978

Очакваш продавачка в евтин магазина да разбира от класически дрехи?! И си мисля, че малко се навличаш. Лято е. Носи се по-леко де.
Mr. Green Да бе лято - онзи ден беше девет градуса  Shocked


Айде сега Тончо, сметай до 2000лв, кво си е нахлузила дамата, за 9 градуса. Laughing

# 69
  • Мнения: 22 036
[
Айде сега Тончо, сметай до 2000лв, кво си е нахлузила дамата, за 9 градуса. Laughing
[/quote]

Честно казано не наблягах на сумата така се беше случило в тоя ден. Аз съм от хората, които са видели и две и двеста и ако трябва да съм честна предпочитам двестате, но може би от времето, в което съм била на "две" ми е останал някакъв комплекс по отношение на влизането в магазини.
Просто наистина държа да се чувствам удобно където и да съм без значение имам или нямам пари в момента, за това ми беше поста.

# 70
  • Мнения: 2 563
Мъжът ми предпочита да се кара директно и да настоява да му върнат парите. Аз си замълчавам, ако трябва захвърлям стоката и се отказвам да чакам, но никога повече не се връщам там. Имам бая бойкотирани места, вклюая в махленския ни софийски мол.

Две години бях лоялен клиент на една аптека на Витошка. Хем ми беше близо, хем имаха всичко, което ползваме семейно, познайте колко пари сме оставяли месечно там за лекарствата и козметиката ни.

Един ден не чух аптекарката правилно и й дадох повече пари. Тя ми върна неправилно ресто, аз настоях, че съм й дала повече, а тя не може да си спомни колко банкноти е взела преди 20 секунди. Извика старшата си, двете ми се цупиха, обявиха, че аз съм виновна. Върнаха ми парите, а аз вече не стъпвам там. Ходя по-далеч, където им е ясно, че с клиент се общува внимателно и любезно.

# 71
  • Мнения: 3 423
Две години бях лоялен клиент на една аптека на Витошка. Хем ми беше близо, хем имаха всичко, което ползваме семейно, познайте колко пари сме оставяли месечно там за лекарствата и козметиката ни.
О, не знам за чий дявол реших веднъж да
си купя спирала за мигли от една аптека
на Витошка. Накацаха ме аптекарките, че
не можело така да отварям спиралите и да
гледам коя какъв косъм има. Странни птици.

# 72
  • Мнения: 22 036
Уф явно днес съм в лошо настроение и все ми идват такива спомени, но веднъж в обедната почика ядем с една колега в Уго-то на Славейков. Искаме си сметката и сервитьорката изчезна. Питахме няколко пъти други от персонала и отговорът беше "ами да ей сега ще дойде". На 38-та минута станахме и си тръгнахме, девойката ни догони на "Раковски", а ние и благодарихме, че ни е почерпила.
Е каквото и да кажете не енормално да чакаш за сметка 30 минути, при положение, че обедната ни почивка е толкова.

# 73
  • Мнения: 2 309
Уф явно днес съм в лошо настроение и все ми идват такива спомени, но веднъж в обедната почика ядем с една колега в Уго-то на Славейков. Искаме си сметката и сервитьорката изчезна. Питахме няколко пъти други от персонала и отговорът беше "ами да ей сега ще дойде". На 38-та минута станахме и си тръгнахме, девойката ни догони на "Раковски", а ние и благодарихме, че ни е почерпила.
Е каквото и да кажете не енормално да чакаш за сметка 30 минути, при положение, че обедната ни почивка е толкова.
Такъв номер и аз съм спретвала...хаххахах,бях забравила Whistling

# 74
  • Мнения: 1 413
Един ден не чух аптекарката правилно и й дадох повече пари. Тя ми върна неправилно ресто, аз настоях, че съм й дала повече, а тя не може да си спомни колко банкноти е взела преди 20 секунди. Извика старшата си, двете ми се цупиха, обявиха, че аз съм виновна. Върнаха ми парите, а аз вече не стъпвам там. Ходя по-далеч, където им е ясно, че с клиент се общува внимателно и любезно.

