Децата на България пътуват по света

  • 41 686
  • 518
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 27 523
Момичета, Белгия ще се включим  Hug Мария Ф може би е писала вече. Аз имам едно питане към по-вещите с домовете - понеже основните характерни неща за Белгия са шоколада, бирата и брюкселските дантели, добра идея ли е да се споменава шоколада, да се пращат такива снимки на деца в дом? Няма ли да е малко... жестоко, какво мислите?  Thinking

# 61
  • Sofia - TelAviv
  • Мнения: 1 062
Момичета, Белгия ще се включим  Hug Мария Ф може би е писала вече. Аз имам едно питане към по-вещите с домовете - понеже основните характерни неща за Белгия са шоколада, бирата и брюкселските дантели, добра идея ли е да се споменава шоколада, да се пращат такива снимки на деца в дом? Няма ли да е малко... жестоко, какво мислите?  Thinking

Децата от домовете са като всички  деца, така че няма жестоко и не жестоко. Аз и на моето дете му взимам шоколада или не му го давам ако е прекалило с лакомствата или наближава сън или ядене. Така че не трябва да им се спестява информацията, а да се приподнесе по подходящ начин. Примерно за шоколада, защо НЕ да се опише някоя фабрика, а ако е и на известна марка шоколади, още по-добре. Нещо което да се свърже с реалния живот, ако шоколада е символ на Белгия, значи и темата за Белгия ще е една от най-вкусните и повярвай ще им е и мнооого интересно, защото КОЙ НЕ ОБИЧА ШОКОЛАД  Crazy
Мисля, че трябва да се абстрахирате от това, че са деца в по-трудно положение и да си мислите само, че това са деца и то на различни възрасти.Затова вчера писах че трябва да се измисли форма, под която да им се поднася информацията, така че да им е забавно, интригуващо и запомнящо.
А какво по-интригуващо за едно дете, дори и пораснало като мен, да разбере как се прави примерно шоколад "Милка" и къде.  Mr. Green

# 62
  • в шоки-land
  • Мнения: 3 765
Момичета, Белгия ще се включим  Hug Мария Ф може би е писала вече. Аз имам едно питане към по-вещите с домовете - понеже основните характерни неща за Белгия са шоколада, бирата и брюкселските дантели, добра идея ли е да се споменава шоколада, да се пращат такива снимки на деца в дом? Няма ли да е малко... жестоко, какво мислите?  Thinking

Блонди, ще се сбием 3а шоколадите, така да знаеш  Naughty Hug Heart Eyes

сори за офф-а.....

# 63
  • Мнения: 27 523
Децата от домовете са като всички  деца, така че няма жестоко и не жестоко. Аз и на моето дете му взимам шоколада или не му го давам ако е прекалило с лакомствата или наближава сън или ядене.

Не съм сигурна. Да, но твоето дете винаги знае, че все някога шоколад ще има. В домовете се съмнявам това да е така. И не, не са като всички деца. Физически - да, но по другите аспекти - не. Едно е да точи лиги едно дете пред шоколад, разказчета и снимки и после да се примоли на мама за шоколадче, друго е изоставените да си легнат и да сънуват и да мечтаят. Нито има кой какво да им вземе, тъй като нямат нищо. Сравнението не ми се връзва. Не знам, може и да греша, това е моето мнение  Peace

# 64
  • T"A
  • Мнения: 2 515
А, Карол! Какъв кеф да видя, че си писала в тази тема! И без това ми беше малко самотно като единствено присъствие от Обетованата земя  Mr. Green

Колкото до по-интересните факти за всяка държава, и аз вярвам, че всеки трябва да помисли за "екзотиката" на мястото, което представя, уникалните неща... Напр. при нас продават картички с азбуката на иврит и със снимка на "националната бърза закуска" - фалафела, на обратната страна е с рецепта как да се приготвя, която мога да преведа; а азбуката е защото е интересна, непривична, не че някой ще я учи...

1. Име, население, площ на съответната държава
2. Политическа система
3. Парична единица
4. Големи градове, забележителности + снимки
5. Символи-знаме, герб (ако има девиз...нещо от сорта)
6. Официални езици (език)
7. Нещо характерно за страната-производител на..., известни артисти,...
8. Характерни ястия-може да подберем една или две рецепти и децата да се опитат да приготвят нещо по нея
9. Система на оценяване в училище (А,Б или % или....)
10.???


