За скъпата и евтината козметика

  • 260 446
  • 1 767
  •   1
Отговори
# 930
  • Мнения: 1 335
Не е лесно, никак даже! Колкото и да се знаят съставките...
Гаранция за добрите продукти дава стандарта GMP - Good Manufaturing Practice, който е задължителен за фармацевтичните производители. Производителите (козметичните), сертифицирани по GMP са длъжни да имат КЛИНИЧНИ и НАУЧНИ доказателства за твърденията по опаковките си.

В идеалния свят - може би Simple Smile
Но в реалния - съвсем не дават ВИНАГИ тези доказателства.


В България няма нито един такъв! Но няколко са или в процедура, или се канят да стартират. Проблемът е липсата на материална база и липсата на българска стандартизираща организация (но това последното може би пък е плюс, знам ли?). Рядкост са и в чужбина. Да предваря въпроса - имена незнам!

В България има фирми (поне една със сигурност) със супер материална база, на която доста западноевропейски и особено пък американски производители могат само да въздишат и да си мечтаят, защото никога няма да имат такава. Имат машини последно поколение и такива, които никой друг преди тях не е имал ( в смисъл че са първите клиенти на големи европейски производители на оборудване).
Много притежатели на GMPП стандарта произвеждат продукти по твой цитат "евтина доставяща удоволствие емулсия!"

За съжаление гаранция няма.
Разбира се познавам прилично добре ВСЕКИ ЕДИН от около 60е (шестдесетте) български козметични производители. И разбира се знам прилично кой с какво разполага.
Да, има фирми с фантастична база - Арома например има такава лаборатория, че да ти падне шапката! И има много добри производствени условия. Но фактът, че се излагат (според мен) с рекламата за органик-а е показателен: но веднага искам да подчертая - решението за тази реклама няма нищо с козметиците там!!!
Редно е да се прави разлика между ISO 9001-2000 и GMP. Точно първият е това, за което говориш, и този стандарт го имат поне половината от родните производители.
Но GMP не е само това! Говорихме именно за ефекта, който се твърди, че го притежават даден продукт и ме питаха как може да се гарантира - ами GMP!

# 931
  • Мнения: 1 335
Например зад едно инки-име може да стоят доста различни като физико-химия продукти, което пряко влияе на техните въздействия: хиалуроновата киселина е биополимер например (най-малкото има продукти с доста различни молекулни маси), диметикон (вид силикон, общо са над 100 за козметиката, и се различават ужасно много от тези за цици, лепила и т.н.)- ами има поне десетина вида различни според вискозитета им.

Значи ли това, че една и съща суровина, упомената на етикета, може да бъде различна?

Малко любителски си задавам въпроса, но повечето МЛМ компании напр. казват, че техните суровини са с естествен произход, докато на другите компании се получават в лабораторни условия.
Точно това значи.
Пример - Диметикон
0.65 сентистоукса е течен разредител, който бързо и без отнемане на топлина се изпарява.
Диметикон 350 сентистоукса пак е течен намалява лепкавостта и увеличава разнесимостта, не се изпарява.
Диметикон 60 000 сентистистоукса вече е филмообразовател.
Маслиновото масло - знаете има три вида - върджин, рафинирано и едно друго. Дори рафинираните се различават по спецификация...
Една суровина може да се получи от естествен източник, и в лаборатория или завод. Багрилото ализариново червено е добивано в античността от някакви корени мисля, днес - само синтетично.

