Искат да вземат от ваканцията на децата ни

  • 7 764
  • 161
  •   1
Отговори
# 30
  • Карлово
  • Мнения: 4 644
Може и да не се взема от ваканцията за пропуснатите учебни дни. Всяка учебна година има резерв от 2 седмици за форсмажорни обстоятелства ( грипна ваканция, дървена ваканция и т.н.) Всичко зависи сега докога ще продължи стачката.
Вълчев не вярвам да може да раздава пари и да преразпределя бюджета. Човекът ми прилича на професионалист, но мал шанс с тази стачка, не вярвам предшествениците му да биха успели да се справят.
 

# 31
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
  Не знам кой реши,че подкрепата на родителите се увеличава,защото моите наблюдения са обратните.Първия ден всички се отнасяха с разбиране,но вчера вече всички на площадката мърмореха и негудуваха срещу учителите ,а не срещу министъра и май недоволството ще продължи да расте. Confused

# 32
  • Мнения: 967
Трябва учителите да спечелят, трябва. С тези заплати просто никой няма да остане да преподава на децата ни до 1-2 години.

Тези хора трябва да могат да се хранят, да живеят над някакъв минимум, за да могат да съсредоточат мислите си към нашите деца.

Не е възможно една продавачка във всеки магазин да взима повече от учител, не е възможно да се живее с 350 лв (те май толкова взимаха).

# 33
  • Мнения: 2 700
Всяка учебна година има резерв от 2 седмици за форсмажорни обстоятелства ( грипна ваканция, дървена ваканция и т.н.)

Ако е така, ОК. Но ако не е така, аз нямам нищо против да резнат от ваканциите или дори да удължат учебната година. Сещате ли се, че сега покрай изборите ще се започнат пак едни свободни дни за първи тур, пък за втори...

# 34
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Не мога да си представя, че има разумен човек, който да си мисли, че 100%-тно увеличение на заплатите в някой сектор зависи от ресорния министър. Ако ще и най-прекрасния да е!

Какво си мислите, че децата ни ще научат от стачката? Нищо няма да научат. Кефят се хайванчетата на ваканцията. Никой от тях не разбира аджеба в действителност какво става. Какъв пример им дават в момента "стачкуващите" учители висейки по кафенетата и клюкарствайки? На морал, на умение да отстояват разумни позиции? На какво?

Увеличенията от юли се дават в момента. И отпуските се преизчисляват. За август. За юли не, но който разбира от заплати и знае как се изчислява отпуска знае защо. Да, има надвнасяне на данък, който се регулира в годишен аспект. Такива работи се случват навсякъде, не само при учителите. И когато говорим за учители и заплати, то те самите отлично знаят колко начисления вървят още освен основната заплата. И за колко отработени часа дневно говорим. Да, те ще кажат "проверяваме, подготвяме се за следващия ден, четем" и т.н., и т.н. Ами подготвят се, но как тогава водят занимални и частни уроци? Защото аз не мога работейки 10-11 часа да водя и индивидуално обучение след това.

Не са се заринали от пари, но не мисля, че исканията им са реалистични. Ако искаха споразумение, не така се сяда на масата за преговори. Това е малко като казуса с двамата обезглавени шофьори в Ирак "или България да спре войната в Ирак или ще им махаме главите".

И естествено, че изпуснатия материал трябва да се навакса. Щом децата почиват сега, после ще учат. Какво по-естествено от това?

# 35
  • София
  • Мнения: 6 999
... или това, че ще спрат да строят пътища, защото учителите искат заплати...

Не, но ако се постигне 100% во увеличение - парите ще се вземат от някъде включително и от строжа на пътища. Точно това каза и Вълчев при Коритаров.

Останалите неща, не бих могла да ги коментирам - някои, защото не ги разбирам /като това със заплатите и надбавките/, други не съм ги чувала...

За мен също 100% вото увеличение е нереалистично и определено смятам, че освен заплатите на учителите образованието ни има ужасно големи проблеми.

# 36
  • Мнения: 193
И аз смятам, че образованието ни има много проблеми, като заплатите на учителите е един от тях.

Твърдо съм на мнение, че за да си вършат хората работата, трябва да получават адекватно заплащане и дълбоко уважавам тяхната професия. Та те са пряко отговорни за най - скъпото, което имаме - нашите деца!

Но! 100% - то увеличение, макар и обективно като желание, няма как да бъде осъществено. А учителите, докато протестират за заплатите си, биха могли да поставят и други проблеми из образователната сфера, да не изброявам...

Междувременно, моята седмокласничка се хайлази нагоре - надолу, като че ли е все още ваканция, а аз се чудя на какви скъпи и по - скъпи частни уроци да я запиша, та видите ли, да се подготви за кандидатстване (при условие, че в една нормална образователна система за подобна извън класна подготовка изобщо не би трябвало да става въпрос).

Та според мен темата е дълга и сложна и няма еднозначен отговор!!!

# 37
  • София
  • Мнения: 6 999
Между другото - повечето училища са общински, а не държавни и именно от общините идват парите за заплати, а не от държавата. Как бедните общини ще си позволят големи заплати и кой ще ги дотира тогава? Това също беше казано от Вълчев онзи ден.

Образованието ни в момента е на такова ниво, че аз лично напрягам цялото си същество след 4 години да имам достатъчно средства дъщеря ми не се образОва и образУва под влияние на българската образователна система. Основите и крепящи се на простото 'наизустяване' и след това възпроизвеждане на нещо си са едни и същи още от времето на килийното училище.  ooooh! ooooh!

