Така е - речта ги затруднява и отказват както да я слушат, така и да я продуцират.
Аз все още срещам у сина си неохота за работа. Трябва да си настоятелна и изобретателна.
Говорните затруднения не са непременно наследствени.
За да намалеят притесненията, потърси специалисти и започнете работа с детето. Не очаквай бързи резултати - чувала съм, че на всеки 6 месеца се отбелязва напредък, после следва период на "задържане", в който детето натрупва нови умения. Както вече писах, за 2 години занимания синът ми има съществен напредък, но все още не мога да кажа кога говорът му ще бъде като този на връстниците му - още много работа ни чака. Вярвам, че за двете години, които му остават до училище, ще се справим.
Не се започва непременно с повтаряне на думи - има и други неща, които са важни за говорните умения - напр. фина моторика, концентрация - те се развиват с различни игри и помощни материали. Много е важна мотивацията на детето да общува, развиването на неговата наблюдателност и любознателност. Само на тази база може да очакваш и мотивация за вербално общуване.