Физически те може да са пораснали, но съзряването за училище включва ред умствени, психически, психологически, физически, психо-моторни и т. н. процеси, които са невидими за хората, които не ги познават.
Всеки родител смята, че детето му е много подготвено за училище на 6 години, след като може да чете, да пише букви и да смята.
И детето не среща трудности до 4 клас, но в 5-6 разликата във възрастта с връстниците се усеща осезаемо и се оказва, че не може да се справя с всичко толкова добре, колкото съучениците му. Проблемите се задълбочават и с появата на пубертета и .... понякога ситуациите излизат извън контрола на родителите.
Написах всичко това, за да се разбере, че всяка възраст си иска своето и всяко дете трябва да върви наравно с връстниците си, за да се развива заедно с тях, а не преждевременно да се предизвиква порастването му.
А ако детето ти, MJG, тръгне на 6 години на училище кога ще му върнеш тази една година игра? Когато завърши учението си ли, на 18-19 години?
Всяко дете е индивидуалност. Има и деца, които се развиват по-рано, които изпреварват връстниците си и в мислене, и във психика, и във физика.
Затова е добре да се допитате до педагогът или учителката, който се занимава с вашето дете, MJG, преди да вземете окончателното си решение.