41 ОУ "Патриарх Евтимий"

  • 97 166
  • 744
  •   1
Отговори
# 90
  • Sofia
  • Мнения: 1 537
Синът ми е в предучилищната група на г-жа Стойкова. Изключително съм доволна от късмета, който имахме и избора, който направих като го записах там.

Честно, не вярвах, че в училищата все още се срещат педагози като нея.

Доколкото разбирам обаче, може би точно поради качествата, които г-жа Стойкова има, идеята е да бъде "абонирана" за предучилищната група и не се предвижда да продължи с децата в началния курс.

Затова, искам да попитам за мнението ви за учителите, които се планира да поемат първолаците тази есен, ако имате информация за тях.

А също, има ли и други майки, чиито деца са при Стойкова и биха искали децата да продължат от първи клас с нея?

# 91
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
http://www.zaednoschools.org/41ou/


ето тук ще качат, кога ще има дни на отворените врата, като гледам я правят през априлската ваканция, тогава може да се запознаете с учителките, които ще поемат, помислете какво обичат децата ви.

# 92
  • Мнения: 174
И аз се даписвам да следя темата. Училището е до нас. И аз съм учила в него. Личните ми впечатления са лоши и не съвпадат с тези в началото на темата. Направи ми впечатление, че повичито бивши ученици с хубави спомени са малко по-големи и са учили при други учители.
Темата ме интирисува, защото 2010-2011 дъщеря ми ще е предучилищна. За сега мисля да я оставя в детската гранина, но за 1 клас не мога да си изградя еднозначно мнение. Имам чувството, че се опитвам да избирам, а няма от какво.

# 93
  • гр. София
  • Мнения: 1 888
Say No,би ли споделила лошите си впечатления от у-щето?
Замисляме да преместим дъщеря ми след 4-ти кл. в 41-во.

# 94
  • Мнения: 174
Лошите ми впечатления:
1.   Изключително много се толерираха деца на учители. Класната (Романска) говореше по отделно с всеки учител, че трябва да даде още една възможност на еди кое си дете на колежка.
2.   Същото важеше и за деца, чиито майки носеха подаръци на класната.
3.   Само по себиси носенето на подаръци се очакваше; направо си ги искаха. Например ако знае, че даден родител е бил в чужбина изречение от типа „А за мен едно пакетче кафе поне няма ли?” беше съвсем в реда на нещата.
4.   Преподаването и изискванията бяха на ниско ниво според мен. Лично аз съм имала случай да ме изпитват за Африка примерно. Аз обаче не съм научила този урок. Разказвам урока за Азия, защото го знам и получавам 6. Учителката даже не е забелязала, че не говоря по зададения въпрос. Имаше и изключенията. За мен винаги г-жа Згорафова по литература ще си остава разкошен учител. Йотов е легенда. За съжаление на мен не ми е преподава. Имахме само 1 час, в който влезе по заместване – още го помня този час.
5.   Също имаше постановки от типа това е домашното; който иска да го напише. Еми никое що годе нормално дете няма да каже „Аз искам да пиша домашно”
6.   Дисциплината – зверилник невероятен. Пример: стълбите на училището са по средата на сградата и остава голямо свободно пространство, което прекосяваш минавайки през фоайето на първия етаж. Точно там една съученичка я уцели чанта хвърлена от 3 или 4 етаж. Да се хвърлят чантите от горе беше нормална практика. През междучасията учители в коридорите нямаше. Сбиванията бяха ежедневие. Веднъж съм се прибрала и съм казала на майка ми, че моите крака са най-дълги, защото като се подпра на чина и ритам никой не може да ме достигне, за да ме ритне по тялото. Поне на мен не ми изглежда нормално.
7.   Класната си позволяваше да ругае и нарича учениците пред класа. Спомням си, че изгони от час един съученик и взе да кълне по негов адрес, а той се провикна от коридора „Чува се, чува се”
Това са само примери, които и до днес  си спомням и не ми изглеждат нормални.
Все пак са минали много години. Може би всичко е различно. От споменатите в темата учителки, само Славова по математика ми е преподавала. Каза на майка ми, че много бягам от час, а аз бях в болнични с бронхопневмония.

Само да допълня: Освобождаваха ни от училище, за да ходим на митинг. Били сме 7 клас.

# 95
  • София
  • Мнения: 2 744
Say No, че то това време си беше яко в социализма, според мен повечето неща са били същите и в другите училища.

За митингите - къде ти, промени, инфлация, напрежение, какво ли не!?

Славова още преподава ли?

На мен класна ми беше Пецата, ей, никак не я обичах, само врънкаше майка ми да и носи коприни (беше художник в Българска коприна). А и ме е била, защото вместо да търкам цоклите си подмятах парцала.