Аз затова като замествам колежката на касата си оставям банкнотата дадена от клиента до касата, връщам рестото и давам касовата бележка и след като клиентът си види рестото и си тръгне си прибирам парите в касата - не е трудно да го измисли човек, още по-лесно е да го направи Rolling Eyes

# 75
  • Мнения: 1 250
Каквито им заплатите, такова им и отношението. Ако работи по 10-12ч на ден, и събота и неделя, и на всичко отгоре стои права, като й дойде една с големи претенции, колко ли й пука дали ще си купи нещо или не. Не забравяйте, че може и да сме в Европа, но все пак сме в България. Не ги оправдавам, но и не правя трагедии от лошо обслужване. Ако в ресторанта ми забравят поръчка, което се е случвало неведнъж, аз забравям бакшиша. Това е. Не си хабя нервите да се разправям. Както каза Лиска - много са, силни са. Битката е загубена.

# 76
  • София
  • Мнения: 2 381
Ами, наказвам ги, като повече не ходя в определения магазин и съответно не си пазарувам от там. Иначе за сервитьорите - ако не се държат добре, не им оставям бакшиш.  Naughty

# 77
  • Мнения: 2 978
Каквито им заплатите, такова им и отношението. Ако работи по 10-12ч на ден, и събота и неделя, и на всичко отгоре стои права, като й дойде една с големи претенции, колко ли й пука дали ще си купи нещо или не. Не забравяйте, че може и да сме в Европа, но все пак сме в България. Не ги оправдавам, но и не правя трагедии от лошо обслужване. Ако в ресторанта ми забравят поръчка, което се е случвало неведнъж, аз забравям бакшиша. Това е. Не си хабя нервите да се разправям. Както каза Лиска - много са, силни са. Битката е загубена.


Само дето има една приказка в случая, че никой не я е вързал на сила да стои там.
И в крайна сметка клиента не го интересува тя колко взима, а той колко ще остави.

Тук говорим за съвсем друго нещо...търговията ни куца на нас.
Само гледаме как да ускубем хората, без да има галене на душицата на клиента, без да има и намек дори за намаление, за отстъпка, че какво говорим за подаръче.

Има още да се учим.

# 78
  • Мнения: 2 818
Мда. Макар да имам малки изисквания към обслужване, понякога и мен дори ме дразнят някои.
А онзи ден останах силно възмутена, защото не ме пуснаха в един магазин с бебешка количка! И магазина не беше 2х3 метра  Tired
Пък понякога търся нещо - пример панталон за 1г подплатен - влизам, казвам какво търся и почти винаги ми отговарят, че нямат. Ако не ми отговорят така ми показват алтернатива в стил къси патналонки за 4г. Луди хора.

# 79
  • Мнения: 2 792
 Да, не ми ли хареса обслужването повече не стъпвам или не ползвам услугите. Макар че аз съм по кротка, мъжът ми се разправя повече и е като питбул, захапе ли не пуска, минава през всички управители и тн, но  не е бурсук като мен, може и да ползва отново услугите, ако са се оправили адекватно със ситуацията.

# 80
  • Мнения: 1 898
Аз пък най-се дразня като да лепне някоя продавачка да ми диша във врата и непрекъснато да ми дудне. Де що хвана или погледна да ми бращолеви колко уникален бил модела,колко качествен бил плата,колко прекрасно ще ми стои дрехата точно на моята фигура/нищо че имат само два номера по-големи от този,който аз нося/.  #Cussing out
Пък на такива места, ако се излъжеш да премериш нещо-става страшно просто.  ooooh!
Знам,че това е политика на някои магазини, но за мен е изключително  дразнещо.
Първо учтиво обяснявам на продавачката,че ако имам нужда от услугите и ще се обърна към нея и ще я попитам ,а ако не престане да досажда-демонстративно си излизам от магазина.

