Трудно проговарящи деца!

  • 225 250
  • 750
  •   1
Отговори
# 105
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Ех тези бисери на логопедите, защо не ги съберем в някоя тема да се посмеем.


katiaR извинявам се ама за кой ли път това го пиша - логопед да дава медицинско заключение.  Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

Последна редакция: пн, 09 фев 2009, 17:45 от (х) Dorothy

# 106
  • София
  • Мнения: 2 102
katiaR, и в друга тема съм го казвала - логопедът няма право да поставя медицински диагнози, нито пък да изписва лекарства! За съжаление, напоследък все повече колеги си позволяват да го правят.  Sad

Желая ти по-бързо да попаднете на правилния специалист!   bouquet

# 107
  • Мнения: 157
 Grinning Здравейте и от мен!!! Моето детенце проговори навреме, но страшно неразбираемо за околните, само в кьщи го разбирахме и то основно аз, заменяше буквите в думата, а някои думи съкращаваше... На рутинен преглед при личната лекарка, точно навършил 3 г., като го чуха как говори ме изгледаха като престъпник:" Оле, как говори, а тя го разбира...." - цял ден не можах да се успокоя след това...Заведох го на логопед, установи, че няма проблеми с интелигентността, но смяташе, че става въпрос за алалия моторна, ако не се лъжа... Но детето нямаше никакво желание да работи и плачеше всеки път , когато трябваше да ходим, а аз трябваше като изрод да го заплашвам и т.н. Спрях посещенията при логопеда и реших да изчакам малко да порасне, в това време тръгна на детска градина и няма и 6 м. и имахме супер напредък - сигурна съм, че няма никаква алалия, има си приятели, общуват си и т.н., всичко си му се разбира, но единственото което остана за " дооправяне " е т.нар. " междузъбна артикулация " на някои звуци - ч, ш, щ, с, з.... Смятам, че е готов напролет да подновим посещенията при логопеда, ама така ме е страх да няма някакви скрити картинки, за които не се досещам, че направо ми се изправя косата.... Но няма начин, трябва да вървим напред, заради него... Ако някой знае нещо за " междузъбна артикулация "... моля да сподели инфо.

# 108
  • Мнения: 46
Sophsan, Благодаря!  bouquet  bouquet  bouquet Желая Ви всичко най-добро!


Brambi, имам чувството, че описваш моя син Laughing. Явно имаме същия проблем или нещо подобно. Искам да те попитам, дали ви е изписван медикамент, защото ние не сме пили нищо, а детето също има голям напредък, откакто посещава ДГ.
И аз се надявам, някой да сподели инфо за артикулацията, а също и какво е моторна алалия.

# 109
  • София
  • Мнения: 2 102
Катя, ще се опитам да дам максимално кратко и ясно обяснение за алалията:

Алалия - отсъствие или недоразвитие на речта, вследствие на органично поражение на речевите зони в кората на главния мозък по време на вътреутробното развитие или в периода на ранното развитие на детето / до към 1.6г.в./. В зависимост от това кои точно центрове са били засегнати, говорим за моторна и сензорна алалия.
При моторната алалия детето при съхранен слух и интелект не успява да овладее езика /неговите звукове, думи, граматика/, въпреки че частично е съхранено разбирането на чуждата реч.
При сензорната алалия е нарушено разбирането на чужда реч - детето чува, че се говори, но не разбира какво точно се говори.
Терминът алалия е заимстван от руската школа, напоследък у нас се наложи друг - специфично езиково нарушение. Но, така или иначе, въпреки различията в терминологията, говорим за едно и също нарушение.

# 110
  • София
  • Мнения: 2 102
Ако някой знае нещо за " междузъбна артикулация "... моля да сподели инфо.

brambi, това за което говориш е т.нар. интердентален /междузъбен/ сигматизъм. При него върхът на езика се приплъзва между зъбите и учленението се извършва с един нетипичен, фъфлещ шум. Необходим ви е логопед, който да работи за правилната артикулация на съскавите и шушкавите звукове. Ще покаже на детето артикулационни упражнения /правят се с език, пред огледало/, след което ще пристъпи към постановка на неправилно изговаряните звукове. След постановката се минава към автоматизация на звука на ниво повторна реч в срички, думи, изречения, текст, след това на ниво самостоятелна реч.
Не губи време, защото процесът отнема време, колкото повече звукове са с неправилна артикулация, толкова повече време е необходимо. Hug

# 111
  • Мнения: 157
Здравей, Катя! Ние сме пили ноотропил, но още когато детенцето беше малко - към 1.6 г., но по съвсем друг повод, а и го пи много кратко време. После при посещенията ни при логопеда аз самата изявих желание, ако разбира се има нужда, да взимаме нещо, но логопедката беше категорична, че той няма нужда... Самата аз силно вярвам, че той има сякаш "механичен" проблем, който е и силно автоматизиран вече, в смисъл, че просто му трябват упражнения да не си слага езика м/у зъбките при произнасянето на тези съгласни.

# 112
  • Мнения: 157
да, Софсан.... мисля, че супер точно ни нацели проблема....това е. И да, точно затова след месец-два ще подновя посещенията при логопед, за да имаме време да "изчистим" или поне пооправим проблема, а и много искам докато тръгнем на училище да няма такова нещо, за да не му пречи на учебния процес, да не му се подиграват другите дечица и т.н., а и най-вече заади самия него. БЛАГОДАРЯ ТИ!!! Силно се надявам, че неговия, т.е. нашия проблем е преодолим, защото той и сам, покрай другите постигна много...