# 96
  • Мнения: 174
Не мисля, че социализъм или демокрация е водещото.
Меркантилност, безхаберие, некомпетентност и нахалство - в днешни дни не са по-малко от преди 20 години.
Според мен не във всички училища е било така - аз видях разликата, когато се преместих. Децата учеха, а не се чудеха къде да си направят купон.
Още: Бяхме в 6- 7 клас и имахме страшно много свободни часове, през които си организирахме терени. Включително се и пиеше. Наркотици не сме взимали, но то май и нямаше тогава.
Доста от тогавашните ми съученици минаха приз дрогата.
Приема след 7 клас - ако не съм в грешка 2 влязоха в т.н. елитни гимназии и единият се самоуби в 9 клас (не помня точно дали беше в 9).

# 97
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
От миналогодишните седмокласници - много малко не влязоха в елитни гимназии.

# 98
  • София
  • Мнения: 171
За 20 години всичко се променя - програми, учители, деца, директор, обслужващ персонал....
Племенникът ми е 15 години по-малък от мен. Учи в моят техникум. Когато говорихме, все едно, че учи в друго училище... Основното ми училище беше до 8 клас - сега е гимназия с рисуване....

Аз сега съм доволна от 41, но  и детето ми е 4 клас. Ще видим догодина с многото учители Peace

# 99
  • гр. София
  • Мнения: 1 888
Аз от всичко споделено от Say No съм съгласна с дисциплината в междучасието.
Но от учителите по български, математика ,география съм с прекрасни впечатления.
Е,моят син влезе  в т.нар.елитна гимназия(макар ,че това наименование е много относително). Laughing

# 100
  • Мнения: 174
За 20 години всичко се променя - програми, учители, деца, директор, обслужващ персонал....

Аз точно затова се интересувам от актуални отзиви за училището.

# 101
  • Мнения: 533
То за последните 2 години се промениха нещата, а какво остава за 20 години.Say No, нищо от това, за което пишеш не е актуално.Лицата и събитията са някъде в миналото WinkлСъветвам те да отидеш на отворени врати от 1-10 април.И успех, направете най-сполучливия избор за детето си! Hug

# 102
  • Мнения: 835
Синът ми учи там.Ние случихме на учителка, която да сега успяваше да се справи с децата и бях много доволна.
Сега обаче не знам защо новата директорка е решила, че всички проблемни деца, които не ги искат в другите у-ща и са изгонени трябва да ги приеме в у-щето.В класа вече има 2 деца, които са доста буйни, изгонени от други у-ща и ни създават  проблеми.Децата ги копират и започнаха да им подържават.Учителката се опитва да се справи, но явно вече не може.
Пари не са събирали и не са ни искали за подпомагане на у-щето, ремонти и т.н.Ние родителите събрахме пари преди 2 год. за да сложиме щори, защото лятото в стаята печеше ужасно.
Дисциплината е като на всякъде/предполагам/ - всеки си прави каквото си иска, бият се през междучасията, никой не ги гледа и не им прави забележки.От време на време стават инциденти.

Не се краде.Губили сме си доста неща, но всичко сме си намирали - в един чувал до бюфета се събира всичко загубено.
Не мога да определя колко е добро у-щето, защото нямам база за сравнение, но синът ми ходи с удоволствие на у-ще и за мен това е най-важното.

# 103
  • Sofia
  • Мнения: 1 537

Дисциплината е като на всякъде/предполагам/ - всеки си прави каквото си иска, бият се през междучасията, никой не ги гледа и не им прави забележки.От време на време стават инциденти.

Не се краде.Губили сме си доста неща, но всичко сме си намирали - в един чувал до бюфета се събира всичко загубено.
Не мога да определя колко е добро у-щето, защото нямам база за сравнение, но синът ми ходи с удоволствие на у-ще и за мен това е най-важното.

Между впрочем, това са и мои наблюдения. Както съм писала по-горе в темата, синът ми е в предучилищна група в училището.

И първата констатация е нещото, което напоследък ме кара да се замислям дали да останем там и в първи клас. Въпреки неговото желание.

Не ми се струва, че мотивът - във всички училища е така -  е релевантен и трябва да се съобразявам с него. Докато го чакам да слезе следобяд съм била свидетел на тичане, блъскане, удари и индиферентно отношение на учители, които очевидно не преподават на въпросните деца и охраната.

Не знам защо някои преподаватели позволяват да се тича по горидорите, докато други имат час. И да, има доста губи и вулгарни деца за възрастта си, но те не са виновни, поведението им се толерира.

И това на фона на всички други позитиви доста ме притеснява, защото ги омаловажава.

Мисля да говоря с директорката по време на откритите врати април по темата с дисциплината. Но дали ще предприеме нещо не знам.

# 104
  • Мнения: 252
Мармашотка, искам да те попитам как стои въпроса с храната в училището? Има ли стол?Добра ли е храната?Охраната справя ли се с достъпа на външни хора до училището?

Общи условия

Активация на акаунт