Доста въпроси ми се изясниха, наистина в дискусията се структурираха нещата  Peace
Това за българската общност... по-трудно си го избистрям като идея, но да се споменат известни българи във всяка една от страните ми допада  Peace

Имам един технически въпрос - няма значение (за мен) дали ще се представя на диск, на хартия или основно с нагледни материали, но някои от плановете ми се струват много амбициозни. В тази връзка питането ми е - какъв обем от информация си представяте за подобен тип презентация?


+ може би да се добави нещо за празнуването на празниците - за чествания, които няма в България, или нещо друго специфично  Thinking с цел да бъде по-интересно и забавно...

# 65
  • Мнения: 3 932
1. Име, население, площ на съответната държава
2. Политическа система
3. Парична единица
4. Големи градове, забележителности + снимки
5. Символи-знаме, герб (ако има девиз...нещо от сорта)
6. Официални езици (език)
7. Нещо характерно за страната-производител на..., известни артисти,...
8. Характерни ястия-може да подберем една или две рецепти и децата да се опитат да приготвят нещо по нея
9. Система на оценяване в училище (А,Б или % или....)
10.???
И добавено от Снежи:
10. Информация за българската общност в съответната държава - с какво сме известни сред местното население, евентуално информация за известни българи, живеещи там, бг-църкви, бг-училища, бг-организации, бг-печатни издания, радио и т.н.[/color]
От Mента
11. Характерни празници, чествания, обичаи
От mен
12. Mестна кухна, особености[/color]

Доста въпроси ми се изясниха, наистина в дискусията се структурираха нещата  Peace

Имам един технически въпрос - няма значение (за мен) дали ще се представя на диск, на хартия или основно с нагледни материали, но някои от плановете ми се струват много амбициозни. В тази връзка питането ми е - какъв обем от информация си представяте за подобен тип презентация?

Според mен mоже да  подготвиМ и съответно изпратиm
- един диск (презантация за доmовете, където иmа коmп)
- докуmент на хартиен носител, където да са описани нещата, които представят дадената   страна
- сниmки на ивзестни градове, забележителности (в албуmче приmерно)
- някакви сувенири (типични и сиmволични)
- mислех си и за традиционни рецепти
-обеm newsm78 не повече от 10-тина страници според mен?

Както бе6е казал някой по-горе не бива да се прекалява...

Mислех си и всяка презантация да завър6ва с накакъв тест (въз основа на представената инфорmация) и правилно отговорилите (приmерно на 10-тина въпроса) да получат някаква сиmволична награда (хиmикалки със знаmето на страната приmерно) newsm78

# 66
  • Мнения: 5 710
Момичета, прочетох темата и мислих как аз бих направила подобен проект.
Ако допълнително ще ви .. обърка, моля го игнорирайте, напълно добронамерена съм.

Първо, аз бих се спряла на един дом. Понеже нещата се правят изцяло от доброволци трудности освен на идейно ниво ( какво точно правим) ще дойдат и от организационно ниво ( кой какво прави). Поради което един дом е много по-лесно управляем. Допълнително, тази чудесна идея има нужда да подиша малко в по-микро среда, където е добре приет ( говоря за директор, персонал, познати деца) преди да се осъществи на други места ( в подобрен вариант, научени уроци и т.н). Т.е бих избрала дом с поне 50 деца.

Второ, аз бих дала ЦЯЛАТА власт на самите деца да преминат през... процес, чрез материалите. Ще ги разделя на 5 групи по 10 деца ( може и по 'семейства' нали са разделени вече в ДОВДРЛГ) където са разпределени така, че да има от най-големите до най-малките. Всяка група ще има тутор ( майка от ДБМ) , който в общи линии ще носи материалите , ще мотивира, ще организира групата за работа и т.н.

