Всички първолаци ли завършват с "Отличен"?

  • 10 273
  • 101
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 620
Няма как да стане това с повтарянето на първи клас. Което  всъщност  е жалко, понеже немалко деца постъпват без необходимата психофизиологична готовност в училище и повтарянето на ограмотителния етап само би им било от полза.
По темата- видях едно мнение, което се припокрива с моето. И така, да кажем,че Иванчо цяла година се е трудил, завалийката, изчел е всичко задължително и незадължително, изписал е кило упражнителни тетрадки.Жално- милно е надничал през прозореца, гърчейки се от завист, че Стоянчо и Драганчо спукват футбола. Ама техните мами не са и на йота така амбициозни като неговата мама, ах,техните мами...Последният учебен ден идва и наш Иванчо доволно потрива ръчички : "Ей с'я ви разказах аз играта!" Да, ама не! Драганчо и Стоянчо и те са отличници, нищо, че първият едвам срича, а вторият не може да смята до 20, ако е обут.
Ха сега познайте дали догодина Иванчо ще работи със същия хъс.
Някои му казваме мотивация.

# 16
  • София
  • Мнения: 62 595
Не повтарят първи клас, но лятото трябва да работят с педагог и да наваксат. На мен ми се струва приемливо, защото всичко може да се случи и детето да не успее да усвои материала в определените срокове. Знанието не е нещо, което се случва по часовник.

За да не се случват такива работи като с Иванчо и Драганчо на моите съм им казала, че ученето е за човека, за удоволствие , а не за учителката, за родителите или децата от класа. Така са по-спокойни и не обръщат внимание на някои разминавания.

# 17
  • Мнения: 967
Мен пък ми се вижда много странно от първи клас да има оценки като такива. Ние до четвърти клас нямахме оценки, а просто преминавахме, поощренията и препоръките си се случваха през годините. И не е така, че децата не се ориентират. Всяко дете знае, другите колко точно и в какво са по-добри от него и къде трябва да учи повече, за да получава всичките похвали.

Поставянето на оценки в тази ранна възраст, за мен няма особен смисъл и може да се получи парадокса - първокласник получава "отличен", но не си е давал много зор, защо да не го кара и занапред така, а "отличникът" си мисли, защо трябва да се напрягам, те всички завършиха с отличен?

Много по-разумно ми се струва "оценяването" с препоръки към родителите, къде има "липси", къде трябва да се наблегне и къде детето се справя чудесно....

# 18
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е вярно. И ние като бяхме ученици в първи клас на свидетелствата ни пишеше "преминава с отличен" и т.н. Помня го много добре, защото това беше един от най-хубавите моменти в детството ми. Това, че не сме имали бележници до 4-ти клас не означава, че не сме имали оценка на свидетелствата.

Получава се като всяко друго нещо - ако детето е от отличниците това не създава проблем, защото всички са доволни. Неприятно е, ако детето е с различна оценка на свидетелството, защото това влияе върху самочувствието и оценката на родителите, които в повечето случаи смятат, че децата им са най-добрите, но и ощетени от учителите.

Защо непременно отличниците да си дават много зор? Има и деца със среден успех, които си дават много зор. Независимо каква е оценката е напълно възможно детето да си или да не си дава много зор. Обикновено отличниците притежават много ярък и проявен комплект от способности и ако са добри в езиковата подготовка са добри и в математиката, че дори и в рисуването, т.е. почти всичко, което изисква бърза обработка на информация и фина моторика. Само за физическото не мога да кажа, защото там според мен е по-различно.

Последна редакция: вт, 27 май 2008, 09:08 от RadostinaHZ

# 19
  • Мнения: 967
За мен беше вярно (сендовската/лозановата) система. И аз си спомням много добре как другите си сравняваха "преминава с отличен, много добър, добър успех" и имаше и тъжни лица. Докато аз бях спокойна, че нямам такива квалификации в свидетелството и бях много щастлива, че сме по друга система. Всъщност целият натиск изчезва - да се учи така или иначе трябва.

И е вярно, че отличниците ще се радват да прочетат, че са преминали с отличен успех, но тези които не са - са много тъжни.

