Отговори
# 330
  • Мнения: 130
Мили мами, пожелавам на вас и на вашите пекрасни дечица много здраве, дано малките ви ангелчета да се справят все по-добре...и дано вие да продължавате да имате все така сили и да сте най-добрите хора на този свят...

Последна редакция: сб, 27 мар 2010, 22:59 от helenblondy

# 331
  • Бургас
  • Мнения: 42
Добър ден Доцент Чавдаров,
Моя син Божидар Каваклиев е с поставена от Вас диагноза ЦКС 1 степен преди няколко дни, като Вие ни показахте какво да правим у дома. Притеснението  ми е, че когато над главата му има висящи играчки (когато детето е е в активната гимнастика) той ги удря но много повече с лявата ръка, мога ли да направя нещо в случая, как да стимулирам движенията на дясната ръка ?

# 332
  • София
  • Мнения: 820
Здравейте.

Радост, следвайте инстукциите от консултативния преглед, които са насочени към стимулиране и на двете ръце, но през стабилизирането на трупната мускулатура. Резултатите идват бавно...., а и детето е на границата за специализирана кинезитерапия.

ВМО, при детето Ви знаете че има опасност от активиране на гърчове. Следвайте програмата, от консултативния преглед. Пак повтарям, не бързаме !!!!!.... резултатите идват бавно. Специално при вашето дете бързането може да предизвика гърч. Седежа само с фиксиран труп !!! никаква проходилка !!! Това с плуването......искате от всичко по много.....според мен не е най-правилното.

Успех на всички!

# 333
  • Мнения: 46
д-р Чавдаров здравейте,не бях писала до сега тук в тази тема,Може ли някъде в интернет да намеря тези картинки,снимки според които се определя степента ЦКС , така ще ми е по лесно да обесня на роднините си какво трябва да прави бебо заопределената възраст.Благодарности и Христос Воскресе

# 334
  • Мнения: 87
  ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ ! Честит празник ,желая на всички много  здраве ,радост,семеино щастие и  напредък  в развитието на малките слънчица .                                                                             Здравейте д-р Чавдаров,аз също се интересувам от това какво трябва да прави едно бебе на 8 месеца ,тъи като нашето бебе е със  синдром на уест.Пристъпите още не са спрели напълно,1-2 на ден.Объщаме се по корем и обратно ,седим но не стабилно, държим си главичката изправена но понякога  се отпуска,  не лазим , даже много бързо се обръща когато е по коремче на страни да хване играчката която е пред нея защото за 4-5 минутки се изморява и бърза да се обърне,когато я държим  не стъпва  стабилно  на крачетата си. Трябва ли да дойдем при вас на консултация тъи като до сега не са ни казали ,че е необходимо-но според мен би трябвало да я види  специалист как става записването при ВАС -необходимо ли е направление от личния лекар и кои № .   Благодаря   ВИ предварително.

Последна редакция: пн, 05 апр 2010, 22:11 от veniko

# 335
  • София
  • Мнения: 820

ВЕНИКО, ААНАА


Воистина воскресе.

По-долу прилагам една схематизирана таблица на идеалното двигателно развитие.
В медицината има понятия, като идеално, нормално, абнормално(атипично, специфично) и патологично (неправилно, увредено) развитие, като често пъти няма рязко разграничаване на състоянията !!!!
Диагностиката на детското развитие се провежда от лекари специалисти за препоръчване с по-голям опит в това направление !!!, които освен всичко включват и невро-кинезиологичен статус.
Това с "мятането" на детето във въздуха е много рисковано, особено когато се провежда от необучени лекари-специалисти или други здравни специалисти или родители !!!.


Развитие на общата моторика и манипулативните дейности

Позиция “коремен лег”
Развитие на нови двигателни умения (схематизиран вариант през 45 дни)
   1,5 м.    – предмишична опора
   3 м.       – симетрична лакътна опора
   4,5 м.   – единична лакътна опора; посяга на 120 град.
   6 м.       – дланна опора
   7,5 м.    – четириопорен стоеж
   9 м.       – лазене, стоеж на колене, изправяне по
         вертикалата
   10,5 м.    – странично ходене, лазене по вертикалата
   12 м.    – ходене на широка основа (“мечо ходене”)
   15 м.    – самостоятелно изправяне от пода (“кучешки ход”)
   18 м.    – самостоятелно изправяне от пода през
         полукол. стоеж, качване по стълби с опора на една    ръка