# 932
  • Мнения: 1 335
Сега забелязах появата на ColorIndex. Но не разбрах с какво точно се занимава. И честно казано ми се стори малко груб тонът. Защото трябва да се има предвид, че Софи се ангажира с консултации напълно безвъзмездно.
Roly Poly, ще се опитам да ти отговоря.  Simple Smile
Първо за опаковката на крема. При редовно отваряне на бурканчето и отнемане от козметичния продукт се вкарват микроорганизми. Пръстите, с които си загребваме кремче не са стерилни. Вече гледам доста бг фирми пускат и апликатори към крема. Това наистина е по удачен вариант, но друг е въпросът колко е удобен и кой се занимава да мие, подсушава и прибира апликаторът. Също така при отваряне на бурканчето масата има чест контакт с атмосферен въздух. Това може да интензифицира окислителните процеси в маслените компоненти. А както знаем окислените мазнини са доста вредни за кожата. Не на последно място - водата от емулсията се изпарява, кремът няма същият вид и при нанасяне не се постига същия ефект на първоначалния продукт.
Относно въпроса за маските - не обичам много да говоря за продуктите по принцип. Виждала съм маски, които са си обикновени кремове, препоръката е да се нанасят в по плътен слой и да се отмиват.  Thinking А могат и да се оставят за по продължителен период (примерно вечер). Има и гел маски, които са богати на хидратиращи агенти, натурални съставки с овлажняващо действие и разбира се на многооо вода.  Mr. Green Който и вариант да избереш все ще е от полза.
За това е форум - аз не желая да се афиширам кой съм и какво съм. Съжалявам, че такова усещане си получила.
За козметичните продукти в буркани: по принцип няма проблем, те имат легенче, което прави въздушна възглавница и по принцип защитава продукта от резки температурни промени, които са много по-вредни. Затова бурканчето е по-добрия вариант. Дали се инфектират продуктите - ами ако са добре консервирани няма как да стане!
Водоизпускането от емулсии говори за слаба формулация - във водната фаза трябва да има влагозадържащи агенти и за претовратяване на това негативно нещо. И както писах, бурканите са по-добрия избор.
Дали ще се окислят мазнините - ами същото като горното, само че тук "играят" антиоксидантите - натурални: токоферол и производни, синтетични: BHT, AHT.
Апропо, има продукти, които не могат да са в буркани: например избелващите.
Щях да забравя: за всеки пост получавам по 100 лв! Така че си помислете де Laughing Laughing Laughing

# 933
  • Мнения: 1 335
Thermal spring Water.Mineral oil (Parrafinum liqiudum).Stearic Acid.Caprylic (Capric triglyceride).Carthamus tinctorius(safflower) seed oil (carthamus tinctorius). hydrogenated palm/palm kernel oil peg-6 esters.triethanolamine. glycerilstearate.microcrystalline wax(cera microcristallina). peg-100 stearate.propylene glycol. caprylic glycerides. carbomer.disodium edta. fragrance. phenyl trimethicone.
Preservative-free

Това е състава на хидратиращата маска, която си купих.
Моля ако Софи, Сиси или Color Index имат време да направят един кратък разбор.
Увеличих малко шрифта на съставките, за да не се кьоравите с тези букви.
1. Не е натурална - съдържа силикон, ТЕА, карбомер, течен парафин, има ПЕГ-деривати, динатриева ЕДТА.
2. Не съдържа консервант, но косервиращата роля се "играе" от каприловия глицерид(и).
Според мен не е добра. Не е ли тежичка?

# 934
  • Мнения: 1 335
Преди време обясни много подробно за действието на серумите.

Обикновено се стремим крема, а не серума да даде кадифеност на кожата.
При серума главната цел е да се постигне висока концентрация на активни съставки (за да отговори на името си). Там може и да няма маса (пълнеж), а да представлява просто воден разтвор на акивни компоненти леко сгъстен с 1-2 допълнителни вещества, за да придобие удобен за ползване вид. Иначе съвсем течен би бил неудобен за употреба.

По тази причина не може да се разчита само на серума за подхранване, овлажняване и др. пред вид, че често липсва напълно маслена фаза. Затова без крем не можеш (някои кожи могат, но повечето го изискват).

Серумите са много високопрофитни за компаниите продукти, защото съдържат много малко съставки, а се продават доста скъпо.

Ами аз не виждам обяснение за действие на серумите (освен това което почерних), а за това как се правят.  newsm78
серумът е маркетингов термин, няма нищо общо с конкретна физико-химия, дори с определено свойство (например лосионите са общо взето редки, ако мога така да кажа).
Да, наистина името му би трябвало да значи интензивност на активността, но това много често е подвеждащо. Разбира се могат и да са 100 % маслени, могат да са прозрачни и пак да имат и водна, и маслена фаза, но най-често са водно-алкохолни.
Серумът би трябвало да се използва по мъничко, а да дава много видим ефект.
Кадифеност на кожата се получава при използване на полимери - природни (нишестета) и синтетични (силиконови еластомери например).

# 935
  • Мнения: 1 095
Колкото повече чета, толкова по-объркана и ненаясно се чувствам. Което няма ще ме спре да чета и благодаря на пишещите.  Hug

Но не е ли малко срамно аз като жена да мога да си купя по-лесно кола, да съм по-наясно с устройството и и с констатиране на даден проблем, отколкото да си купя крем за лице, да разчета съставките му и да разбера дали е подходяш за мен. newsm78

Съжелявам за офф-а.