# 113
  • София
  • Мнения: 4 412
...логопедката твърдеше, че има недоразвита мозъчна кора и че трябва да пие медикамент, изписан от невролог и според медикамента ще направи програма за работа с детето...

katiaR, когато прочетох мнението ти, помислих, че сте имали много лош късмет да чуете такива нещо. Но тези дни водих детето за пръв път на държавен логопед и чух същото. Все пак логопедката употреби "най-вероятно" и "може би". И цялостното отношение беше такова, че напълно разбирам защо сте наплашени.

Допълвам, че щеше да бъде много добре, ако децата можеха да получат и държавна логопедична помощ. В нашата детска градина няма логопед, преди време питах в ДЛЦ, но ми казаха, че за тази учебна година няма места, евентуално от другата година и занятията са по 1 път седмично. Знаят, че е недостатъчно, миналите години са били по 3 пъти, но сега са им съкратили щата. Дали към логопедичните детски градини може да се ходи на занимания?

И още нещо искам да ви питам - какво мислите за комбинирането между работа с държавен логопед и допълнителни занимания с друг частен специалист. Това дали ще е объркващо за детето?

Последна редакция: ср, 11 фев 2009, 11:29 от TanyaMG

# 114
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Да ви кажа , аз на моята логопедка съм казвала, ама не трябва ли скенер - и тя ами майката май има нужда (пак държавна) . Детето има проблем и говорим, другото какво ще направи - нищо - работа е нужна.

# 115
  • София
  • Мнения: 4 412
Dorothy, а вие къде ходите на държавен логопед, в училището ли? Аз също съм убедена, че и от държавните логопеди има хора, които са добри и отзивчиви.

# 116
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Към логопедичните детски градини има логопеди, където ходят деца приходящо. Веднъж или два пъти в годината правят график до запълване на местата . В момента не ходим.

# 117
  • София
  • Мнения: 2 352


И още нещо искам да ви питам - какво мислите за комбинирането между работа с държавен логопед и допълнителни занимания с друг частен специалист. Това дали ще е объркващо за детето?
С моето дете работеха така комбинирано в детската градина две логопедки, едната редовно, другата със съвети ми помагаше.Това беше миналата година.Допълнително го водех на логопед.С психолог по същия начин -  в детската, и допълнително.Мисля, че всичко е строго индивидуално според детето.Ако бях почнала преди 4 год. по тази схема щеше да е объркващо за него и неефективно, защото детето ми е с диагноза аутизъм.Принципно тази схема на интензивна работа с различни видове специалисти като брой, и честота на занимания не се хареса на лекуващия му психиатър в клиника св. Никола, но пък и отбеляза, че за Мишо това е бил добър вариант.Сега на този етап си мисля, че всеки един специалист ми е помогнал с нещичко допълнително.Различни идеи, различни наблюдения, допълнителна помощ.Но преди три години си мислех, че освен Валя Кисьова никой друг специалист не бива да се доближава до детето ми, защото ще го обърка.С течение на времето и развитието му вследствие усилена работа новите лица, новите методи, новият модел на работа, интонация, мирис, сила на натиск му станаха необходими.
Сега по друг начин вече се работи с него
Сетих се нещо.Принтирах от галерията на Деси едни картинки на небивалици.Занесох ги на логопедката и психоложката в детската градина.Логопедката сметна, че му е рано,а психоложката, че му е време и ще работят за това.Допълнителната логопедка също му предложи такъв тип картинки, но се отказа набързо, защото не беше готов.Допълнителната психоложка обаче направо ме сряза - какво значи рано му е, нали затова идва той тук, за да го науча.Той, ако знае всичко, няма да идва при мен.Впоследствие наистина го научи.Ако се бях доверила на логопедката в ДГ все още щях да се колебая да му ги предлагам.Винаги едно мнение в повече е от полза  Wink

Последна редакция: ср, 11 фев 2009, 12:24 от Катина

# 118
  • София
  • Мнения: 4 412
Катина, благодаря ти за отговора. Аз също мисля, че комплексната и повече работа с детето може само да помогне.

Ако решим да ходим при този държавен логопед, заниманията са 1 път в седмицата. Всички са убедени, че са недостатъчни, но когато попитахме специалистката дали е съгласна на вариант да имаме 1-2 допълнителни занимания при частен логопед, дали имат практика да поддържат връзки за работата с детето, тя категорично ми заяви, че трябва да избирам между частен или държавен логопед.

Аз си мислех, че при държавната помощ ще има повече комуникация с детската градина и по-комплексно отношение към детето. Изглежда комплексното отношение се изразява в изпращане по различни лекарски кабинети и носене на диагнози. Нас, освен на невролог, ни изпрати на аудиограма и на ново тестване в Свети Никола, защото каза, че първото ни е несериозно. Все пак за последните две не настоя, просто промърмори.

# 119
  • Мнения: 465
Аз мисля ,че водещо трябва да бъде мнението на специалиста ,който най-често и най-от рано работи с детето.И винаги изисква повече от това ,което показват малчуганите.Щото и те свикват бързо на лесното.
Таня, а пък и ти винаги можеш да спреш единият логопед,нали?Ако не ти харесват резултатите..

Общи условия

Активация на акаунт