Децата на училище - на 6 или на 7 години

  • 20 580
  • 391
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 5 878
Не подписах петицията.
Аз съм тръгнала на шест години. От така наречените провалени опити ще да съм.
В интерес на истината имам прекрасни спомени от началния курс. Пък и от основния.
Беше много хубаво. И да, спяхме следобед, което аз лично мразех и само се преструвах.
Целият клас бяхме шестгодишни, половината можехме да четем и в часовете по четене ни даваха да си редим пъзели.
Имахме много хубави занимания, някакви мозайки с цветен ориз помня, правене на китайски фенери, писане със скрити редове, апликации с късани хартийки. Много ми харесваше, повече от детската градина. Дори не знам коя програма е било, може би тази на Сендов.
В четвърти клас минахме на същата програма като останалите паралелки и нямахме разлика в успеха.

# 211
  • София
  • Мнения: 3 421
Не подписах петицията.
Аз съм тръгнала на шест години. От така наречените провалени опити ще да съм. ..............................

Ти прочете ли петицията - идеята е решението да е на родителя- той да реши дали детето му е готово за първи клас на 6 години(разбира се, че има и такива деца), а не да ни задължават.

Това, че ти си била готова не означава, че останалите са били готови.
И  тази система с 6-годишните се провали още на времето.
Ако беше много успешна щеше да просъществува.

# 212
  • София
  • Мнения: 15 965
Дори не знам коя програма е било, може би тази на Сендов.
В четвърти клас минахме на същата програма като останалите паралелки и нямахме разлика в успеха.

Имаш хубави спомени, защото си учила по специална програма, която е била мислена и направена за 6-годишни деца.
Този път няма да е така.
Учебните планове и учебното съдържание, които са предвидени за 7-годишните, просто автоматично ще се пренесат върху 6-годишните.
Без лиготии като време за почивка, сън, хубави занимания, каквито сте имали "тогава".

Последна редакция: ср, 02 апр 2008, 06:49 от Vivi

# 213
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236

По същата логика за да не им ограбим и безгрижните годинки след завършване, нека си седят вкъщи поощрявани, да си мързелуват, че цял живот щели да работят.

Извини ме, но нещо не мога да ти хвана логиката. Поне за мен едни от най хубавите ми години бяха студентските. Та по моята логика няма да си оставя децата вкъщи, а ще направя всичко възможно и те да познават студентсвото.

# 214
  • Мнения: 229
Цитат

Еduina, ако дъщеря ти е родена в края на ноември, то тя ще е облагодетелствана от този закон повече отколкото наборчетата й родени през януари
защото реално ще тръгне на училище една година след тях - на 15ти септ тя няма да има навършени 6г и ще тръгне чак на следващата година, когато ще я делят само два месеца от седмата година 

Не е точно така.
Ако приемат промените, и тя и другите деца, родени в края на годината, ще са първокласници преди да навършат 6. Гледа се годината в която навършват 6те години, а не дали фактически вече са ги навършили. Само за пример да ти дам - в годината, през която тя навърши 3 годинки, я приеха в първа група на детската градина. Тя е малко по-едра и не и личи на ръст, но до там. Бавно се обличаше, бавно ядеше, трудно и беше да се оправи сама в WCто, рисунките и се виждаха отдалеч- само драсканици, тя не можеше да държи моливи. Госпожите - ама тя защо така не може? Като им казах, че тя няма още 3 години, чак тогава им светна, че тя просто не може още. Няколко месеца все още си личат в развитието.

А първата година от въвеждането на този проект ще се съберат 2 набора - децата, които навършват 7 и децата, които навършват 6 години. Сметката е елементарна - децата са два пъти повече. И така ще върви този учебен набор дo завършването си.