# 38
  • София
  • Мнения: 62 595
Isa,
Това, което казваш е част от проблема. Но пък и всички знаем какви далавери се въртят в общините. Няма защо и да обсъждаме въпроса с финансирането на общините, защото държавата прибира първо всичко от общините, а после преразпределя както намери за добре. София не я броим, защото тя е друга България.
За образователната система. И аз гледам при положението в момента да ги задържам минимално време в тази система, и то доколкото ме задължава законът. Но, реформата в образованието е стратегическа и тактическа работа на правителството. Учителите са наемни работници, които работят според дадените им правила. Каквото ще да правят, учителите не могат да си спретнат една реформа и да променят обучението, защото има утвърдени образователни програми и изисквания и методики, по които са длъжни да вървят.
И в допълнение, ако заплатите им са ниски, те нямат никакъв стимул да се нагърблат с каквито и да е промени и реформи. Помислете си как се правят реформи в бизнеса и ще се сетите, че освен с тояга, се правят и с много по-голям морков.

# 39
  • Мнения: 1 172
За мен е разумно да се вземе от ваканцията на децата. И не мисля, че с по 2-3 дни равномерно отнети от всички ваканции (т.е. средно по 1-2 дни по-къса всяка ваканция), толкова ще се преуморят децата. Напротив, ще се преуморят, ако сега започне да се преподава с по-бързи темпове, за да се навакса изпуснатото. Ще дойдат и пропуските и .т.н

Спомням си, че когято бях ученичка на няколко пъти имаше учителски стачки. Резултат: учителят по физическо влизаше и водеше часовете ни по история. Сами си направете сметка колко адекватно е преподаден този материал (но по книга сме го минали урока). Учителката по музика ни водеше и математика. Те бяха единствените нестачкуващи от нашите учители и съответно бяха задължени да влизат и да водят и други предмети. Вместо такива замени, предпочитам на детето да му се преподава професионално, а не само, за да се отметне на документи.

# 40
  • София
  • Мнения: 6 999
... защото държавата прибира първо всичко от общините, а после преразпределя както намери за добре. София не я броим, защото тя е друга България.

....  Учителите са наемни работници, които работят според дадените им правила....

И в допълнение, ако заплатите им са ниски, те нямат никакъв стимул да се нагърблат с каквито и да е промени и реформи.

Ако позволиш ще коментирам тези три тези:

Не е вярно, че Държавата прибира парите на Общините и после ги преразпределя. Има си Общински данъци и такси, които не отиват в Държавата, а си остават на местно ниво. София, просто е най-богатата община - смятам ясно е защо. Но община Варна също е богата, както и Бургас и мн. други...

Учителите, както и фаянсаджиите /ако искаш/, както и абсолютно всички останали следва да повишават квалификацията си и да променят методите на обучение с промените във времето. За мен е редно с оглед на съществуването на И-нет да речем децата да се стимулират да го използват и да намират там дадена информация, а не просто да наизустят урока и да го разкажат... Не мисля, че някой от Министерството им е забранил да учат децата на мислене. Но е много по-лесно просто да си изпееш урока и да забравиш...

Ако става дума за друга сфера - веднага бих казала, че които не си харесва заплатата може да напусне... Но за учителите не бих си го позволила, защото заплатите им са наистина никакви, а това са хората, които формират бъдещето на Държавата ни. Смея да твърдя обаче, че и със 100%, че и с 200% увеличение пак ще има учители, които аз не бих пуснала и на стълбите на БГ училището /както казваше учителката ми по литература г-ж Балиева   bouquet/ и на тези хора парите няма да им променят поведението и на йота.

# 41
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Във всяка сфера има и качествени и калпави специалисти. Защо обаче добрите да страдат заради тези, които си вършат през пръсти работата?

# 42
  • София
  • Мнения: 6 999
Във всяка сфера има и качествени и калпави специалисти. Защо обаче добрите да страдат заради тези, които си вършат през пръсти работата?

По съществото си - твърдението ми е, че промените в заплащането няма да доведат до промяна на това кой как си върши работата. Такава е статистиката просто. Заплатата има стимулиращ ефект в рамките на 3 месеца... /Пише го в разни дебели книги и съм се убедила на практика, че е точно така/

# 43
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
  Нашите госпожи са прекрасни хора,вършеха си чудесно работата и с тази заплата.Но имам поглед и над други,ами нищо общо.Колкото и да им вдигат заплатите,едва ли ще станат по-отговорни и мили.Да направят адекватна оценка на персонала и да увеличат на тези,които заслужават,а не наред. Peace

# 44
  • Мнения: 967
Във всяка сфера има и качествени и калпави специалисти. Защо обаче добрите да страдат заради тези, които си вършат през пръсти работата?

По съществото си - твърдението ми е, че промените в заплащането няма да доведат до промяна на това кой как си върши работата. Такава е статистиката просто. Заплатата има стимулиращ ефект в рамките на 3 месеца... /Пише го в разни дебели книги и съм се убедила на практика, че е точно така/

Краткосрочно няма да променят, разбира се, но поне повече хора ще учат за "учители", защото тази професия ще стане "разумна" алтернатива. Сега вече никой не иска да става учител за тази заплата. Ами като се пенсионират "старите", съвсем ще го закъсаме.

Общи условия

Активация на акаунт