Лизинг по време на криза - разумно ли е?

  • 4 834
  • 51
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 072
Постоянно чета заглавието като "Лозунг по време на криза - разумно ли е?". Какви разсъждения щях да дръпна на върху такава сюрреалистична тема......

# 16
  • Мнения: 231
Добре, Кокетка, наточила си се вече явно.
Но представи си - подаваш си документите, одобряват те, отиваш да вземеш колата и телефона ти звъни. Обаждат се от банката и ти казват - променяме условията! Как ще се почувстваш?
През лизингова къща ще е , не е банка

Кокетка, лизинговите къщи нямат практика да променят лихвите по вече сключени договори.
По-скоро ще променят условията за новите договори като вдигнат първоначалната вноска, евентуално. А и повечето вносители имат собствени лизингови компании, където лихвите обикновено са по-ниски и се изискват по-малко документи. 

Това ме успокоява Party

# 17
  • Мнения: 5 710
Според мен ще пострада доста автомобилната индустрия от рецесията.
Което мисля си, ще се отрази на цените на колите, а именно ще паднат.
Дори мисля, че вече започнаха да падат. Най-различни оферти се появяват по телевизията. 
Сещам се за рекламата на Матиз, на която цифричката 9 се завърта и става на 6...
Аз бих изчакала малко.

# 18
  • Мнения: 29 115
Не съм икономист, нито разбирам нещо от кризи.
Само съм преживяла няколко и видях как тези, които имаха кредити бяха с пъти в по-добро положение от тези, които имаха дебити. Инфлацията яде спестяванията като ламя, кризата развързва ръцете на банките да повторят зимата на 97-ма (доколкото успеят, де, то и там акъл се иска  Mr. Green)...
За Бога, братя, купувайте!  Laughing

# 19
  • в мъжки прегръдки
  • Мнения: 3 574
пъзел, ако дадеш сега 10 000 за една кола, която е в движение (сносно състояние - примерно 7 годишна) след 5 години ще си набила по нея поне още 10 000 лева за ремонти - това в добрия случай, в които не ти се налага да правиш сериозни ремонти. Тоест ще имаш кола на 12 години, която ти е излязла 20 хил лева, която ще можеш да продадеш за около 2 000. Тоест ще загубиш грубо 18 000 лева и през цялото време ще си карала стара кола. Така - аз не съм дала никакви първоначални пари ще платя 30 000 за 5 години и след 5 години ще имам кола, която ще мога да продам за 12-15. Тоест и аз ще съм загубила толкова, колкото и ти, но с тази разлика, че задника ми ще се е возил в чисто нов автомобил. И с разликата, че не съм набила 10 000 днес, а всичко е разсрочено така, както аз съм преценила. Та с логиката на твоята приятелка се мятай на градския транспорт и се откажи от кола или си купи и не го мисли. Аз лично избрах втория вариант - преди това съм карала все 7-10 годишни коли. Сменила съм 3-4 и да ти кажа всеки път като давах пари за майстори ревях горчиво що не ги давам за лизинг...

Абе малко си се поуляла в сметките с цел да оправдаеш ползата от лизинга.
Караш нова кола - това е хубавото.
А лошото е че в момента в който колата излезе от магазина цената й пада поне с 1/3 ако не и наполовина. Това важи за всяка една нова кола. Така че трябва да си много сигурна че това е колата която ще караш следващите 10-на години. Не е задължително ако купиш стара кола веднага да й правиш ремонти. И ремонтите обикновено не са толкова колкото ти си казала. Аз купих миналата година м. май 10-годишна кола за 7500 лв. До тук съм сменила задължителните ремъци, накладки и филтри. Значи за година и половина общо около 500 лв. На този етап колата няма нужда от нищо и върви отлично. Ако започне да ми прави проблеми които да струват 10000 просто ще се отърва от нея. Предишната си кола (също 8-10-годишна) карах повече от 10 години. Като видях че вече започва да се разтропва и ще иска сериозни ремонти я подарих на баща ми който си я позакърпи сам и я кара и сега. Не съм правила сметки колко ми струват ремонтите но никога не съм правила сериозни ремонти.

# 20
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 342
пъзел, ако дадеш сега 10 000 за една кола, която е в движение (сносно състояние - примерно 7 годишна) след 5 години ще си набила по нея поне още 10 000 лева за ремонти - това в добрия случай, в които не ти се налага да правиш сериозни ремонти. Тоест ще имаш кола на 12 години, която ти е излязла 20 хил лева, която ще можеш да продадеш за около 2 000. Тоест ще загубиш грубо 18 000 лева и през цялото време ще си карала стара кола. Така - аз не съм дала никакви първоначални пари ще платя 30 000 за 5 години и след 5 години ще имам кола, която ще мога да продам за 12-15. Тоест и аз ще съм загубила толкова, колкото и ти, но с тази разлика, че задника ми ще се е возил в чисто нов автомобил. И с разликата, че не съм набила 10 000 днес, а всичко е разсрочено така, както аз съм преценила. Та с логиката на твоята приятелка се мятай на градския транспорт и се откажи от кола или си купи и не го мисли. Аз лично избрах втория вариант - преди това съм карала все 7-10 годишни коли. Сменила съм 3-4 и да ти кажа всеки път като давах пари за майстори ревях горчиво що не ги давам за лизинг...

