Първокласници във ваканция/17/

  • 36 307
  • 261
  •   1
Отговори
# 180
  • Карлово
  • Мнения: 5 271
С таблицата знаеме умножение х1 Grinning и сме до тук.
Да му мислят учителките на есен
После х10. Фокусът с ръцете за умножение х 9. Подобно и х5. И половината таблица научена от въздуха.

Моята не я е наизустила. Хваща си опорно произведение и смята. Например ако забрави 7х7, почва 5х7=35, +7=42,+7=49. Така не забравя събирането без да решава задачи в тетрадка.
Е, случва се да сбърка, но рядко.
За диктовки не иска да чува. Единственото писане е на писма тук там.

Бях сгрешила за Пипи, че е страшна като обем, сега като трябва да приспива малката и да се прави, че ще спи я е зачела по желание, но на ум и гледам повече и спори.

Последна редакция: пт, 08 авг 2008, 12:49 от chanoir

# 181
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Поуспокоихте ме, не само ние сме го ударили през просото  Wink. А и като гледам каква е програмата, така ще си останем до края на ваканцията. От една седмица е зациклил на една приказка, ама то и време няма, защото е на спортен лагер. Другата седмица на друг лагер с преспиване, след това на моренце, нямам търпение вече .... и така до 15 септември ....
Ще пробвам една диктовка уикенда, да видим дали е забравил буквите  Mr. Green

# 182
  • Мнения: 511
Здравейте майчета!Отдавна Ви чета и се радвам  заедно с вас.Защото аз също имам момченце което ще бъде 2кл.Искам да ви попитам вашите деца чели ли са ''Приключенията на Лукчо'' ,и как се справяха с тази книжка.Моя малчуган  я чете от няколко дена и виждам,че не му е интересна и я чете без желание.А в интерес на истината,понеже го карам да ми чете и на мен не ми харесва.Вие какво ще кажите,да го насилвам ли да  я чете , защото е в списъка  или да чете нещо което ще му е интересно?

# 183
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Здравейте майчета!Отдавна Ви чета и се радвам  заедно с вас.Защото аз също имам момченце което ще бъде 2кл.Искам да ви попитам вашите деца чели ли са ''Приключенията на Лукчо'' ,и как се справяха с тази книжка.Моя малчуган  я чете от няколко дена и виждам,че не му е интересна и я чете без желание.А в интерес на истината,понеже го карам да ми чете и на мен не ми харесва.Вие какво ще кажите,да го насилвам ли да  я чете , защото е в списъка  или да чете нещо което ще му е интересно?

 Peace

# 184
  • Карлово
  • Мнения: 5 271
Вие какво ще кажите,да го насилвам ли да  я чете , защото е в списъка  или да чете нещо което ще му е интересно?

 Peace
Не.  newsm08Списъкът е препоръчителен. Весето чете книги извън списъка и от списъка, според настроението. Ще и дойде времето и  на Лукчо. И ако на ум чете по-бързо и му е по-приятно да си чете на ум. С въпроси ще разбереш дали е чел или само гледал.

Последна редакция: пн, 11 авг 2008, 11:09 от chanoir

# 185
  • сред люляците
  • Мнения: 767
И Никол не чете в момента книга от списъка. Чете Уич Rolling Eyes Било интересно. Важното е, че все пак чете нещо. Пък препоръчителните - ще видим кога и как Laughing Лукчо в нашия списък го няма, но сме го чели още миналата година. На места наистина не беше много интересно. Не знам защо, но когато аз четох книгата като дете ми беше много интересна Thinking

# 186
  • Мнения: 189
Здравейте и от мен  Laughing, още една мързеланка.
Лукчо липсва и в нашия списък, но то в него по принцип доста неща липсват  Laughing. Нашата госпожа е много добричка, даже ни беше казала да не попълваме нищо в читателския дневник и ние стриктно го спазваме  Laughing.
Иначе прочетохме почти всички книги от списъка, сега сме зациклили на Пипи. Не знам защо не му е интересна. А "Ние врабчетата" я прекратихме след като стана ясно, че почти нищо не разбира, а аз установих, че при отпечатането на книгата, част от информацията направо са я пропуснали. Страниците си вървяха последователно, но както на едната страница изречението свършваше с удивителна, така на следващата започваше от средата на някое изречение. На всичко отгоре последния разказ беше за "Драги ми господине" и аз половин час четох разказчето след детето и обяснявах кое е име и кое обръщение.  Не ни хареса  Naughty.
Смятането ни върви по-леко, дядо му се е захванал здраво и таблицата за умножение е почти научена. Бърка се на 3х и 4х, защото най-малко ги упражнява  Laughing. Докато бяхме на море се учихме да събираме и изваждаме числа до 1000, като ги подреждахме едно под друго. Много му беше интересно. Ама писането ни е истинска скръб. На всеки 2 изречения има по не 5 грешки и то когато преписва. За диктовка да не говорим  Rolling Eyes. А почерка ни е псилютно докторски  Joy.

# 187
  • Карлово
  • Мнения: 5 271
Нашата госпожа е много добричка, даже ни беше казала да не попълваме нищо в читателския дневник и ние стриктно го спазваме  Laughing.
     Joy Joy Joy     
     Ама и на майка е случило твоето дете. Hug

А почерка ни е псилютно докторски  Joy.
Тогава как хващаш грешките, да не би по броя на буквите? Joy
   Пуснаха ли вече новите раници? Миналата година бяха доста обрани, когато се сетих да търся и сега мисля от рано.

