КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ"4- частни гимназии

  • 68 319
  • 455
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 4 877
И аз ти се чудя кога спиш!
Аз също обичам много да си поспивам и не бих имала нищо против работата ми да почва към 12... Whistling Но засега съм доволна и на 10 ч, не мога да си представя, ако трябваше да ходя в 8 на работа.

А да уточня за рязането с ножица - все пак още не реже по контур, не е чак толкова добра!  Laughing Но успява да изреже разни предмети от брошурките в пощ. кутия и после си ги лепи на лист.

аз пък се боря за следобедна дрямка на работното място  Joy Joy Joy След обяда - просто не ме търсете!  Laughing Някъде бях чела, че започнала да се въвежда следобедната дрямка в офиса - беше в някоя от южните страни на ЕС. За там съм  Simple Smile

За ножицата - ама ясно за контура. Но и самото рязане е супер. Вчера имахме следната случка. Трябва да пратим съгласие за летен лагер. В горната част е инфото за нас, долната част е подписът, че сме съгласни. В средата има за изрязване. И понеже навсякъде, където се плаща си пиша името на мъжа (той да се занимава  Laughing), даваме за подпис и двамата ми мъже почват да се тюхкат кой да го отреже - нали е все пак някакъв документ  Wink. И двамата са супер зле с ножицата. Накрая мъжът ми се произнася по проблема - "Нека майка ти да го отреже!"  Joy Joy Joy Представяш ли си, ако бях в командировка!  Laughing

Последна редакция: ср, 07 май 2008, 12:23 от май :)

# 376
  • Sofia
  • Мнения: 4 887
Представям си, звънят на съседите да отрежат!  hahaha

Да те подразня, в нашия офис има място за почивка! И понякога полягват хората, не знам реално колко почиват, защото често други играят в същата стая...
А във фирмата на баща ми е съвсем лежерно положението - и тичат преди обяд, и поспиват след обяд...  ooooh!
Така че може и ти да успееш да се пребориш!  Grinning

# 377
  • Мнения: 4 877
Представям си, звънят на съседите да отрежат!  hahaha

Да те подразня, в нашия офис има място за почивка! И понякога полягват хората, не знам реално колко почиват, защото често други играят в същата стая...
А във фирмата на баща ми е съвсем лежерно положението - и тичат преди обяд, и поспиват след обяд...  ooooh!
Така че може и ти да успееш да се пребориш!  Grinning

ей, т'ва е моята работа  Laughing

то за съседите - добре, ама да не си викнат съседката  Joy Joy Joy
А си имат и жестоко алиби.  Wink

Последна редакция: ср, 07 май 2008, 11:06 от май :)

# 378
  • Мнения: 3 271
http://www.uptoten.com/

това е страницата, която ползвахме за ранно обучение по англ. и после за свикване с френския език. Горещо препоръчвам!

Toва е и нашият любим сайт Simple Smile Страхотен е! Нашият педиатър ни го показа преди 3 години и съм му страшно благодарна!

Дани, много хубаво, че си дала темата за хиперактивните тук. Аз много я чета, но не пиша там. Страхотни идеи и материали има!

# 379
  • Мнения: 4 877
Миленка, аз нямам никаква заслуга.
Всичко е благодарение на sophsan.   bouquet

Последна редакция: ср, 07 май 2008, 12:36 от май :)

# 380
  • Мнения: 4 877
хм, случайно попаднах на един сайт, където се обсъжда Сендовата система http://lydblog.wordpress.com/2007/08/13/%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B4 … 0%B5%D0%BC%D0%B0/

Не съм добре запозната с нея (дори никак), но ми стана интересно. Дали нещо не се прилага от нея сега в ЧУ (по-скоро това да се запомня още в у-ще материалът + още няколко неща, но не и за правописа ). Някой запознат ли е с тази система?