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Това със сендовската системасъм го пропуснала. А за тъжните лица не виждам какво може да се направи. Това също си е част от живота. Дори да няма оценки на свидетелствата, пак трябва да има някакъв механизъм, по който най-добрите за годината да бъдат отличени, за да бъдат поощрени.

# 21
  • Мнения: 620

За да не се случват такива работи като с Иванчо и Драганчо на моите съм им казала, че ученето е за човека, за удоволствие , а не за учителката, за родителите или децата от класа. Така са по-спокойни и не обръщат внимание на някои разминавания.
Звучи фантастично. Почти като това: "Работата е за удоволствие, а не за заплатата, за обществото, за самочувствие и себедоказване."

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595

За да не се случват такива работи като с Иванчо и Драганчо на моите съм им казала, че ученето е за човека, за удоволствие , а не за учителката, за родителите или децата от класа. Така са по-спокойни и не обръщат внимание на някои разминавания.
Звучи фантастично. Почти като това: "Работата е за удоволствие, а не за заплатата, за обществото, за самочувствие и себедоказване."


При нас работи. Децата разбират, че ученето зависи предимно от тях и главите им не са кофа, в която учителят или аз наливаме знания.
Не правя паралел с работата, защото хората работят предимно, за да се изхранват. Малцина са щастливците, които съчетават удоволствието и доброто заплащане. Всъщност, ако не е икономическата принуда поне половината население би лежало по цял ден на плажа.

# 23
  • Мнения: 2 439
В нашия клас всички деца завършиха с отличен. То нямаше друг начин, госпожата им изискваше от тях като за "перфект 7".

# 24
  • София
  • Мнения: 62 595
Ужас. Ето така децата започват отрано с неврозите. (извинете за оффа, но направо тръпки ме побиват от такива учители)

# 25
  • Карлово
  • Мнения: 4 645
При завършването на нашия първи клас има 5-6 оценки Мн.добър и една  Добър. Защо да няма различно от Отличен, като някои деца са ходили без домашни на училище, до края на март сричаха. Така се показва на родителите, че има да поработят с детето за да настигне другите.

# 26
  • Мнения: 8 999
В класа на дъщеря ми всички деца завършиха с "Отличен", въпреки, че тя самата е коментирала как двама от съучениците й не могат да четат и смятат и всички им се присмивали.
На свидетелството за английски език пише само, че е взето съответното ниво, но на задната страна на дипломата с моливче е записан процентът успеваемост от теста. Оказа се, че по английски не всички деца преминават със 100 %.

И ако за някои ученици отличната оценка е за поощрение и стимул, то на други, които наистина са заслужили шестици и са положили много труд за това, този маниер на оценяване по-скоро им действа демотивиращо - защо да учат, като така или иначе пак ще им пишат шест.

# 27
  • Мнения: 2 439
Какви неврози, какъв ужас?
Всички деца са доволни и щастливи и са доста напред като мислене и поведение спрямо другите паралелки. Госпожата преподаваше с толкова много желание и финес, че нямам думи /това рядко ми се случва/. Вчера ходихме да си вземем снимките от тържеството, почти всички деца бяха и не им се тръгваше.

# 28
  • Мнения: 736
В нашия клас преобладаващият брой деца е с много добър. Тези с отличен бяха похвалени пред всички, когато госпожата им връчваше свидетелствата. Имаше и деца с добър и среден (но те са единици, разбира се). Само едно дете беше недоволно от оценката. По-скоро родителите имаха кисели физиономии. За мен не е нормално всички да минават с отличен. Тази уравниловка не помага на никого, а гради нереалистична представа за самия себе си. Мисля, че децата могат сами да преценяват какво още трябва да направят, за да са по-добри. Или родители да ги насочат тактично. Ако имат желание, разбира се. В крайна сметка оценката не е най-важното.

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
Какви неврози, какъв ужас?

Става въпрос за високите изисквания на учителката. Не одобрявам такава амбиция от странана възрастнен да е насочена към деца. На мен самата не би ми било приятно да ме изпитват за 7, а да ми пишат 6, например, защото шестицата е най-високата оценка. Ако ще ме изпитват за 7 да ми пише 7, иначе става едно ощетяване. А този, когото изпитва за 7 и му пише 4 какво да прави? Много рядко се случва едно дете да е винаги на 6, особено в първи клас.

Общи условия

Активация на акаунт