# 81
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 841
Добре, хора, тези от вас, които са по-взискателни - постоянно ли го правите?
В смисъл такъв - има дни, в които съм във весело, безоблачно настроение и е почти невъзможно и най-тъпата продавачка да ми скапе деня. Тогава изобщо няма да обърна внимание за подгъва на панталона (примерно), а директно ще си измисля кой и кога да ми го скъси.
Има и други дни, в които кучката в мен излиза на преден план и си търси правата като бащиния - в такива дни продавачките, които се държат неадекватно, ги гледам строго и само търся да видя къде ще се спънат; сигурно зад гърба ми като си излеза, се питат дали не съм пила оцет днес Grinning
Не мога да съм постоянна в това нещо - има дни, когато не ми пука, и дни, в които ми е все тая.

# 82
  • Мнения: 236
Хм, аз рядко съм крива. Не е необходимо да съм в лошо настроение, за да искам да ме обслужат добре. Има случаи, в които не им обръщам внимание, но трябва или много да бързам, или да се е случило нещо, което е ангажирало вниманието ми изцяло.

# 83
  • Мнения: X
Наказваме.Пресен пример от вчера.
Магазин за бельо.
Не съм длъжна да си давам парите за да ме нагрубяват. Казах им го и отказах отделените артикули.
30 м по-надолу по улицата бяха изключително любезни. С кеф похарчих известна сума Whistling

# 84
  • Мнения: 2 161
Много рядко ми се е случвало да ме подразни продавачка.Обикновено са любезни с мен.И в зависимост от настроението ми е и реакцията.Понякога пускам рррезачката,а понякога пропускам покрай ушите си.Аз нищо не губя,магазини много.

# 85
  • Мнения: 3 271
Почти винаги наказвам. Изключително много държа на професионализма и аз. Скоро се случи да преглътна една тъпа резервация, писах тук, само защото вече се бях разбрала с "гостите" Simple Smile Но от доста много години мъжа ми си ме знае и обикновено е съгласен, макар, че не се кефи, когато се напрягам. Имахме случка и на морето. Почти 1 час въртях телефони докато намеря съответното длъжностно лице да направи проверка. После целият следобяд бях много напрегната. И тогава мъжа ми каза, че не си е струвало заради моите нерви.

# 86
  • Мнения: 1 172
Добре, хора, тези от вас, които са по-взискателни - постоянно ли го правите?
Не. Пък и професионалното им отношение включва да ми "влизат" в моментното настроение. Много се кефя, когато ми лигаво и някоя продавачка ей-така от нищото се впише в настроението ми. В такива моменти не ми пука дали табелката отпред е за "Отворено", дали дрехите са удобно наредени. Неща, заради които бих си тръгнала моментално в по-сериозните ми дни Wink

Въпрос на настроение е, да.

# 87
  • Мнения: 6 206
Добре, хора, тези от вас, които са по-взискателни - постоянно ли го правите?

Аз да. Също и не ми се разваля настроението никога. Винаги приемам нещата такива каквито са.
Ако тръгна да се ядосвам навсякъде, това значи да вървя по цял ден като буреносен облак. Също и никога не се карам с хората, никога. Може да им кажа в лице какви са им проблемите, но никога не говоря дори с по-висок тон. Така още повече боли, защото българската психика е "ей на на тази й е дошло накриво", да ама не, много по-внимателно те слушат ако си спокоен и им се усмихваш... Знам ли, аз може би съм сбъркана. Още от първата ми работа държаха нещата ни да са до ен-та степен пипнати.
Примерно както е писала мечтица за парите - един от първите ни уроци беше взимаш парите, слагаш ги на видно място, връщаш рестото с бележката и чак като човекът си ги вземе и прибере, можеш да прибереш банкнотата му. Но ни учеха на това и следяха дали го спазваме. После ни учеха, че докато си влизаш в обекта имаш една минута да го огледаш и после да кажеш какво не е наред. Просто трябва да виждаш с периферното зрение дори. Така ни тренираха дори като си вървим да забелязваме нередностите. Може и от тогава да съм се изкривила.

