Още с влизането в магазина след дежурното 'Добър ден' започват да те обсипват с куп въпроси:
'Какво си търсите?'/ 'Какво да ви предложа?'/ 'Търсите ли нещо конкретно?'.
Аха си посмял да разгледаш по-обстойно някоя дреха и те заливат със словесен поток за това 'колко е качествена материята, колко е модерна кройката, колко много се търсела напоследък и то все от млади жени' и преди още да си се окопитил те вече напират да те напъхат в съблекалнята, за да я премериш.Ако се оставиш започва следващата плеяда:'колко прекрасно ти стои въпросното нещо', нищо, че е 2 номера по-голямо и ти стои като харизано -'ще го посвиеш малко'.Забележете, дори си позволяват да фамилярничат и да говорят с клиента на 'ти'.
И колчем видят, че все пак тръгнеш да излизаш с празни ръце започват да ти предлагат всяка стока, която им се мерне пред очите. Нищо, че в началото са те попитали какво търсиш и си казала черна пола, а те ти предлагат жълто сако например.
Съгласна съм, че продавач-консултантът трябва да е на разположение на клиента, но това 'притискане' и тази настойчивост сякаш минават мярата на доброто обслужване и граничат по-скоро с нахалството.