Дискусия - какво трябва да бъде образованието на децата ни?

  • 9 752
  • 167
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 871
Опитах се да гласувам в анкетата ви и можеше само две опции да избереш. Нито един от изборите не изключва някой от останалите, те просто се допълват. Жалко, че някой е решил, че има подобно решение ...

# 61
  • Мнения: 871
Трябва да бъдат привлечени и обучени, трябва им и малко стаж навън, да внесат ноу-хау тук. Моята баба е русист, един от най - обичаните преподаватели е и въпреки този светъл пример смятам, че ни е нужен опитът на държавите от ЕС, както и техните най - нови практики  в обучението. Специално за критичното мислене, трябва първо учителите да минат сертифициране (а преди това трябва да се направи система за сертификация) и след това има 1001 възможни стъпки напред според мен. Проблемът е твърде голям за един човек, затова се ослушвам тук да събера мнения.

Това е абсолютна щуротия! На българските учители не им трябва стаж извън страната, нито им трябва допълнително обучение. Аман от заемки от чуждестранни образователни системи, които са доказали, че не работят, за сметка на българската такава! Всеки нов "радетел" /разбирай захапал кокала държавен служител/ решава да преоткрива Рубикон и българското образование.

- Трябва им добро материално поощрение, за да не им се подиграват в очите родители и ученици.
- Трябва им подкрепа от държавата във вид на материална и педагогическа база.
- Трябва им обществена подкрепа във връзка с царуващата в страната безпрецедентна неморалност и липса на ценностна система.

Какво е да си русист ? Да не би да е учител по руски език  Crazy

# 62
  • Мнения: 24 467
По- скоро ми прилича на приказки от 1001 нощ... Laughing

Приказките се сбъдват, когато повярваш в тях и вложиш достатъчно труд, и любов в тяхното материализиране  Wink

Просто звучи красиво, като приказка...  Grinning- това обучение и сертифициране на учители.
/Някои си чакат пенсията сега, други- търсят си платена работа, трети са по училищата за стаж, има и обичащи професията си- не са много/.

# 63
  • София
  • Мнения: 62 595
В БГ има достатъчно подготвени специалисти, които могат да предложат и обучат учителите и студентите в педагогическите факултети на нови методики на обучение с по-голяма ефективност и по-интуитивни за децата и възрастните. Не е нужно нито да се пращат учители в чужбина, нито да се канят специалисти от странство, защото нашенските специалисти са натрупали много знания и опит в областта, включително и имат международен опит и признание. Но както се казва, никой не е пророк в собствения си град.
Не е нужно да се зачерква опита в образователната система по време на соца, защото там има ценни неща. Просто са нужни нови хора и методи и някой да иска да го направи.

Зададох въпрос на автора относно лабораторията, която се занивава с експерименталното обучение. Любопитно ми е коя е тя.

# 64
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
......
/Някои си чакат пенсията сега, други- търсят си платена работа, трети са по училищата за стаж, има и обичащи професията си- не са много/.
Трети не могат да се вредят от вече наместили се трайно в системата, нищо че нямат необходимото образование и дори педагогически профил. Изкарали някой друг курс и готово, връзките са по-силни от дипломата.
И това го има все още.
Ако е необходимо мога да дам конкретни примери.

Обучение по чужди програми е несъвместимо като приложение в наши условия.
трябват преподаватели и ръководители, които познават нашата система отвътре, но не са лакоми  за бързо забогатяване на гърба на децата, каквито често се срещат сред директорите.

# 65
  • Мнения: 24 467
"Трети не могат да се вредят от вече наместили се трайно в системата, нищо че нямат необходимото образование и дори педагогически профил. Изкарали някой друг курс и готово, връзките са по-силни от дипломата."- Тези ще да са от ония, дето "са по училищата за стаж", щото ако чакат  друго следва да са наясно какво могат да получат.  Simple Smile
Това западно течение и на мен не ми се нрави, ама хич. Имам позната, която учителства в щатите и за нея "онова там" дори не е образование, за което съм склонна да й вярвам. Да се учат нашите учители от щатските /или от които и да било други/? Не, че нашите са най- добри. Просто редица нововъведения, като напр. системата за изпитване, лично на мен не ми харесват, а тя е баш такъв западен внос. Да не ставам пространна, мога много неща да напиша за новостите. Има и хубави идеи, но недобре доизкусурени.
Държавите от ЕС... у нас имаме бас кога ще се разпадне вече структурата ЕС, залагания сме си направили.  Laughing
Иначе би било наистина приказка да се пратят на обучение нашите учители където и да било, една незабравима приказка за тях, като едновремешните задгранични командировки /и сега ги има, ама мно-о-ого рядко/- ще си я спомнят и тези спомени ще ги греят после в училище, като им спрат парното и не им предложат друга енергийна алтернатива /ако си дойдат, де/.   Simple Smile


# 66
  • Мнения: 2 803
Определено много неща куцат в образованието. И едно от тях е липсата на уважение към училището и учителя. От друга страна и учебния материал от толкова информация, децата стават все по дезинформирани. Материала е много и тежък и те го усвояват зубрейки го. И на финала излизат неподготвени да се справят в живота. Гласувах за морал и за развитие на мисленето.