Позиция “гръбен лег”
Развитие на нови двигателни умения (схематизиран вариант през 45 дни)
   1,5 м.    – асиметрична позиция “фехтовчик”, нецелеви          движения
   3 м.       – фиксира и следи с поглед, центрирана позиция,          целево посягане към средната линия
   4,5 м.   – зрително моторна координация: ръка-уста, ръка-         ръка, целево посягане зад средната линия,          ръката поема хватателната функция,             начало на стерео-гнозия; завъртане до          страничен лег;
   6 м.       – “ключов” захват; завъртане от гръб по корем
   7,5 м.    – “пинсетен” захват, кос седеж, страничен седеж,          ЗМК: ръка-уста-стъпало;
   9 м.       – “цигански-клещи” захват; седеж на дълго
   10,5 м.   -  изолирана екстензия на показалеца
   

# 336
  • Мнения: 46
благодаря за подробното описание, точно това ми трябваше за да се ориентираме ,
 и не съм мислела да хващам бебо за краката с главата надолу , разбира се че ме е страх  Wink
лек ден на всички мами и спорна работа д-р Чавдаров

# 337
  • Мнения: 15
Здравейте д-р Чавдаров!
Бих искала да Ви помоля за малко разяснение относно резултат от ЯМР на синът ми.Той е на 1,9 год. и е със дясностранна хемипареза.От година провеждаме рехабилитации и виждам голям напредък,в началото той не разгръщаше дясната си ръчичка дори от лакътя,сега вече забележимото е само показалеца на ръчичката.Благодарение на общете усилия на специалистите от ДМСГД-Кърджали,той ходи,тича,може да се качва по пързалки,бърбори,катери се и се смее.Естествено все още отбягва да ползва дясната ръчичка и прави повечето неща с лявата но за това време сме доволни от резултата и не бързаме.Вчера му направихме ЯМР за първи път.Ще Ви помоля за мнение по заключението му,което ще си позволя да препиша дословно поради многото непознати за мен думи:
Резултат:срединно разположена нормална интерхемисферна бразда,фалакс и дурални синуси-в норма,субарахноидни пространства и цистерни,села и параселарни структури,околоносни кухини,орбити и орбитално съдържимо,база и калвария-в норма за възрастта.
Ликворизоинтезна интрааксиална медуларна лезия в лявя хемисфера по хода на трактус кортикоспиналис заоблена от зона на глиоза с висок видим дифузионен коефицент,без видима комуникация с ипсилатерналния вентрикул,достигаща краниално до кортикомедулен глиотичен участък в областта на гирус прецентралис.
Заключение:Най-вероятно се касае за енцефаломалатична зона в областта на гирус процентралис след съдов инцидент с антероградна дегенерация по хода на трактус кортикоспиналис.

Бих искала да ми разясните какво е всъщност тази лезия някакъв остатък ли е?За цял живот ли си остава там или може да се разсее?И стои ли си на едно място?Извинявам се ако въпросите ми звучат глупаво бих искала с прости думи да знам какво означава..!Не очаквам пълно подобрение и оценявам и най-малкия напредък,доволна съм от постигнатото и ще продължим само напред!
Предварително Благодаря за отделеното време!

# 338
  • София
  • Мнения: 820
neli 1212

Немога да Ви дам мнение по заключението...., което е такова, каквото са видяли колегите-рентгенолози на направената снимка.
Пълно разяснение и обяснение няма да Ви дам......... все едно адвокат да ми обяснява няколко члена от цялото търговско право....безпредметно.

С няколко думи само....терминът "лезия" означава "разкъсване, увреждане, скъсване".
В мозъка на Вашето дете е станал кръвоизлив с определени последствия в някои от цитираните мозъчни структури, което се е отразило на функциите на някои от крайниците.
Структурните отклонения непрогресират - т.е. каквото е станало, е станало, няма нито да изчезне, нито да се разшири.
Въпросът е доколко ще се възстановят функциите на крайниците, като се има предвид голямата пластичност на кърмаческия и детския мозък. "Пластичност" означава, възможност за "изграждане на нови функционални връзки в мозъка".

Успех.

# 339
  • Мнения: 15
Благодаря Ви д-р Чавдаров!Отговорът Ви ме устройва напълно,това дава яснота на някой от въпросите ми!А с много търпение и любов ще възстановяваме въпросните "връзки".Бъдете здрав!

