ПЕТИЦИЯ срещу задължителното въвеждане на училищно обучение от 6-годишна възраст

  • 35 653
  • 580
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 771
Наредба, ама дали пък няма вариянт да се издаде тази наредба, с клауза през първата година да няма задължителен, а "препоръчетелен" характер. По този начин ще се пробва, пък ако е удачно да става задължително по-късно.

# 166
  • Мнения: 3 812
След всички пускани теми във форума по въпроса, оставам с впечатление, че хората, които нямат нищо против децата да започват задължително от 6г. или живеят в чужбина, или скоро не са имали поглед над образователната система.
Много бих била щастлива, ако изобщо не се включват с "компетентното" си мнение, защото не е градивно и адекватно.
Всъщност, включвам се и тук, за да следя с какво бих могла евентуално да помогна, освен с подписване на петицията.
За сведение- учител съм и имам дъщеря в 3-ти клас. Имам и малка дъщеря, за която пък не се знае каква "новост" ще измъдрят... ooooh!

Последна редакция: вт, 22 апр 2008, 09:34 от мимиту с кeрилeзация

# 167
  • Мнения: 984
Според мен не трябва навършването на определена възраст да бъде причина за постъпване в първи клас.
По-добри критерии са примерно:
- емоционалната готовност на детето за училище
- интелектуалното равнище
- самооценката и равнището на претенции към себе си и към другите.
- някои обучителни способности
- развитие на фината моторика.

Тези критерии биха могли да да служат и за разпределение на децата в първи клас. Във втори клас - ново разделение с оглед постигане на определено ниво или компенсация. Такива системи съществуват и като че ли за нашата страна и индивидуалистичното вазпитание, което масово децата получават у дома - са най-подходящи. Така един випуск е един клас. А групите вътре се преструктурират с оглед на това детето да получи точно това обучение и възпитание на такова ниво, на което му е най-полезно.

# 168
  • Мнения: 771
"Х" - идеята ти не е лоша, но е неприложима в нашата образователна система. От една страна това не може да стане при малките-защото си има определени стандарти за 1,2 ....клас. Да, има много умни, но и доста ограничени деца. Но това значи ли, че някой ще си стои все в 3 клас..? При големите мисля, че това би било приложимо, пък и на база интереси. Примерно-синът ми не желае да учи след 9 кл. химия, никъде няма да му трябва. Но заляга над ...математиката. Защо да няма някакви такива варианти.
"мимиту.." искаш да кажеш, че във форума сме се събрали много некомпетентни ли? Ами ние просто обменяме мнение, пък и нали знаеш ,че тези"горе" много няма да ни питат. И много интересно ти се е получило "подпиването на петицията" . Не се подигравам, поразсмях се. Laughing

# 169
  • Мнения: 984
Балони, "определени стандарти" за какво?
Ако едно дете, не може да покрие тези стандарти по твоята логика би трябвало да стои в същия клас, а не по моята.
По моята логика, ако едно дете има трудности в обучението си по математика примерно, трябва да бъде в група, където ще му се помогне и ще му се обяснява по-достъпно. Така това дете ще има шанс да получи най-доброто за него лично в обучението по математика.

Как поцедира досегашната система, ако едно дете не може да се справи с математиката:
- учителката няма време и подходяща мотивация да работи с изоставащите ученици;
- натоварването с трудни за детето задачи го кара да се чувства глупаво спрямо връстниците си, което изобщо не е така /някои деца развиват други познания и умения/;
- родителите пощуряват, защото математиката е предмет, с който се "кандидатства";
- детето намразва математиката, заради неуспехите.
Логика и чудо.

# 170
  • Мнения: 771
Чакай малко, нека просто да "си приказваме", нито за миг не съм искала да се заяждам.Ако така си го разбрала, извинявам се.
Добре, да допуснем, че има проблеми с математиката, какво предлагаш? Това което казваш не виждам как ще стане при малките.Още повече,че класовете са с 27 деца, освен това се "интегрират" деца с "проблеми", за които трябва да има ресурсен учител, но нали се сещаш, че няма!
Ако съм те разбрала, ти предлагаш - примерно да има три втори класа, които да са разделени на базата на някакви умения.Така ли е?! Добре, но синът ми може да не е математик, но да е перфектен в БЕЛ?!