# 67
  • Мнения: 42
Относно подготвеността на нашите специалисти, нивото на образованието ни (в моята катедра са в шок от пристигналите за селекция третокурсници) говори достатъчно. Аз не казвам, че не са добре педагогически, или че не си знаят материала, но образованието не е само това, то е много повече. Липсват материална база, мултимедийно обучение, липсват библиотеки, липсва интернет, липсва връзка и с бизнеса (за професионалните училища), липсват и някои принципи (индивидуални скорости на обучение, поощрение на самостоятелното мислене, моралната страна на преподаването, приложение на всякакви иновации в областта на обучението). Имаме наистина ядрото от преподаватели, но те трябва да бъдат развивани  - обучение през целия живот. Тъй като не сме равиваща се страна, не смятам, че трябва да пращаме хора за докторантури по обучение (doctor of education), но да ги пращаме на специализации, да ги обучим на съвременни информационни технологии, чужди езици, малко психология на поведението и т.н. Хората, с които разполагаме, са инвестиция, за която трябва да се грижим. Нито учителите, нито учениците са виновни, че самата система ги поставя в ситуация, в която не могат да свършат работа. Нашата държава трябва според мен да отделя поне по един милиард годишно за инвестиции в основното, средното и висшето образование и то инвестиции не само в техника и ремонти, а главно в учителите - стратегически дългосрочни инвестиции в тяхното обучение през целия живот.

# 68
  • Мнения: 25 651
Хм, вместо да пращаме хора да се учат на информационни технологии и прочие благинки, не е ли по-удачно да ги въведем тук, в нашите училища и университети? Не да пращаме студентите там, а да каним техните професори тук - това е чалъмът, мойто момче.
Ти остави празните приказки, ами ми кажи - ти ли си планиран за министър на образованието от вашата партия? Че ако да - да те нахукаме едно хубаво, докато не си станал недосегаем.  Mr. Green
Иначе ставаш за министър, да, на демагогия го докарваш.  Confused

# 69
  • Мнения: 1 470
Много пъти съм писала в подобни теми,и често съм пускала такива...Но ще напиша основното отново,като наблегна на това чме авторът много бърка по въпросът с морала и държавата ни преди 10ноември...

Основните разлики от тогава до сега са че преди държавата е поемала за отговорността към образованието,възпитанието и така да се каже достъпна сцена за подрастващите,което се е изразявало във извънкласни дейности,спорт,състезания,организации...Имали са цяли разработки,с изследвания и проучвания за това какво интересува младежта,и към какво да бъдат насочени излишните им енергии...Не е вярно че не са давани възможности за изява-постоянно са организирани различни турнири,в детските списания се публикуваха много стихове и разкази,картини и др.на даровити деца...А Асамблеята"Знаме на мира"?!Никой не е разчитал на отделното семейство да образова и възпита детето си...И като се връщам назад и си спомням девиза на пионерчето примерно,какво лошо е имало в него?!В това да учиш децата на взаимопхомощ,разбиране,уважение?!

Униформите!!!Какво лошо имаше в това учениците да ходят с униформи?!Защшо всички ние големите искаме да ходим с костюми?!За престиж...А защо децата да не носят униформи по същата логика?!

Аз съм ЗА това да се върне старата система като цяло...Просто да се изчисти от комунистическите лозунги...И кашата в историята ни...

пп.По идеология съм антисоциалист...Но това не ознаочава че не зачитам добрите попадения в системата им...

# 70
  • Мнения: 25 651
Образователната система отпреди 9-ти е още по-успешна. И предвид строгата дисциплина, на която се основава и наблягането на усвояване на знанията - може би е по-подходяща за днешната слободия.
Ама я държат в пълна тайна. Зер, както са я подкарали по учебника по История на педагогиката - да дърпат добре забравени и отречени от практиката системи (като цяло, не като отделни приспособими към съвремието елементи!) и като гледам как още разцъкват Монтесори и Песталоци...  Mr. Green Чак се чудя дали след 20-30 години ще дойде ред и на главите с История на българското образование. Няма да сме живи дотогава, поне аз.

# 71
  • Мнения: 578
Една доста точна статия какво НЕ трябва да бъде образованието и анализ на проблемите му в момента:

Образователната пародия
България: малката страна на големия хаос

# 72
  • София
  • Мнения: 958
Много точно!

Поздравления на автора. Хареса ми това за родителите, които вместо да се занимават с други неща се потят да учат задачите на децата си и пишат ли, пишат домашни с отрочетата си.....незнам къде по света има подобна картинка....... Whistling

# 73
  • Мнения: 42
Хм, вместо да пращаме хора да се учат на информационни технологии и прочие благинки, не е ли по-удачно да ги въведем тук, в нашите училища и университети? Не да пращаме студентите там, а да каним техните професори тук - това е чалъмът, мойто момче.
Ти остави празните приказки, ами ми кажи - ти ли си планиран за министър на образованието от вашата партия? Че ако да - да те нахукаме едно хубаво, докато не си станал недосегаем.  Mr. Green
Иначе ставаш за министър, да, на демагогия го докарваш.  Confused

Аз каквото се захващам го свършвам, никога не съм бил демагог (освен при ухажване, но там е позволено  Laughing )

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
И на мен ми харесва, но вече не ми се занимава с глупости. И аз ще кажа като други хора - не съм аз човекът, който може да "оправи" образователната система. Децата ми растат и няма закога да чакат системата. Затова съм загрижена предимно и основно за тяхното образование и знания. Хората не се променят и аз нямам намерение да блъскам глава в стената. Ще си гледам децата и ще пиша с тях домашни, ако се наложи и хич няма да ми пука дари е правилно или не. Не ми е много приятно да върша работата на образователната система и да преподавам, но изпуснатото като знание в ранните години трудно се наваксва в късните. Пример - ужасното състояние на знанията и използването на родния български език. Не мога да чакам да станат седми клас, та тогава да се научат, че не се пише "напредвид", а "предвид" и не се казва "на кой", а "на кого". Тогава вече заекът е минал баира. И без това тук си е див капитализъм. Имам 2 деца и трябва да ги образовам на 100%. Системата..., ами тя е ясна.

Общи условия

Активация на акаунт