# 936
  • Мнения: 3 835
Не се замисляй много-много!  Peace

Значи ще търсим вече знакът за GMP, засега не и върху българските продукти!  Sad

Как за толкова години не се научихме как се прави бизнес! Струва ми се, че всеки работи отлично по задачите си, но не може да направим връзката между отделите, за да вървят нещата напред и така хубави продукти отиват в забвение.
И аз съжалявам за офф-а!

# 937
  • Мнения: 3 835
Значи ли това, че една и съща суровина, упомената на етикета, може да бъде различна?

Малко любителски си задавам въпроса, но повечето МЛМ компании напр. казват, че техните суровини са с естествен произход, докато на другите компании се получават в лабораторни условия.
Точно това значи.
Пример - Диметикон
0.65 сентистоукса е течен разредител, който бързо и без отнемане на топлина се изпарява.
Диметикон 350 сентистоукса пак е течен намалява лепкавостта и увеличава разнесимостта, не се изпарява.
Диметикон 60 000 сентистистоукса вече е филмообразовател.
Маслиновото масло - знаете има три вида - върджин, рафинирано и едно друго. Дори рафинираните се различават по спецификация...
Една суровина може да се получи от естествен източник, и в лаборатория или завод. Багрилото ализариново червено е добивано в античността от някакви корени мисля, днес - само синтетично.

Значи има истина в агитациите им (на МЛМ сътрудниците).
Но поне като пише еди-какъв си екстракт, това поне значи че е наистина от растение, нали?


Апропо, има продукти, които не могат да са в буркани: например избелващите.
Щях да забравя: за всеки пост получавам по 100 лв! Така че си помислете де Laughing Laughing Laughing

 Peace Признавам ви!
Само десетина мнения, и вече добре платен!  Flutter

# 938
  • Пловдив
  • Мнения: 2 554
За това е форум - аз не желая да се афиширам кой съм и какво съм. Съжалявам, че такова усещане си получила.
За козметичните продукти в буркани: по принцип няма проблем, те имат легенче, което прави въздушна възглавница и по принцип защитава продукта от резки температурни промени, които са много по-вредни. Затова бурканчето е по-добрия вариант. Дали се инфектират продуктите - ами ако са добре консервирани няма как да стане!
Водоизпускането от емулсии говори за слаба формулация - във водната фаза трябва да има влагозадържащи агенти и за претовратяване на това негативно нещо. И както писах, бурканите са по-добрия избор.
Дали ще се окислят мазнините - ами същото като горното, само че тук "играят" антиоксидантите - натурални: токоферол и производни, синтетични: BHT, AHT.
Апропо, има продукти, които не могат да са в буркани: например избелващите.
Щях да забравя: за всеки пост получавам по 100 лв! Така че си помислете де Laughing Laughing Laughing
ColorIndex, сам каза, че си наясно с българските производители. Масата от тях не си позволява скъпи буркани, които да имат качествата, които принципно трябва да имат. Подобно е положението с мас маркет вносни продукти.
Моето впечатление е, че антиоксиданти се използват изключително малко, дори и когато са вложени натурални масла, които се окисляват сравнително лесно. Разчита се на вложен по голям процент парфюмна композиция, която да покрие налично или бъдещо окисление.
Пък водата си се изпарява независимо всички влагозадържащи агенти. Особено при летните температури и когато опаковката не изолира. 
Относно консерванта - пределно е ясно, че не можеш да бетонираш масата срещу разнообразни зарази. Всеки продукт се проверява със стандартизиран тест на натоварване. Винаги може да изскочи някоя буба, която да ти разкраси кремчето. Това го казвам най-вече като потребител.
Защото в крайна сметка продуктът не се съхранява при условия, каквито трябва да се използва и съхранява.