Последна редакция: пн, 11 авг 2008, 12:39 от chanoir

# 188
Искам да споделя с вас, как с ужас  установих, че дъщеря ми не разбира задачите от типа  12+_= 20 или 11 -  _ = 19. Не че не ги решава, но изглежда ги е наизустила ли.. и аз незнам, но неможе да обясни как точно се получава неизвестното. До двайсет - добре, но с по-големите числа..? Тъй-като принципно смята трицифрени, вчера и дадох подобна задача с неизвестно с по-големи числа и... newsm78.. точно така открих това й неразбиране. Мислех, че  го е усвоила в училище, но...уви. Голям зор видях докато разбере кога да вади, от кое да вади, кога да събира...и не съм сигурна, дали въобще го разбра, но се изнервихме и двете. От едни задачи между другото, които и дадох... се превърна в голяма драма.

# 189
  • Мнения: 189
Искам да споделя с вас, как с ужас  установих, че дъщеря ми не разбира задачите от типа  12+_= 20 или 11 -  _ = 19. ...

Аз май не разбрах какъв точно е проблема. Детето не може да обясни как смята или смята грешно? И моето диване не може да обясни как е стигнал до отговора, но след като е верен не го закачам. Освен това проблема може да не е в логиката на типа задачи, а в големите числа при които сбора от единиците е повече от 10. Например задачата 26+_=41 може предизвика голям стрес, а в същото време 26+15 да не е никакво предизвикателство.
 Може би просто трябва да огледаш проблема и от друга гледна точка. А иначе тези задачки са важни, защото на тяхна база се въвеждат после уравненията с неизвестно.


Тогава как хващаш грешките, да не би по броя на буквите? Joy
   
О понякога даже броя на буквите е неизвестен  Grinning, най-лесно забелязвам грешки при липсващи или излишни ченгелчета нагоре или надолу, надявам се и госпожата да успява да забелязва само тях  Joy

# 190
  • Варна
  • Мнения: 2 378
... До двайсет - добре, но с по-големите числа..? Тъй-като принципно смята трицифрени, вчера и дадох подобна задача с неизвестно с по-големи числа и... newsm78.. точно така открих това й неразбиране...

Във втори клас ще учат събиране и изваждане до 100. Мисля, че е по-добре да я "пробваш" в началото със задачи от типа 20 + __=30, 60 - __=40...

А алгоритъм се обяснява най-лесно с числата до 10.

Последна редакция: вт, 12 авг 2008, 14:18 от sea woman

# 191
Това е, че тя тези ги решава, но явно е наизустила, че примерно 10 и 20 е 30 и ако липсва едното събираемо, без да пресмята /т.е. без всякаква логика/ пише другото. Винаги ги е решавала и това ме е заблуждавало, че ги разбира. Не ми се вярва обаче да наизусти така задачите до 1000. Уф... незнам дали пак обясних добре...
Значи при задача:    _ - 12=23,  трябва да се състави друга задача: 23+12=_ , за да се намери умаляемото, ако някой й каже дали да вади или да събира, няма проблем - ще я реши, но тя неможе сама да прецени каква точно задачка да състави. Когато пък е неизвестно умаляемото:  35 - _ = 23 , се съставя задачка: 35 - 23 =_  . За нея обаче няма нищо нередно да събере 35+23 и... ето ти отговорааа hahaha Като че ли не и прави впечатление големината на числата и й липсва всякакво пространствено виждане.
Sea woman, знам, че е рано за задачи с такива числа, но въпроса е за логическото им разбиране, което по натам ще е водещо в математиката.
Незнам.. може пък и аз да избързвам.. Всеки случай доста се притесних от факта.

# 192
  • Мнения: 189
Така обяснено, за мен проблема не е в задачите, а начина на проверка. В къщи само съм го споменавала, не знам дали са го учили.
  Аз съм учила за учител по математика, и добре че не си практикувам професията, защото за мой срам, често се опитвам с месеци да обясня нещо, стигаме до рев и двамата (почти Laughing) и накрая резултата е никакъв. Но за сметка на това, ако учителката го спомене веднъж в час и веднага е разбрано  Rolling Eyes
А конкретно за примера 35-_=23, и изобщо за изваждането можеш да наблегнеш на имената на участниците в действието. Не случайно при събирането те имат еднакви имена, а при изваждането различни. Важно е да разбере, че не може да извършва едни и същи действия с тях. Дано да помогне и не я насилвай, има време да го осъзнае.
Късмет и весел ден на всички мами   bouquet

# 193
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Не се притеснявай,  juli_et ! Всичко с времето си. Нещата се учат постепенно. Просто не е дошло времето. Hug А знаеш ли какво става като се стигне до умножение, деление и старшинство на операциите...3 + 2 . 7=  ooooh! ooooh! ooooh! Wink

# 194
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Например задачата 26+_=41 може предизвика голям стрес, а в същото време 26+15 да не е никакво предизвикателство.
 Може би просто трябва да огледаш проблема и от друга гледна точка. А иначе тези задачки са важни, защото на тяхна база се въвеждат после уравненията с неизвестно.

Remisteri, ами то 26+_=41 не си ли е уравнение с неизвестно? Май, единствената разлика е, че неизвестното е отбелязано с _, а не с х

PS. И Александър го смущават тези задачи.

Последна редакция: ср, 13 авг 2008, 09:26 от Айяла

Общи условия

Активация на акаунт