# 171
  • Мнения: 3 812
балони, поправих се Peace. Резултат на въление по темата  Laughing
"мимиту.." искаш да кажеш, че във форума сме се събрали много некомпетентни ли?

Едва ли всички са компетентни за всичко. Отмина времето на всестранно развитите личности. И да- има доста некомпетентни  и не в час мнения- в тази и в други теми по този въпрос из форума.
Не визирам последните постинги, а изобщо...Явно съм се изразила много телеграфно- обяснявам:
Има хора които се пънат в темите да твърдят, че няма нищо лошо в задължителното започване на децата от 6г. в сегашната образователна система и то не защото имат представа какво представлява тя, а защото преди -найсет години те са започнали на 6г. или защото детето им на 3г. вече показва на колко е годинки- маминото умниче... Mr. Green(акселерация сиреч) или защото в чужбина започвали от 4-5г.(да играят не в ДГ, а в училище Thinking)
Имах в предвид, че такива мнения не са градивни, за целите, които си поставят тези теми, а именно- да осуетят опитите МОН да въведат задължително тръгване на децата от 6г. на училище- с тази учебна програма, в наличната база в масовите училища(не частни и ВИП), с наличния персонал,тук в България.

"Х", категорично срещу твоето предложение ще скочат мнения с довода "дискриминация". Не знам къде се прилага тази система(това пак ще да е някакъв експеримент newsm78), но ми се вижда безумно всяка година децата да сменят клас, преподаватели...Това е допълнителен стрес за тях.

# 172
  • Мнения: 771
Правилно!  bouquet

# 173
  • Мнения: 12
Всички тези "решения" на министерството всъщност целят да уеднаквят нашата система на обучение със системата на Европа. С горчивия ми опит в Испания мога да ви кажа,че започват задължително училище на 3 години,като някои деца още не са ги навършили,а са на 2 г. и 10м. например. Следобед имат 1ч.отреден за почивка,но не е задължително да спят и това само първите 6 месеца.след това се занимават с разни тихи игри-разбирай оцветяване,рисуване или работа с пластелин. Всички тези неща целят ДА ПРИВИКНАТ ДЕТЕТО КЪМ РАБОТНАТА СРЕДА И РЕЖИМ НА УЧИЛИЩЕТО  #Crazy  newsm78 3години продължава това ниво на обучение учат цифрите до 10,разни теми за природата,тялото и нещата най-близки до ежедневието. В първи клас отиват на 6 години,вече могат да пишат и да смятат-събиране и изваждане. В първи клас допълват цифрите до 100 и се учат да пишат и четат ноти  newsm78  Съответно се усложняват темите които третират околната среда и взаимоотношенията в нея.
Най-лошото от всичко беше, че сина ми беше болен по един месец на всяко тримесечие(така се делят сроковете на 3x3месеца). въпреки това  се справи със всичко в училище и проговори испански за 3-4 месеца.
А санкциите за това че не си пуснал детето си на училище е да го дадат в социални грижи в седмична градина или някои дом. НЕ СЕ ПРЕДАВАЙТЕ РОДИТЕЛИ ОТСТОЯВАЙТЕ СИ МНЕНИЕТО И ПРАВАТА