Трето, какво бих очаквала от всяка група. Всяка група има по 1 страна за която има Х месеца да се подготви - да научи разни неща от материалите, даправии проучвания, да научи 20 думи на езика и т.н с  цел да организира напр. 'седмица" на Държавата Х в дома. Преди това обаче, тутора има много важна задача и тя е да ги научи какво е цел, какво е целеполагане, какво е работа в група, какво е план за действие и като цяло те трябва да си поставят 1 цел и да си направят микро-проекта така, че той да тече да кажем 7 дни.  ( това е и прекия бенефит за самите деца, т.е приноса към личностите им, извън чисто познавателния за Исландия, например).
По самата 'седмица' или 'вечер' или каквото е подходящо бих очаквала децата да проявят пълна и разюздана креативност - театър, интерактивни игри, игри тип 'търсене на съкровище" и каквото им дойде на ума.  Тутора, би трябвало да е в час и да подава идеи, ако види, че децата циклят ( а който е бил в дом знае, че децата не се отпускат лесно и не се самоовластяват лесно, и не се разчупват лесно).

И така, това е поне 6 месечен проект, ако се разработи като цели, задачи, дейности, срокове, роли на всеки и т.н.

Успоредно с целия процес  ДБМ ( като НПО, което в крайна сметка ще го изпълнява този проект) си води бележки, прави оценки как върви проекта, записва си ( образно казано, де) поуки, търси съмишленици ( напр. начални учителки със супер познания по интерактивни методи на обучение), подобрява модела и на следващата година се появява пред донор с готов модел за поощряване на самостоятелното мислене, целеполагане и поемане на отговорност и т.н на деца от ДОВДРЛГ/

И така,  такива мисли в моята глава.


Още веднъж се извинявам за намесата, надявам се да съм била полезна.

Последна редакция: чт, 04 дек 2008, 20:25 от 10cent's

# 67
  • T"A
  • Мнения: 2 515
На мен ми харесва идеята за интерактивното предаване на материалите    bouquet
Който е запознат с дейността на домовете, може да каже по-добре до колко му се вижда реализуем подобен проект и съответно как може да се адаптира към базата, програмата на децата и пр. Peace

Ако и самият материал не е суховат - просто факти, а съдържа и нещо "пикантно", в смисъл интересно за деца, любопитно, различно от учебниците им, има шанс да се пробуди у тях интерес за допълнително търсене на информация - а това би било най-ценното...

Не бих искала проекта да се ограничава до един дом, по-скоро да се опрости до степен да е възможно прилагането му  Peace




10cent's, честита титла на темата за жестовете!
Просто видях линка в подписа ти и не се сдържах  Blush

Последна редакция: чт, 04 дек 2008, 21:34 от Mentha

# 68
  • sofia
  • Мнения: 7 477
много на баързо Mr. Green

в Доганово са с 2 ръце ЗА и каквото кажем това ще се работи с децата.Имат добри и умни деца Heart Eyesкомпютри,интернет,желание,търпение.......4акат инструкции и старт Peace
много домове работят по няколко проекта,имат си организацията ,децата се справят........Мисълта ми е ,4е в някои домове с опит такъв един още само ще е от полоза,а не в тежест Peace


10 центс,съгласна съм,но нека е по един дом за област PeaceТака пове4ето моми4ета извън БГ могат да се вклю4ат и ще има смисъл.Само с един ми се вижда малко......Нека се поеме по един дом на град,в който има доброволци на ДБМ(и те са съгласни) и мисля,4е ще справим,няма да сме на зор ,ще с еработи спокойно и редовно.Ето,аз казвам,4е за Сф аз ли4но поемам Доганово Hug

нека не е един дом,но да е опростена информацията,лесно смилаема и да може да концентрира вниманието на децата.

из4езвам Tired

  bouquet

# 69
  • Мнения: 5 710
Каквото решите, споделих само  мои мисли;-)

# 70
  • Sofia - TelAviv
  • Мнения: 1 062
Блонди, имах предвид не че няма да мечтаят, а да не ги делим. Те са като останалите и това е целта ни всички да го разберат и да не ги делят. Нали затова искаме да сме с тях колкото се може повече, а не да са изолирани, защото не е проблема в материалните неща които няма да получат, а в липсата на грижи и обич към тях, липсата на индивидуален подход. А по принцип се стараея да възпитам детето си НЕ че ВИНАГИ ще ИМА "шоколад", а че МЕН винаги ще ме ИМА, а другите неща не са важни. Това е което се опитваме да дадем и на "общите ни деца", да знаят че ако поискат да се справят с живота, въпреки трудното си детство ще имат на кого да разчитат. Това е доста дълга тема и става малко ОФФ, за което се извинявам.