# 88
  • Мнения: 604
Едва ли се чувстват наказани от това, че аз и приятелите ми /да речем/ преставаме да посещаваме някое място /магазин,ресторант/. Струва ми се, че по-скоро остават доволни, че по-малко клиенти ще им развалят рахата, докато са на работа.
Майка ми никога не купува стока /дори да е най-желаната от нея и да я няма никъде другаде/, ако продавача люпи семки.
Мен много ме вбесява като в някой магазин, докато разглеждам дреха, продавачката "компетентно" ме осведоми, че "това, няма да ми стане". Без следа от добронамереност, естествено и без да предложи нещо подходящо. Случвало ми се е напук да вляза да пробвам именно тази дреха и да демонстрирам, че всъщност ми става  Mr. Green, но не я купувам!
Обслужването е България е под всякаква критика, във всички сфери за съжаление. Не бих искала да пропусна да спомена и държавните чиновници...
Всичко опира до това, да обичаш работата си.
Истината е, че битката е неравна ... и в крайна сметка наказания е потребителя /клиента/. Първо, защото не се сдобива с желаната стока/услуга, второ, защото си скъсва нервите.
Искало ми се е на места, от които съм останала недоволна от обслужването, да закача огромен плакат "Не си заслужава да влизате тук"  #2gunfire #Cussing out

# 89
  • Мнения: 985
Изисквам и още как. Щом е услуга и аз съм страна- изисквам. Няма значение дали става въпрос за дреха, храна, книжарница, ксерокс... . Както аз мога да съм усмихната и любезна с моите клиенти, защото не е тяхна работа къде ме стяга чепика, така и аз изисквам същото. И ако не получа, обръщам гръб. Завинаги.
Вчера приятно се изненадах от обслужването в м-н " Сани". Сметката ми се стори голяма за нещата, които бях купила. Извиних се на касиерката, че ще прегледам касовата бележка, тя усмихнато ми каза, че е мое право, прегледах и видях, че една стока е таксувана на 10 пъти по-висока цена от тази, която видях на щендера. Извикаха касов контрол. Обясних, че искам да върна стоката, защото етикетът на витрината им ме е подвел, върнаха ми парите и ми пожелаха приятен ден. Без намусени лица, без заяждане.  Вече бях се отчаяла от образа на продавачка, чоплеща семки (пушеща цигара, пиеща кафе) да ми се цупи, че и прекъсвам кефа, щото искам да си купя нещо. Хубаво е, че нещата се променят.

# 90
  • Мнения: 1 250
Green dream, кой губи от това, че дрехата, която са ти казали, че няма да ти стане, ти е станала? Ти я харесваш, но не си я купила. Защо мислиш, че така наказваш продавачката?

# 91
  • Мнения: X
Добре, хора, тези от вас, които са по-взискателни - постоянно ли го правите?

Не, въпрос на настроение е.
Случвало ми се е да вляза при някоя вкисната продавачка и като си изляза настроението й да се е оправило благодарение на мен.

# 92
  • Мнения: 402
От поста на Zizi се сетих за случка в магазин за бельо.
Бях бременна в 8 месец, зимата=кучешки студ, облечена съм с палто тип "Пелерина" - нищо друго не покриваше огромния ми корем.
Влизам във въпросния магазин за бельо и питам продавачката за един модел боксерки, които видях на витрината отвън.
Отговора беше:
-Госпожо, за такива дебели хора като вас нямаме нищо! Shocked
Не успях да реагирам, толкова успя да ме шокира със забележката си. Излязох от магазина, а сълзите ми бяха на очите, сигурно заради бременноста се бях размекнала /пусти хормони/. Сега, бих я навряла не знам къде.
Само да вметна, че за цялата бременност бях качила 9 кг., тоест вообще не бях дебела.

Дано такива груби и нетактични екземпляри се срещат все по-рядко.

# 93
  • Мнения: 875
е чак "наказвам"... но изисквам.

това с наказването ми напомни за една случка с една испанка, която крадеше от H&M, за да ги накаже заради експлоатацията на малки китайчета, които им шият доста от дрехите.  Mr. Green

# 94
  • Сопот
  • Мнения: 165
Зависи в какво настроение съм:може и да направя коментар,може и да си изляза .Нивото на обслужване като цяло в България наистина е ужасно.Но съм работила зад щанда и мога да ви кажа че има клиенти които и до днес помня и споменавам Mr. GreenНо това е друга тема!
Като цяло не обичам скандали и разправии!