За маската на Roly Poly мисля, че би си изиграла хидратираща роля. Маслената фаза наистина е доста тежка, но това в крайна сметка не е крем. Има включени компоненти с доста голям оклузивен индекс, които превентират изпарението на водата от кожата и допринасят за нейната хидратация. Предполагам, че ако се отмие след известно време (не знам колко е посочено за продукта) нещата ще са ОК. И аз смятам, че може още много да се иска - по прилично количество влагозадържащи агенти, активни съставки с подобна насоченост и т.н., но ако си ги купила вече, не те алергизира - можеш да си я използваш спокойно.  Simple Smile

# 939
  • Мнения: 1 335
Колкото повече чета, толкова по-объркана и ненаясно се чувствам. Което няма ще ме спре да чета и благодаря на пишещите.  Hug

Но не е ли малко срамно аз като жена да мога да си купя по-лесно кола, да съм по-наясно с устройството и и с констатиране на даден проблем, отколкото да си купя крем за лице, да разчета съставките му и да разбера дали е подходяш за мен. newsm78

Съжелявам за офф-а.
Не виждам нищо страшно - все пак човекът не е една машина. Машината има характеристики, строго дефинирани. Всеки човек е индивидуалност.
И всичко зависи от това, какво искаш и за каква цел. Да не мислиш, че аз мога да преценя - само донякъде, като както Софи е написала чета състава, и грубо преценявам какво може да се очаква.
Дали един продукт е подходящ става ясно с тестер.
За определени грижи обаче е друго: ако струва до 10 лв...ами нищо кой знае какво, но аз бих искал повече информация за по-скъпите продукти (над 20 лв например). Когато ние като клиенти искаме повече информация и знания от търговците, тогава те ще разберат, че ние ценим парите си и знанията струват пари.
И бих се замислил дали продукт на промоция на дадена фирма от 20 на 10 лв бих си купил следващ път...
 

# 940
  • Пловдив
  • Мнения: 2 554
Но поне като пише еди-какъв си екстракт, това поне значи че е наистина от растение, нали?

Екстрактите са една група от активни съставки, чието име се използва в повечето случаи с чисто рекламна цел. Има екстракт и екстракт... Стандартизираните екстракти, които задължително съдържат гарантирано заявените от производителя активни съставки и то в посочени концентрации са скъпи суровини и малко фирми си позволяват да ги използват. Масово се ползвуват екстракти с имагинерен химичен състав  и то в концентрации "да го има на етикета". В бг все още активните съставки се доказват само качествено. В повечето случаи са достатъчни следи от активното вещество, но това изобщо не са работещи концентрации в крайната формулация.

# 941
  • Мнения: 1 335
За това е форум - аз не желая да се афиширам кой съм и какво съм. Съжалявам, че такова усещане си получила.
За козметичните продукти в буркани: по принцип няма проблем, те имат легенче, което прави въздушна възглавница и по принцип защитава продукта от резки температурни промени, които са много по-вредни. Затова бурканчето е по-добрия вариант. Дали се инфектират продуктите - ами ако са добре консервирани няма как да стане!
Водоизпускането от емулсии говори за слаба формулация - във водната фаза трябва да има влагозадържащи агенти и за претовратяване на това негативно нещо. И както писах, бурканите са по-добрия избор.
Дали ще се окислят мазнините - ами същото като горното, само че тук "играят" антиоксидантите - натурални: токоферол и производни, синтетични: BHT, AHT.
Апропо, има продукти, които не могат да са в буркани: например избелващите.
Щях да забравя: за всеки пост получавам по 100 лв! Така че си помислете де Laughing Laughing Laughing
ColorIndex, сам каза, че си наясно с българските производители. Масата от тях не си позволява скъпи буркани, които да имат качествата, които принципно трябва да имат. Подобно е положението с мас маркет вносни продукти.
Моето впечатление е, че антиоксиданти се използват изключително малко, дори и когато са вложени натурални масла, които се окисляват сравнително лесно. Разчита се на вложен по голям процент парфюмна композиция, която да покрие налично или бъдещо окисление.
Пък водата си се изпарява независимо всички влагозадържащи агенти. Особено при летните температури и когато опаковката не изолира. 
Относно консерванта - пределно е ясно, че не можеш да бетонираш масата срещу разнообразни зарази. Всеки продукт се проверява със стандартизиран тест на натоварване. Винаги може да изскочи някоя буба, която да ти разкраси кремчето. Това го казвам най-вече като потребител.
Защото в крайна сметка продуктът не се съхранява при условия, каквито трябва да се използва и съхранява.