Последна редакция: ср, 02 апр 2008, 09:59 от Еduina

# 215
  • Мнения: 3 662
Лого5ка, разлика между училищата винаги ще има
по-дейните директори търсят спонсори, кандидатстват по програми и успяват да си сменят я дограма, я шкафчета и чинове, успяват да оборудват и нови компютърни зали или да си реновират санитарните възли
има и по-активни училищни настоятелства, които правят дарения - на една класна стая в начален курс и трябват няколко кутии боя в приятен цвят и едни пердета
малко намеса от страна на учителката да размести бюрата, да сложи няколко рисунки по стените и 2-3 цветя, за които се грижи класът и обстановката вече е коренно разлинна
има такива училища, изобщо не са малко, даже броят им все по-бързо нараства след много години на застой
просто е видно, че държавата изобщо не насмогва, но както събираме пари за играчки и щори в градините, така може да се разкраси и една стая на начален курс, в която децата няма да учат една единствена година
минимумът за занималня е колкото и за клас, но смалих числото, защото не винаги всички деца присъстват

иначе съм просто по-многословна  Embarassed не че хвърлям енергия Simple Smile

а що се отнася до проекто промените в закона
моля ви да дадете линк или директно да копирате тук текст за планираната промяна
доколкото разбирам към момента в първи клас се тръгва в годината, в която детето навърши 7, освен ако родителят не реши да го пусне на 6
а идеята за промяна е - да тръгва в годината, в която навърши 6, освен ако родителят не реши да го забави с година
не виждам особена разлика АКО промяната се дефинира така и тогава цялото писане на мнения в тази тема е излишно...
едни деца са готови за училище по-рано, други по-късно, стига родителят да има право да реши и да се съобрази с детето си какво значение има тази проекто-промяна...

Еduina, и сега има деца, които тръгват на 6, т.е. в годината, в която навършват 6, заедно с тези на 7
не знам колко повече ще са с промяната, но определено няма да са двойно
за да бъдат двойно, трябва деца влизащи в първи клас сега на 6г да няма, а реално има

пак изписах огромен текст  Embarassed

# 216
  • София
  • Мнения: 15 965
а що се отнася до проекто промените в закона
моля ви да дадете линк или директно да копирате тук текст за планираната промяна
доколкото разбирам към момента в първи клас се тръгва в годината, в която детето навърши 7, освен ако родителят не реши да го пусне на 6
а идеята за промяна е - да тръгва в годината, в която навърши 6, освен ако родителят не реши да го забави с година
не виждам особена разлика АКО промяната се дефинира така и тогава цялото писане на мнения в тази тема е излишно...
едни деца са готови за училище по-рано, други по-късно, стига родителят да има право да реши и да се съобрази с детето си какво значение има тази проекто-промяна...

Аз поне не знам текстът на проекто-закона да е публикуван някъде.
Цялата информация се взима от отделни изказвания на министъра и заместник-министъра на образованието.
Според казаното от тях, децата задължително ще тръгват на училище на 6 години, без възможност за преценка на родителя, както е по сега действащия закон, и то-без да се приспособяват учебните програми към възрастта им. Просто възрастта се сваля автоматично с една година и толкова.
В сайта на МОН: http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/ е качена НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА ЗА РАЗВИТИЕ НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ПРЕДУЧИЛИЩНОТО ВЪЗПИТАНИЕ И ПОДГОТОВКА (2006 – 2015 г.) Когато са я мислили, вероятно през 2005г., изобщо не са предвидили начало на училищното обучение задължително от 6-годишна възраст, не са предвидили адаптиране на учебния материал и методите на преподаване към особеностите на по-малките деца.
Записали са:
"Конкретните изменения в учебното съдържание, учебните планове и програми
не бива да са резултат единствено на административно решение. За да бъдат промените
аргументирани, обществено приемливи и съответстващи на социално-икономическите
реалности, е необходимо провеждането на обществена дискусия с активното участие на
учители, родители, неправителствени организации, работодатели. Особено важно е
провеждането на национални срещи с учителите по различни предмети, на които да се
обсъдят необходимостта и насоките на промяна в учебното съдържание, учебните
планове и програми."
Никой обаче не провежда обществена дискусия по въпроса за свалянето на възрастта за постъпване в училище. Напротив-бързат да приемат закона през юни, за да влезе в сила за учебната 2009-2010. Без да са готови с каквито и да е адекватни промени.