Последна редакция: вт, 22 апр 2008, 18:30 от desyna.n

# 174
  • София
  • Мнения: 15 964
Вижте какво е написала една жена, която е подписала петицията:

"Смятам, че много от доводите за несъгласие са посочени професионално и със съвременна гражданска позиция за нововъведения, които се правят механично и формално - да се запълнят училищните класове и за да се намери резервен вариант за децата от предучилищна възраст, които се налага да постъпват и в частни предучилищните групи в големите градове, тъй като няма достатъчно добра материална база. Намирам, че най-важен аргумент е несъвместимостта на класно-урочната система, която все още доминира в началното училище с креативното игрово-образователно пространство в детската градина при целодневна организация на престоя. Масовите държавни училища пренебрегват играта и игровата култура и не са в състояние да реализрат на нейна основа интерактивни техники, проектни и екипни ситуации за отворени форми на педагогическо взаимодействие, а не на учебен процес (или педагогически). Въпреки че в националната програма за средно образование във фокус се поставя ученикът, все още държавното начално училище е в дълг към обществото по посока на реализацията на тази идея. съществуват частни училища, които познавам, но на които не е целта да правя реклама, където наистина се утвърждава единна социално-педагогическа система "детска градина- начелано училище". Когато се постигне този приоритет - на единна система с комплексни приемствени форми, тематични блокове от образователно съдържание и неговата проходимост до края на 12 клас чрез отчитане на резулатите като текущо оценяване - тогава ще се отговори на таци еволюция на качеството на институциите, която ще им позволи да функционират на едно място и цялостно в образованието на децата. Аз призовавам всички да се насочим към такива стратегии, които да гарантира МОН. От професионална позиция на педагог, който може да работи като учител се присъединявам към несъстоятелността на тази грешка на зам.министър К. Атанасов. Апропо - той вече не я споделя - поне така заяви на национална среща в Ловеч, където участва като гост. Друго неприемливо намерение на МОН е да се провежда психодиагностика на децата в детската градина при постъпване в подготвителна група и на изхода от нея. Измерването на интелекта, емоциите, психомоториката и пр. не еприроритет на учителите и нее нужно тези дани да се огласяват, тъй като засягат индивидуалността и нейната неприкосновеност. Същевременно учителите се откъсват от реалните резулатати на децатата по направленията - представите, уменията и отношението им в отделените проектирани в първи калс тематични сфери на техния опит: природния и социален свят, изобразителните умения, музикалната им култура, способността за игрово присъствие в играенето и партнирането с другите в екип в практическата дейност и пр., всичко това което е важно за подготовката, а не интелектът и коефициентът с праговите стойности за постъпване в училище. Въобще - абсурд, но това е за друга подписка. "

Има надежда!  Praynig
Надявам се и петицията ни да е дала резултат-от МОН много добре знаят за нея.
Разбира се, ни най-малко не сме единствените, които изразяват недоволството си.

Чакам да се съберат още малко подписи и ще я внеса по институциите.

Последна редакция: пт, 25 апр 2008, 07:00 от Vivi

# 175
  • Мнения: 3 835
Чакам да се съберат още малко подписи и ще я внеса по институциите.

Ако имаш нужда от компания и помощ, стига да имам възможност, съм насреща! Не би било зле към петицията да се приложи писмо, в което да се изложат съвсем нормално, като родители, доводите, защо не сме съгласни децата да започват у-ще от 6 год. възраст, конкретно при тези обстоятелства, конкретно при тези условия, които се предлагат у нас. Самите доводи, ако са изложени добре, биха били в подтекст предложения за промени, какво трябва да се промени и направи, за да е целесъобразно да се въведе тази промяна у нас, съобразно Европейските стандарти, които те така целеусремено искат да приложат и у нас..

# 176
  • София
  • Мнения: 15 964
Тео, благодря ти!  Hug
Със сигурност ще се възползвам от предложението ти.  Grinning
И аз си мислех, че трябва да има придружително писмо към петицията.

Имали ли желаещи да го напишат?

# 177
  • Мнения: 771
Мисля си, че щеше да е добре, при подпис да се фиксира -"родител";"учител""не пряко засегнат". Тоест, ако има и повече учители/като горната госпожа/, подписката отива и на ниво специалисти.

# 178
  • Мнения: 3 812
Друго неприемливо намерение на МОН е да се провежда психодиагностика на децата в детската градина при постъпване в подготвителна група и на изхода от нея.

Не знам дали е сиситема или инициатива на нашия директор, но когато записвах дъщеря ни в у-ще за 1 клас и тази година преди 2-3 месеца ги "тествал" някакъв "психолог". За предишното "тестване" знаех само че докато рисуват са разговаряли...Но тази година децата бяха възмутени и разказаха за "поведението" на "психолога". Изключително раздразнителен и арогантен с тях...Споделиха, че така се бил държал и преди 3г., но явно не са го осъзнали за да го разкажат още тогава...
Мисълта ми е...че за такава стъпка пак няма подходящи кадри, които да извършат адекватно и прецизно оценяване на психичното и интелектуално състояние на децата, пренебрегвайки въпроса дали е необходимо.

# 179
  • Мнения: 14 133
Има надежда!  Praynig
Надявам се и петицията ни да е дала резултат-от МОН много добре знаят за нея.
Разбира се, ни най-малко не сме единствените, които изразяват недоволството си.

Чакам да се съберат още малко подписи и ще я внеса по институциите.
Дано се позамислят по-задълбочено върху нашите аргументи.  Praynig Praynig Praynig

Общи условия

Активация на акаунт