# 381
  • Мнения: 14 905
Милена, аз съм фиолог с два западни езика, които ползвам ежедневно, така че смятам че мнението ми за познанията на госпожата е меродавно. А добрите резултати на класа им са въпреки учителя, а не заради него в този случай. Отношението им към децата е едно, а липсата на добри познания върху езика, много наложително при по-горните класове е друго нещо.За мен тя е добра бавачка или учител за детската градина, но за училището учениците с развитието си я изпреварват както се случи в нашия клас и на фона на останалите учители, които блестят с огромна ерудиция тази учителка определено бледнееше и не се вписваше. Голяма част от пробните тестове се правеха от другите учители по английски език и аз лично приветствах тази идея.
Прочетох част от публикациите ти, виждам че се луташ, всички сме минали по тоя път.Аз съм доволна, че учим вече 5 години в "Иван Вазов".
Успех в избора

# 382
  • Мнения: 4 877
zari65, аз съм фен на вашето у-ще, разкажи повече за горните класове. Наистина браво!

Искаш ли за конкретната г-жа да си пишете на ЛС? Благодаря за разбирането.   bouquet

# 383
  • Мнения: 3 271
zari65, благодаря ти много за споделеното мнение. Както казах аз познавам тази учителка наистина бегло, само от вижданията ни в буса и понякога в градината, не е преподавала на децата ми, за да имам наблюдения на нивото й като знания и преподаване. Наистина ми правеше впечатление нейния нюх и усещане към децата, с това съм я запомнила.

Не бих нарекла търсенето на най-добро място за децата ми "лутане", защото търся определени неща. Щом вече 3 год. сме в Малечко, значи в много голяма степен ги намирам там. Все пак проучвам и други училища с оглед особеностите на сина ми.

Ако искаш да споделиш повече наблюдения върху училището ще ти бъда много благодарна    Peace

# 384
  • София
  • Мнения: 2 103
Казах на мъжа ми днес, че следващото дете ще го пратим във Френския лицей!  Mr. Green Хич не беше трудно да го убедя.
за какво за Френски лицей или за следващо дете ?  Joy
Маймунка хапва шунка, големият въпрос беше за какво толкова бързо се е навил мъжът ти - за направата на следващото дете или за изпращането му във Френския лицей...  Laughing  Hug

Според вас, как се пренася на нов ред думата "портрет"?   Embarassed
Пренася се "пор-трет"Peace

# 385
  • Мнения: 4 877
sophsan, така го беше написало и детето, но аз се просто се зачудих за принципа. Дори се порових. Исках да си изясня. Забравям, хора, забравям вече  Blush
Танче, каква беше програмата за учене през целия живот?  Hug Аз я знам  Wink Но реално имам нужда вече от опресняване на бълг. език,  Embarassed но поне си го признавам.  Hug Срамота!

# 386
  • Мнения: 4 877
Аз се чудя сега дали да пускам този пост, ама айде  Simple Smile

Напоследък засичам така по-особени мнения за ЧУ на гости или току-що регистрани съфорумци. Всички са добре дошли при нас, но хайде да спазваме добрия тон и да се държим на положение. Да говорим по- като родители.
Най-страхотният пример за кавалерско държане в клуба, в качеството му не на родител, е на наш edu_daddy http://www.bg-mamma.com/index.php?action=profile;u=111263 . Намекът ми беше дипломатичен, нали?  Simple Smile

# 387
  • Мнения: 3 271
Дани, абсолютно съм съгласна с теб   bouquet
Никой от нас не е анонимен, ясни сме с имена (особено аз Wink ), имената на децата ни, училищата и градините, в които са. Заставам зад всяка своя дума - добра или не толкова, която съм изрекла за частното образование и за нашия личен избор. Но ми става лекинко неприятно, когато получавам по-така мнения от гости или новорегистрини, защото изведнъж се чувствам гола и на показ пред неясно кой.
Дано се разбира какво имам предвид и да си запазим коректността, за да сме си по-полезни  Hug

# 388
  • София
  • Мнения: 2 103
Момичета, нали ми бяхте казали, че мога и аз да избера тема, по която да говоря и реших да се възползвам.  Simple Smile Бих искала да напиша нещичко за дислексията, тъй като  по последни изследвания на френски учени 12% от населението е засегнато от този значим проблем. Ще дам синтезирани данни за това какво е дислексията от мой превод на книгата "Да живее дислексията!" на френските автори Беатрис Соважо и Жан Метелюс.

КАКВО Е ДИСЛЕКСИЯТА?