# 95
  • Варна, Пловдив
  • Мнения: 1 085
сега се сетих, как веднъж в един магазин за дънки ме обидиха жестоко,дори го казвам, намира се на пешеходния мост в Пловдив,едни голям за дънки,май се казваше симпли, както и да е,влизам и бях със сестра си и искам дънки и съм само малко по-едра от сестра си,а те веднага идват и ми показват и казват"ето тези са големите",и ги отделиха,едва ли не какво гледам в малките размери, другите аз ги гледам и честно те са два,че дори три номера по-големи от моите, викам си толкова ли съм дебела и реших да пробвам от предложените ми и какво - всички ми се свличаха и поне се обедих,че не съм дебела или нещо подобно,а те не могат да преценят въобще. Вече не влизам там Twisted Evil

# 96
  • Мнения: 3 576
Днес една госпожа в банката се държа нелюбезно с мен, т.е като строга учителка с виновна ученичка.
Веднага се сетих за темата, дали да я "накажа" Wink , дали да вдигна скандал или поне забележка да направя, но най-разумно ми се стори да не се ядосвам, защото после щеше да ме държи още няколко часа нервата и да го мисля цял ден.
Свърших си работата за която бях отишла, въпреки отношението ме услужи бързо и без лоши чуства си излязох.
Не знам, трябваше ли наистина да правя скандали...?  Thinking

# 97
  • Мнения: 589
Пък аз преди време, като пуснах тема тук как съм "наказала " една продавачка,ме заплюха като пълна грубиянка...
  Скоро пък един в супера ми вдигна кръвното-що съм сложила да се теглят морковите без торбичка.Щото плащам за моркови,казах(естествено,че не за това,просто мислех,че ще стане по-бързо,ако докато излезе бележката си взимам торбичката,ама нейсе...)

# 98
  • Пловдив
  • Мнения: 1 219
Абе, май нямам нерви да се разправям и по-често го пускам покрай ушите си. "Наказвала" съм сервитьорка, която на другите клиенти им каза, че не им връща ресто защото те "със стотинки" не работели. А сега де newsm78 ми що тогава цените им са такива. Като дойде нашия ред да плащаме си обърнахме джобовете, но нагласихме търсените 80ст. Май повечето бяха жълти Laughing Да брои там, та да й дойде акъла в главата. Ама, че има и хора дето не знаят какво искат - има.Факт.

# 99
  • Мнения: 6 206
Днес една госпожа в банката се държа нелюбезно с мен, т.е като строга учителка с виновна ученичка.
Веднага се сетих за темата, дали да я "накажа" Wink , дали да вдигна скандал или поне забележка да направя, но най-разумно ми се стори да не се ядосвам, защото после щеше да ме държи още няколко часа нервата и да го мисля цял ден.
Свърших си работата за която бях отишла, въпреки отношението ме услужи бързо и без лоши чуства си излязох.
Не знам, трябваше ли наистина да правя скандали...?  Thinking
Ако питаш да ти кажа какво мисля. Simple Smile
Без да си хабиш нервите, само забележка, може и иронична. От банка съм си тръгвала и тросната леличка с "Много ви благодаря, бяхте изключително любезна, направо ми оправихте деня." Най-малко това очакват и са като ударени с мокър парцал.
Не е виновна леличката, виновни са умниците мениджъри, които всеки ден я виждат тази как се държи и се правят на ударени щото не им се занимава. Веднъж казах на един регионален мениджър на голяма банка, ама баш топ мениджър, че обслужването и чакането в банката му е обидно за хората, ама под всякаква критика. Беше крайно учуден, все едно му казах нещо абсурдно.  Laughing

# 100
  • Мнения: 14 654
На мен пък не ми доставят 4 книжки, които си поръчах от електронната книжарница на Хеликон. Пише в сайта им, че в срок от 3 дни доставката идва на посочения адрес. Вече 8- ми ден никой не ми се обажда да потвърдя поръчката. Казват, че куриерите били виновни. Повече няма да си поръчвам книги от тях ( не понасям оправданията, че някой друг не си е свършил работата), от Бард или Книгабг са по- коректни.