Абе малко си се поуляла в сметките с цел да оправдаеш ползата от лизинга.

Мен ако питаш доста се е поуляла в сметките.  ooooh! ooooh! ooooh!

# 21
  • Мнения: 305
Постоянно чета заглавието като "Лозунг по време на криза - разумно ли е?". Какви разсъждения щях да дръпна на върху такава сюрреалистична тема......
Joy

# 22
  • Мнения: 497
Не съм икономист, нито разбирам нещо от кризи.
Само съм преживяла няколко и видях как тези, които имаха кредити бяха с пъти в по-добро положение от тези, които имаха дебити. Инфлацията яде спестяванията като ламя, кризата развързва ръцете на банките да повторят зимата на 97-ма (доколкото успеят, де, то и там акъл се иска  Mr. Green)...
За Бога, братя, купувайте!  Laughing
Да,  Како Сийке, двете си приличат само по това, че са  кризи, ама тая няма нищо общо с оная..... Онази беше породена от хиперинфлация, а и беше последвана от деноминация, която помогна на тези, които имаха задължения, а тази е от съвсем друг характер и не се очаква отново деноминация-заплатите да станат 10 лева, респективно задължението ти от 100 000 лева да стане 100 лева. Даже се говори за евентуална дефлация, което е обратния облик на инфлацията. А и 96-97 година кой имаше (му бяха отпускани) кредити бе, освен няколко определени другари. Я да каже някой дето е изтеглил кредит от 80 000 лева (примерно) преди година с  6.6% лихва, а сега плаща при 10.5-11% лихва, дали е с пъти по-добре от някой без кредит.

# 23
  • Мнения: 29 115
Аз имах предвид и една друга криза, много по-рано. Тогава нямаше деноминация, ама вноска по кредит, която в началото беше една средна заплата, накрая стана колкото цената на един хляб...  Laughing
Не знам за лихвите по кредитите, ама да кажат тези със спестяванията - с техните лихви какво става и как им се отразява инфлацията?
Дефлацията не я познавам още, като дойде и таз другарка, ще я мъдрим тогава.

# 24
  • Мнения: 1 455
Изплащаме две коли ,като лизинга е към различни банки-на едната вдигнаха доста вноската,другата почти не е мръднала.Никой не може да е сигурен,какво следва..

# 25
  • Мнения: 231
Благодаря ви за отговорите, трябва да знаете,че всеки един ми е ценен в момента   bouquet


Караш нова кола - това е хубавото.
А лошото е че в момента в който колата излезе от магазина цената й пада поне с 1/3 ако не и наполовина. Това важи за всяка една нова кола. Така че трябва да си много сигурна че това е колата която ще караш следващите 10-на години.

И аз съм на мнение,че в момента в който излиза автомобила от магазина и цената пада наполовина, но и за това съм се спряла на малък кросоувър,който със сигурност ще бъде каран в следващите 10г.- то след толкова време я камилата, я камиларя -ако забогатея до тогава к'во да му мисля, ако не пак нищо не губя ще си я търкалям и толкова Mr. Green
иначе в момента си карам и сегашната колица, не съм имала сериозен ремонт с нея(но просто го отдавам на късмет Wink) не смятам да я продавам, идеална ми е за градски условия но е толкова ниска,че зимата ставам като снегорин  tooth

# 26
  • София
  • Мнения: 45 068
Не съм икономист, нито разбирам нещо от кризи.
Само съм преживяла няколко и видях как тези, които имаха кредити бяха с пъти в по-добро положение от тези, които имаха дебити. Инфлацията яде спестяванията като ламя, кризата развързва ръцете на банките да повторят зимата на 97-ма (доколкото успеят, де, то и там акъл се иска  Mr. Green)...
За Бога, братя, купувайте!  Laughing
Да,  Како Сийке, двете си приличат само по това, че са  кризи, ама тая няма нищо общо с оная..... Онази беше породена от хиперинфлация, а и беше последвана от деноминация, която помогна на тези, които имаха задължения, а тази е от съвсем друг характер и не се очаква отново деноминация-заплатите да станат 10 лева, респективно задължението ти от 100 000 лева да стане 100 лева. Даже се говори за евентуална дефлация, което е обратния облик на инфлацията. А и 96-97 година кой имаше (му бяха отпускани) кредити бе, освен няколко определени другари. Я да каже някой дето е изтеглил кредит от 80 000 лева (примерно) преди година с  6.6% лихва, а сега плаща при 10.5-11% лихва, дали е с пъти по-добре от някой без кредит.

Ami da. Moqta lihva tochno taka se vdigna. Ama i segashnata inflacia e mnogo po-golqma ot tazi lihva veche. A samo sled mesec-dva kakvo shte stava, ne mi se misli!
Taka che sam na dalavera!
Sorry za lat, ama ne sam na moia comp.

# 27
  • Мнения: 592
Абе къв ти е проблема, щом изкарваш стотина хиляди на месец  Whistling

# 28
  • Мнения: 231
Абе къв ти е проблема, щом изкарваш стотина хиляди на месец  Whistling

Именно защото не изкарвам по толкова  питам Tired
Ти пък откъде ги извади тия месечни суми Money

# 29
  • Мнения: 9 728
Ако лихвения % е постоянен не виждам какво те спира!

Общи условия

Активация на акаунт