За маската на Roly Poly мисля, че би си изиграла хидратираща роля. Маслената фаза наистина е доста тежка, но това в крайна сметка не е крем. Има включени компоненти с доста голям оклузивен индекс, които превентират изпарението на водата от кожата и допринасят за нейната хидратация. Предполагам, че ако се отмие след известно време (не знам колко е посочено за продукта) нещата ще са ОК. И аз смятам, че може още много да се иска - по прилично количество влагозадържащи агенти, активни съставки с подобна насоченост и т.н., но ако си ги купила вече, не те алергизира - можеш да си я използваш спокойно.  Simple Smile
Това е вярно - масата БГ-козметопроизводители не използват добри опаковки, но аз, предполагам и вие, не се интересувате нито от тях, нито от мас-маркет-а? Ставаше въпрос принципно за бурканите като опаковка.
Антиоксидантите са напълно достатъчни и в 0.1%, все пак окислението е верижна реакция, а ако в началото я "секнеш" няма да се развие. Също така растителните масла не са 100 % ненаситени мазнини (които се окисляват). И да допълня за парфюмирането - голяма част от ароматичните съставки са терпени и терпеноиди (линалоол, гераниол, цитронелол, алфа-йонон) - адски ненаситени компоненти, ерго - лесни за окисление.
Радвам се, че знаеш доста неща-в случая и за оклузивния ефект (не е индекс)!
Само да допълня - тези вещества имат неприятното свойство да запушват порите на кожата и да причиняват комедони. И са евтини - болшинството са под 3 лв/кг...
Така например вместо течен парафин се използват хидрогенирани полиизобутени или полидецени, също изододекан, изохексадекан. Триетаноламинов стеаринат (който пък се получава in-situ) пък е прост сапун, ПЕГ-дериватите пък дори не са ми интересни за коментар...
Виж, може и да е добра, да работи за целта, но не е нещо ново, интересно, нещо, което да ме накара да търся да прочета. 
Чалъндж-теста (тест за стабилност срещу бактерии и според зависи как и според кои изисквания е изпълнен) дава прекрасна гаранция за срок на годност над 36 месеца след отварянето.
Колкото до водата и нейното изпарение- една формулация се тества много драконовски за стабилност в продължение на 4-6 месеца и мисля ако е направено това, няма как да се изпари вода. Тук болшинството български производители не правят никакъв компромис.

# 942
  • Пловдив
  • Мнения: 2 554
Не искам да влизам в спорове. Но доколкото си спомням от лекциите по козметика всяка мазнина се характеризира с оклузивен индекс.  Thinking
За теста си прав. Ако не беше така нямаше да е толкова масово използван. Но той не гарантира на 100 %, пък и доста често се пускат продукти на границата. В подобни случаи е достатъчно мръсна опаковка или зараза по инсталацията да създаде маса главоболия.
За суровините на маската не споря. Просто мисля, че ще си свърши работата.

# 943
  • Мнения: 1 095
Не виждам нищо страшно - все пак човекът не е една машина. Машината има характеристики, строго дефинирани. Всеки човек е индивидуалност.
И всичко зависи от това, какво искаш и за каква цел. Да не мислиш, че аз мога да преценя - само донякъде, като както Софи е написала чета състава, и грубо преценявам какво може да се очаква.
Дали един продукт е подходящ става ясно с тестер.
За определени грижи обаче е друго: ако струва до 10 лв...ами нищо кой знае какво, но аз бих искал повече информация за по-скъпите продукти (над 20 лв например). Когато ние като клиенти искаме повече информация и знания от търговците, тогава те ще разберат, че ние ценим парите си и знанията струват пари.
И бих се замислил дали продукт на промоция на дадена фирма от 20 на 10 лв бих си купил следващ път...



За некомпетентността на "консултантките" не бих искала да говоря. Аз също работя в сферата на продажбите и това безкрайно много ме възмущава.
Но тези примерни 20 лв. за българска или за вносна козметика би трябвало да се отнасят?

И ако не е неетичен въпросът ми кои български производители имат заслужаващи си продукти?

# 944
  • Мнения: 85
Color Index, позна че маската е тежка. Днес я пробвах и ми остана по кожата едно усещане все едно съм използвала много богат крем. Не пишеше, че трябва да се изплаква, а само да се отстрани това, което не е попило. Обаче моята кожа попи всичко. Не че има значение, защото знам, че марки не коментирате, ама марката е Avene. Не е скъпа, не е ефтина.

Пак да кажа, че ми е много интересно това, което пишете. Не разбирам всичко, признавам си. Обаче въпреки това с удоволствие чета.

Общи условия

Активация на акаунт