# 340
  • Мнения: 112
Здравейте,
Попаднахме на една интереса информация в нета. Дали имате информация за такав тип електростимулации?
http://www.walkaide.com/

Поздрави,
Цвети

# 341
  • Мнения: 1
Здравейте, доктор Чавдаров! Пише Ви едно момиче, което се гордее с това, че е било във Вашата болница цели 12 години.Била съм както в детската градина, така и в училището, където завърших своето основно образование. С радост разбирам, че болницата продължава да се развива и успявате да помагате на много деца.Имам един много специален въпрос към Вас, но не знам дали тук е мястото във форума, където би трябвало да Ви попитам...
Значи моята диагноза е ДЦП, но интелектуално съм много добре запазена.Ето защо се стремя да водя един пълноценен живот и продължавам образованието си, като в момента съм на ниво студент в УНСС. Този стремеж към водене на нормално ежедневие и непрекъснати социални контакти обаче ограничава моето време за рехабилитация вкъщи. От друга страна съм над възрастовата граница( на 19 съм) за много центрове в България, пък и редовната ми форма на обучение не ми позволява посещаването на такива извън гр. София. Ето защо се опитвам да отделям повече време вкъщи.Наскоро разбрах, че мога да закупя отнякъде топлинните апликации с парафин, които Вие ползвате при вашите процедури. Би било наистина добре да ги ползвам в домашни условия.Дали бихте ме насочили къде точно мога да закупя апликациите и дали е добре да се използват без присъствието на специалист?
Благодаря предварително Simple Smile

# 342
  • варна
  • Мнения: 1 395
 Здравейте ,д-р Чавдаров, синът ми Боян на 1г 10м - има Хидроцефалия и "Дцп - дипареза - повече вдясно" /според последният преглед при вас на 6.04.2010/
 Ръцете му изглеждат добре вече  и си служи с тях, но като бебе дясната му ръка също беше доста по-стегната от лявата.
  И за по-точни дейности използва лявата -като хранене с лъжица, пускане на топче в отвор.  Но ако му е по-близо или удобно и с дясната извършва действието.
 Може би има значение и това, че има страбизъм и дясното око е мързеливо. /за което носи очила и лепенки/

  Въпросът ми е свързан с това ,че по време на рехабилитация, специалистите настояват да си ползва дясната ръка - да подрежда кофички с нея, да натиска копчета и др. подобни. Казват ,че трябвало да се упражнява с нея, за да се изравнят уменията с другата.
 Логопедът който посетихме обаче, категорично забрани да го караме да прави нещата с дясна ръка защото  така се затруднявало обособяването на водещо мозъчно полукълбо.
 Какво е вашето мнение по въпроса?  

Последна редакция: вт, 20 апр 2010, 00:35 от orhid

# 343
  • София
  • Мнения: 820
Orhid,

Ръката има ипсилатерална и хетеро-латерална проекция на инервацията.......т.е. команди към нея отиват както от едното така и от другото мозъчно полукълбо, като при мозъчни инциденти тази проекция се нарушава в различна степен при различните пациенти.
Нека детето работи както с лявата, така и с дясната, а и с двете ръце едновременно (монтесори терапия !!) също. Разнообразните движения по форма и обем стимулират изграждането на различни връзки както в полукълбата така и между тях, което стимулира и когнитивните процеси.

Когато някой специалист с частични познания в медицината и никакви в детската неврология и невро-рехабилитация започне да се прави на лекар....става досадно и смешно, а за родителите...ужасно.

Не се притеснявайте и работете и с двете ръце !!!!!!!!!!! поотделно и заедно!!!!!!!!!!!!!!
Успех.

# 344
  • София
  • Мнения: 4 412
д-р Чавдаров, може ли още една консултация за ръката. Моето дете до 4,5 години работеше и с двете ръце, т.е може да прехвърля молив и драска ту с едната, ту с другата. Наблюдаваха го и изглежда дясната е водеща и лека полека започнахме да я насочваме да ползва само дясната за писане, хранене и т.н. Но понякога пак прехвърля, вчера видях, че започна да се храни с лъжица в лявата и й направих забележка да я премести. Има ли някаква възраст , от която децата трябва да се насочват да изберат водеща ръка и дали това, че понякога прехвърля дъщеря ми е проблем, или да се правя, че не забелязвам.

Благодаря ви предварително

Общи условия

Активация на акаунт