Mentha, аз те зърнах и по предишните страници  Hug Ще мога да се боря и на двата фронта в евентуалния проект и от страна на чужбинските майки и от поемащите ДБМайки  Mr. Green

10cent's, имаш добри идеи за същността на проекта,което може да се спише и докато останалите пък събират инфо или пишат инфо за съответната страна. Само че и аз мился че е хубаво все пак да включим и другидомове с които работим, защото така и така всяко звено на ДБМ си посещава домовете от своя регион и всъщност доброволците от различните градове не са взаимозаменяеми и това дали е един дом или 5 няма значение. Ако поемем тази инициатива, ще е защото ще сме решили че ни е по силите.

И в заключение  Crazy боже колко делова съм станала  Joy  мисля че МИНЕрВАта синтезира всико перфектно, като накрая евнтуално ако стане много катообем може да се извадят по-интересните неща.   bouquet

# 71
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
И аз мисля, като 10cent's,  че първо пробно е по-добре да се пусне в един дом и да се види как ще тръгне и след това поетапно да се включат и другите домове.  И пак съгласна с начин на работа. Мисля, че е трудно за момичетата тук да се ориентират какво има 10cent's предвид, а и аз, ако не сте работили подобни неща.
Ще взема една от точките и ще развия минипроект тази събота и неделя, за да се ориентирате.
Само не ми се иска много разни крайни варианти, които оформям ( ако има такива, разбира се) да публикувам тук ( по обясними причини). Само не знам как бихме могли да разменяме подобна информация....

В този момент съжалявам, че не съм в България  Confused

# 72
  • Sofia - TelAviv
  • Мнения: 1 062
Момичета
    аз лично мисля за момент да се оттегля от дискусията, но ще ви следя и ако имате въпроси към Софийското звено на ДБМ, ще се
    постарая да отговоря.
    Мисля, че вече поехте в някаква посока и се надявам, че ние като организация  ще ви помогнем да осъществим този проект. Само
    че за съжаление не можем ние да вземем решението, как и с какво ще се осъществи, Ние ще сме само изпълнители на вашето
    огромно и благородно желание да зарадвате децата. Имате за сега съгласие от няколко града където работим.
    Kalinka,  аз лично разбрах идеята на 10cent's, но прекалено усложнените иницциативи, особено когато са напълно
    доброволни и без финансиране стават доста трудно осъществими. Затова, аз мисля че по-опростените неща, ще се получат
    по-добре. Хубаво е всичко да е описано, но имай предвид това което вече написах а и другите момичета от ДБМ. Общо взето
    това е и идеята да се включваме ние в темата.
    А за публикуването на самия проект, не е нужно е да е разработен в крайни детайли, защото няма да има външно финансиране,
    та да го представяме някъде. Достатъчно е само да е описана идеята иначина на работа в кратце, за да може все пак и
    директорите да го погледнат и да си го документират. Ние имаем такива мини проектчета и така правим.

      bouquet

# 73
  • Мнения: 1 062
Тези бях повече " чукча читател", а сега чакам детенце да се събуди....Та накратко. Идеята на 10 cent's е добра за по нататъшно развитие на проекта, ако е успешен сега. Против - да започнем само с един дом, както вече се писа всяка област си има звено, така че те най-добре могат да преценят.
Харесва ми синтезирането на инфото от Минерва.
Идея - предаваме информацията ( ако има диск, или се изпрати като файл, могат да се разпечатат много екземпляри), децата се запознават с нея и може да се направи ден / вечер на определената страна на националния й празник. Там вече може да има викторини, игри, приготвяне на по елементарни ястия...
Детенце се събуди. Ще продължа по късно...

# 74
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Може би трябва да си изясним кой какво разбира под подобен проект:

занимателен ден?
ИЛИ
образователен проект?

Моето виждане е второто, защото много може да се направи / постигне и да посее семенца знание в децата. Ако е това трябва да има планове за 4асовете (поне тук така се у4и и процедира), които мога да направя, но не бих искала да публикувам тук.
Занимателен ден се прави по-лесно и остава предимно занимателното 4увство.

Последна редакция: пт, 05 дек 2008, 12:05 от Kalinka

Общи условия

Активация на акаунт