# 217
  • Мнения: 467
Това е поредния гаден експеримент с децата ни. Не крадете детството им Praynig

# 218
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Така се решава проблема с детските градини ми се струва. Топката се прехвърля просто. Така ще е по лесно.

# 219
 Според мен за всяко дете се отнася индивидуално дали да  тръгне на 6 или на 7 години на училище.Ако прецените, 4е детето ви има нужда от една година пове4е игра и спокойствие, изпратете го на 7 годишна възраст .Аз ли4но съм запо4нала първи клас на 6 годишна възраст и съм завършила на 6.Спрвяла съм се добре с материала и не смятам, 4е е имало разлика между мен и съу4ениците ми, които са били на 7 годишна възраст.
Жалко, 4е когато съм била първи клас не е било въведено рнното чуждоезиково обучение Rolling Eyes.според мен , именно в тази възраст езикът се усвоява най/ добре.Същото мислят и психолози като Виготски и др.Родители, за6то не питате самите деца кога предпо4итат да запо4нат у4илище?

# 220
  • Мнения: 74
Не подписах петицията.
Аз съм тръгнала на шест години. От така наречените провалени опити ще да съм.
В интерес на истината имам прекрасни спомени от началния курс. Пък и от основния.
Беше много хубаво. И да, спяхме следобед, което аз лично мразех и само се преструвах.
Целият клас бяхме шестгодишни, половината можехме да четем и в часовете по четене ни даваха да си редим пъзели.
Имахме много хубави занимания, някакви мозайки с цветен ориз помня, правене на китайски фенери, писане със скрити редове, апликации с късани хартийки. Много ми харесваше, повече от детската градина. Дори не знам коя програма е било, може би тази на Сендов.
В четвърти клас минахме на същата програма като останалите паралелки и нямахме разлика в успеха.
и аз съм почнала от 6г училище но такива неща не е имало.Ти къде си учила?

# 221
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969

Имаш хубави спомени, защото си учила по специална програма, която е била мислена и направена за 6-годишни деца.
Този път няма да е така.
Учебните планове и учебното съдържание, които са предвидени за 7-годишните, просто автоматично ще се пренесат върху 6-годишните.
Без лиготии като време за почивка, сън, хубави занимания, каквито сте имали "тогава".

Както писах тук децата тръгват на 4-5 години и нямат сън. Вярно е, че заниманията са други, но според мен трябва при протестирането да наблегнете на формата, която да се предлага децата, а не непременно против ( защото дали ще е на детска градина или на т.нар. училище е все едно, когато формата е по-ралична),.   

# 222
Здравейте,
аз съм и майка, и учителка. Предложението е абсурдно и по никакъв начин не мога и няма да се съглася с него. Вече мисля за варианти - чужбина или медицинска бележка, но най-добре е да се опитаме да стопираме поредния абсурд. Вече писах на предаването "Часът на мама", може би трябва да дадем повече публичност на мнението си.

# 223
  • Мнения: 1 479
В момента се дискутира в предаването на Милен Цветков.

# 224
  • Мнения: 5 878
Не подписах петицията.
Аз съм тръгнала на шест години. От така наречените провалени опити ще да съм.
В интерес на истината имам прекрасни спомени от началния курс. Пък и от основния.
Беше много хубаво. И да, спяхме следобед, което аз лично мразех и само се преструвах.
Целият клас бяхме шестгодишни, половината можехме да четем и в часовете по четене ни даваха да си редим пъзели.
Имахме много хубави занимания, някакви мозайки с цветен ориз помня, правене на китайски фенери, писане със скрити редове, апликации с късани хартийки. Много ми харесваше, повече от детската градина. Дори не знам коя програма е било, може би тази на Сендов.
В четвърти клас минахме на същата програма като останалите паралелки и нямахме разлика в успеха.
и аз съм почнала от 6г училище но такива неща не е имало.Ти къде си учила?
ЕСПУ "П.Р.Славейков", Добрич

Общи условия

Активация на акаунт