# 101
Най-много ме е яд когато някоя продавачка се държи нелюбезно и отгоре на това на всяка цена държи да ми пробута стоката,и даже почва да злобее ,ако изкажа мнение.Естествено никога не купувам от такива дори и да съм си харесала нещо.Дори отдавна съм казвала на една такава че първо трябва да се научи как да се държи с клиентите и чак тогава да разчита на продажби.

# 102
  • Мнения: 2 161
Междувпрочем,преди няколко дена в магазин за техника изпитах желание да нашибам с камшик един продавач.Чак мъжът ми се нервира леко,а той се владее чудесно.

# 103
  • Мнения: 4 965
Наказвала съм - 3 пъти и то в един и същ хранителен магазин. Точно на ъгъла на съседния блок имаме магазин от известна верига и аз 3 пъти правех безуспешни опити да пазарувам оттам - резултатът беше всеки път еднакъв. Оказа се, че и 3-те пъти ми искаха да им давам точно пари - примерно, сметката ми е 32,80 лв., а аз давам 50 лв. и ми вдигат скандал, че не съм си развалила преди това парите; втория път сметката беше 12,40 - аз дадох 20 лв.; третия път 64 лв. и стотинки, а аз имах 2х50 лв. /касиерката го раздаваше нахакано и тръгна да ми връща в монети от 1 лв. + банктоти от по 2 лв./.
И 3-те пъти просто си оставях торбите на касата и си излизах - техен проблем дали  са ги отмаркирвали после или касиерката ги е плащала /става въпрос за 3 различни касиерки - сигурно ги избират с конкурс по сърдитост/.

Относно магазините за дрехи - спирам да ходя та, където веднъж са ме обслужили некачествено /изключение е любимият ми магазин за обувки - последния път получаваха стока и мацката се беше заровила в цени и етикети, та ме "претупа", но пък там с кеф си купувам по 2-3 чифта на влизане и преглътнах лекото пренебрежение този път/.
Ако някъде ме засегнат или обидят, викам управителя. Ако ме излъжат в сметката - също.
Ако просто са нелюбезни или груби - започвам да подминавам магазина. Разбира се, за тях не е наказание /защото дори не подозират, че са ме изгубили като клиент/, ама на мен ми стига моралното удовлетворение, че съм можела да изхарча там без кеф солидна сума, а всъщност съм си я изхарчила в друг магазин, където са били мили, любезни и отзивчиви.

По отношение на сервитьори и сервитьорки - просто от държането ми зависи какъв бакшиш ще оставя и дали изобщо ще оставя. Случвало се е да пия кафе със сок и да ме обслужат перфектно, а после /бях в добро настроение/ оставих двойна сума. Ама ми се е случвало и да направя голяма сметка, а отсреща да ме гледат накриво - тогава съм броила сметката до стотинка.

Най-лесният вариант за мен - имам си няколко любими магазина, където продавачките ме познават /въпросният за обувки, няколко за дрехи, един за книги и двд-та, 1 за кафе и 2 за хранителни стоки/ - пазарувам си от тях, смело поръчвам липсващи стоки, обслужват ме любезно и с достатъчно уважение /само в 1 от магазините продавачката ми говори на "ти", защото ми е комшийка и живеем в съседни апартаменти, де/. Та така - хем си пестя нервите, хем взаимно можем да разчитаме едни на други - аз на тях като търговци и те на мен като клиент.