Дефиницията, най-общо използвана днес, е тази, формулирана от Световната здравна организация в рубриката F81, озаглавена "Специфични нарушения на развитието на училищните умения". Дислексията е синдром, който включва три симптома - специфични нарушения на четенето , специфични нарушения на писането  и специфични нарушения на математическите умения
Симптомите на дислексията варират при различните хора и могат да приемат различни форми, произходът на всяка от които, се корени в трудности при:
- овладяване на азбуката
- овладяване на писането
- различаване на букви - напр. ръкописна  "д" от ръкописна "в"
- четене на дума или текст
- образуване на срички
- познаване на часа
- научаване на таблицата за умножение
- следване на определен маршрут
- определяне ляво/дясно, изток/запад
- писмено изразяване
- намиране на "точната" дума

Съвременните автори обобщават някои от грешките, допускани от дислексиците:

1. Невъзможност да се откриват разликите между звукове, букви и думи - напр.  при писане с ръкописни букви  В се бърка с Д, М се бърка с ЛП се бърка с ТИ се бърка с ПЕН се чете като НЕОТ се чете като ТО и т.н.
2. Трудност да се "напусне" края на реда, намиращ се в дясно и да се "открие" началото на следващия ред, намиращ се в ляво. Мос и Даниелс описват тази невъзможност и я наричат "линейна дислексия".
3. Невъзможност да се произнесе нова дума, с тенденция да се гадае фонетичната й структура - "институция" например се превръща в "инстилуция".
4. Помръдване с устни и тихичко четене по време на упражнения за четене на ум.
5. Невъзможност за пълно разбиране на прочетенето.
6. Неправилно произнасяне на гласните - напр. "флакон" се превръща във "флокон".
7. Замяна на звучни и беззвучни съгласни - напр. "кожа" се превръща в "коша".
8. Разместване на букви, което може да доведе и до инверсия на звукове - напр. "тир" се превръща в "три",  или обратното "три" - "тир", "аеропорт" се превръща в "ареопорт".
9. Добавяне на неприсъщи за думата фонеми, които образуват епентези - напр. "пръстен" се превръща в "пъръстен".
10. Изпускане на срички - напр. "медикамент" се превръща в "мекамент".
11. Заместване на един звук с друг звук, на една дума с друга дума - напр. "един" се превръща  в "една".
12. Слято писане на думи - напр. "майкаси".
13. Добавяне на думи - напр. прочитане на "имало едно време наистина" вместо "имало едно време".
14. Изпускане на думи, феномен, наречен "отказ" - напр., ако трябва да прочете "един от най-интересните", прочита "един от най-" и спира.
15. При четене на глас - незачитане на ритъма, на фразите, на пунктуацията.

ИЗВЕСТНИ ДИСЛЕКСИЦИ :

Ханс Кристиян Андерсен
Марлон Брандо
Агата Кристи
Уинстън Чърчил
Том Круз
Шер
Уолт Дисни
Томас Едисон
Алберт Айнщайн
Майкъл Фарадей
Огюст Роден
Наполеон
Упи Голдбърг
Леонардо Да Винчи
Джордж Вашингтон
Стивън Спилбърг
Принц Чарлз

Държа да подчертая, че при хората с дислексия не са засегнати умствените способности, Напротив, те дори са обикновено в горните граници на тестовете за интелигентност. За да не става тук прекалено дълго,  ако ви е интересно, бихте могли да прочетете още един мой превод за дислексията:
http://logopedia.dir.bg/_wm/library/item.php?did=214238&df=8&dflid=3
Ако имам възможност тези дни ще снимам диктовки на деца с дислексия и ще ги кача, за да видите реално за какво става въпрос.
Благодаря за търпението на тези, които ме изчетоха до край!   bouquet
Просто проблемът е наистина много значим, а понякога на родителите им отнема време да стигнат до логопеда, тъй като за съжаление и някои учители не са достатъчно запознати и детето бива етикетирано като "глупаво", "мързеливо", "невнимателно" и т.н. По този начин се губи ценно време за терапия, която обикновено е доста продължителна. Така че, нека се опитаме да разберем колко му е трудно на  едно дете с дислексия - четящо изключително бавно и трудно, понякога почти неразбиращо какво чете, много трудно справящо се с писането, особено под диктовка. Възрастният дислексик пък води двойнствен живот. Налага му се да използва специални стратегии, създадени от самия него, с цел както да прикрие трудностите си с буквите и цифрите, така и за да избегне риска от професионална дискриминация и неразбиране от страна на близките си.

Последна редакция: ср, 07 май 2008, 22:31 от sophsan

# 389
  • Мнения: 4 877
много интересно, аз дори почнах да се замислям за себе си кое как казвам, пиша и правя. На първо четене всичко е ОК, но пак ще прочета всичко отначало.
Какви са статистиките за БГ?

Общи условия

Активация на акаунт