# 104
  • Мнения: 460
аз също държа на обслужването !в случай,че продавачка или сервитьор/ка са нацупени или ги мързи да гледат просто ги поставям на място и си продължавам!това е!
имам си няколко "мои"магазинчета от които си пазарувам редовно и общо взето с други не се занимавам! Hug
тези в "моите"магазинчета нямат грешка!просто перфектни мацки,дори си поръчвам ако нещо нямат да ми го доставят,че даже и в къщи са ми го носили. Hug

# 105
  • Мнения: 446
Така както от мен изискват да съм изрядна в работата, за да ми платят, така и аз изисквам, за да купя. И не виждам нищо лошо в това. Най-често включвам в черен списък и правя лоша реклама.
Последен в списъка влезе един магазин за осветителни тела. Дори да е последният останал в града /а то не е така/, в друг град ще отида и пак няма да си дам парите там. Първият път отказаха да ме пуснат на втория етаж, защото било в края на работното време /а имаше поне половин час/. Вторият път - защото там било за клиенти със специални изисквания, за дизайнерски /!/ лапми и за външно осветление. И всъщност аз какво съм търсела, и защо така само съм гледала? След такова отношение нямаше смисъл да й обяснявам, че строя къща и се нуждая от поне десет осветителни тела и то от по-специалните, както и външно за градината.
Добре, че дъщеря ми, която знае какво правя, се изцепи пред продавачката : "Леле, тия колко са зле възпитани и как си гонят клиентите..."

# 106
  • Мнения: 3 316
Не, въпрос на настроение е.  Peace
 

# 107
  • Варна, Пловдив
  • Мнения: 1 085
не мога да не спомена една продавачка от хранителен магазин в Пловдив,намира се на Гиганта. #2gunfire #2gunfire Та там преди си пазарувахме често,познаваха ни,имаха страхотна продавачка,но като напусна дойде една сърдита и намръщена,та за втората става дума. И така мама отива,но в случая имахме всичко и просто трябва само допълнително един хляб да вземе и казва какво иска,продавачката го дава и мама плаща с 5лв,защото просто нямахме по-дребни и чака да и вземат парите,а онази  Twisted Evil Twisted Evil си взима хляба и си го прибира и казва - нямам  да ви върна,толкова ли нямате по-дребни, и какво става мама стои и гледа изумено,прибира си парите и си отива,не си струва да се занимава с нея,но оттогава ако ще да умрем от глад или да сме много на зор за нещо,не купуваме. А в съседното магазинче,където вече ходим, то там с радост си даваме парите,толкова са дружелюбни. Wink Нямам думи просто,как неенавиждам такива,ако може  да си ги оставим  милите да си пият кафето най-добре Twisted Evil

# 108
  • Мнения: 1 065
В нашият малък град от миналата пролет откриха ново кафе-GRAND-лъскаво ,помпозно ,но сервитьорките -,,от кол и въже', разни учили -недоучили момиченца.
Та всеки път когато отида там, на въпроса на сервитьорката,,какво обичате'' я връщам да ми донесе менюто за  да си избера ,макар ,че повечето пъти поръчвам едно и също.
В квартала имаме 3 хранителни магазина,в единия ,след като на няколко пъти ми пробутват разни миризливи храни,почти не влизам.Може да имат точно това ,което търся и го няма другаде ,но този магазин за мен не съществува.

# 109
  • Няма такава държава!
  • Мнения: 1 308
Наказвам ги - не се карам и не се разправям, просто повече не стъпвам в конкретния магазин, кръчма и прочие търговски обект. В една аптека си оставих покупките и съответно не оставих и пари заради лошото обслужване и там не съм стъпвала вече 5 години, макар да е най-близката до нас и доста добре заредена. Много мразя да ми говорят на "ти" и да ми дават непоискани съвети кое ми отива и кое не.  Ето ви и един бисер от Илиянци - отивам да си търся рокля, но в бързането да излезем с децата съм забравила да сложа сутиен. Меря аз една рокля, не ми стои добре и тръгвам да я събличам. Влиза продавачката, гледа ме и накрая казва с безкрайно презрение: "Ма вие какво я обличате? Те гърдите ви не са на място! Тая рокля трабва с гърди да се облича" тоест със сутиен. Боже, притесних се! Къде ли са ми били гърдите тогава, ако това не им е мястото?  Sad

Общи условия

Активация на акаунт